Volkswagen и Air-Cooled история

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Съб 14 юни 2008 20:07


Случайно ми попадна модел въздухар, който ня бях виждал, въпреки, че изглежда доста зле(може от фотографа да е :P ), ако може някой да преведе, да знаем за кво иде реч по-точно :roll: ... :wink:

Изображение
In the US, we got the Thing for 1973 and 1974, and then it was gone. Oh Type 181, we hardly new ye! The rest of the world continued on, as it is wont to do, and various militaries ordered the Iltis from Volkswagen. And now, if you can register a 21-year-old car from Montreal, so can you!




Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Съб 12 юли 2008 14:04


това е модел на щаер-пух но дали е въздухар един Господ знае
и ЗАЗката имат подобен модел


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Нед 13 юли 2008 9:30


Малко от историята:


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

п.п. И аз бях там, и аз видях ;)


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Нед 13 юли 2008 11:00


И ако някой се чуди от къде са тези снимки:

Изображение

Wolfsburg


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Нед 13 юли 2008 11:21


войводооо и ники ли улезна у историята бреее :lol:


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Нед 13 юли 2008 19:43


asentm написа:войводооо и ники ли улезна у историята бреее :lol:
Ааа не знам, още не май. Там бяхме ники7878, нелина, иной и аз. Пожелавам на всеки да отиде и да види тези красоти, снимките са само малка част от духа на обстановката там.


Потребителски аватар
sastezatelya
Мнения: 1334
Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот sastezatelya » Сря 19 ное 2008 21:54


Нека да добавя още малко информация в тази тема,която надявам се ще бъде интересна за колегите маниаци и притежатели на този неповторим автомобил :)


В края на септември 1950-та година един лъскав черен Фолксваген бавно се придвижвал по аутобана за Волфсбург.На пръв поглед нищо особено,като се има предвид,че по аутобана се движили стотици такива Фолксвагена.На волана на този обаче,бил известният автомобилен конструктор Фери Порше,а до него свит на кълбо с очи,изпълнени със сълзи,седял дребничък,стар,побелял човек.Той за първи път след войната виждал страната,в която прекарал почти целия си живот... живот,от който оставало много малко.

"Геният е онова,което е червеният гранит между скъпоценните камъни - той сияе със собствена светлина,докато другите само отразяват падащата върху тях" - казал някога Шопенхауер.Трудно е да се опише личността на един гений.Тези хора изпитват някаква особена самота,някъде там,по върховете,в свят,необясним за останалите.

Малкия свит човек,пътуващ до Фери Порше бил неговият баща - брилянтният автомобилен конструктор Фердинант Порше.Той бавно угасвал,за да остави зад себе си един живот,отдаден на автомобила - с целия си дух и с цялото си сърце.

Фердинант Порше е роден в малко градче насред Австро-Унгарската империя през септември 1875-та година.От малък той бил погълнат от електрическите машини.След като завършил търговското училище в Райхенберг,оставил семейния тенекеджийски бизнес на брат си Оскар и заминал за Виена.
През 1894г. започнал работа при Бела Егер,собственик на United Electrical Company,като премитал цеховете и смазвал машинарията.Само след четири години обаче Порше вече работел в експерименталния цех.Той неуморно натрупвал знания,а вечер след работа тайно се промъквал в учебните зали на Техническия университет,за да слуша лекции.Във фирмата на Бела Егер Порше срещнал и бъдещата си съпруга Алоиша Каес.Там,кипящ от енергия,той създал първия си индустриален дизайн.Това бил електромобил.Тогава много хора експериментирали с електромобили,но Порше създал нещо кардинално ново - поставил двигателите директно в главините,като елиминирал всякакви трансмисии.70 години по-късно същата концепция щели да приложат конструкторите на лунните автомобили,използвани от мисиите Apollo.При Бела Егер Порше се сблъскал с първите истински проблеми на твореца - проектите му били откраднати от служители на фирмата в буквалния смисъл на думата.Порше обаче не се е отчаял.Той носел всички идеи в главата си и без да се церемони,си взел шапката и напуснал.Тепърва щял да се натъква на такива проблеми.
Работа му предложил Людвит Лонер - ентусиазиран производител на файтони,който упорито желаел да се включи в автомобилния бизнес.А последният стремглаво набирал обороти...
Никое изобретение не е плод само на един човек.Дори и да го е създал сам самичък,той е ползвал опита на много други преди него,творили,опитвали,кога успешно,кога неуспешно.Днес приемаме,че двигателят с вътрешно горене е изобретен от Николаус Ото и Ойген Ланген.Но идеята за такъв механизъм е била загатвана много преди това.
Като използвал патента на Ото през 1890г. , Готлиб Даймлер създал Daimler Motor Company и поризвел първия си автомобил Феникс.Карл Бенц основал Benc&Co.Пионери в Европа били Луи Рено , Арманд Пежо , Август Хорх , Вилхем Майбах.В щатите пътеката прокарвали Дюрия , Хайнес , Хенри Форд , Рансом Ели Олдс.Двигателят с вътрешно горене щял да стане голямата любов на Порше,любов,която той нямало да предаде през целия си живот.
Така от втория проект на Порше се получила странна смесица.Това била конструкцията на един от първите хибридни автомобили.Двигателят на "Леля Еулагия" задвижвал генератор,който произвеждал ток за електровигателите,които пък по старому били поставени в главините на колелата.Тази концепция използват съвременните дизелови локомотиви и кариерни самосвали.Електромобилът направил Порше известен,а хибридния автомобил му донесъл световна слава.Такива си купили барон Натан Ротшилд и ерцхерцог Франц Фердинант.
На 30 години Порше бил награден с най-престижната награда на Австро-Унгарската Империя - "За принос в нацоналната автомобилна индустрия", награда последвана от покана за работа в Austro-Daimler,независим филиал на германските Daimler.Порше бил човек на техниката,който слабо се интересувал от кооперативните си позиции.За него положението в една или друга фирма имало значение дотолкова,доколкото му давало възможност да създава автомобили.В своята "Книга за спортните автомобили" Чарлз Маркман и Марк Шъруин пишат ; "Порше беше човек отдаден на двигателите.Тези,които го наблюдаваха,можеха да забележат как очите му заблестяваха,когато чуеше шума от моторите на своите автомобили,отправяйки някакви невидими мислени знаци за това,какво да бъде променено,настроено,реконструирано.Някои го наричаха педант в преследването на перфектността."

През 1906 г. Порше заел значимия пост на технически директор и член на борда на директорите на Austro-Daimler.Той останал там до 1923г.През това време достигнал до поста Generaldirector - позиция , равностойна на президент на компания.Първият му проект там бил моделът Мая,кръстен на една от дъщерите на крупния финансист Карл Йелинек,свързан с германския Daimler.(По-късно другата дъщеря на Йелинек щяла да даде своето име на компанията Daimler,като я преименува на Мерцедес).

В Мая Фердинант Порше за първи път използвал задвижване на механична трансмисия от двигател с вътрешно горене.Той имал мощност от 32 к.с. и предавал мощността през четиристепенна скоростна кутия.За да изпробва възможностите на автомобилите си,Порше решил да ги тества в състезания.Първото такова събитие било "ралито" под патронажа на Принц Хайнрих - брат на германския Кайзер и страстен автолюбител.През 1909 г. трите автомобила,представени от Порше,спечелили най-престижните награди.За състезанието през следващата година обаче,той създал нещо наистина уникално - Prinz-Heinrich Wagen с двигател с мощност 80 к.с. , достигащ скорост 145 км/ч и аеродинамична форма,донесла му прозвището Tulpenform (с форма на лале).Автомобилите на Порше,единият управляван от него самия,спечелили първите три места,а наградата му била връчена лично от самият Франц Йозеф.

Междувременно Европа се въоръжавала,войната била неизбежна и за Порше се появили нови предизвикателства.Той започнал да проектира двигатели за самолети,безценният опит от които по-късно щял да използва както при създаването на спортни автомобили,така и за двигателя на "Костенурката"
По това време един от пилотите изпитатели на неговите автомобили бил Йосип Брос,известен по-късно като Тито,президент на Югославия.
През 1913г. Австро-Унгарската армия била въоръжена с тежка 305 милиметрова гаубица.По молба на генералния щаб Порше разработил за нея специален влекач,като хибридния начин на задвижване.След началото на войната той създал влекач и за още по-голяма 420 милиметрова гаубица,подобна на "Дебелата Берта" и тежаща над 30 тона.Този път произведеното от генератора елктричество задвижвало не само двигателите на влекача,но и осемте колела на ремаркето.
С края на Първата световна война дошъл и края на Австро-Унгарската империя.Порше вече живеел в малката република наречена Австрия,а родното му място Меферсдорф се оказало чат от Чехословакия,така Порше изведнъж станал чех. През 1917 г. той получил титлата Доктор на Виенския Техническия Университет и тя повече никога не слязла от визитните му картички.
В началото на 20-те години Порше за първи път се опитал да прокара идеята за "народния" автомобил,идея вече осъществена в Щатите.
Но ситуацията в Европа била далеч по-различна.Автомобилите все още можели да си позволят само много богатите.Порше се опитал да доразвие конструираната по поръчка на филмовия магнат Саша Коловрат еднолитрова спортна кола9спечелила много европейски състезания,включително Тарга Флорио в Сицилия през 1922 г.).На тази база,той създал двулитров автомобил,способен да достигне скорост от 170 км/ч. В Austro-Daimler обаче не желаели да поставят инвестициите си под въпрос - автомобилите били предназначени за "сигурните" купувачи - т.е. богатите.Порше трябвало да изчака още десетина годинипреди да дойде неговият гуру.
И така,той продължавал да проектира скъпи автомобили за богати хора.По това време главен акционер на Austro-Daimler била банка,ръководена от Камилио Кастилиони.Всички постъпления на Austro-Daimler били конвертирани в австрийски шилинги - валута изключително нестабилна в онези дни.Порше не желаел да гледа как печалбите на компанията се изяждат от финансовата политика на банкерите.След скандал с акционерите той оставил Austro-Daimler. Едва напуснал обаче и германския Daimler вече му направил предложение за работа.Въпреки че били свързани една с друга,двете фирми били независими.
Порше трудно съжителствал с колегите си в Daimler.Компанията била известна с изключително консервативния си характер,организирана като монархия,в която шефовете никога не се унижавали да разговарят с работниците.Фердинант Порше,оцапан с масло и редовно търсещ дребно за доизкосуряване,постоянно обикалящ цеховете и ровещ в автомобилите,бил необичайна гледка за тях.Към всичко се добавяла и немалката доза завист.В такава обстановка той оцелявал той оцелявал само благодарение на своето постоянно обкръжение - хората,които никога не го напуснали,изключително лоялни благовеещи пред Der Meister , самите те също уникални конструктори.
Порше бил труден характер.Избухлив и неудържим,с непълни теоретични знания,той творял чисто интуитивно с усет и сигурен инстинкт,често тръгвайки срещу общоприети принципи.Разбиранията му за машините били тайнствени,свръхестествени.Често техния звук сам му подсказвал какво трябва да се промени.

Първото състезание в което Daimler участвал след като Порше започнал работа там било 500-те мили на Индианаполис.Състезанието показало на всички,че Мерцедесите са прекалено тежки.Първата стъпка,която Порше направил,била да промени конструкцията на компресора,след което създал изцяло нов модел с мощност 100/140 к.с.. С него участвал в Тарга Флорио,достигайки над 60 км/ч средна скорост - забележителна,като се има предвид терена.Това накарало резервираната управа на Daimler да погледне с друго око на Порше,а него самия му донесло докторат от Щутгарския Технически Университет (това било наистина значимо,като се има предвид че германците въобще не признавали австрийските университети)
В Daimler Порше създал плеада от страхотни спортни автомобили - шестцилиндровите Mercedes,донесли 21 победи от 27 старта в годините 1925 - 1927. Пътните варианти на тези автомобили станали класика в автомобилостроенето. K , S , SS , SSK , SSKL със своите бляскави тръби за изгорели газове и свистенето на компресорите били шедьоври на автомобилната техника през 20-те години.В тях Daimler за първи път започнал да монтира компресори в серийни автомобили.

В Daimler Порше отново се опитал да лансира любимата си идея за "народен" автомобил. През 1926-та в Германия на всеки 211 човека се падал един автомобил срещу 5,7 в САЩ. Точно тогава обаче Daimler се слял с Benz,създавайки предприятието Daimler-Benz A.G. Порше бил принуден да напусне.Той се завърнал в Австрия,посрещнат като герой.Там работил известно време за Steyr , която скоро след това станала собственост на Austro-Daimler.Той вече имал препирни с тази фирма и така останал без работа.Този път заминал за Щутгарт,създал свое собствено конструкторско бюро и никога вече не пожелал да бъде служител на когото и да било.Д-р Порше не търпял диктата.Навсякъде той поставял условията,защото вярвал,че е между най-добрите.

Въпреки че бил буен и непредсказуем,той обаче бил изключително етичен и лоялен към сътрудниците си.Голяма част от успеха си Порше дължи именно на своите приближени Карл Рабе , Карл Фрьолих , Йозеф Захрадник , Еруин Коменда и на собствения си син Фери Порше,също брилянтен автомобилен конструктор.Те го следвали навсякъде,неизменно.Често спонтанните идеи на конструктора,който никога не е имал чертожна дъска,всъщност били реализирани от неговите хора.
Фирмата,която Порше създал,била 70 %негова собственост.15 % били собственост на евреина Алфред Розенбергер и 15 % на Д-р Антон Пиех,зет на Порше и баща на днешния шеф на гиганта Фолксваген - Фердинант Пиех.
Първото нещо което Порше беше започнал била работата по проекта за "народен автомобил". Това било времето,в което се оформили идеите за задно поставения двигател с въздушно охлаждане,независимо торсионно окачване (изобретено от Порше) на четирите колела,аеродинамична форма.Въпреки че Zundapp проявил интерес и осигурил финансова помощ,проектът тека и не се реализирал.Предварително зададените от Порше параметри безкрайно много се отдалечили от желанията на Zundapp и превърнали проекта в неизпълнима задача.
През 1932 г. Порше получил странно предположение.Делегация от съветски инженери посетила конструктора в офиса му и внимателно изслушала идеите му за създаване на "народен" автомобил.Не след дълго друга съветска делегация донесла на Порше лична покана от Сталин.Той го канел да стане главен конструктор на Съветския Съюз.Порше и неговия екип заминали за Русия.Готови на всичко,за да покажат на какво е способен социализмът,руснаците му осигурили луксозна вила в Крим и всичко,което му било необходимо,след което му показали грандиозните обекти на социалистическото строителство.В книгите на Фери Порше пише,че в СССР баща му бил посрещнат като президент.Когато веднъж се оплакал,че непрестанно му сервират водка,няколко часа по-късно пред вратата му го очаквала каса с бира Пилзен.Въпреки благодатта,която му била предложена,Порше издържал в Русия всичко на всичко 3 седмици,извинил се учтиво и си заминал.Междувременно в Германия нещата се променяли...

През 1933г. Адолф Хитлер бил обявен за канцлер на Германия от президента фон Хинденбург.Още с идването си на власт той поканил в кабинета си Херман Гьоринг,президент на Райхстага,всички видни индустриалци,като собствениците на Krupp, I.G.Farben , United Steel Works и други , за да ги увери в поддръжката си за частния бизнес.На автомобилното изложение в Берлин той се срещнал и с автомобилните производители.По това време икономиката на Германия била в колапс,с огромна безработица и автомобилните производители се принуждавали да затварят голяма част от заводите си.На тази среща обаче,те трябвало да признаят пред самите себе си,че никой друг правителствен лидер до този момент не е бил така ангажиран и наясно с това какво и как трябва да се направи в автомобилостроенето.Хитлер обещал да намали данъците,да организира построяването на пътища,да автомобилизира страната,да насърчи създаването на най-страхотните спортни автомобили от Великата германска нация и така да помогне на производителите да произвеждат и продават повече автомобили.Всичко звучало демагогски и като част от поредната евтина политическа пропаганда.Но тези които мислели така,се заблуждавали.Хитлер имал намерение да изпълни всичко това.Той наистина намалил таксите и започнал строителството на магистрали.Още преди да стане канцлер обмислял идеята за създаването на народен автомобил.Хитлер мечтаел всеки германец да може да има собствена кола,а Германия да създава най-добрите спортни автомобили.

Германия вече никога нямало да бъде същата,а Фердинант Порше вече имал своя гуру.През 1934 г. двамата се срещнали за първи път откакто Хитлер станал канцлер.Хитлер познавал Порше още от 20-те години и благовеел пред него.Поводът за срещата бил отпускането на правителствена субсидия за създаването на спортен автомобил от конструкторското бюро на Порше по поръчка на наскоро формираното обединение Auto Union. По това време Хитлер не смятал,че е необходимо да се инвестират допълнителни средства в създаването на втори състезателен отбор.Той бил голям любител на Daimler-Benz.Още от двайсетте години ползвал лимузина носеща трилъчевата звезда и смятал,че втория отбор е напълно излишен.Двадесет и пет минутния разговор с Порше,в който говорел основно той,разговор изпълнен с хипнотично-магнетична смес от техника и лаически жаргон,успял да донесе на Auto-Union същата субсидия като на Daimler-Benz от 250000 $. Порше имал страхотни идеи и обещал на Хитлер да създаде съвсем ново поколение спортни автомобили с 16 цилиндров V образен двигател, ново ,изобретено от Порше торсионно окчаване и най-важното - разположен отзад двигател,подобряващ сцеплението върху водещите колела.
Автомобилът,който Порше след това направил,бил наистина уникален.Auto-Union имал мощност между 550 и 600 конски сили.Той и Мерцедесите W25 и W125 нямали конкуренци.През втората половина на треидесетте години на състезанията на Гранд При.
През 1934 г. Хитлер, който упорито се опитвал да организира създаването на "народен автомобил" , все още не знаел че Порше също е обсебен от тая идея.Обединителното звено се оказал Якоб Верлин - по това време влиятелен дилър на Мерцедес.На Порше бил възложен проекта за създаването на VW.Сега,след благословията и финансирането на проектите от Хитлер,Порше можел изцяло да се посвети на това,за което мечтаел цял живот - спортните автомобили (Auto-Union) и проекта за народния автомобил.В спомените си Хайнц Нордхоф , човекът с най-голям принос във възраждането на VW след войната,а по това време конструктор в Opel , казва : "Този изключителен човек беше инженер и конструктор в сърцето си,фанатик с невероятни способности,борещ се със всички сили да материализира мечтите си.Порше притежаваше дарбата да се обгражда от предани хора,които го обичаха и му се бяха посветили.За тях той беше нещо велико и те го следваха навсякъде,дори и в трудни моменти,при кризи и срещу минимално заплащане.Важното беше да са с него.Порше правеше автомобилите си така,както жена обзавежда къщата си - бавно и с цялото си сърце"
По това време Порше няколко пъти посетил САЩ,два от тях по време на създаването на VW и по време на подготовката за създаването на завода във Волфсбург.Той бил впечатлен от отношенията между хората и дружелюбните обноски между всички в заводите,които посетил.В САЩ Порше се срещнал лично с Форд и дори го поканил в Германия.Това било през 1938-ма година.Форд учтиво отклонил поканата поради наближаващата война.Отказът му по такъв повод бил огромна изненада за Порше.Колкото гениален,толкова и по детски наивен технократ в пълната си незаинтересованост от политика и пари,той наистина не забелязвал наближаващите събития...

В САЩ Порше наблюдавал блестящата победа на Берндт Роземайер в Уестбъри , Лонг Айлънд , на волана на неговия страхотен Auto-Union.Много хора наричали това състезание най-впечатляващото в Америка.Така автомобилите Auto-Union и Mercedes и германските пилоти Роземайер , Руди Карачиола и Ханс Щук жънели успехи за своята страна,като по този начин правели една огромна реклама на Третия Райх и величието на германската нация.
През 1937 г. бил представен първия истински прототип на Бръмбара.Преди да бъде одобрен,той преминал най-интензивните тестове, на които някога бил подлаган автомобил.200 елитни шофьори от СС тествали автомобилите в най-невероятни условия, изминавайки общо около 2 млн. километра.Всеки ден колите били разглобявани,а всички детайли се изучавали старателно и при небходимост конструкцията им се е променяла.Така бил създаден перфектния автомобил - надежден двигател с въздушно охлаждане 1000 куб.см , 4 цилиндъра , 26 к.с. монтиран отзад , за подобряване сцеплението на и за да не се губи енергия (и средства) в сложна трансмисия , с торсионно окачване , както при спортните Auto-Union и изключително рационална рама , представляваща , нещо като усилена такава.
Първите Фолксвагени,построени в заводите на Daimler-Benz , били предназначени за каймака на националсоциалистическата аристокрация.През 1938 година година било създадено дружеството GezuvoR с първоначален капитал от 480000 райсмарки.Идеята му била за създаване на нов завод по простата причина,че съществуващите производители на автомобили не желаели да произвеждат този автомобил,защото смятали,че той ще им носи само загуби.
През 1939 година капиталът нараснал на 150 милиона марки от разработената програма за спестяване,вземанията от които идвали от самите германци.Започнал строежът на завода,а с него и на град Волфсбург върху земите на граф Шеленберг.
През 1938 г. Порше получил Националната културна наградена Германия за създаването на VW.Този приз бил еквивалент на Нобеловата награда.С такива били наградени и Ернст Хайнкел за своите бомбандировачи,Вили Месершмидт за изтребителите и Фриц Тодт за свойте аутобани.Хитлер обявил Порше за главен конструктор на Райха и му дал званието професор.
Войната избухнала на 1 септември 1939 година.Конструкторското бюро на Порше вече трябвало да проектира военни машини на базата на "народния" автомобил.Така се родили джипът Kubelwagen и амфибията Schwimmwagen , които се оказали изключително надеждни.По военните полета на Европа се движели хиляди машини създадени по проекти на Порше.

Втората световна война коствала на Германия 11 800 000 човешки живота и 282 милиарда долара (от 40-те години). Страната била разрушена,а след съюзническите бомбардировки от завода във Волфсбург останало много малко.За германците започвали години на импровизация и бавно и мъчително възстановяване.
Порше посрещнал края на войната в Гмунд , Австрия.Малко след това французите му направили интересно предложение - проектирането на френски "народен" автомобил на базата на VW,но с типично френско излъчване.Всичко това било съобщено на сила на Фердинант Порше - Фери,който не знаел за истинските замисли на французите.Те им предлагали завода във Волфсбург и преди да пренесат машините на Франция,те искали да имат свой собствен готов проект,близък до този на VW,с типично френско излъчване.
Така или иначе,по ред причини заводът си останал германски.Нещата обаче придобили неочакван обрат.Докато Порше очаквал края на преговорите за създаването на френския VW ,той бил арестуван и затворен заедно със сина си и зет си.Подобна съдба имал и Луи Рено,арестуван от лявото правителство във Франция и затворен по скалъпени обвинения в сътрудничество с фашистите,за да могат заводите му да бъдат национализирани.По-късно Луи Рено починал в затвора.
Към Порше бил отправени обвинения в нарушаване на Хагската Конференция и насилие над военнопленници и работници от заводите на Peugeot.Разбира се,Порше нямал нищо общо с това,но по това време на войната заводът на Peugeot бил под разпореждането на Волфсбург.Порше винаги третирал Жан-Пиер Пежо като колега и дори го измъкнал от лапите на Гестапо.
Французите изпратили свои хора,които заедно с приближени на Порше трябвало да измъкнат чертежите на Фолксвагена от Волфсбург,тогава в английската окупационна зона.Хората на Порше обаче успели да се свържат с английските власти.За да ги прикрият от французите,англичаните ги арестували.Всичко това било инсценировка,организирана от британските тайни служби MI 5,за да не попаднат чертежите в ръцете на французите.През това време Порше бил настанен в луксозна вила на Луи Рено,където участвал в създаването на Renault 4CV.Всъщност той смао усъвършенствал колата,която била създадена от друг германски инженер,служител на DB и свързан с Рено по време на войната.
През пролетта на 1947 г. французите решили да освободят Порше и зет му Пиех за сума от по 500 000 франка.Парите успял да осигури Фери,който получил 62 000 долара за проекта на спортен автомобил на италианската фирма Cisitalia.

Очевиден е фактът,че Порше е помогнал на хитлеровия режим.но той никога не е бил нацист.Винаги се интересувал от техника,а не от политика,но е бил обвиняван,че косвено е подпомагал хитлеристите,просто защото е давал възможност да се казва : "Дали някой би могъл да има колебания относно значимостта на Третия райх,след като велик човек като Фердинант Порше работи за него с цялото си сърце."
Порше отказал на Сталин,не защото е диктатор,а защото почъствал носталгия към родината си.Той оценявал хората само по това дали са талантливи или не.Неговият мениджър до началото на войната бил евреин,племенникът му имал английско гражданство,а както споменах,смао Порше спасил Пежо от Гестапо.


Порше получил разрешение да посети Германия през 1949 година. В края на септември 1950-та година Фери го откарал до заводите на Volkswagen във Волсбург , където се срещнал с Хайнц Нордхов. По пътя към Волфсбург Порше най-после видял мечтата си осъществена - аутобаните били изпълнени от Фолксвагени.
Малко по-късно французите снели всички обвинения срещу него. През септември 1950-та година на рождения му ден паркингът бил пълен с Фолксвагени и Поршета (фирмата Porsche била регистрирана малко след това от Фери)

Фердинант Порше починал на 30 януари 1951-ва година.Синът му и дъщеря му помолили Бенедиктския монах който се грижил за него в Дижон да му даде последно причастие.


Чупих си ръцете от писане,но се надявам че на повечето от Вас,които не са чели тази история ще им бъде интересно.Аз лично се прекланям на този ВЕЛИК ЧОВЕК :bowdown

Приятно четене :)

Последна промяна от sastezatelya на Пет 04 ное 2016 21:58, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Сря 19 ное 2008 23:36


Евала пич :bowdown
На тази статия мястото и в началото на форума за да знае всеки от къде е тръгнал Фолксваген


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Чет 20 ное 2008 0:52


Не мога да не благодаря на Светльо за прекрасната итория... :ahoy


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Съб 22 ное 2008 18:28


Темата е копирана и в ОСНОВНИЯ РАЗДЕЛ на форума, за да могат повече хора да се запознаят с историята :lol: :lol:


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11160
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Нед 14 дек 2008 14:50


По-скоро историята на Volkswagen AG

pdf 5.6Mb


guido
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 13 юни 2005 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Volkswagen и Air-Cooled история

Мнениеот guido » Пон 05 окт 2009 13:03


Изображение


Потребителски аватар
mkboneva
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 24 ное 2010 16:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Volkswagen и Air-Cooled история

Мнениеот mkboneva » Нед 28 ное 2010 12:29


Блгодаря на vasstop за итереснитния снимков материал.А къде се намира този музей на VW ? Много бих искала да го посетя. Ходила съм в Маранело в Galeria Ferrari беше вълнуващо. :)


Потребителски аватар
Night_elf
Рошаво мазало
Мнения: 3430
Регистриран на: Вто 05 фев 2008 14:59
Автомобил: Vw Golf V
Двигател: 1.9 TDI BKC
Местоположение: София

Re: Volkswagen и Air-Cooled история

Мнениеот Night_elf » Нед 28 ное 2010 18:55


mkboneva написа:А къде се намира този музей на VW ?

Волфсбург, Германия.
http://maps.google.bg/maps?hl=bg&um=1&i ... CCwQnwIwAQ

http://automuseum.volkswagen.de/home.html


Потребителски аватар
Fen united
Мнения: 202
Регистриран на: Нед 21 дек 2008 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Volkswagen и Air-Cooled история

Мнениеот Fen united » Пон 10 окт 2011 17:13


И Фяри е бил фен на марката! Забележете как се е насмеял на снимката по горе!Култово попадение(като задната нокторезачка на Уейн Рууни срещу Сити)! :applause: facepalm



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта