Двигател TSI
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Аз съм 125. кс. и може да има разлика, верига без отстъпка от Техко 220,00 лв. комплект, но без зъбчатките за твоят двигател може и да има ремонтен комплект, работа 200,00 лв. майстора не е известен, но аз там си правя колата.
Ако нямаш грешки и не чука постоянно, според мен изчакай (но всеки решава сам). Четох в нета не БГ, че и след смяна пак го имало чукането в началото, други сменят всичко, но не пишат след това дали е ОК.
Аз уж съм на 84 х.км и преди това веригата е била сменяна на 60 х.км., това е по инфо от предишният собственик, майстора не можа да каже, че не е сменяна. Разлика в разхода няма, малко сякаш по "върви", но аз имах и грешки свързани с едно реле, но може и да няма общо.
Ако нямаш грешки и не чука постоянно, според мен изчакай (но всеки решава сам). Четох в нета не БГ, че и след смяна пак го имало чукането в началото, други сменят всичко, но не пишат след това дали е ОК.
Аз уж съм на 84 х.км и преди това веригата е била сменяна на 60 х.км., това е по инфо от предишният собственик, майстора не можа да каже, че не е сменяна. Разлика в разхода няма, малко сякаш по "върви", но аз имах и грешки свързани с едно реле, но може и да няма общо.
- beboyan
- Мнения: 303
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двигател TSI
Ако нямате характерното 2-3 секундно тракане сутрин първия път като се запали колата след като е пренощувала не сменяйте веригата профилактично, сложна е операцияра по смяна и тн. дейности, които не всеки може да направи както трябва (в това число и в официалните сервизи за марката).
П.с. ако нямате "познат" за остъпка на надутите в БГ цени за части може да ползвате един немски сайт, от който пазарувам от няколко години: https://www.teilehaber.de/ и през фирма за покупки от чужбина за около 7-8 дни частта е пристигнала. Да, гаранцията е под въпрос как да си я изискате през 2хил.км, но от друга страна у нас думата "гаранция" е мръсна дума за повечето търговци. Цените на оригинални части от Германия са 2 -3 ПЪТИ по-ниски от цените в БГ по мои наблюдения.
П.с. ако нямате "познат" за остъпка на надутите в БГ цени за части може да ползвате един немски сайт, от който пазарувам от няколко години: https://www.teilehaber.de/ и през фирма за покупки от чужбина за около 7-8 дни частта е пристигнала. Да, гаранцията е под въпрос как да си я изискате през 2хил.км, но от друга страна у нас думата "гаранция" е мръсна дума за повечето търговци. Цените на оригинални части от Германия са 2 -3 ПЪТИ по-ниски от цените в БГ по мои наблюдения.
Re: Двигател TSI
Здравейте! Проблем - двигател FSI
Виждам, че темата е предимно за двигатели TSI, но аз бих искал да споделя няколко неща и да попитам за съвет, във връзка с двигател 2.0 FSI.
От 01.2017г. имам Голф 5 - двигател 2.0 FSI. За периода от тогава до момента съм изминал повече от 30 хил./км. и проблеми по отношение на разхода на масло нямам. Смяната на маслото я правя на м/у 10-12 хил./км. и за този пробег никога не доливам, защото не се налага. Използвал съм масла - Castrol, Flucks i Bardahl 5W30-40 и като цяло всичките са ОК до към 10 хил./км. Тази информация я давам, за хората, които търсят инфо. за този тип двигател и най - вече разхода на масло.
Искам да споделя нещо и за проблемите, които имам и дано да се намери някои, който има отговор и решение за повечето:
След 1вата смяна на маслото на 184 хил. - Castrol 5W30, колата стана много шумна, а двигателя тракаше като дизелов. След 3 хил. направих смяна на маслото с 5W40, което понамали шума, но само в рамките на следващите 5 хил. При палене сутрин типичното плякане и тропане на веригата на двата вала, с хипотеза за пробит cam flower. Държа да отбележа, че независимо от тракането при палене, колата не си иска гумите и ускорява невероятно дори на 6та предавка - до този момент.
На около 195 хил. уж намирам майстора на майсторите, който ремонтира само подобни двигатели и проблеми и ми каза, че за 500лв ще смени веригата, обтегача, cam flowera ако има нужда и ще оправи проблема. Да, ама не! Не само, че ремонта излизe 800лв., ами и колата не можеше да откъсне след ремонта, като отговора след смяната на веригата, ебеше че нещо не реагира ваноса и трябвало да се донастрои след като се покара малко.
Така или иначе, след 5 хил. км. каране, друг майстор установи, че ваноса е счупен и не аботи и респективно трабва да олекна с още 500лв за втора ръка или 1000 за нов. Сега колата е на близо 215 хил./км., но веригата трака отново при палене, има леко тресене на двигателя при празен ход и определено колата не върви добре, а мотора е прекалено шумен. Дава грешка в работата на ЕГР-а, а при смяна на маслото има миризма на бензин.
Определено ми идва да се гръмна, защото за 30 хил./км. съм много доволен от колата като цяло, но се оказа, че аз поне не мога да намеря майстор, който да е наясно с тия мотори и да може да оправя тези проблеми. За сервиза на WV няма да казвам нищо, а само че в периода, когато ваноса беше счупен ми взеха 80лв за диагностика и ми казаха, че няма никакви проблеми и двигателя работи нормално. No comment!
В тази връзка, ще се радвам, ако някой се е сблъзкал с нещо подобно и има решението или поне инфо. къде и при кого мога да отида!
Благодаря предварително! Ще се радвам ако помогнете.
Иван Цветков
0887562066
Виждам, че темата е предимно за двигатели TSI, но аз бих искал да споделя няколко неща и да попитам за съвет, във връзка с двигател 2.0 FSI.
От 01.2017г. имам Голф 5 - двигател 2.0 FSI. За периода от тогава до момента съм изминал повече от 30 хил./км. и проблеми по отношение на разхода на масло нямам. Смяната на маслото я правя на м/у 10-12 хил./км. и за този пробег никога не доливам, защото не се налага. Използвал съм масла - Castrol, Flucks i Bardahl 5W30-40 и като цяло всичките са ОК до към 10 хил./км. Тази информация я давам, за хората, които търсят инфо. за този тип двигател и най - вече разхода на масло.
Искам да споделя нещо и за проблемите, които имам и дано да се намери някои, който има отговор и решение за повечето:
След 1вата смяна на маслото на 184 хил. - Castrol 5W30, колата стана много шумна, а двигателя тракаше като дизелов. След 3 хил. направих смяна на маслото с 5W40, което понамали шума, но само в рамките на следващите 5 хил. При палене сутрин типичното плякане и тропане на веригата на двата вала, с хипотеза за пробит cam flower. Държа да отбележа, че независимо от тракането при палене, колата не си иска гумите и ускорява невероятно дори на 6та предавка - до този момент.
На около 195 хил. уж намирам майстора на майсторите, който ремонтира само подобни двигатели и проблеми и ми каза, че за 500лв ще смени веригата, обтегача, cam flowera ако има нужда и ще оправи проблема. Да, ама не! Не само, че ремонта излизe 800лв., ами и колата не можеше да откъсне след ремонта, като отговора след смяната на веригата, ебеше че нещо не реагира ваноса и трябвало да се донастрои след като се покара малко.
Така или иначе, след 5 хил. км. каране, друг майстор установи, че ваноса е счупен и не аботи и респективно трабва да олекна с още 500лв за втора ръка или 1000 за нов. Сега колата е на близо 215 хил./км., но веригата трака отново при палене, има леко тресене на двигателя при празен ход и определено колата не върви добре, а мотора е прекалено шумен. Дава грешка в работата на ЕГР-а, а при смяна на маслото има миризма на бензин.
Определено ми идва да се гръмна, защото за 30 хил./км. съм много доволен от колата като цяло, но се оказа, че аз поне не мога да намеря майстор, който да е наясно с тия мотори и да може да оправя тези проблеми. За сервиза на WV няма да казвам нищо, а само че в периода, когато ваноса беше счупен ми взеха 80лв за диагностика и ми казаха, че няма никакви проблеми и двигателя работи нормално. No comment!
В тази връзка, ще се радвам, ако някой се е сблъзкал с нещо подобно и има решението или поне инфо. къде и при кого мога да отида!
Благодаря предварително! Ще се радвам ако помогнете.
Иван Цветков
0887562066
- dobromir.vasilev
- Мнения: 3
- Регистриран на: Сря 25 окт 2017 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Двигател TSI
Здравейте колеги, има следният проблем. Става въпрос за Голф 5 с 1,4tsi (caxa) от известно време забелязвам, че турбото се включва на различни обороти. След много четене и ровене по форуми съм почти убеден, че актуарора на турбото е за смяна.Въпросът ми е дали някой е правил такъв ремонт и дали се продава нов само актуарора без турбината, благодаря.
- beboyan
- Мнения: 303
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двигател TSI
Здравейте, относно 1.4tsi CTHD. Дали някой е ремонтирал бутала като това тук по надолу в темата в чуждия форум https://www.vwclub.co.za/forum/viewtopic.php?t=207370 .
Питам защото се чудя консумацията на масло около 1 литър за 8000 км и малко пушек (светъл, не бих казал, че е бял, по-скоро сив) при включен двигател на място дали е свързан в прословутата повреда по уплътненията на буталата или е друго?
Питам защото се чудя консумацията на масло около 1 литър за 8000 км и малко пушек (светъл, не бих казал, че е бял, по-скоро сив) при включен двигател на място дали е свързан в прословутата повреда по уплътненията на буталата или е друго?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Такъв разход звучи по-скоро като гумички на клапани. Случайте на дефектни бутала са основно при 1.8 и разхода е литър на 1000км.
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Двигател TSI
Тази темичка я пропусках , но явно ще трябва да понаваксам малко.
От около 8 месеца се радвам на една vRS-ка с TSI CCZА мотора (с чип на 240кс и 400нм), колата я купих в отлично състояние, но понеже съм Тома неверни (предния собственик показа фактура от Еуратек за проверката направена Ноември 2017) реших все пак да сменя всички вериги, обтегачи, водачи, "раздатката" (келелото закачено на коляновия вал) и маслото.
Закупих комплекта от чужбина, понеже в Шкода така и не можаха да ми кажат точна цифра .. получих две оферти едната за 960лв с труд, другата 1650лв.
Комплекта го взех от немско, като само капака е оригинален, другите части са заместители, не за друго ами всяка част трябваше да я търся по отделно и не ми се занимаваше.
Колата не тракаше, но от прочетенето за обтегачите реших да не рискувам (в последствие се оказа, че имам втората версия на обтегача, което е 50/50).
Косвените проверки с VCDS канал 093 показваха 3.94 градуса отклнонение, над 4 вече трябвало да се сменя според форумни поверия на запад.
Майстора, който ми обслужваше и предната кола смени всички течности, вериги и тн. , но колата след това си промени звука.
Не усещам разлика във вървежа, разхода и тн. , но в определени моменти трака осезаемо по-силно.
Бърза проверка на канал 093 показа стойност -4.16 , като все още не мога да разбера защо минус ...
Започвам да се чудя дали нещо е пренатегнато или дефектно, според майстора веригата е сложена обратно по белезите, като му имам доверие на 100%.
Може някъде нещо да не го е изпълнил по книжка и да е пренатегнал и това да води до отрицателната стойност, но определено тези мотори си искат хора, които са им разбират.
В тази връзка , някой да препоръча сервиз/човек с добри познания по TSI, които да може да чуе и да погледне автомобила и да каже , дали да се притеснявам ? :)
От около 8 месеца се радвам на една vRS-ка с TSI CCZА мотора (с чип на 240кс и 400нм), колата я купих в отлично състояние, но понеже съм Тома неверни (предния собственик показа фактура от Еуратек за проверката направена Ноември 2017) реших все пак да сменя всички вериги, обтегачи, водачи, "раздатката" (келелото закачено на коляновия вал) и маслото.
Закупих комплекта от чужбина, понеже в Шкода така и не можаха да ми кажат точна цифра .. получих две оферти едната за 960лв с труд, другата 1650лв.
Комплекта го взех от немско, като само капака е оригинален, другите части са заместители, не за друго ами всяка част трябваше да я търся по отделно и не ми се занимаваше.
Колата не тракаше, но от прочетенето за обтегачите реших да не рискувам (в последствие се оказа, че имам втората версия на обтегача, което е 50/50).
Косвените проверки с VCDS канал 093 показваха 3.94 градуса отклнонение, над 4 вече трябвало да се сменя според форумни поверия на запад.
Майстора, който ми обслужваше и предната кола смени всички течности, вериги и тн. , но колата след това си промени звука.
Не усещам разлика във вървежа, разхода и тн. , но в определени моменти трака осезаемо по-силно.
Бърза проверка на канал 093 показа стойност -4.16 , като все още не мога да разбера защо минус ...
Започвам да се чудя дали нещо е пренатегнато или дефектно, според майстора веригата е сложена обратно по белезите, като му имам доверие на 100%.
Може някъде нещо да не го е изпълнил по книжка и да е пренатегнал и това да води до отрицателната стойност, но определено тези мотори си искат хора, които са им разбират.
В тази връзка , някой да препоръча сервиз/човек с добри познания по TSI, които да може да чуе и да погледне автомобила и да каже , дали да се притеснявам ? :)
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Двигател TSI
Коя година е,че ми стана интересно?
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Двигател TSI
2009 - отвън стария фейс, вътре е фейслифт.
- beboyan
- Мнения: 303
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двигател TSI
Да споделя, реших вече сам да си сменям маслото и масления филтър. В ЛИДЛ Гърция попаднах на машинка за 15 евро за изсмукване на маслото отгоре през каналчето за щеката. Тръбичката е 6мм и не влизаше, затова си взех медна тръбичка за спирачки 4.75мм в диаметър и всичко пасна. 200км промивах с една белгийска добавка (ползвам техни добавки от няколко години и винаги съм бил изключително доволен, ако някой се интересува на лични мога да пусна линк). Имах търпение да изчакам да се оттече цялото масло и за около 1 час с изчакването излязоха 3.6 литра масло, от черно по-черно - добавката си беше свършила работата. Маслото беше на 12000км оригинално ФВ 5в30 ЛЛ. Новото масло, което налях е Мотул 8100+Хclean LL. 5л туба купих за 43евро от Amazon.de, доставката до БГ беше 12лв. Сложих и най скъпата добавка от тези белгийските 250мл + 3.4л масло. Старото масло предадох в близкия сервиз заедно със стария маслен филтър и ми се зарадваха (продават го на изкупвачи за по 0.5лв на литър после, филтърът също за вторични суровини).
С новото масло двигателят 1.4 тси 160кс CTHD стана неузнаваем, тих, мек като коприна. Сега съм вече 500км и като проверявам маслото е много светло кафяво. Тост машинката е изсмукала всичката чернилка от старото, а пък и добавката за прочистване добре си е свършила работата. Филтъра си го взех от Ebay.co.uk за 10 паунда и 2.2лв доставка до БГ, оригинален на ФВ. Започвам сам да си сменям вече маслото, защото се убедих, че го правя най-добре и имам търпението да направя всичко както трябва.
*части и консумативи никога няма да купя от БГ, мое мнение, от години купувам всичко от Германия и Англия и съм много доволен от качеството и цената.
С новото масло двигателят 1.4 тси 160кс CTHD стана неузнаваем, тих, мек като коприна. Сега съм вече 500км и като проверявам маслото е много светло кафяво. Тост машинката е изсмукала всичката чернилка от старото, а пък и добавката за прочистване добре си е свършила работата. Филтъра си го взех от Ebay.co.uk за 10 паунда и 2.2лв доставка до БГ, оригинален на ФВ. Започвам сам да си сменям вече маслото, защото се убедих, че го правя най-добре и имам търпението да направя всичко както трябва.
*части и консумативи никога няма да купя от БГ, мое мнение, от години купувам всичко от Германия и Англия и съм много доволен от качеството и цената.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Пет 19 дек 2008 19:15
- Автомобил: Passat b7
- Двигател: CDGA 2011
- Местоположение: Пазарджик
Re: Двигател TSI
Здравейте!
Прочетох доста от коментарите в тази тема, но за жалост никъде невидях някой да пише 1.4 TSI 150hp с газ (може и да съм я пропуснал). Та някой има ли с такова нещо и ако може да сподели мнение. Колата за която говоря е Тигуан 2009г. 2WD ръчни скорости.
Прочетох доста от коментарите в тази тема, но за жалост никъде невидях някой да пише 1.4 TSI 150hp с газ (може и да съм я пропуснал). Та някой има ли с такова нещо и ако може да сподели мнение. Колата за която говоря е Тигуан 2009г. 2WD ръчни скорости.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Двигател TSI
Интересна информация при колегите от Шкода форума.
При 2.0ТСИ/245кс са премахнати 4-те допълнителни дюзи.
При 2.0ТСИ/245кс са премахнати 4-те допълнителни дюзи.
Re: Двигател TSI
Имам леко странен проблем. Как е правилно да се провери нивото на маслото на тези ТСЙ - защо не мога да му видя ясно нивото!?
На студен двигател трудно се вижда, а на топъл е малко над средата!
Маслото е ВАГ 5в30, двигателят 1.4тсй Г6
Някой има ли подобна ситуация?
Ще снимам и сложа снимки да видите
На студен двигател трудно се вижда, а на топъл е малко над средата!
Маслото е ВАГ 5в30, двигателят 1.4тсй Г6
Някой има ли подобна ситуация?
Ще снимам и сложа снимки да видите
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Пет 19 дек 2008 19:15
- Автомобил: Passat b7
- Двигател: CDGA 2011
- Местоположение: Пазарджик
Re: Двигател TSI
Здравейте!
Някой скоро сменял ли е верига на TSI и спомня ли си като сума? Моята е 1.4 Ecofuel 110kW.
Някой скоро сменял ли е верига на TSI и спомня ли си като сума? Моята е 1.4 Ecofuel 110kW.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пет 09 ное 2018 14:30
- Автомобил: Skoda Superb
- Двигател: CDAA 2011
Re: Двигател TSI
Моята в момента е в бокса, но не само за верига, а цялостен ремонт след загуба на компресия в 3-ти цилиндър. Ще споделя после за цени, защото не съм във фирмен сервиз.
Skoda Superb2 1.8tsi DSG7 Март 2011
Skoda Superb2 1.8tsi DSG7 Март 2011
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 232 госта