Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот pavel_andreev » Вто 11 авг 2009 21:52


Става въпрос за системата EDL (Electronic Differential Lock) или EDS както пише в книжката на автомобила. Имам Passat6 съвсем нов. Във всички рекламни материали, сайтове и документацията на автомобила се говори за системата EDL, която трябвала чрез спиране на някое от водещите колела на автомобила да прехвърли предаването на въртящ момент от боксуващото колело към другото (евентуално стъпило върху "незаледен" участък). Дори гледах "технологични" филмчета как автомобил потегля по нагорнище като едното колело е стъпило върху леден участък а другото върху сух асфалт. Дотук всичко е ясно и логично. Да ама не. Преди няколко дена при спиране встрани от пътя стъпих с десните колела върху пясък (плаж). И при включено ESP и при изключено (то управлявало и EDL според книжката) си се въртеше само и единствено дясното стъпило на пясъка колело. Излизането стана чрез издърпване от друг автомобил (и късмет че ми помогнаха случайни хора). Днес вече в София попитах монтьорите от Сакар Ауто (от там е купен автомобила преди 2 месеца) как точно действа този ЕЛЕКТРОНЕН БЛОКАЖ НА ДИФЕРЕНЦИАЛА и бях смаян от факта, че те ми отговориха, че не са чували в тези автомобили да има такава система! Ако се вярва на Интернет EDL или EDS има и на Passat 5 и на 5.5 а и на всички нови VW автомобили. Може ли някой да ме консултира дали става въпрос за неизправност в моя автомобил или просто EDL е някаква търговска измислица ?




Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот maimo » Сря 12 авг 2009 19:02


предполагам 4е има само 4е, ако много затънеш с едната гума няма спасение.ако искаш да пробваш вдигни я при някои вулканизатор двете предни гуми и трябва да по4не да ти светва есп-то и да се въртят 2-те колела поне при мен е така само 4е колата е автоматик DSG. :D


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот pavel_andreev » Чет 13 авг 2009 0:06


И мойта кола е автоматик с DSG.


Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот Lisho » Чет 13 авг 2009 9:16


pavel_andreev написа:..... или просто EDL е някаква търговска измислица ?

Не е търговска измислица.Тук е описано какво представлява и как действа.Вярно описанието не е за Passat6, но върши работа.
117_Противоблокировочное устройство тормозной системы Teves с EDS.pdf

6 стeпенна автоматична скоростна кутия DSG модел 02E - устройство, принцип на действие, електрическа схема,управление и т.н.
308_Автоматическая коробка передач DSG 02E.pdf


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот pavel_andreev » Съб 15 авг 2009 11:00


Благодаря за препратките. Много са полезни. Аз имам доста подробен копмлект от такива материали за Пасат от (най-вероятно) същият руски източник. Причината поради която поставям въпроса и търся някакъв съвет от колеги е защото предполагам, че при мен по някаква причина системата не работи.


Потребителски аватар
gubaku
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 24 май 2008 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот gubaku » Нед 30 авг 2009 8:01


Добре де, а този блокаж към базовото оборудване ли е или се доплаща като екстра? И как да разбера моя пасат има ли таквази екстра?

П.С. Баща ми си купи миналата година чисто нова Хонда ЦР-В, която е 4х4, с автоматично включване, но няма никакви блокажи, което е доста тъпо, камо ли за джип...


Потребителски аватар
worldcoolesdude_
Мнения: 88
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 1:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Chicago

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот worldcoolesdude_ » Нед 30 авг 2009 8:08


Незнам за вас но аз мокро ли е когато ми трябва пове4е тракшън изклу4вам есп-то и оставям халдеха да си върши работата. Есп-то досега никога не ми е помагало освен да ме забавя при ускорение на мокро. А относто хлъзгавите у4астаци и сцеплението на гумите системите които деиствително работят са наистина малко. Ето и малко тестове http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот pavel_andreev » Пон 31 авг 2009 17:34


В отговор на колегата от предпоследния пост: Тази сис тема е вградена при всички автомобили на VW които сега се произвеждат. Тъй като Пасат е позициониран доста високо в продуктовата гама на VW, то такава система мисля, че има и на 5 и на 5.5. Още повече че тя не коства нищо на производителя - в същност те я купуват от производителя на спирачната система и ABS-а (май BOSH - не съм сигурен). Що се отнася до ESP системата и в частност до "тракшън контрола" то той на Passat 6 е направен толкова добре, че много от шофьорите дори не разбират че се включва (освен по мигащата жълта лампичка). На мен обаче ми е спасявал живота в екстремна ситуация (внезапно стъпване на мокро в завой със 140км/ч и идващ насреща автомобил през нощта), а и дълго съм карал карал хубава кола но без ESP и знам кое е възможно и кое не. Що се отнася до видео-тестовете любезно предложени от колегата - ама Passat не е нито джип нито спортен автомобил, а по-скоро лимузина. Аз поне си го купувам за това. Не можем да го сравняваме с джипки нито с много "претенциозни возила" които са прицелени за други ценови нива (и други разходи на 100км :) ).


Потребителски аватар
gubaku
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 24 май 2008 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот gubaku » Вто 01 сеп 2009 7:14


След известно проучване в нет-а установих, че въпросния блокаж (EDL) е част от ЕSP, както са ABS и TCS. Тоест всеки VW с ESP има и електронен блокаж. Дали е така наистина - някой по-запознат да каже. Мен ме е яд зимата, че не съм обърнал внимание как действа и ваобще действа ли EDL-a.

По форума гледам, че доста колеги го плюят ESP-то, което не мога да си го обясня. Тази система е измислена да помага супер много при ежедневното шофиране, но явно има много "рейсъри", на които има разваля тръпката от ръчкането по светофарите :lol:. Карал съм порше карера турбо на един приятел и, когато ESP-то (при порше се казваше по друг начин ама сега не мога да се сетя как точно) е включено колата е като залепена за пътя, като го изключиш и завой без дрифт трудно се взима, просто колата става почти неуправляема за човек без опит. При поршето понеже е спортна кола, като изклшчиш ESP-то се изключва и ABS-a. Но както и да е, малко се отклоних :), мисълта ми беше, че ESP си е супер система, аз съм правил аквапланинг при 160км/ч на нашата чудесна магистрала и секунди преди да усетя, че колата олеква, взе да ми мига жълтата лампа (даже в първия момент си мислех че нещо се е скапал някой сензор) и колата си следваше идеално контура на завоя.


Петре
Мнения: 412
Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
Автомобил: Golf II
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот Петре » Вто 01 сеп 2009 14:45


Доколкото съм запознат има пасати Б3 с EDS,който наистина е свързан с АБС-а.
Погледнах в някои програми и пише EDS/EDL
Дали има някаква разлика...?


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот morfei1 » Вто 01 сеп 2009 19:17


EDL (Electronic Differential Lock) и ASR (anti-slip regulator) имат ли нещо общо, защото всеки ги свързва с traction control (система против буксуване) :roll:

Моите наблюдения, са че ASR си върши работа чудесно, особено при по-екстремно потегляне. Само веднъж ми се е включвал на магистрала при дъжд с висока скорост след като се получи аквапланинг. Не че помогна да не се блъсна, просто при присвяткането на лампата отнех газта.

Зимно време, трябва да подавам страшно много газ за да го накарам да се включи. Останах с впечатлението, че е система за балъци :roll: ?


Потребителски аватар
gubaku
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 24 май 2008 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот gubaku » Чет 03 сеп 2009 7:01


EDL = EDS (едното е на англ., другото на немски)

Всички тези системи са свързани с ABS и подаването на газ, то просто няма по какъв друн начин да работят иначе. На мен лично ASR-а ми се включва много лесно, малко само да пропискат гумите и почва да мига.


Кънев
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 31 окт 2008 15:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот Кънев » Пет 04 сеп 2009 10:38


С риск да напиша някоя глупост се включвам в темата.
Карам Пасат В5 с вградена антибуксуваща система ASR. Според моите познания, придобити в този форум и другаде, тази система работи посредством отнемане на мощност от задвижващите колела, за разлика от цитираната антибуксуваща система EDS, която пък работи за сметка на електронно блокиране на диференциала.
Не знам защо казвате „системата ASR включва”. Според мен системата ASR се включва и изключва от бутона на таблото. Ако при включена ASR колата буксува, значи нещо не е наред. Аз не съм забелязал задвижващите колела да буксуват. Даже и когато вкарвам колата в гаража, под наклон. Гасне но не буксува.
А системата ESP e развитие, и е система за следене на траекторията на автомобила зададена от волана – например при завой. За целта системата ESP използва системите EDS и ABS.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот morfei1 » Пет 04 сеп 2009 15:48


Значи принципно след като ASR-а e включен той не работи постояно, в смисъл непрекъснато да отмена мощност, той е в режим standby, и в момента в който едно от двето колела приплъзне, пробуксува и т.н.т системата се включва и изравнява оборотите на двето колела, но според мен не отнема мощността на двигателя. Това го правят ESP-а и останалите електроники.

Като и стъпя здраво на газта, гумите присвирват, но не върти...... нещо като ABS, като спираш екстремно.... гумите присвирват, но не се влачат.


Потребителски аватар
kimif2008
Мнения: 564
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот kimif2008 » Пон 07 сеп 2009 18:53


morfei1 написа:EDL (Electronic Differential Lock) и ASR (anti-slip regulator) имат ли нещо общо, защото всеки ги свързва с traction control (система против буксуване) :roll:

Моите наблюдения, са че ASR си върши работа чудесно, особено при по-екстремно потегляне. Само веднъж ми се е включвал на магистрала при дъжд с висока скорост след като се получи аквапланинг. Не че помогна да не се блъсна, просто при присвяткането на лампата отнех газта.

Зимно време, трябва да подавам страшно много газ за да го накарам да се включи. Останах с впечатлението, че е система за балъци :roll: ?

слаб ти е мотора ,затова не ти се включва :mrgreen: :mrgreen:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта