Двигател TSI

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
dimitar_ak
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 09 ное 2018 14:30
Автомобил: Skoda Superb
Двигател: CDAA 2011

Re: Двигател TSI

Мнениеот dimitar_ak » Чет 15 ное 2018 9:02






NameNick
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 17 окт 2018 10:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Двигател TSI

Мнениеот NameNick » Чет 15 ное 2018 9:33


Дай малко повечко "инфо" за състоянието на мотора - какви са били всичките му проблеми/симптоми. И какво сте открили след "отварянето" му. Ще е интересно за всички ни да споделиш. Какво се налага да се отремонтира/смени в него и на какви цени го реализира.
Ще следим темата.


dimitar_ak
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 09 ное 2018 14:30
Автомобил: Skoda Superb
Двигател: CDAA 2011

Re: Двигател TSI

Мнениеот dimitar_ak » Чет 15 ное 2018 10:38


NameNick написа:Дай малко повечко "инфо" за състоянието на мотора - какви са били всичките му проблеми/симптоми. И какво сте открили след "отварянето" му. Ще е интересно за всички ни да споделиш. Какво се налага да се отремонтира/смени в него и на какви цени го реализира.
Ще следим темата.


Моторът има много кратка история при мен. Купих колата в края на Март тази година и до счупването и навъртях към 15000км (беше на 116 000км при изваждането и от шоурума). Преглед в сервиз и минаване през TUV без никакви грижи. Била е в движение до последно при предния собственик и с перфектна сервизна история. Прибиране на ход от Германия, после още едно ходене до Германия и едно до Гърция, другото градско в София. Поведението на мотора беше перфектно с изключение на разход на масло около литър за 2000км. Мина едно обслужване и това е единственото, което съм правил. Седмица след това на магистралата за Пловдив рязко загуби мощност и заработи на 3 цилиндъра. Добрах се криво ляво до Ихтиман и там видях, че е стопил електрода на 3-та свещ. Смяна на свещи и размяна на бобините и пак пропуск на 3-ти цилиндър. Мерим компресия - кръгла 0. Прибрах я на ход до София и резултатът от отварянето е на снимките. Изгорял клапан, повърхностна ръжда по буталото и стената на цилиндъра. Предположението е за прецакана дюза, която добре е миела цилиндъра. От тук е ръждата. А от лошото смесообразуване е докарал детонация, която е счупила свещта и клапана. Има и масло по стъблото на клапана и затова ще проверим главата за спукване преди да я върнем.

Последна промяна от dimitar_ak на Сря 12 дек 2018 14:15, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот hooligan_sk » Чет 15 ное 2018 10:47


Точно това се случва при тези мотори, когато харчат масло и не се ревизират. Тук номера с доливането и карането не минава за дълго. :th_up


dimitar_ak
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 09 ное 2018 14:30
Автомобил: Skoda Superb
Двигател: CDAA 2011

Re: Двигател TSI

Мнениеот dimitar_ak » Чет 15 ное 2018 10:53


hooligan_sk написа:Точно това се случва при тези мотори, когато харчат масло и не се ревизират. Тук номера с доливането и карането не минава за дълго. :th_up


Планирах ремонт за харченето на масло след около година, но двигателя е бил на друго мнение.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот hooligan_sk » Чет 15 ное 2018 11:05


Дано си прочел теми за въпросния мотор преди покупката и не си безкрайно изненадан. В общи линии EA888 Gen 2, независимо 1.8 или 2.0, се купува с презумцията, че ще последва ребилд с други бутала и сегменти. Съответно, този разход от порядъка на 3000-5000лв трябва да е добре отразен в цената на автомобила, както и често е. Освен този почти задължителен ремонт, екземплярите с такива моторизации имат доста предимства - обикновено са на малък пробег, свежи са, а мотора като поведение е образцов. :arrow


dimitar_ak
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 09 ное 2018 14:30
Автомобил: Skoda Superb
Двигател: CDAA 2011

Re: Двигател TSI

Мнениеот dimitar_ak » Чет 15 ное 2018 11:11


Да си призная, прочетох всичко след като се прибрах от Германия с покупката си. Там изобщо не се пазарих и платих 12900€ щастлив, че купувам супер запазена кола на 7 години и малък пробег. Сега ще дам още 1500€, колкото сметнахме до тук за части и труд


dimitar_ak
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 09 ное 2018 14:30
Автомобил: Skoda Superb
Двигател: CDAA 2011

Re: Двигател TSI

Мнениеот dimitar_ak » Пон 19 ное 2018 11:54


Точно ми звъннаха от сервиза с добрата новина, че главата е идеална и няма спукване. Разбрахме се да сменят всички клапани, защото и по другите има много коксови отлагания и ако се престъргват ще изтънеят. Буталата са на път. Ще се ремонтира с Kolbenschmidt 40251600 и ще се запазят старите биели на 21мм бутален болт.


nikral
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 07 май 2018 17:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Двигател TSI

Мнениеот nikral » Пон 19 ное 2018 18:06


Митко, а какви сегменти слагате, от тесните или други?


dimitar_ak
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 09 ное 2018 14:30
Автомобил: Skoda Superb
Двигател: CDAA 2011

Re: Двигател TSI

Мнениеот dimitar_ak » Пон 19 ное 2018 18:30


Оригиналните сегменти са:
1ви компресионен - 1мм
2ри компресионен - 1.2мм
Маслосъбиращ - 1.5мм

В комплекта на Колбеншмидт са:
1ви компресионен - 1.2мм
2ри компресионен - 1.5мм
Маслосъбиращ - 2мм
Маслосъбиращият сегмент е изпълнен с надлъжни прорези

Изображение


dimitar_ak
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 09 ное 2018 14:30
Автомобил: Skoda Superb
Двигател: CDAA 2011

Re: Двигател TSI

Мнениеот dimitar_ak » Пон 26 ное 2018 14:07


Днес момчетата в сервиза започнаха да сглобяват. До Петък може да е отново на пътя

received_2218659958164475.jpeg


dimitar_ak
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 09 ное 2018 14:30
Автомобил: Skoda Superb
Двигател: CDAA 2011

Re: Двигател TSI

Мнениеот dimitar_ak » Пет 30 ное 2018 23:03


След 1 ден
Прикачени файлове
received_504627183355452.jpeg


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Двигател TSI

Мнениеот nikson85 » Нед 02 дек 2018 11:32


Коли на 7 години как може да са за основен ремонт? Има нещо гнило в това ТSI.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Двигател TSI

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 02 дек 2018 12:55


Гнилото е заложено от конструкторите на мотори, видяха, че със здрави мотори както ЕрПе пари не се печелят.
Специално тук са заложили тесни маслообиращи сигменти с много по-малки отвори за оттичане на обраното масло в картера. В резултат моторите над 100-150 хиляди запичат сигменти, почва да гори много масло, колеги немци се оплакват с до 3 литра на 1000 километра.


dimitar_ak
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 09 ное 2018 14:30
Автомобил: Skoda Superb
Двигател: CDAA 2011

Re: Двигател TSI

Мнениеот dimitar_ak » Нед 02 дек 2018 14:37


Курт Деликуртев написа:Гнилото е заложено от конструкторите на мотори, видяха, че със здрави мотори както ЕрПе пари не се печелят.
Специално тук са заложили тесни маслообиращи сигменти с много по-малки отвори за оттичане на обраното масло в картера. В резултат моторите над 100-150 хиляди запичат сигменти, почва да гори много масло, колеги немци се оплакват с до 3 литра на 1000 километра.


По-голямата беля е, че не става да си доливаш и караш. Реално на моя мотор можеше да му се смени изгорелия клапан и да се затвори, но с такъв ремонт би изкарал 20-30 хиляди, ако не и по-малко. Отвори ли се, задължително се отстранява причината за високия разход на масло. А това става с нова бутална група. Правя го с идеята да карам 4-5 години.

Последна промяна от dimitar_ak на Нед 02 дек 2018 15:27, променено общо 1 път.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта