Смяна на термостат на Пасат RP двигател с хидравлика, в аматьорски условия без канал. Упражнението е за ентусиасти с средно изразени мазохостични уклони - лежи се от 1/2 до 1 час под колата, взависимост от уменията на мазохиста и милостта на ръждата по резбите. Иначе е като секса - най-приятно е като си свършил сам работата
, ама има една разлика ( поне при мен ) - доста се псува докато го правиш.
Снимки нямам, николай на 1-ва страница е постнал доста добри снимки.
Инструменти:
крик
постелка - топла.
звездогаечен ключ -13 ,хубав, но не китайски ( без него не ти дават книжка в някои страни )
глух ключ - 10
звездогаечен 22
WD-40
Плоска отверка
леген - да събира около 6 литра ( аз използвах отрязана 10л пластмасова бутилка от вода )
торкс ( мисля че така се казваше ), нещо като шестогран обаче звезда, за болт 12,не съм сигурен къв размер.
Търпение
Целта на "майстора" е да свали хидравличната помпа заедно с планката която я държи. И трите детайла заедно с хидравличната помпа 1, 9 , 13 и 10 се свалят като едно цяло за да може да се стигне до термостата.
Вдига се дясната гума на колата.
ПОДПИРА СЕ колата за да не поддаде крика
Разхлабват се болтове 26 и 20 така че хидравличната помпа да отпусне ремъка. Сваля се ремъка на хидравликата ( напъва се с отверка и се върти гумата на 5-та в подходящата посока докато падне ремъка )
Целта е да се отвият болтовете и гайките които съм оградил в червено.
Болтове 15 и 16 са отдолу и са клеясали яко , затова трябва WD-40. За болт 16 се пръска и отгоре.
За да се отдели планката 10 трябва да се отвие болт 12 с торкс. Обаче този крив болт се крие под алтернатора, затова трябва също така да се свали и ремъка на алтернатора ( за което алтернатора се придвижва "навън" и надолу, сваля се ремъка ) и после нагоре и навътре ( към двигателя ) за да се открие болта 12. Алтернатора се натяга с една зъбчатка 22 която толкова лесно се рони че най е добре да се свали зъбчатката която е законтрена с болт с глава 13 и да се движи алтернатора нагоре надолу с помощта на лост.
След като се развият болтовете хидравличната помпа се отделя с планките и заедно с мъркучите се поставя на земята до лявата гума.
Постава се легена под пластмасовия корпус на термостата и
с глух ключ 10 се развиват двата болта на пл. корпус. Почва да тече
ВНИМАНИЕ - ВОДАТА МОЖЕ ДА Е ГОРЕЩА ако не сте оставили колата да изстине 2-3 часа.
След като се свали пластмасовия корпус на термостата , отбележете какво е положението на термостата и го свалете - внимание - пак ще тече - водата е по-топла от тази в радиатора - около 1-2 литра.
Сменя се термостата и гарнитурата на пласт. корпус.
Затягат се болтовете не пластмасовия корпус ( без да се напъват! ) и се прави опит да се върне хидравличната помпа в старото й положение по обратния на свалянето начин. Най трудното е да се напастнат отново болтовете 15 и 16, много е криво там , лежи се и се псува. За да е по лесно , не трябва да се затяга нито един болт преди всички резби да хванат стабилно.
Слагат се ремъците, бавно се налива източената течност през марля и обезвъздушава постепено и с търпение както е описано в други теми - това е също добра възможност да се смени охл. течност.
Така ... много изписах , нищо ново май не казах дано на някои да е полезно.
Резултат : Удивително закова на 90-сет - не съм очаквал такова очевидно подобрение... Термостата е BEHR + гарнитури от Ауто + , прочетох няколко "-" мнения и мисля да чакам 2 месеца да се скапе и пак да лежа