Двигател TSI
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Мерси, прочетох си всичко нужно за него.
Това е есенцията:
"Due to the much higher exhaust out temperatures of petrol engines (550-750°C) compared with those of modern diesel engines (250-450°C).
Petrol exhaust gasses also contain VERY LITTLE OXYGEN when running stoichiometrically (the amount of oxygen present is the exact amount needed for complete combustion of fuel) and under load.
Diesels burn leaner and have more available oxygen in the exhaust mixture.
For particulates to burn off during a DPF/GPF regen, a surplus of oxygen in the exhaust mixture is needed (so the catalysed oxidation/combustion of the particulates can occur) along with a high temperature in the particulate filter itself (to overcome the activation energy for this combustion reaction).
This means that for a DPF regen, high load is needed to give the required exhaust temperatures for oxidation of the particulate to occur.
Whereas for petrol engines, the exhaust is almost always hot enough for regeneration to occur thus all that is required for regen is a high enough oxygen content in the exhaust mixture for oxidation of the particulate which happens during overrun or low load scenarios. Therefore, GDF's do not require an active regeneration cycle like DPF's as simple everyday driving will do!
Also, particulates from petrol engines are much faster to oxidise than their diesel particulate counterparts. this means that there is much less 'soot loading' in a GPF when compared to a DPF, this means that GPF's are much smaller (GPF volume ? Engine displacement) than DPF's (DPF volume ? Engine displacement)."
Това е есенцията:
"Due to the much higher exhaust out temperatures of petrol engines (550-750°C) compared with those of modern diesel engines (250-450°C).
Petrol exhaust gasses also contain VERY LITTLE OXYGEN when running stoichiometrically (the amount of oxygen present is the exact amount needed for complete combustion of fuel) and under load.
Diesels burn leaner and have more available oxygen in the exhaust mixture.
For particulates to burn off during a DPF/GPF regen, a surplus of oxygen in the exhaust mixture is needed (so the catalysed oxidation/combustion of the particulates can occur) along with a high temperature in the particulate filter itself (to overcome the activation energy for this combustion reaction).
This means that for a DPF regen, high load is needed to give the required exhaust temperatures for oxidation of the particulate to occur.
Whereas for petrol engines, the exhaust is almost always hot enough for regeneration to occur thus all that is required for regen is a high enough oxygen content in the exhaust mixture for oxidation of the particulate which happens during overrun or low load scenarios. Therefore, GDF's do not require an active regeneration cycle like DPF's as simple everyday driving will do!
Also, particulates from petrol engines are much faster to oxidise than their diesel particulate counterparts. this means that there is much less 'soot loading' in a GPF when compared to a DPF, this means that GPF's are much smaller (GPF volume ? Engine displacement) than DPF's (DPF volume ? Engine displacement)."
- Кайзен
- Мнения: 1528
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Двигател TSI
DoH_KuXoT написа:възможно е да няма никаква разлика, редовна практика е номерата да се сменят. Една от причините е кражба на ценови листи, заместители приравнение по ОЕ номера, понякога и конструктивно променят нещо, при вадене на ОЕ номер си пише че номер ХХХ е заменен с YYY и вече се ползва той.
Винаги има разлика, при смяната на материален номер.
Самата смяна понякога струва няколко милиона евро - смяна на чертежи, разходни норми, одобрение на документи и т.н. Дори ако я нямаше цялата тази бумащина, още много повече подобрения/изменения щяха да виждат бял свят.
Последен пример - производител на един компонент подава информация, че е разработил нов продукт, който има по-добри характеристики. Ако се замени с актуалния, то ще струва 0,2 цента по-евтино. Понеже актуалния е предвиден да се използва само още 5г и евентуално спестените разходи не надхвърлят разходите по промяна на всички нужни документи, то и в следващите 5г ще се използва не подобрения компонент, което е в ущърб на крайния потребител.
- npokonu
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пет 06 яну 2006 12:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Проблем--забива е на 3000 оборота на 1.4 TSI. Оправен!
npokonu написа:DRAGSTER написа:До колегите с този проблем и двигател- 1.4TSI,118kw, 2009г. Колата започна да забива на всяка скорост, като стигна 3000об. Започнах от турбото, разкачих пневматичния клапан актуатора и видях, че лостче то на турбото се движи с лекота. Лоста на актуатора пораздвижих, макар, че беше наред. Стигнах до клапан N75, почисти, видимо работеше, но го смених и колата литна. Ако турбото не ви е задръстено, не бързайте, да го правите. На мен ми даваше грешка от дросела, свалих тръбите и огледах, беше си чисто и затова извърши горните неща.
Аз съм със същия двигател и от известно време ми дава грешка в дроселовата клапа и забива носа на 3000об.
Гледах как братушките оправят клапата, цепих я, мих я и след сглобяването около месец нямах никакви ядове.
Сега пак същата грешка. Интересно е, че от време на време "отпушва" и върви безумно, въпреки светещия check.
Кой е тоя клапан N75, за който говориш, колега? И коя грешка точно изписваше при теб?
При мен е Р10А4
Смених дроселовата клапа с нова и нещата се оправиха.
Взех абсолютно същата, отговарят всички номера по нея.
Интервал за смяна на масло при 1.8 TSI 180 h.p.?
Здравейте,
Наскоро си дадох сметка, че имам навъртяни вече над 11000 км. на Пасат Б8, 1.8 TSI 180 h.p., откакто го купих от Порше (върнат), и се чудя дали не му е време за смяна на маслото. В сервизната книжка пише QI6 и според тая категория трябва да е с променлив интервал за смяна. Предишната смяна я направиха в Порше, при продажбата, и е чекнато "Да" за "Използвано масло LongLife". От тия 11000 км., половината горе-долу са градско, като голяма част от тях са на кратко разстояние, по 3-4 км. на посока, до работа и обратно. Колата засега нищо не казва, но се чудя дали да не си го сменя по-рано? Иначе, в сервизната книжка, при първото влизане на 17000 км. е чекнато "Сервизно обслужване за смяна на масло", но на "Със смяна на моторното масло" е чекнато "Не", и едва при второто влизане, на 36000 км. е чекнато "Да" за "Със смяна на моторното масло" - т.е. излиза, че е сменено за пръв път чак на 36000 км. При тая първа смяна, на 36000 км. е записан и видът на маслото - Castrol Edge Long Life III, 5W30. Не е записано обаче какво е сложено при втората смяна, непосредствено преди да ми я продадат, но аз тогава питах какво да си купя за евентуално доливане, и ми казаха същото масло, та се надявам пак такова да са сложили. Не ми се е налагало обаче да доливам до момента.
ЕДИТ: Междувременно проверих - колата показва следваща смяна след 10000 км. или 232 дни.
Наскоро си дадох сметка, че имам навъртяни вече над 11000 км. на Пасат Б8, 1.8 TSI 180 h.p., откакто го купих от Порше (върнат), и се чудя дали не му е време за смяна на маслото. В сервизната книжка пише QI6 и според тая категория трябва да е с променлив интервал за смяна. Предишната смяна я направиха в Порше, при продажбата, и е чекнато "Да" за "Използвано масло LongLife". От тия 11000 км., половината горе-долу са градско, като голяма част от тях са на кратко разстояние, по 3-4 км. на посока, до работа и обратно. Колата засега нищо не казва, но се чудя дали да не си го сменя по-рано? Иначе, в сервизната книжка, при първото влизане на 17000 км. е чекнато "Сервизно обслужване за смяна на масло", но на "Със смяна на моторното масло" е чекнато "Не", и едва при второто влизане, на 36000 км. е чекнато "Да" за "Със смяна на моторното масло" - т.е. излиза, че е сменено за пръв път чак на 36000 км. При тая първа смяна, на 36000 км. е записан и видът на маслото - Castrol Edge Long Life III, 5W30. Не е записано обаче какво е сложено при втората смяна, непосредствено преди да ми я продадат, но аз тогава питах какво да си купя за евентуално доливане, и ми казаха същото масло, та се надявам пак такова да са сложили. Не ми се е налагало обаче да доливам до момента.
ЕДИТ: Междувременно проверих - колата показва следваща смяна след 10000 км. или 232 дни.
- beboyan
- Мнения: 303
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Интервал за смяна на масло при 1.8 TSI 180 h.p.?
ecm написа:Здравейте,
Наскоро си дадох сметка, че имам навъртяни вече над 11000 км. на Пасат Б8, 1.8 TSI 180 h.p., откакто го купих от Порше (върнат), и се чудя дали не му е време за смяна на маслото. В сервизната книжка пише QI6 и според тая категория трябва да е с променлив интервал за смяна. Предишната смяна я направиха в Порше, при продажбата, и е чекнато "Да" за "Използвано масло LongLife". От тия 11000 км., половината горе-долу са градско, като голяма част от тях са на кратко разстояние, по 3-4 км. на посока, до работа и обратно. Колата засега нищо не казва, но се чудя дали да не си го сменя по-рано? Иначе, в сервизната книжка, при първото влизане на 17000 км. е чекнато "Сервизно обслужване за смяна на масло", но на "Със смяна на моторното масло" е чекнато "Не", и едва при второто влизане, на 36000 км. е чекнато "Да" за "Със смяна на моторното масло" - т.е. излиза, че е сменено за пръв път чак на 36000 км. При тая първа смяна, на 36000 км. е записан и видът на маслото - Castrol Edge Long Life III, 5W30. Не е записано обаче какво е сложено при втората смяна, непосредствено преди да ми я продадат, но аз тогава питах какво да си купя за евентуално доливане, и ми казаха същото масло, та се надявам пак такова да са сложили. Не ми се е налагало обаче да доливам до момента.
ЕДИТ: Междувременно проверих - колата показва следваща смяна след 10000 км. или 232 дни.
Виж си маслото дали е много черно, аз вече на 10 000 - 12 000 започнах да сменям на 1.4 ТСИ 160 кс Б7. Сменям си го сам. Преди докато беше в гаранция всеки път след смяна в официалния преглеждах щеката и винаги беше черно маслото. От както аз си го сменям, поне една седмица след смяната маслото е светло. Сменям го с машинка от Лидл за горна смяна през щеката за маслото (накрайника, който дойде с машинката е по дебел от фунийката на щеката, затова си взех 1м медна тръбичка за спирачки от магазинче на ул.Симеон - София) - всичко е много чисто и по време на процедурета и капка не разливам. А 3 дни преди смяната слагам добавка за прочистване. Цената на 5 литра Кастрол Лонг Лайф през ebay.co.uk е 36 паунда, 14 лева за доставка, оригинален филтър VW за 11 паунда от ebay.co.uk, доставка 2.4лв. - буквално за 100лв си с ново масло и филтър - като в официалния сервиз. Смяната е 30 минути. Маслото предавам в близкия сервиз за рециклиране. Мога да го направя когато си искам, без записване на досадни часове и чакане половин ден на края на града......, а бонусът е, че е 3.5 пъти по евтино и най-важното на 100% си убеден, че маслото е сменено.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19694
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател TSI
По принцип при новите двигатели, на които се предписва смяна на 30000 км има практика в българските условия да се сменя междинно на 15000. Като съответно по-сръчните могат да си го сменят и сами на 15К, а на 30К да ходят в сервиза, за да важи гарнцията.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пет 09 ное 2018 14:30
- Автомобил: Skoda Superb
- Двигател: CDAA 2011
Re: Двигател TSI
Никой официален сервиз няма да те върне, ако поискаш смяна по-рано. Нали взимат не лоши кинти за тази операция
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: Пон 06 авг 2007 20:36
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CDGA
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
извинявам се за въпроса който ще задам.
Какво точно прави вариатора(ванос) на разпределителния вал-каква му е ролята точно.
Какво точно прави вариатора(ванос) на разпределителния вал-каква му е ролята точно.
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Двигател TSI
Променя тайминга на клапаните.
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: Пон 06 авг 2007 20:36
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CDGA
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
ако "забие"какво се случва или не може да стане това?
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Ето в тази тема има обяснение какво прави camshaft ajuster/ вариатор, темата е за друг проблем, но има клипче.
Има клапан на вариатора по-скоро той трябва да забие но трябва основно да има грешка.
http://www.sciroccocentral.co.uk/forum/ ... termediate
Има клапан на вариатора по-скоро той трябва да забие но трябва основно да има грешка.
http://www.sciroccocentral.co.uk/forum/ ... termediate
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: Пон 06 авг 2007 20:36
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CDGA
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
благодаря за информацията.
Грешки няма в паметта,основния проблем е че исканото от компютъра налягане е 3-пъти по-малко от колкото трябва да бъде.
Актуалното налягане е перфектно.
Грешки няма в паметта,основния проблем е че исканото от компютъра налягане е 3-пъти по-малко от колкото трябва да бъде.
Актуалното налягане е перфектно.
Re: Двигател TSI
Предвид проблемите с верига,вариатор,обтегач и термощит на турбината на 1.4TSI и по-конкретно за CAXA 122кс, понася ли чиптунинг или за този модел е крайно неподходящо?
Някой има ли чиптунинг на TSI и по-рисково ли е в сравнение с не-TSI двигатели?
Някой има ли чиптунинг на TSI и по-рисково ли е в сравнение с не-TSI двигатели?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Специално този TSI няма голям потенциал, Stage 1 масово дава около 145кс. Предвид и сравнително "крехката" му конструкция, не виждам смисъл.
- Станислав.Стаматов
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 29 юли 2017 19:07
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Двигател TSI
Здравейте банда от две години карам BMY(140кс) та вече преживяхме един основен ремонт след скъсана верига сега дойде ред на турбото. Замислил съм скоро да взема интеркулер от S3(Audi) понеже се води bolt-on и съм замислил да сменям и турбото. Та хрумнало ми е разбира се ако е възможно да елиминирам чарджъра и да бъде заменено с по голямо турбо разбира се. Въпроса ми е някой играл ли е този филм какви турбота пасват също така и какво е настоящото?! Моля който има опит с такъв тип ъпгрейд нека се свърже с мен благодаря много.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта