Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Става въпрос за системата EDL (Electronic Differential Lock) или EDS както пише в книжката на автомобила. Имам Passat6 съвсем нов. Във всички рекламни материали, сайтове и документацията на автомобила се говори за системата EDL, която трябвала чрез спиране на някое от водещите колела на автомобила да прехвърли предаването на въртящ момент от боксуващото колело към другото (евентуално стъпило върху "незаледен" участък). Дори гледах "технологични" филмчета как автомобил потегля по нагорнище като едното колело е стъпило върху леден участък а другото върху сух асфалт. Дотук всичко е ясно и логично. Да ама не. Преди няколко дена при спиране встрани от пътя стъпих с десните колела върху пясък (плаж). И при включено ESP и при изключено (то управлявало и EDL според книжката) си се въртеше само и единствено дясното стъпило на пясъка колело. Излизането стана чрез издърпване от друг автомобил (и късмет че ми помогнаха случайни хора). Днес вече в София попитах монтьорите от Сакар Ауто (от там е купен автомобила преди 2 месеца) как точно действа този ЕЛЕКТРОНЕН БЛОКАЖ НА ДИФЕРЕНЦИАЛА и бях смаян от факта, че те ми отговориха, че не са чували в тези автомобили да има такава система! Ако се вярва на Интернет EDL или EDS има и на Passat 5 и на 5.5 а и на всички нови VW автомобили. Може ли някой да ме консултира дали става въпрос за неизправност в моя автомобил или просто EDL е някаква търговска измислица ?
- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
предполагам 4е има само 4е, ако много затънеш с едната гума няма спасение.ако искаш да пробваш вдигни я при някои вулканизатор двете предни гуми и трябва да по4не да ти светва есп-то и да се въртят 2-те колела поне при мен е така само 4е колата е автоматик DSG.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
И мойта кола е автоматик с DSG.
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
pavel_andreev написа:..... или просто EDL е някаква търговска измислица ?
Не е търговска измислица.Тук е описано какво представлява и как действа.Вярно описанието не е за Passat6, но върши работа.
117_Противоблокировочное устройство тормозной системы Teves с EDS.pdf
6 стeпенна автоматична скоростна кутия DSG модел 02E - устройство, принцип на действие, електрическа схема,управление и т.н.
308_Автоматическая коробка передач DSG 02E.pdf
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Благодаря за препратките. Много са полезни. Аз имам доста подробен копмлект от такива материали за Пасат от (най-вероятно) същият руски източник. Причината поради която поставям въпроса и търся някакъв съвет от колеги е защото предполагам, че при мен по някаква причина системата не работи.
- gubaku
- Мнения: 136
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 8:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Добре де, а този блокаж към базовото оборудване ли е или се доплаща като екстра? И как да разбера моя пасат има ли таквази екстра?
П.С. Баща ми си купи миналата година чисто нова Хонда ЦР-В, която е 4х4, с автоматично включване, но няма никакви блокажи, което е доста тъпо, камо ли за джип...
П.С. Баща ми си купи миналата година чисто нова Хонда ЦР-В, която е 4х4, с автоматично включване, но няма никакви блокажи, което е доста тъпо, камо ли за джип...
- worldcoolesdude_
- Мнения: 88
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 1:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Chicago
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Незнам за вас но аз мокро ли е когато ми трябва пове4е тракшън изклу4вам есп-то и оставям халдеха да си върши работата. Есп-то досега никога не ми е помагало освен да ме забавя при ускорение на мокро. А относто хлъзгавите у4астаци и сцеплението на гумите системите които деиствително работят са наистина малко. Ето и малко тестове http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
В отговор на колегата от предпоследния пост: Тази сис тема е вградена при всички автомобили на VW които сега се произвеждат. Тъй като Пасат е позициониран доста високо в продуктовата гама на VW, то такава система мисля, че има и на 5 и на 5.5. Още повече че тя не коства нищо на производителя - в същност те я купуват от производителя на спирачната система и ABS-а (май BOSH - не съм сигурен). Що се отнася до ESP системата и в частност до "тракшън контрола" то той на Passat 6 е направен толкова добре, че много от шофьорите дори не разбират че се включва (освен по мигащата жълта лампичка). На мен обаче ми е спасявал живота в екстремна ситуация (внезапно стъпване на мокро в завой със 140км/ч и идващ насреща автомобил през нощта), а и дълго съм карал карал хубава кола но без ESP и знам кое е възможно и кое не. Що се отнася до видео-тестовете любезно предложени от колегата - ама Passat не е нито джип нито спортен автомобил, а по-скоро лимузина. Аз поне си го купувам за това. Не можем да го сравняваме с джипки нито с много "претенциозни возила" които са прицелени за други ценови нива (и други разходи на 100км ).
- gubaku
- Мнения: 136
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 8:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
След известно проучване в нет-а установих, че въпросния блокаж (EDL) е част от ЕSP, както са ABS и TCS. Тоест всеки VW с ESP има и електронен блокаж. Дали е така наистина - някой по-запознат да каже. Мен ме е яд зимата, че не съм обърнал внимание как действа и ваобще действа ли EDL-a.
По форума гледам, че доста колеги го плюят ESP-то, което не мога да си го обясня. Тази система е измислена да помага супер много при ежедневното шофиране, но явно има много "рейсъри", на които има разваля тръпката от ръчкането по светофарите . Карал съм порше карера турбо на един приятел и, когато ESP-то (при порше се казваше по друг начин ама сега не мога да се сетя как точно) е включено колата е като залепена за пътя, като го изключиш и завой без дрифт трудно се взима, просто колата става почти неуправляема за човек без опит. При поршето понеже е спортна кола, като изклшчиш ESP-то се изключва и ABS-a. Но както и да е, малко се отклоних , мисълта ми беше, че ESP си е супер система, аз съм правил аквапланинг при 160км/ч на нашата чудесна магистрала и секунди преди да усетя, че колата олеква, взе да ми мига жълтата лампа (даже в първия момент си мислех че нещо се е скапал някой сензор) и колата си следваше идеално контура на завоя.
По форума гледам, че доста колеги го плюят ESP-то, което не мога да си го обясня. Тази система е измислена да помага супер много при ежедневното шофиране, но явно има много "рейсъри", на които има разваля тръпката от ръчкането по светофарите . Карал съм порше карера турбо на един приятел и, когато ESP-то (при порше се казваше по друг начин ама сега не мога да се сетя как точно) е включено колата е като залепена за пътя, като го изключиш и завой без дрифт трудно се взима, просто колата става почти неуправляема за човек без опит. При поршето понеже е спортна кола, като изклшчиш ESP-то се изключва и ABS-a. Но както и да е, малко се отклоних , мисълта ми беше, че ESP си е супер система, аз съм правил аквапланинг при 160км/ч на нашата чудесна магистрала и секунди преди да усетя, че колата олеква, взе да ми мига жълтата лампа (даже в първия момент си мислех че нещо се е скапал някой сензор) и колата си следваше идеално контура на завоя.
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
- Автомобил: Golf II
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Доколкото съм запознат има пасати Б3 с EDS,който наистина е свързан с АБС-а.
Погледнах в някои програми и пише EDS/EDL
Дали има някаква разлика...?
Погледнах в някои програми и пише EDS/EDL
Дали има някаква разлика...?
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
EDL (Electronic Differential Lock) и ASR (anti-slip regulator) имат ли нещо общо, защото всеки ги свързва с traction control (система против буксуване)
Моите наблюдения, са че ASR си върши работа чудесно, особено при по-екстремно потегляне. Само веднъж ми се е включвал на магистрала при дъжд с висока скорост след като се получи аквапланинг. Не че помогна да не се блъсна, просто при присвяткането на лампата отнех газта.
Зимно време, трябва да подавам страшно много газ за да го накарам да се включи. Останах с впечатлението, че е система за балъци ?
Моите наблюдения, са че ASR си върши работа чудесно, особено при по-екстремно потегляне. Само веднъж ми се е включвал на магистрала при дъжд с висока скорост след като се получи аквапланинг. Не че помогна да не се блъсна, просто при присвяткането на лампата отнех газта.
Зимно време, трябва да подавам страшно много газ за да го накарам да се включи. Останах с впечатлението, че е система за балъци ?
- gubaku
- Мнения: 136
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 8:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
EDL = EDS (едното е на англ., другото на немски)
Всички тези системи са свързани с ABS и подаването на газ, то просто няма по какъв друн начин да работят иначе. На мен лично ASR-а ми се включва много лесно, малко само да пропискат гумите и почва да мига.
Всички тези системи са свързани с ABS и подаването на газ, то просто няма по какъв друн начин да работят иначе. На мен лично ASR-а ми се включва много лесно, малко само да пропискат гумите и почва да мига.
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Пет 31 окт 2008 15:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
С риск да напиша някоя глупост се включвам в темата.
Карам Пасат В5 с вградена антибуксуваща система ASR. Според моите познания, придобити в този форум и другаде, тази система работи посредством отнемане на мощност от задвижващите колела, за разлика от цитираната антибуксуваща система EDS, която пък работи за сметка на електронно блокиране на диференциала.
Не знам защо казвате „системата ASR включва”. Според мен системата ASR се включва и изключва от бутона на таблото. Ако при включена ASR колата буксува, значи нещо не е наред. Аз не съм забелязал задвижващите колела да буксуват. Даже и когато вкарвам колата в гаража, под наклон. Гасне но не буксува.
А системата ESP e развитие, и е система за следене на траекторията на автомобила зададена от волана – например при завой. За целта системата ESP използва системите EDS и ABS.
Карам Пасат В5 с вградена антибуксуваща система ASR. Според моите познания, придобити в този форум и другаде, тази система работи посредством отнемане на мощност от задвижващите колела, за разлика от цитираната антибуксуваща система EDS, която пък работи за сметка на електронно блокиране на диференциала.
Не знам защо казвате „системата ASR включва”. Според мен системата ASR се включва и изключва от бутона на таблото. Ако при включена ASR колата буксува, значи нещо не е наред. Аз не съм забелязал задвижващите колела да буксуват. Даже и когато вкарвам колата в гаража, под наклон. Гасне но не буксува.
А системата ESP e развитие, и е система за следене на траекторията на автомобила зададена от волана – например при завой. За целта системата ESP използва системите EDS и ABS.
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Значи принципно след като ASR-а e включен той не работи постояно, в смисъл непрекъснато да отмена мощност, той е в режим standby, и в момента в който едно от двето колела приплъзне, пробуксува и т.н.т системата се включва и изравнява оборотите на двето колела, но според мен не отнема мощността на двигателя. Това го правят ESP-а и останалите електроники.
Като и стъпя здраво на газта, гумите присвирват, но не върти...... нещо като ABS, като спираш екстремно.... гумите присвирват, но не се влачат.
Като и стъпя здраво на газта, гумите присвирват, но не върти...... нещо като ABS, като спираш екстремно.... гумите присвирват, но не се влачат.
- kimif2008
- Мнения: 564
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
morfei1 написа:EDL (Electronic Differential Lock) и ASR (anti-slip regulator) имат ли нещо общо, защото всеки ги свързва с traction control (система против буксуване)
Моите наблюдения, са че ASR си върши работа чудесно, особено при по-екстремно потегляне. Само веднъж ми се е включвал на магистрала при дъжд с висока скорост след като се получи аквапланинг. Не че помогна да не се блъсна, просто при присвяткането на лампата отнех газта.
Зимно време, трябва да подавам страшно много газ за да го накарам да се включи. Останах с впечатлението, че е система за балъци ?
слаб ти е мотора ,затова не ти се включва
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ognqn и 29 госта