DoDi_DoG,
MFA-то и сервизното меню са различни неща.
в сервизното меню се влиза по начина описан от prj57 и се настройват различни показатели както е написал StreetThug16V.
МФА-то се превключва с бутона на лостчето на чистачките.
Сервизно меню?
- Dodi_Dogg
- Мнения: 420
- Регистриран на: Чет 24 фев 2005 13:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
golfer написа:DoDi_DoG,
MFA-то и сервизното меню са различни неща.
в сервизното меню се влиза по начина описан от prj57 и се настройват различни показатели както е написал StreetThug16V.
МФА-то се превключва с бутона на лостчето на чистачките.
Ее аз да не попитам за кое бутон4е стаа на вапрос на4и. Мн добре знам за кво е МФА-то вапроса бе6е дали не става вапрос за някво друго бутон4е 6тото пи4а не е описал то4но кое.
10х все пак.
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Така ето сега и за тези които имат МФА.... превода е от немски и някои думи ми бягат така че ще го карам по закона на логиката.... не ми се сърдете ако не стане от първия път поне ще имате идея за кво иде реч...
МФА има позиция 1 и позиция 2, би трябвало и да има и позиция 0 с която можете да занулите....някои МФА имат тази опция не всички при тях трябва да задърйите копчето за зануляване....
За да влезете в скритото меню на МФА:
1) На изгасена кола, натиснете бутона на МФА и задръжте....
2) Дайте контакт и след тов върнете обртано в изключено положение (без да пускате бутона на МФА)
3) Палете колата и вече можете да пуснете бутона на МФА
Сега сте в скритите менюта, в зависимост от това дали сте на позиция 1(диагностика) или позиция 2(измерване на данни) имате различни менюта които са както следва:
Позиция 1:
0 - код на двигателя
1 - некъв друг код!!!! (Laenderasfuerungs-code)
2 - одометър (разстояние)
3 - горна граница на обороти
4 - долна граница на обороти
5 - некво налягане в mbar (Schubabschaltung)
6 - тест на сегментите ( трябва да покаже 8888)
Позиция 2:
0 - някъв код за достоверност (Pruefsumme)
1 - налягане на всмукателната систем в mbar (каквото пише на дисплея е налягането в mbar, важи за Г60)
2 - оборотомер
3 - моментен разход на гориво (не се плашете като натиснете газта)
4 - одометър(разстояние)
5 - темп. на масло в С
6 - темп. на въздуха навън в С
Като сте в някой от избраните режими си сменяте с натискане на бутона на МФА....
За тези които имат Г60 с МФА, има разлика в данните на ВДО инструментите и тези на мотора които излизат по друг начин на МФА
Налягането започва да работи някъде над стойност 1000 на сензорите на мотора т.е.
ВДО - 15; Сензор на мотора - 200; Налягане на Г60 - 0
Сещате се че при компресорите се създава вакум преди да почнат да правят налягане за това тва е нормално да показва такива данни.....
Айде ходете и дерзайте.....
МФА има позиция 1 и позиция 2, би трябвало и да има и позиция 0 с която можете да занулите....някои МФА имат тази опция не всички при тях трябва да задърйите копчето за зануляване....
За да влезете в скритото меню на МФА:
1) На изгасена кола, натиснете бутона на МФА и задръжте....
2) Дайте контакт и след тов върнете обртано в изключено положение (без да пускате бутона на МФА)
3) Палете колата и вече можете да пуснете бутона на МФА
Сега сте в скритите менюта, в зависимост от това дали сте на позиция 1(диагностика) или позиция 2(измерване на данни) имате различни менюта които са както следва:
Позиция 1:
0 - код на двигателя
1 - некъв друг код!!!! (Laenderasfuerungs-code)
2 - одометър (разстояние)
3 - горна граница на обороти
4 - долна граница на обороти
5 - некво налягане в mbar (Schubabschaltung)
6 - тест на сегментите ( трябва да покаже 8888)
Позиция 2:
0 - някъв код за достоверност (Pruefsumme)
1 - налягане на всмукателната систем в mbar (каквото пише на дисплея е налягането в mbar, важи за Г60)
2 - оборотомер
3 - моментен разход на гориво (не се плашете като натиснете газта)
4 - одометър(разстояние)
5 - темп. на масло в С
6 - темп. на въздуха навън в С
Като сте в някой от избраните режими си сменяте с натискане на бутона на МФА....
За тези които имат Г60 с МФА, има разлика в данните на ВДО инструментите и тези на мотора които излизат по друг начин на МФА
Налягането започва да работи някъде над стойност 1000 на сензорите на мотора т.е.
ВДО - 15; Сензор на мотора - 200; Налягане на Г60 - 0
Сещате се че при компресорите се създава вакум преди да почнат да правят налягане за това тва е нормално да показва такива данни.....
Айде ходете и дерзайте.....
- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- zemon_C4455XP
- Мнения: 1171
- Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- DIABLO 666
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2005 11:10
- Автомобил: daewoo racer - citroen xsara
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
prasky написа:добре аз пак да си попитам,ако нямам МФА има ли начин да си видя разхода електронно,чрез този номер ?
НЕ не може да го видиш, за това са сложили хората МФА, с обикновенното меню няма данните от тези сензори или ако ги има няма на кво да ти ги покаже.....
За Г3 1.9 дизела, имаш ли МФА или не, като чета че виждаш 8 режима значи че нямаш, оборотомера тие мисля м/у 6-7 режим.....
- DIABLO 666
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2005 11:10
- Автомобил: daewoo racer - citroen xsara
- Двигател:
- Местоположение: София
- zemon_C4455XP
- Мнения: 1171
- Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
MFA
[Funktion] [Check-/MessModus] [MFA-Steckerbelegung]
Golf 2 mit MFA Golf 3 mit MFA
Funktion der MFA
Die Multifunktionsanzeige (kurz MFA) stellt folgende Funktionen dar:
Uhrzeit (24/12-Stundenanzeige)
Fahrzeit (max. 100 Studen)
Fahrstrecke (max. 10.000 km)
durchschnittliche Fahrgeschwindigkeit
durchschnittlicher Verbrauch
Motoröltemperatur (+50 bis +160°C)
Aussentemperatur (-40 bis +50°C); - es können leicht verfälschte Werte im Stand durch die Abstrahlwärme des Motors auftreten
Dazu werden die folgenden Signale durch die Elektronik ausgewertet:
Zündspule Klemme 1
Hallgeber
Unterdruckgeber
Öltemperaturgeber
Aussentemperaturgeber
Die MFA hält zwei Speicher bereit; Einzelfahrt- und Gesamtfahrspeicher. Durch Drücken der Abruftaste (E 86) wird bei eingeschalteter Zündung durch die einzelnen Modi geschalten. Mit dem Wählhebel (E 109) kann der Speicher ausgewählt werden.
Check-/MessModus
Hierfür verfügt die MFA über einen Check- und Messmodus (Funktion für Golf 3 nicht getestet!)
Um in den Checkmodus zu kommen, sollte der Speicher "1" (Tageszähler) gewählt werden. Bei eingeschalteter Zündung die Abruftaste gedrückt halten und dabei die Zündung aus- und einschalten. Durch wiederholtes Drücken der Abruftaste können nun die motorspezifischen Kennfelddaten eingesehen werden.
Um in den Messmodus zu gelangen muss die selbe Prozedur durchgefüht werden wie beim Checkmodus - allerdings nun in Schalterstellung "2" (Gesamtzähler).
Nun können folgende Daten gemessen werden: (jeweils Abruftaster betätigen)
Fkt. Checkmodus Messmodus
1 Prüfsumme Motorkennfeldcode
2 Saugrohrunterdruck in mbar Ländercode
3 Drehzahlanzeige in 1/min Wegdrehzahl
4 Momentanverbrauch Drehzahlgrenze (hoch)
5 Impulse des Hallgebers Drehzehlgrenze (tief)
6 Öltemperatur Schubabschaltung
7 Aussentemperatur Segmenttest
Hinweis:
Ländercode
1 - alle (ausser 3, 4, 7)
3 - GB
4 - USA
7 - Mexico
Wegdrehzahl
935 -
950 - Ralley-Golf und alle Länder ausser GB und USA
955 - USA und GB
1080 - Syncro
Die angegbenen Werte für obere und untere Drehzahlgrenze, sowie Schubabschaltung sind ohne Bedeutung. Beim Segmenttest werden alle Segmente der 4-stelligen Anzeige unter Spannung gesetzt.
Ausserdem kann man mittels der MFA den Ladedruck von G60-Modellen messen. Wie das geht, kann man hier nachlesen.
MFA-Steckerbelegung
Kabelfarben des 4-poligen MFA-Steckers:
Bezeichnung Farbe
MFA-Masse blau
MFA-Mode weiss
MFA-Speicher schwarz
MFA-Reset rot
Die Anschlussbelegung an den Tacho findet man hier.
[Funktion] [Check-/MessModus] [MFA-Steckerbelegung]
Golf 2 mit MFA Golf 3 mit MFA
Funktion der MFA
Die Multifunktionsanzeige (kurz MFA) stellt folgende Funktionen dar:
Uhrzeit (24/12-Stundenanzeige)
Fahrzeit (max. 100 Studen)
Fahrstrecke (max. 10.000 km)
durchschnittliche Fahrgeschwindigkeit
durchschnittlicher Verbrauch
Motoröltemperatur (+50 bis +160°C)
Aussentemperatur (-40 bis +50°C); - es können leicht verfälschte Werte im Stand durch die Abstrahlwärme des Motors auftreten
Dazu werden die folgenden Signale durch die Elektronik ausgewertet:
Zündspule Klemme 1
Hallgeber
Unterdruckgeber
Öltemperaturgeber
Aussentemperaturgeber
Die MFA hält zwei Speicher bereit; Einzelfahrt- und Gesamtfahrspeicher. Durch Drücken der Abruftaste (E 86) wird bei eingeschalteter Zündung durch die einzelnen Modi geschalten. Mit dem Wählhebel (E 109) kann der Speicher ausgewählt werden.
Check-/MessModus
Hierfür verfügt die MFA über einen Check- und Messmodus (Funktion für Golf 3 nicht getestet!)
Um in den Checkmodus zu kommen, sollte der Speicher "1" (Tageszähler) gewählt werden. Bei eingeschalteter Zündung die Abruftaste gedrückt halten und dabei die Zündung aus- und einschalten. Durch wiederholtes Drücken der Abruftaste können nun die motorspezifischen Kennfelddaten eingesehen werden.
Um in den Messmodus zu gelangen muss die selbe Prozedur durchgefüht werden wie beim Checkmodus - allerdings nun in Schalterstellung "2" (Gesamtzähler).
Nun können folgende Daten gemessen werden: (jeweils Abruftaster betätigen)
Fkt. Checkmodus Messmodus
1 Prüfsumme Motorkennfeldcode
2 Saugrohrunterdruck in mbar Ländercode
3 Drehzahlanzeige in 1/min Wegdrehzahl
4 Momentanverbrauch Drehzahlgrenze (hoch)
5 Impulse des Hallgebers Drehzehlgrenze (tief)
6 Öltemperatur Schubabschaltung
7 Aussentemperatur Segmenttest
Hinweis:
Ländercode
1 - alle (ausser 3, 4, 7)
3 - GB
4 - USA
7 - Mexico
Wegdrehzahl
935 -
950 - Ralley-Golf und alle Länder ausser GB und USA
955 - USA und GB
1080 - Syncro
Die angegbenen Werte für obere und untere Drehzahlgrenze, sowie Schubabschaltung sind ohne Bedeutung. Beim Segmenttest werden alle Segmente der 4-stelligen Anzeige unter Spannung gesetzt.
Ausserdem kann man mittels der MFA den Ladedruck von G60-Modellen messen. Wie das geht, kann man hier nachlesen.
MFA-Steckerbelegung
Kabelfarben des 4-poligen MFA-Steckers:
Bezeichnung Farbe
MFA-Masse blau
MFA-Mode weiss
MFA-Speicher schwarz
MFA-Reset rot
Die Anschlussbelegung an den Tacho findet man hier.
- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Function of the MFA
The multi-function announcement (short MFA) represents the following functions:
Time (24/12-Stundenanzeige)
Travel time (max. 100 Studen)
Distance covered (max. 10,000 km)
average driving speed
average consumption
Engine oil temperature (+50 to +160°C)
Outside temperature (-40 to +50°C) ; - easily falsified values can occur while stationary by the radiation warmth of the engine
In addition the following signals are evaluated by electronics:
Ignition coil clamp 1
Resounding giver
Negative pressure giver
Oil temperature giver
OAT sensor
The MFA holds two memory ready; Single travel and total driving memory. By pressures the calling up branch (E 86) becomes with switched on ignition by the individual modes geschalten. With the selector lever (E 109) the memory can be selected.
Check/measuring mode
For this the MFA has a check and a measuring mode (function for gulf 3 not tested!)
In order to come into the check mode, the memory "1" (daily counter) should be selected. In the case of switched on ignition to calling up branch keep pressed and the ignition switch off and on. By repeated pressing the calling up branch now the engine-specific characteristic diagram data can be seen.
Over into the measuring mode to arrive the same procedure must be durchgefueht as now with the check mode - however in switching position "2" (total counters).
Now the following data can be measured: (in each case operate calling up aster)
Fkt. Check mode Measuring mode
1 Check total Engine characteristic diagram code
2 Vacuum tube pressure in mbar Laendercode
3 RPM indication in 1/min Way number of revolutions
4 Momentary consumption Speed limit (high)
5 Impulses of the resounding giver Drehzehlgrenze (deep)
6 Oil temperature Schubabschaltung
7 Outside temperature Segment test
Note:
Laendercode
1 - all (except 3, 4, 7)
3 - GB
4 - The USA
7 - Mexico
Way number of revolutions
935 -
950 - Ralley gulf and all countries except GB and the USA
955 - The USA and GB
1080 - Syncro
The angegbenen values for upper and lower speed limit, as well as schubabschaltung are without meaning. With the segment test all segments of the announcement with four digits are set under tension.
In addition one can measure the load pressure of G60-Modellen by means of the MFA. How goes, one can reread here .
MFA mFA-Steckerbelegung
Cable colors of the 4-poligen of MFA plug:
Designation Color
MFA mass blue
MFA mode knows
MFA memory black
MFA RESET red
The multi-function announcement (short MFA) represents the following functions:
Time (24/12-Stundenanzeige)
Travel time (max. 100 Studen)
Distance covered (max. 10,000 km)
average driving speed
average consumption
Engine oil temperature (+50 to +160°C)
Outside temperature (-40 to +50°C) ; - easily falsified values can occur while stationary by the radiation warmth of the engine
In addition the following signals are evaluated by electronics:
Ignition coil clamp 1
Resounding giver
Negative pressure giver
Oil temperature giver
OAT sensor
The MFA holds two memory ready; Single travel and total driving memory. By pressures the calling up branch (E 86) becomes with switched on ignition by the individual modes geschalten. With the selector lever (E 109) the memory can be selected.
Check/measuring mode
For this the MFA has a check and a measuring mode (function for gulf 3 not tested!)
In order to come into the check mode, the memory "1" (daily counter) should be selected. In the case of switched on ignition to calling up branch keep pressed and the ignition switch off and on. By repeated pressing the calling up branch now the engine-specific characteristic diagram data can be seen.
Over into the measuring mode to arrive the same procedure must be durchgefueht as now with the check mode - however in switching position "2" (total counters).
Now the following data can be measured: (in each case operate calling up aster)
Fkt. Check mode Measuring mode
1 Check total Engine characteristic diagram code
2 Vacuum tube pressure in mbar Laendercode
3 RPM indication in 1/min Way number of revolutions
4 Momentary consumption Speed limit (high)
5 Impulses of the resounding giver Drehzehlgrenze (deep)
6 Oil temperature Schubabschaltung
7 Outside temperature Segment test
Note:
Laendercode
1 - all (except 3, 4, 7)
3 - GB
4 - The USA
7 - Mexico
Way number of revolutions
935 -
950 - Ralley gulf and all countries except GB and the USA
955 - The USA and GB
1080 - Syncro
The angegbenen values for upper and lower speed limit, as well as schubabschaltung are without meaning. With the segment test all segments of the announcement with four digits are set under tension.
In addition one can measure the load pressure of G60-Modellen by means of the MFA. How goes, one can reread here .
MFA mFA-Steckerbelegung
Cable colors of the 4-poligen of MFA plug:
Designation Color
MFA mass blue
MFA mode knows
MFA memory black
MFA RESET red
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта