Днес бях да тествам Астрата .... Постарали са се, но честно да си кажа е доста по-назад от Голфа.. Даже и от 5-цата ... Единстветото с което превъзхожда Голфа (може да се спори и тук)- това е продажната цена: 34 840 лв.
Тук се включва:
- 4 въздушни възглавници
- ABS, ESP, TC (контрол на сцеплението), EBD (ел.разпределение на спирачното усилие), CBC (контрол на спирането в завой), SLS (контрол на стабилността в права посока), PRS (откачащи се предни педали при челен сблъсък)
- Сервоуправление
- МР3 с графичен дисплей
- 7 високоговорителя
- предни ел. стъкла
- ел. отопляеми странични стъкла с цвят на купето
- Дистанционно централно заключване
- ел. имобилайзер
- Волан рег. по височина и дълбочина
- Дневни светлини
- 1 сгъваем ключ
- задна седалка 40/60
- Тонирани стъкла
- информационен дисплей
- външни дръжки в цвят на купето
- заден фар за мъгла
- трета стоп светлина
- 17` многоспицови алуминиеви джанти с гуми 205/60/16
- предни предпазни колани с ограничител
- зумер за непоставени колани и светлини
- комплект за поправка на гуми
- въздушни завеси
- предни активни подглавници-2ст.
- автопилот
- волан "делукс" с радиоуправление
- ел. вътрешно огледало
- джобове за вещи на гърба на вътрешните седалки
- Сенници с осветление
- двузонов климатроник
- автоматични фарове и чистачки
- спортен кожен волан
- Борд компютър
- предни подлакътници с отделение за вещи
- фарове за мъгла
- поставка за чаши
- интериорно осветление "делукс"
- полукожен салон
- кожен волан с 3 спици
- поставка за очила
- навигация и др ....
С една "много екстри" ....
(Сравнявам го с голф 5 1,4 TSI 122 к.с. щото това карам)
Тестовия автомобил беше 1,6i 115 к.с. - 5 скорости. Първото впечатление което ми направи е:
- много по-тесен от голфа (отпред и отзад), и много по-твърдо возене! МНОГО! Обясниха ми, че това било спортно окачване заради ESP-то! По-добре работило така ...
- при седнало положение на задната седалка колената ми опират в предната облегалка, а страничната греда, която ми е до главата е на 5 см. Пространството над главата е доволно.
- Много тромав мотор (спрямо този дето го карам) и разход по борд. компютър 9,9/100 изцяло градско за последните 100 км. Да подчертая, че е спокойно шофиране, а не спортно, щото не дават и през половината време се возех!
- много натрупано табло с копчета! Все едно си в самолет, а 3/4 от копчетата за са музиката! При голфа всичко е "тъч скриин брато" (ако греша ме поправете)
- по-малък диспрей на навигацията
- задни прозорци с врътки на вратите
- ел. ръчна като на пасат б6
- вратата на багажника е по-изрязана и по-нефункционална от на Голфа
- за сравнение на 5 предавка на 2000 оборота е 65-70 км/ч.
- много по-шумна вътре от голфа (мотора се чува на ниските обороти, а за 5-6000 незнам ...
- материалите използвани за интериор не са по-качествени от на голфа
Не искам да кажа, че съм пристрастен, но определено е много по-назад от голф 5, а да не говорим за голф 6 (фейслифт на 5-цата лично мое мнение).
И така .... лично аз останах разочарован. Това което написах са факти... За визията немога да коментирам, щото си е въпрос на вкус!
Хората са много любезни. Който иска, нека да ходи да гледа, тества ....
Като ме изпращаха на вратата споделиха, че тестовата кола я продават на всеки 6 месеца. И тази, която е описах ми е предложиха за 28 500 лв. от 35 650 лв. Лично това аз го приемам като обезценяване за половин година и няколко хил. км. (увериха ме, че няма да е повече от 1500-2000 км).
п.п. Нека колега, който е купувал голф 6 да опише оборудването при него, цената и да сравним