Термостат - къде се намира и как се сменя.
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Вернета се нас*а.. за 18000км.. Утре ще се монтира Behr "Made In Germany" ще го видим и него
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Абе колеги изчетох темите ,обаче моята е 1.6 AFT климатик четох ,че май компресора се сваля някакви такива може ли някакви снимки нещо да видя . Поздрави :)
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Ето една схема http://www.catcar.info/audivw/#c3RzPT17IjEwIjoiXHUwNDIwXHUwNDRiXHUwNDNkXHUwNDNlXHUwNDNhIiwiMjAiOiJWVyIsIjQwIjoiR29sZiBcdTA0MTVcdTA0MTJcdTA0MjBcdTA0MWVcdTA0MWZcdTA0MTAiLCI1MCI6IjE5OTgiLCI2MCI6Ilx1MDQxNFx1MDQzMlx1MDQzOFx1MDQzM1x1MDQzMFx1MDQ0Mlx1MDQzNVx1MDQzYlx1MDQ0YywgXHUwNDQxXHUwNDQ2XHUwNDM1XHUwNDNmXHUwNDNiXHUwNDM1XHUwNDNkXHUwNDM4XHUwNDM1IiwiNzAiOiIxMjE1MCAgIn18fHN0PT03MHx8YnJhbmQ9PXZ3fHxtYXJrZXQ9PVJEV3x8bWRsPT1HTyAgIHx8RXBpcz09MTg0fHxFaW5zYXR6PT0xOTk4fHxNYWluR3JvdXA9PTF8fEJpbGR0YWZlbD09MTIxNTAgfHxHcmFmaWs9PTAxMjE1MDEyMQ%3D%3D
Термостата си е там под помпите и компресора, т.е ще трябва да се откачат хидравлика и компресор
Термостата си е там под помпите и компресора, т.е ще трябва да се откачат хидравлика и компресор
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 08 фев 2013 23:00
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AFT 1996
- Местоположение: Varna
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
На АФТ само се откача помпата на хидравликата, без компресора на климатика.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Здравейте колеги!Имам едно питане и се надявам да можете да ми дадете бърз категоричен отговор.Утре се прибирам на село и трябва да сменя термостата на паско двигател PB.Той се намира отдолу до хидравликата и ми е ясно какво трябва да се направи за да се смени, защото съм го правил и друг път,но до сега никога несъм използавал гумения "обръч" ,който става идеално за големия диаметър на клапана на термостата и незнам някой от вас слагал ли го е или не.
Обръщам се към тези колеги които са доволни от сменения нов термостат!Миналата година смених един Берх с друг и положението е същото и като пипна маркучите ми е пределно ясно,че проблема не е никъде другате ,а в термостата.Друг мой приятел вече незнам за кой път сменя с марката Валер и отново "скапана работа",работи добре само малко време.Изчетох темите от началото до край в продължение на 4 часа и виждам че има колеги недоволни дори и уж от "оригинални" термостати внесени от представители за доста по-вече от въпросните 20 лева.Реших да заложа този път на Вернет и ще видя през коледните пазници като го сменя какво ще излезе,но въпросът ми е всички тези изброени термостати освен така нартечените гумени опръстени и два вида гарнитури имат и по един гумен "обръч",който впасва идеално на най-големият диаметър на самият термоелемент,но някак си при всичките термостати ми изглежда ,че ако го сложа ,ще се махне от там и може да запуши охладителната система и недай си боже по-лошо.Който има по-голям опит в това може ли да ми каже да го слагам ли или той е за друг вид мотор?
Ако някой не ме е разбрал това не е от мен а от ракията,че ми дойде малко по---- вече от колкото трябва....sorry...!!!
Обръщам се към тези колеги които са доволни от сменения нов термостат!Миналата година смених един Берх с друг и положението е същото и като пипна маркучите ми е пределно ясно,че проблема не е никъде другате ,а в термостата.Друг мой приятел вече незнам за кой път сменя с марката Валер и отново "скапана работа",работи добре само малко време.Изчетох темите от началото до край в продължение на 4 часа и виждам че има колеги недоволни дори и уж от "оригинални" термостати внесени от представители за доста по-вече от въпросните 20 лева.Реших да заложа този път на Вернет и ще видя през коледните пазници като го сменя какво ще излезе,но въпросът ми е всички тези изброени термостати освен така нартечените гумени опръстени и два вида гарнитури имат и по един гумен "обръч",който впасва идеално на най-големият диаметър на самият термоелемент,но някак си при всичките термостати ми изглежда ,че ако го сложа ,ще се махне от там и може да запуши охладителната система и недай си боже по-лошо.Който има по-голям опит в това може ли да ми каже да го слагам ли или той е за друг вид мотор?
Ако някой не ме е разбрал това не е от мен а от ракията,че ми дойде малко по---- вече от колкото трябва....sorry...!!!
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Я обясни как и кога ги пипаш маркучите, че смяташ, че проблемът е в термостата.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Пипам маркуча след термостата ,който отива към радиатора най-отдолу и съм категоричен ,че стрелката на таблото отчита приблизитено точно,защото на пипане маркуча не е толкова горещ,колкото би трябвало да бъде за температура от порядъка на 85-90 градуса.На таблото също показва ниска температура ,а именно 75 градуса.На другата ми кола където там всичко е безупречно и показва 90-95 градуса там неможе да си задържа ръката и 3 секунди,да не говорим ,че и парното не духа достатъчно топло като температура и като количество,макар и за това да може да се намерят и други обяснения, които съм ги изчел всичките как се постига по голяма ефективност с разглобяване на парното,почистване на дунапрените, които са се отлепили от клапите и заместването им с фолио или печатарска плака и не на последно място сервизиране на радиатора за отопление дали не се е запушил с мазгочи покрай спиралите.Оставяки на страна отоплителната "уредба",наистина маркуча след термостата видимо не е толкова "врял",както би ми се искало и като е на другите коли.
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Ами ти просто не знаеш как с пипане на маркучите да си провериш термостата
Палиш на място студената кола. После докато загрява непрекъснато опипваш долния и горния маркучи. Долния трябва да си остане ледено студен до достигане на работна температура.
Палиш на място студената кола. После докато загрява непрекъснато опипваш долния и горния маркучи. Долния трябва да си остане ледено студен до достигане на работна температура.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Колега,може и да си прав,но точно така направих и просто колата неиска да вдигне по-висока температура от посочената от мен.Започна маркуча да се стопля по-рано от показаната от таблото и там си остава и за това аз питам...Има ли шанс гумения ринг на големия диаметър на термоелемента, който аз несъм сложил поради опасение ,че може лесно да се отниже(понеже и лесно си го нанизвам),да трябва да го сложа или тези колеги, които са доволни от термостатите си и те не са го слагали и проблема е е в уплътнението а в термостата...
Благодаря предварително!!!
Благодаря предварително!!!
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Не съм сигурен дали съм разбрал правилно къде искаш да го слагаш този гумен пръстен - доколкото разбрах искаш да го сложиш на самия клапан, който спира водата за да я спира по-плътно. Поне термостатите, които аз съм ползвал си уплътняват достатъчно добре и без гумено уплътнение.
Доколкото си спомням последния термостат, който купих беше Валер и бях много доволен от него няколко години докато карах колата.
Преди да изхвърлиш този и преди да монтираш новия ги провери и двата в тенджера на котлона с термометър за да видиш точно кога отварят.
Доколкото си спомням последния термостат, който купих беше Валер и бях много доволен от него няколко години докато карах колата.
Преди да изхвърлиш този и преди да монтираш новия ги провери и двата в тенджера на котлона с термометър за да видиш точно кога отварят.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Ето една такава снимка,която намерих в нета с гумения "ринг"около големия диаметър на термоелемента(централния клапан),а не на малкия(байпасния),но за съжаление намирам и още 10 пъти по толкова снимки без този гумен ринг на термоелемента и в задачата се пита кое е вярното решение....?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Това не го слагам и аз, единственото уплътнение което слагам е О- пръстена който ляга на фланеца. Преди да сложиш термостата обаче хубаво с водна шкурка му зачисти леглото, защото се натрупват окиси и прецакват работата, след като почистиш хубаво, тънко, изключително тънко графитна грес, просто една капка колкото да уплътни язвите в алуминия, слагаш термостата, О-пръстена, затваряш капачката и готово.
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Здравейте и весели празници на всички.Искам да попитам по темата за термостата.Аз съм с пасат 2 и ме интересува в крайна сметка маха ли се хидравличната помпа или само планката на която е хваната.тези дни си смених вентилатора на парното но ми казаха че имам проблеми с термостата.като работи на место колата загрява до 90градуса че и повече и парното започва да духа топло но щом тръгна да се движа стрелката почва да пада а с нея изчвзва и топлото луда работа.та накрая лесно ли се сменя този термостат или не.
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Първо напиши каква ти е колата и с какъв двигател......
Предполагам, че пасата е Б3, а не 2 както си написал....... И като съм тръгнал с предположенията предполагам, че термостата ти се сменя лесно.
Ако искаш отговори, а не предположения си задай въпроса правилно. Още по-добре е преди да питаш да прочетеш поне тази тема от началото.
Предполагам, че пасата е Б3, а не 2 както си написал....... И като съм тръгнал с предположенията предполагам, че термостата ти се сменя лесно.
Ако искаш отговори, а не предположения си задай въпроса правилно. Още по-добре е преди да питаш да прочетеш поне тази тема от началото.
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Година? Кубатура? Бензин/дизел?
Тогава най-точно ще ти се отговори.
Тогава най-точно ще ти се отговори.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 141 госта