Термостат - къде се намира и как се сменя.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Вто 21 ное 2006 15:14


wili98 написа:не в оригиналният термостат закупен от Юнитрейд /който също не работи.. и ще се разпрзвяме/
нямаше никакво уплътнение... дадоха ми го отделно само срещу 3 кинта ;)
не че ги няма за по 50 ст...


И аз бях учуден. И аз зимах ориг. термостат от юнитрейд и като питах защо няма пръстенче към него, казаха че си се купува отделно. И на всичкото отгоре термостата не бачка :evil:




Потребителски аватар
zexer
Мнения: 308
Регистриран на: Нед 07 авг 2005 15:33
Автомобил: Golf2
Двигател: 1.3 MH
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zexer » Вто 21 ное 2006 23:09


Хивабо ще е ако промените заглавието с "Инфо:" или "[info]" опред

пример:
[info]Термостат - къде се намира и как се сменя.

В началото на зимата всеки почва да пише тема за термостатите...
Като погледнах темата си помисли "поредния който пита от къде да купи и как да сменя" а като отворих темата видях, че се е събрало доста инфо за доста модели накупи. Браво за темата :bowdown


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 21 ное 2006 23:29


Uneek написа:И аз бях учуден. И аз зимах ориг. термостат от юнитрейд и като питах защо няма пръстенче към него, казаха че си се купува отделно. И на всичкото отгоре термостата не бачка :evil:

Хаха.. с мен същият кейс.. моят термостат оригинален.. също отваря на 70 градуса.. утре вдругиден.. ще го нося да се карам с тях, да ми връщат парата...


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 22 ное 2006 0:07


...и като питах в Юнитрейд каква марка е термостата-лелката зад щанда каза....."....ми на Фолксваген си е-оригинален,те си ги правят ":shock Все си мисля,че е на OEM/WAHLER,ама кой съм пък аз да уча продавачите в Юнитрейд :roll:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 22 ное 2006 0:14


BRR - Behr-Thmopson..
Vaskoto1 каза, че ще го сменявам след седмица..
аз му казах да си кара кефа... ся ще му го отнеса той да се оправя ;)


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Сря 22 ное 2006 0:22


веселин написа:...и като питах в Юнитрейд каква марка е термостата-лелката зад щанда каза....."....ми на Фолксваген си е-оригинален,те си ги правят ":shock Все си мисля,че е на OEM/WAHLER,ама кой съм пък аз да уча продавачите в Юнитрейд :roll:


Оригиналния термостат за мойто поло (41лв. в изедническата фирма) е едно към едно с Wahler (с какъвто съм в момента) който го взех с 20ина лева по-евтино. Абе въобще такава простотия е с тия ментеливи части че не ми се говори просто :evil:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 22 ное 2006 0:28


Uneek написа:
веселин написа:...и като питах в Юнитрейд каква марка е термостата-лелката зад щанда каза....."....ми на Фолксваген си е-оригинален,те си ги правят ":shock Все си мисля,че е на OEM/WAHLER,ама кой съм пък аз да уча продавачите в Юнитрейд :roll:


Оригиналния термостат за мойто поло (41лв. в изедническата фирма) е едно към едно с Wahler (с какъвто съм в момента) който го взех с 20ина лева по-евтино. Абе въобще такава простотия е с тия ментеливи части че не ми се говори просто :evil:
Така си е!По-добре менте от Ауто+ за 18 лв. , отколкото менте от Юнитрейд за 60 :twisted:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 22 ное 2006 0:35


http://www.vdauto.com/bg/products.php?id=18
официален вносител на валер...
Утре съм там.. ще видим..


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 22 ное 2006 0:54


wili98 написа:http://www.vdauto.com/bg/products.php?id=18
официален вносител на валер...
Утре съм там.. ще видим..
Дам,тия ги има и на немския сайт като дистрибутори за БГ :D


Потребителски аватар
orgasmatron
Мнения: 1333
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
Автомобил: Passat B4 Syncro
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот orgasmatron » Вто 05 дек 2006 21:28


от вчера благодарение на никси :bowdown :bowdown съм с термостат MEYLE - http://www.wulfgaertner.com/html/index.php , уж немски, досега съм ползвал само техни филтри. Ами за сега термостата работи и всичко е наред :)

п.п. - струваше 16 лв


Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот joro_tt » Сря 06 дек 2006 19:37


Пуста работа....
Смених и аз моя че не загряваше пущината....
Сложих Behr за 16 лева.
Сега температурата е добре, но пък взе да губи антифриз.За 3-4 дена каране по 10км към 50-60гр изчезнаха... явно сълзи от там...
Сега пак същото упражнение.....
Сваляне, нагласяне, стягане.....
Има ли няква по специална технология за притягане


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Вто 12 дек 2006 20:04


Смяна на термостат на Пасат RP двигател с хидравлика, в аматьорски условия без канал. Упражнението е за ентусиасти с средно изразени мазохостични уклони - лежи се от 1/2 до 1 час под колата, взависимост от уменията на мазохиста и милостта на ръждата по резбите. Иначе е като секса - най-приятно е като си свършил сам работата :) , ама има една разлика ( поне при мен ) - доста се псува докато го правиш.

Снимки нямам, николай на 1-ва страница е постнал доста добри снимки.

Инструменти:
крик
постелка - топла.
звездогаечен ключ -13 ,хубав, но не китайски ( без него не ти дават книжка в някои страни )
глух ключ - 10
звездогаечен 22
WD-40
Плоска отверка
леген - да събира около 6 литра ( аз използвах отрязана 10л пластмасова бутилка от вода )
торкс ( мисля че така се казваше ), нещо като шестогран обаче звезда, за болт 12,не съм сигурен къв размер.
Търпение

Изображение

Целта на "майстора" е да свали хидравличната помпа заедно с планката която я държи. И трите детайла заедно с хидравличната помпа 1, 9 , 13 и 10 се свалят като едно цяло за да може да се стигне до термостата.

Вдига се дясната гума на колата. ПОДПИРА СЕ колата за да не поддаде крика
Разхлабват се болтове 26 и 20 така че хидравличната помпа да отпусне ремъка. Сваля се ремъка на хидравликата ( напъва се с отверка и се върти гумата на 5-та в подходящата посока докато падне ремъка )

Целта е да се отвият болтовете и гайките които съм оградил в червено.
Болтове 15 и 16 са отдолу и са клеясали яко , затова трябва WD-40. За болт 16 се пръска и отгоре.

За да се отдели планката 10 трябва да се отвие болт 12 с торкс. Обаче този крив болт се крие под алтернатора, затова трябва също така да се свали и ремъка на алтернатора ( за което алтернатора се придвижва "навън" и надолу, сваля се ремъка ) и после нагоре и навътре ( към двигателя ) за да се открие болта 12. Алтернатора се натяга с една зъбчатка 22 която толкова лесно се рони че най е добре да се свали зъбчатката която е законтрена с болт с глава 13 и да се движи алтернатора нагоре надолу с помощта на лост.

След като се развият болтовете хидравличната помпа се отделя с планките и заедно с мъркучите се поставя на земята до лявата гума.
Постава се легена под пластмасовия корпус на термостата и
с глух ключ 10 се развиват двата болта на пл. корпус. Почва да тече
ВНИМАНИЕ - ВОДАТА МОЖЕ ДА Е ГОРЕЩА ако не сте оставили колата да изстине 2-3 часа.
След като се свали пластмасовия корпус на термостата , отбележете какво е положението на термостата и го свалете - внимание - пак ще тече - водата е по-топла от тази в радиатора - около 1-2 литра.
Сменя се термостата и гарнитурата на пласт. корпус.
Затягат се болтовете не пластмасовия корпус ( без да се напъват! ) и се прави опит да се върне хидравличната помпа в старото й положение по обратния на свалянето начин. Най трудното е да се напастнат отново болтовете 15 и 16, много е криво там , лежи се и се псува. За да е по лесно , не трябва да се затяга нито един болт преди всички резби да хванат стабилно.
Слагат се ремъците, бавно се налива източената течност през марля и обезвъздушава постепено и с търпение както е описано в други теми - това е също добра възможност да се смени охл. течност.
Така ... много изписах , нищо ново май не казах дано на някои да е полезно.

Резултат : Удивително закова на 90-сет - не съм очаквал такова очевидно подобрение... Термостата е BEHR + гарнитури от Ауто + , прочетох няколко "-" мнения и мисля да чакам 2 месеца да се скапе и пак да лежа :(


Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Чет 14 дек 2006 22:41


Разкошно описание колега, ама ако беше прочел внимателно цялата тема, щеше предварително да знаеш, че ако свалиш само четирите болта:
15, 16, 18, 20, (на схемата вдясно)
планката пада (само планката и нищо друго) и термостата е твой.


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Пет 15 дек 2006 13:57


Dimiter написа:Разкошно описание колега, ама ако беше прочел внимателно цялата тема, щеше предварително да знаеш, че ако свалиш само четирите болта:
15, 16, 18, 20, (на схемата вдясно)
планката пада (само планката и нищо друго) и термостата е твой.

Мерси за уточнението :) Това беше първоначалната ми идея, която е приложима ако колата е току що сглобена, ама при мен
- болт 18 е много дълъг и ръждата го е хванала на много яко, на 2-те връзки с планката, място няма да се утря с чук, почнах да закръглям резбата и се очерта доста голяма беля, затова подходих така както съм описал. Но настина това е доста по краткия път, ако болт 18 се извади леко.
- прецених, че хидравличната помпа или по-точно мъркучите ще речат на изливането на антифриза , който исках да си запазя чист, щото беше на 1 година, с цел да го налея пак. Може да не съм бил прав.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 15 дек 2006 14:14


Браво за труда Керосин. :kef: Абсолютно същата процедура приложи и професионален майстор само че на хидравлична платформа и гледах всичко!Съкращаването на описаните от теб операции е рисковано, особенно за любители!
andro_v написа:
веселин написа:C O O L I N G S Y S T E M

Охладителна система
Спецификации:
Фабрични кодове на двигателя:
JP JR RA SB 1V
Термоключ (вероятно първа степен на перката :D ) включен: [°C] 93 - 98 93 - 98 93 - 98 93 - 98 93 - 98
Термоключ изключен:[°C] 88 - 93 88 - 93 88 - 93 88 - 93 88 - 93
Термоключ включен (предполагам на изгасен мотор,т.е. след като двигателят е загасен,перката да остане включена): [°C] 110 110 110 110 110
Термоключ изключен:[°C] 103 103 103 103 103
Тип на охладителната течност - Етилен гликол
Обем на охладителната система:[l] 6,5 6,5 6,5 6,5 6,5
Максимум налягане при тест за течове:[bar] 1,25 1,25 1,25 1,25 1,25
Термостатът започва да се отваря:Thermostat opening [°C] 87 87 87 87 87
Термостатът напълно отворен:[°C] 102 102 102 102 102
Ход на термостата:[mm] 7 7 7 7 7

.

С тази таблица всичко за принципа на работа на термостатите е напълно изяснено. От тук си вадя извода че новия ми термостат е перфектен, щото като загрее охл.течност показанията на уреда са 95 градуса и после варират само в интервала 93-98 независимо от вида на пътя!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта