Колеги, дайте съвет за ретро Фолксваген!
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България Русе
Re: Колеги, дайте съвет за ретро Фолксваген!
Колега,давай смело напред с проекта и не се съобразявай с чуждите мнения!Имаш едно голямо ЕВАЛА от мен за готината темичка! Колегата Гигабайт е прав!Все пак ти ще си караш колата и ти ще и се радваш.Да не говорим,че на фона на българския автопарк,който кипи от пластмасоанорексични коли,които са на лизинг,ти с твоето ретро бижу ще бъдеш пъти по-актуален!А за варианти,аз бих казал освен джета купе,и някое кади единичка! (последното като вариант е добре стига да нямаш да возиш много народ,защото нали се сещаш,че модела кади е двуместен)Ти си преценяваш. Ако пък искаш да обикаляш с приятели по черноморието или балкана,трябва да отбележа небезизвестния vw t3!Тук в Русе един собственик го беше обявил за 1500лв.пред блока си Верно,това да стягаш поостаряла колица си е пари,но както казва един познат "мерак с пари се гаси"! Успех още веднъж
- sando_jilata
- Мнения: 197
- Регистриран на: Пет 25 мар 2011 1:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: Колеги, дайте съвет за ретро Фолксваген!
Колега аз имах една мечта още от 8-ми клас т.е. да си купа голф 1 кабрио.Мина време станах на 18 години и започнах работа и търсих голф 1 кабрио да е запазен и по евтин,но евтин и запазен няма,минаха неколо месеца и си намерих съюата кола в едно село за 1000 лева,направо не се и замислях отихед до най близката банка и си взех крадит да си я купа и от там започна ходене по мъките.Това голфче беше в много лош вид човека от който го купих гледаше в него кокошки и секви други животни,само двигателя му беше хубав 1.8 ГТИ 112 коня,имам го от 3 години и още не съм го оправил както искам винаги не ми стигат пари.Тая работа с ретро колите си иска пари,а ако не става с пари става с много пари,така че аз не бих ти препоръчал да си купуваш голф 1 кабрио ако нямаш пари по моя съм дал до сеха около 3000лева е това е моето мнение.
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7957
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Колеги, дайте съвет за ретро Фолксваген!
Само да предупредя, че ще ти трябват много пари, още повече търпение и със сигурност още една кола за всеки ден .... Иначе си заслужава
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пон 05 мар 2018 17:07
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Колеги, дайте съвет за ретро Фолксваген!
Колеги не се лъжете реставрирахме широко мк1 един фар 500 евра мигача още 250 евра.Реставрацията иска време, пари....още пари :) и много търпение.След 15 месеца и 10 000 лв колата има нов горд собственик в Италия за скромните 25 000 евра.;) но е чакане.Сега си стягам Ауди 60 1968г ;) не съм започнал а съм с 10 000 назад.Не е за всеси.А автентинчния вид и дава името РЕТРО АВТОМОБИЛ.А всичко друго е ХОТ- РОТ.
Re: Колеги, дайте съвет за ретро Фолксваген!
Е ти си гушнал 20000 евро от една реставрация на не толкова стар модел.Кво ми скромничиш...освен ако не се изхвърляш...Не смятам че голф 1 изисква чак толкова нерви и пари.Все още е модел срещан из улиците а и из саитовете...
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3360
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Колеги, дайте съвет за ретро Фолксваген!
Тази тема от къде изплува...
Да си имаш "ретро" автомобил първо трябва да е ретро. Не съм сигурен, дали имаше писано правило, но по спомен ми се върти в главата, че автомобила трябва да е произведен преди повече от 30 години. Останалото се води youngtimer или classic.
След като си избистрим терминологията е много хубаво, да помислим следващата част.
За какво ни трябва автомобила!
Ще реставрираме някой барутник, който чука на вратата на Надин?
Ще съживим максимално запазения автомобил, който сме открили?
Ще пазим ли автентичност, стараейки се автомобила, да се доближи максимално до оригинала?
Какви части ще се ползват, при реставрацията на автомобила ни:
[*]оригинални - често са втора употреба, в редки случаи може да се попадне на нови части, на които цената е златна.
[*]китайци или всякакви подобни "афтър маркет" - обикновено са доста по-евтини, намират се лесно, но качеството им често е под всякаква критика. Тук варианта автентичност се изпарява.
[*]тунинг - тук по-добре да не се занимаваме, някак си части от илиенци, не се връзват с ретро автомобилите.
Като цяло тези три точки зависят пряко от това, колко по-стар и рядък е автомобила, на който сме се спрели за реставрация. Вече се намират трудно части, дори за масовите автомобили, произвеждани в стотици хиляди бройки, какво да говорим, за тези, които са били в по-малък тираж...
Много, ама много внимателно трябва да си прецените бюджета, преди да се захванете с тази лудост. В противен случай "проекта" ви или ще изгние в някой гараж/тротоар или ще го продадете с надеждата, да сте поне на 0 след сделката.
Не на последно място по важност, трябва да преценим какво ще правим с колата. Ще си я караме ежедневно или ще я пазим в гаража и ще я вадим от време на време, да си чешем крастата... И двата случая са безумни, но това хоби е за луди, а не за нормални хора.
В единия случай ще си блъскате главата за всяка дупка/бордюр, които могат да нанесат щети по джантите. Ще се наслаждавате на градушки (колкото и редки да са те, са способни да съсипят целия автомобил), ще си скубете косите, как съседката пред блока или колежката от офиса ви е забърсала бронята или просто някой е решил да си отвори по-широко вратата. Отделно изкърпените коли, колкото и добре да са запазени не обичат вода и рискувате, отново да правите под. Куп други битовизми също не са изключени... На финала се оказва, че хвърляте повече труд и нерви, да опазите колата в мрачния град, от колкото да и се радвате.
В другия вариант, нещата са по-розови, при правилно съхранение, боята и купето, ако са направени като хората няма да мръднат. Но трябва да сте готови да затворите едни пари, да ги прежалите и да се радвате на придобивката си. Моята кола, макар и да не съм я започнал, обожавам да слезна в гаража, да я запаля и да си "пием кафето" докато я слушам как работи. Извратено, но лично предпочитам този вариант.
ЦЕНИ!!!
Както писах по-горе, трябва да си прецените бюджета. Една цялостна реставрация на автомобил, започва от 5000 до 20 000+ лева.
Много хора си мислят, че една боя, джанти и всичко е точно. Смятат 2000 лв. разходи, хвърлят се в дълбокото и потъват...
Груби сметки ще споделя, намирането на едни подходящи джанти, може да ви струва от 600 до 10 000 лв. О да, говорим за джанти 14-15-16''...
Само да сменя всички уплътнения по колата с нови, го бях калкулирал на около 1200 лв.
Боята в добрия случай може да е около 100-150 до 2000 лв. на литър.
Труд? Тенекиджия? Части? ВРЕМЕ?
Трябва да се мисли много, защото с желание само не става.
Аз все още седя на желанието и трета година, колата е завита в един тъмен гаража. Но няма да се откажа и рано или късно, колата ще види бял свят, така както аз искам, без компромиси...
Надявам се да съм бил поне малко полезен.
Да си имаш "ретро" автомобил първо трябва да е ретро. Не съм сигурен, дали имаше писано правило, но по спомен ми се върти в главата, че автомобила трябва да е произведен преди повече от 30 години. Останалото се води youngtimer или classic.
След като си избистрим терминологията е много хубаво, да помислим следващата част.
За какво ни трябва автомобила!
Ще реставрираме някой барутник, който чука на вратата на Надин?
Ще съживим максимално запазения автомобил, който сме открили?
Ще пазим ли автентичност, стараейки се автомобила, да се доближи максимално до оригинала?
Какви части ще се ползват, при реставрацията на автомобила ни:
[*]оригинални - често са втора употреба, в редки случаи може да се попадне на нови части, на които цената е златна.
[*]китайци или всякакви подобни "афтър маркет" - обикновено са доста по-евтини, намират се лесно, но качеството им често е под всякаква критика. Тук варианта автентичност се изпарява.
[*]тунинг - тук по-добре да не се занимаваме, някак си части от илиенци, не се връзват с ретро автомобилите.
Като цяло тези три точки зависят пряко от това, колко по-стар и рядък е автомобила, на който сме се спрели за реставрация. Вече се намират трудно части, дори за масовите автомобили, произвеждани в стотици хиляди бройки, какво да говорим, за тези, които са били в по-малък тираж...
Много, ама много внимателно трябва да си прецените бюджета, преди да се захванете с тази лудост. В противен случай "проекта" ви или ще изгние в някой гараж/тротоар или ще го продадете с надеждата, да сте поне на 0 след сделката.
Не на последно място по важност, трябва да преценим какво ще правим с колата. Ще си я караме ежедневно или ще я пазим в гаража и ще я вадим от време на време, да си чешем крастата... И двата случая са безумни, но това хоби е за луди, а не за нормални хора.
В единия случай ще си блъскате главата за всяка дупка/бордюр, които могат да нанесат щети по джантите. Ще се наслаждавате на градушки (колкото и редки да са те, са способни да съсипят целия автомобил), ще си скубете косите, как съседката пред блока или колежката от офиса ви е забърсала бронята или просто някой е решил да си отвори по-широко вратата. Отделно изкърпените коли, колкото и добре да са запазени не обичат вода и рискувате, отново да правите под. Куп други битовизми също не са изключени... На финала се оказва, че хвърляте повече труд и нерви, да опазите колата в мрачния град, от колкото да и се радвате.
В другия вариант, нещата са по-розови, при правилно съхранение, боята и купето, ако са направени като хората няма да мръднат. Но трябва да сте готови да затворите едни пари, да ги прежалите и да се радвате на придобивката си. Моята кола, макар и да не съм я започнал, обожавам да слезна в гаража, да я запаля и да си "пием кафето" докато я слушам как работи. Извратено, но лично предпочитам този вариант.
ЦЕНИ!!!
Както писах по-горе, трябва да си прецените бюджета. Една цялостна реставрация на автомобил, започва от 5000 до 20 000+ лева.
Много хора си мислят, че една боя, джанти и всичко е точно. Смятат 2000 лв. разходи, хвърлят се в дълбокото и потъват...
Груби сметки ще споделя, намирането на едни подходящи джанти, може да ви струва от 600 до 10 000 лв. О да, говорим за джанти 14-15-16''...
Само да сменя всички уплътнения по колата с нови, го бях калкулирал на около 1200 лв.
Боята в добрия случай може да е около 100-150 до 2000 лв. на литър.
Труд? Тенекиджия? Части? ВРЕМЕ?
Трябва да се мисли много, защото с желание само не става.
Аз все още седя на желанието и трета година, колата е завита в един тъмен гаража. Но няма да се откажа и рано или късно, колата ще види бял свят, така както аз искам, без компромиси...
Надявам се да съм бил поне малко полезен.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта