Разлика м-у RP и ABS двигатели

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 13 окт 2006 14:41


ок
това не го знам със сигурност, но със сигурност в този форум има и други участници, на които колите има са след 1991 година и на талона пише РП а е мономотроник.

и колега ти видя ли първия пост на колегата zdravko_1

"... Разлики мъжду Моножетроник и Мономотроник" ..... :drive




Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Пет 13 окт 2006 15:15


Днес явно ми е ден за снимане :lol: .
Понеже виждам, че се пропуска най-очебийната разлика, а именнно двойката черни тръби които опасват двигателя отпред(виждат се точно пред делкото,а също и над масления филтър) -тези тръби липсват при RP :!: .Ето ги на снимките(двигателя е ABS)->
Изображение
Изображение
Изображение
Towa e блока на антиблокиращата система на спирачките(ABS) за тези които се чудят :lol: :!: имат или нямат такава...
Изображение


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 704
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Чет 23 ное 2006 21:00


Тука не позна!
Отдушник на картерните газове на блока си имат всички RP-та, произведени след средата на '91-ва.

Моята катафалка е правена в края на '90-та, с Мексикански RP и няма такъв отдушник, но пък си има Mono-Motronik!

Ако все още се чудите от къде да разберете кога започва да се монтира едното или другото - АутоДата. При избора на RP за Passat и преглед на ел.инсталацията те пита с коя система и коя година е!

Имат и други разлики двата мотора, но са незначителни... Вероятно и Ханс вече не помни каква е разликата между двата...


Потребителски аватар
zdravko_1
предупреждение за БАН
Мнения: 153
Регистриран на: Чет 07 сеп 2006 14:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zdravko_1 » Чет 23 ное 2006 23:05


Ето снимки на RP мотор 94 година направете разлика
http://snimka.bg/album.php?album_id=78876
mod edit: Sunny
Поправих линка


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Пет 24 ное 2006 12:23


Ето снимки на RP мотор 94 година.....

RP мотор 94 г. няма,а особено пък в пасат В4 ,не се е монтирал въобще,ако си с пасат В4 и мотор RP,явно ти е сменян двигателя,но лошо няма нали си работи,а и двата мотора са с незначителни разлики общо взето.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 24 ное 2006 13:27


Абе има си RP-та с мономотроник от 91. Моя е такъв (от януари 91). Т.е. и аз потвърждавам, че наличието или липсата на вакуум на делкото нямат никакво значение.
Дори един бегъл поглед в ЕТКА, ЕТОС и всяка по-свястна документация ще го потвърди.
Точно тогава швабите май са слагали каквото имат на склад и са правили всевъзможни комбинации. :-)


Потребителски аватар
slance
Мнения: 501
Регистриран на: Съб 11 юни 2005 7:13
Автомобил: Audi A6 3.0TDI
Двигател:
Местоположение: София Дружба-1

re

Мнениеот slance » Съб 25 ное 2006 23:55


четох,четох и накрая нищо неразбрах моя мотор РП кьм коя грура спада,мономотроник или моноджетроник?та ето малко снимкиhttp://www.snimka.bg/profile.php?view_album&album_id=79408.пасатката е от 06.91. а номера на ЕКУто е 0261200261 нямам вакум на делкото.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 704
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Нед 26 ное 2006 22:02


Най-общо казано - на Джетроника ЕКУ-то е с 25 пина, а на Мотроника е с 35!

Погледнете си ЕКУ-то и ще разберете!

Освен това при Джетроника се ползва кръгата бобина и външен комутатор (в повечето случаи), а при Мотроника - бобина с вграден комутатор --> прилича малко на токоизправител :D


ЕДИТ:
Сега се поразрових малко - при автомобилите след 94-та има и още един Мотроник - с 45 пина!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 28 ное 2006 17:23


0 261 200 261 е моно-мотроник. Моят е същия.


Потребителски аватар
Jako_ludiq
Мнения: 279
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот Jako_ludiq » Сря 10 яну 2007 19:49


Хора, ко ви пука е. Почти едентични са и дърпат по един и същ начин(знам от проба) и двата двигателя.


dantri
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 24 дек 2012 20:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Разлика м-у RP i ABS двигатели

Мнениеот dantri » Нед 16 юни 2013 17:11


Това означава ли че са напълно взаимозаменяеми т.е. ще е възможно ли да се сложи на кола която е била с абс двигател рп двигател примерно


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Разлика м-у RP i ABS двигатели

Мнениеот kossis » Чет 19 дек 2013 11:55


Аз имах- Пасат В3, РП мотор, продадох го. Освен споменатият вакуумен регулатор на делкото, отзад на моноинжекцията има и клапанче-електрическо за тоя вакуум- което се затваря когато мотора е на ниски обороти, когато се изфорсира мотора и клапанчето се отваря- вакуума се задейства. Незнам за какво е необходимо това, но го има. Това за Моно-Джетроника.

Карал съм и пасат В3 с Моно-мотроник- абе повече вървеше от моя. Незнам дали мотора му се водеше АБС, но системата му беше- мотроник.

Брато ми кара едно Ауди 80 В4 - при него е 2000 кубика-наглед същият мотор като 1.8, системата е мономотроник.

Аз на моя РП-джетроника баластен резистор така и не видях да има за дюзата, а при Мономотроника изобщо не трябва да има нали ???
Къде го монтират обикновенно ?

Интересни са ми разликите заради Брато ми. А си взех ТДИ, ама пак ми се налага да се занимавам с тия газове и бензини на неговата кошница.

Нещо все има проблем с студено палене на бензин Зимата, на газ пали и на -20 от раз.

На бензин веднъж пали, веднъж не. Синият датчик на антифриза е сменян, мерихме го пак и е ок.
Дюзата я гледах прави добър конус-когато загрее и пали лесно на бензин.
На студено пали избирателно.
Миналите зими имаше повече двоумене на оборотите при студено палене-падаха и ставаха ниски и се гасеше , но проблема зачести.

Взех му бензинова помпа и мембранката на регулатора на налягане- мисля да ги смениме. Помпата се чува че работи, но дали качва налягане винаги не е ясно.

Въздушният датчик може ли да прави проблем при студено палене, ако е прекъснал или не е в час ???


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Разлика м-у RP i ABS двигатели

Мнениеот pas1.8mi » Сря 25 дек 2013 18:51


Относно последният въпрос-може! :c020 Когато е полу-прекъснал(високи стойности на съпротивлението),дави с гориво,а отзад пуши черно!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Разлика м-у RP i ABS двигатели

Мнениеот kossis » Сря 25 дек 2013 20:28


На Брато беше прекъснал и го в възстанових, но не давеше колата, а напротив-нямаше бензин.


Потребителски аватар
ангелчо77
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 06 мар 2011 19:26
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: RP 1990
Местоположение: ловеч

Re: Разлика м-у RP i ABS двигатели

Мнениеот ангелчо77 » Пон 20 яну 2014 19:17


Я да питам тука,аз съм с РП,къде се намира този въздушен датчик.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта