Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 3821
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот VWGT » Вто 12 сеп 2017 15:46


https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... te-6073678

инвестиция от 6 млрд и след 2-3 години от конвейра слиза изцяло ново е-поколение в почти всички сегменти, малък, среден и СУВ.
За




Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 465
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Deutschland

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Кайзен » Нед 17 сеп 2017 19:57


Сдружението на немските VW и Audi дилъри е поискало изплащане на щети от порядъка на десетки милиони от VW.
Причините са многото недоволни клиенти след инсталиране на новия софтуер и многото непредвидени изразходвани часове за обяснения и тестове.
Също така, заради лошата слава на автомобилите с нов софтуер, цените на употребяваните автомобили преминали през акцията се е сринала с до 3 000€.




Zdravko Zankov
Мнения: 6566
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 09 ное 2017 10:04






Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 5848
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha dragstar 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот samo_pechka » Чет 09 ное 2017 10:52


Ококорих се от новината :) после се замислих, че те и ВСВ са карали танковете със синтетични масла и отчасти и синт.горива. Що сега да не го направят пак. Но има едно "но" . За производството на това гориво ще се ползва ел.енергия. За непознати тока в немско масово се добива в ТЕЦ-ове . А сега, познайте и с какво гориво.... И в крайна сметка става много лицемерна картинката...




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 15879
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Golf 2 + Jetta 2 + Audi A3
Двигател: RP + PB + AGN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Vlad777 » Чет 09 ное 2017 11:28


Всъщност в Германия от въглища е 40% от електроенергията, а 30% е от възобновяеми източници и делът им постоянно се увеличава.

Естествено новата разработка на Ауди вероятно ще е много скъпа, но ако се окаже успешен експеримент и влезе в масова продукция, това бързо ще намали значително цената.

Изображение




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 5848
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha dragstar 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот samo_pechka » Чет 09 ное 2017 20:17


Не искам да спамя с това за производството на тока в Германия . Темата е много обширна и дълга. Само пояснявам : няма спад като произведена енергия от ТЕЦ , процентно-да, но реално не, дори напротив. Работят на въглища, сериозен замърсител на ОС , същата ситуация е със земния газ, пак много замърсява природата, интересен казус е тока от биомаса. Уж еко, да , ама не , дори по-зле от вългищата. Който иска да се образова, да чете и информира. Атомната енергия е в спад, поради натиск да бъдат закрити. Интересно ми е коя енергия ще покрие липсата от АЕЦ :) . От вятър и слънце производството на ток се качва , но с такива "клизми" , че буквално никакъв ефект. Особено за зимния период пък въобще. В Германия не се разчита на този вид/тип енергия .
Въпреки гръмките обещания и т.н.
Как погасяват липсите? Ами с внос на ток :) Продавачите им масово продават ток произведен от АЕЦ в съответната страна-продавач :)
И друго , не знам дали знаете, но масовото отопление на домакинствата с парно, е с котли на нафта . Т.е. един голям минус пак за природата.
Спирам със спама :redface




Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 371
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот viksanlg » Чет 09 ное 2017 21:39


400 тона на година е направо смешно количество за огромните консумации в транспорта.То само за България неможе да стигне,а за цената няма и смисъл може би да се коментира!




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 15879
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Golf 2 + Jetta 2 + Audi A3
Двигател: RP + PB + AGN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Vlad777 » Чет 09 ное 2017 22:42


Темата наистина е обширна, но не е вярно, че Германия увеличава производството на ток от въглища, дори напротив - намалява го, както и атомната електроенергия.

Ето графика, която показва с какви мощности за производство на ток разполагат там:
Изображение

Както се вижда от графиката, мощностите, които работят на въглища не се увеличават. Това означава, че не се строят нови централи.

Това, което се случва, е че централите и електропреносната мрежа се модернизират и голяма част от мощностите се изключват, когато няма нужда да работят. Т.е. когато има достатъчно вятър и слънце в страната, централите на въглища работят със силно намален капацитет и по този начин намаляват вредните емисии.

Пример за това е рекордът, поставен през април тази година, когато през последната неделя на месеца 85% от електричеството, произведено в Германия е било от възобновяеми източници - имало е слънчеви дни и силен вятър, съответно само 15% са дошли от въглища и уран. (още инфо)

През 2016 г. няколко централи на въглища в Германия са спрени и са оставени в режим на изчакване, за да се включат при евентуална енергийна криза, а останалите постоянно сменят натоварването си, според количеството енергия, произведено от възобновяеми източници.

Това показва и следващата графика на реално произведеното електричество като абсолютна стойност:
Изображение

Както се вижда, произведеното електричество от двата вида въглища въглища за 2014 г. е 274.4 TWh (155.8+118.6), а за 2016 г. е 261.5 TWh (150+111.5), което е почти 5% спад само за 2 години.

Още повече след Фукушима 2011 г. в Германия спират 8 от 17-те си атомни реактора, а останалите 9 ще бъдат спрени през следващите 5 години.

Правят се огромни инвестиции във възобновяема енергия и това е държавна политика, така че не виждам нищо лицемерно в цялата картинка, когато цифрите говорят, че има постигнати истински резултати.
viksanlg написа:400 тона на година е направо смешно количество за огромните консумации в транспорта.То само за България неможе да стигне,а за цената няма и смисъл може би да се коментира!
Това е така наречения пилотен проект и се прави с експериментална цел. Все пак нормално да се осъществи в малки количества като за начало.

В ЕС през 1992 г. са произведени 0.8 GW електричество от ветрогенератори. Тази година, 25 години по-късно се очаква това количество да е 173 GW, а през 2020 г ще е вече 230 GW. Тези промени не стават от днес за утре, така че ще видим как ще се развие технологията.




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 3821
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот VWGT » Пет 10 ное 2017 18:27


аз съм голям поддръжник на подобни иновации, но трябва да се правят внимателно, защото като нищо може да породят някой световен конфликт. Бизнеса с енергия е огромен. Това най-вече ме притеснява.

Нуждата от въглища и газ като енергийни източници намаляват в световен мащаб, ще намаляват и в бъдеще, така че няма проблем за екологията.
Конкретно за този дизел мисля, че технологията е закъсняла. Той ще има ограничена употреба поради цялостната трансформация на сектора в посока електрификация.

Германия изнася енергия, а не вкарва
Изображение





Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта