Volkswagen и Air-Cooled история

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Volkswagen и Air-Cooled история

Мнениеот PACH » Чет 02 ное 2006 9:22


Здравейте колеги,попаднах на една интересна статия за историята на VW и реших да отворя една тема с която да запознаем всички фенове как е започнало всичко.Ще ми е приятно ако поствате и вие такива печатни материали с които да обогатим общата си култура :)

Volkswagen

В момента Volkswagen е сред най-големите автомобилостроители в Европа. Но това не винаги е било така…

В буквален превод, думата "volkswagen" значи “колата на народа”. В Германия идеята за народна кола не била съвсем нова. Преди тридесетте години на миналия век имало много идеи да се създаде проста кола, която всеки може да си позволи, но никой не постигал успех. Почти всияки коли преди 1930, дори да били направени за хората от средната класа, стрували почти колкото годишната заплата на обикновен работник.

През 1930 Фердинанд Порше основава компания за коли, тогава наречена Porsche Buro. Компанията патентовала свой проект за предно окачване, доста различно от произвеждащите се през това време. През 1931 година компания за мотори наречена Zundapp, помолила Порше да конструира подходяща за тях кола. Порше конструирал добър
седан с две врати, чиито линии приличали много на тези на Beetle. Нарекли го Type 12. Zundapp искали да сложат 1.2 литров двигател от техен мотоциклет... След това, през 1933г. Порше конструирал кола, наречена Type 32. Тази кола приличала повече на идващия KdF Wagen, отколкото на Type 12. Тази кола приличала също и на Tatra V570, с която имали много технически сходности. След втората световна война Volkswagen платили на Tatra обезщетение, тъй като Tatra решили, че KdF Wagen е копие на техния модел. По-късно през 1933 Адолф Хитлер се срещнал с Фердинанд Порше да обсъдят идеята на Хитлер за “народната кола”. Хитлер искал кола за петима, която да вдига 180 км/ч, струваща само 1000 марки. Това била добра възможност за Порше да натурализира идеята си за малка кола, помагайки на Хитлер да създаде добра кола за германския народ. Следващите модели, които направил Порше много приличали на KdF Wagen, което проличало по-късно. Volkswagen-ите имали метален под, модерни скоростни кутии, предното окачване на Порше и задни решетки. Няколко двигателя били тествани, но бил избран малък четирицилиндров за серийно производство. Избраният двигател бил по-евтин и по-икиномичен от другите тествани двигатели. Този 22.5 кс двигател бил почти същия като тези в Beetle, които се произвеждат и досега.
През 1938 започнала конструкция в завода за KdF Wagen, близо до града, където била фабриката. През 1939 били произведени няколко демонстрационни коли само за да покажат, че завода работи успешно и да покажат как би изглеждала финалната версия на VW39. Тези коли били различни от предходните с техните обратно отварящи се предни врати, със разделения на две заден прозорец, както и с много други дребни разлики. Тази версия била предшественикът на Beetle, излязъл след войната. Когато новите модели били представени, Хитлер ги преименувал на KdF Wagen. KdF значело "Kraft durch Freude", което значи "Сила чрез удоволствие." Това разочаровало Порше, който не бил член на нацистката партия и той не подкрепил Хитлер в неговата пропаганда докато представяли колата. Германското правителство продавали марки с нацистки знак, които биха помогнали на хората да си закупят истински KdF Wagen. Ако събереш 200 такива марки, можеш да ги замениш за кола. Както и да е, на KdF Wagen не му било писано да живее. Моделът си останал само прототип. Фабриката за KdF Wagen била заета да прави Type 82: Kubelwagens.
Кubelwagen-ът бил просто изглеждащо военно превозно средство, което било на основата на KdF Wagen. Това е бил германският джип през втората световна война. През войната компанията произвеждала и амфибия, която се наричала Type 128, а по-късно - Type 166: Schwimmwagen. Това превозно средство било с 25 кс, във водата можело да развие 10 км/ч и изненадващо завивало във водата със предните си гуми. Били направени над петдесет хиляди бройки от Type 82 и по-малко от 16,000 Schwimmwagen-и, произведени през войната. Имало няколко военни KdF Wagen-и произведени през войната:
* Kommandeurwagen: KdF Wagen с падащ покрив, 4х4 и подобрено движение по земята
* Papler: компанията Papler направили няколко версии на KdF Wagen с четири врати за употреба на полицията
* Hebmuller: Hebmuller стотици двуместни кабриолети KdF Wagen

След 1949 продукцията на фирмата нараства значително.

По-късно през 1949 година се родила идеята за транспортна кола и през 1950 се родил VW Transporter. Volkswagen-ите били изнасяни в съседни страни като Дания, Швеция, Люксембург, Белгия и Швейцария. В началото на 1950 Volkswagen започнали да произвеждат Beetle в Южна Африка. Volkswagen поискали от една стара германска компания, Karmann, да направят техния Beetle кабриолет. Всеки кабриолет на Volkswagen Beetle бил направен от Karmann. През 1952, Volkswagen сключили договор с Англия: първият подобен. Няколко Volkswagen-а били изнесени в САЩ през 1949 от Бен Пон, но не станали популярни веднага. Много малко били продадени там през първата година.

През 1951, Volkswagen започнали да изнасят луксозни версии на буболечката. Вече имало стандартен Beetle, който се продавал единствено в сив цвят. Тези стандартни Beetle-ли били спартански:
те били луксозно хромирани, с по-добра характеристика на двигателя. Също така имало коли за износ, предлагани в няколко цвята. Тези коли също имали екстри, като хромиран интериор и радио. Изнасяните за Америка коли имали повече хром, отколкото другите коли за износ, и естествено имали най-много опции. Американските луксозни Beetle-ли се снабдили с хидравлични спирачки през 1952. Volkswagen Тransporter не бил толкова популярен колкото Beetle и през първите пет години от производството му имало четири пъти по-малко бусове, отколкото буболечки. Бусовете, произведени преди 1955, имали врати отстрани. Тогава това било рядкост, но днес повечето бусове са с такива. Също през петдесетте години на миналия век Volkswagen имали големи фабрики в някои от най-развитите страни по света. Фабрика започнала производството на Beetle в Англия, фабрика в Южна Африка също ги строяла, а фабриката в Бразилия захранвала пазара в цяла Южна Америка. По-късно, през 1960, отворила врати и фабрика в Австралия, но тя никога не постигнала успеха на другите фабрики по света.
Beetle-ите, произведени до 1963 били почти идентични с KdF Wagen-ът , произведен преди втората световна война. В средата на 1953 Volkswagen сменили разделените на две задни прозорци и добавили голям овален прозорец. Този прозорец увеличавал с 33% видимостта назад.
През 1955 Volkswagen излезли на пазара с нов модел, наречен Karmann Ghia. За него били използвани много от елементите на бийтъла, за да може производството да бъде евтино. Продажбите на Volkswagen се увеличавали до късните 50 години на миналия век. През 1958 по-големия заден прозорец, който виждаме по буболечките и днес, бил променен. Всяка година малки промени били правени в Beetle-а и другите коли на Volkswagen, които се произвеждали тогава, но нищо прекалено драстично. Били добавени различни мигачи, леко подобрени двигатели и други малки промени в колите от година на година. През шейсетте Volkswagen направили добра рекламна кампания, която доста помогнала на продажбите в САЩ. Филмът на Дисни, Хърби, също много помогнал на Beetle. По-късно през шейсетте, Volkswagen правили над един милион Beetle-ли на година. 1969 била най-продуктивната година за Volkswagen.
След бума на бийтълите през шейсетте, продажбите започнали да намаляват.
През 1971 Volkswagen направили нова кола, наречена Super Beetle. Super Beetle-ът имал модерно окачване, което за разлика от използваното от 1930 насам, с лекота се справяло и с най-тежките пътища, също така позволило багажника да бъде по-дълбок, освобождавайки повече място за багаж под предния капак. Super Beetle-ите от '71 имали много сходности с оригиналния модел, но тези от '72-'74 доста се различавали. Това били единствените Beetle-и, които имали нещо като истинско табло. Super Beetle-ите били добри на магистралата, но не били сред най-добрите извън пътя. След покачването на изискванията за безопастност и вредните емисии, бийтъл не могъл да издържи. Volkswagen спряли производството на седана през 1977, а през 1979 спряли производството и на кабриолета.
Както и да е, Бийтъл все още се кара по мексиканските пътища. Volkswagen продължили да строят Бийтъл и бусове в Бразилия до 1993. Volkswagen все още строят Beetle в Мексико! Всъщност Beetle е най-популярната кола в Мексико. Там всяка трета кола е Beetle. Погледнете някое мексиканско кръстовище и ще ви стане ясно колко голямо е надмощието на Beetle!
mod edit: asentm
mod edit: asentm




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Re: Air-Cooled история

Мнениеот vasstop » Чет 02 ное 2006 11:37


PACH написа:...

Колега, тук вече го има поствано:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=21347

Последна промяна от vasstop на Пет 21 ное 2008 7:52, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Air-Cooled история

Мнениеот PACH » Чет 02 ное 2006 15:59


Ама съм блейка ;))
МОдераторите да изтрият темата :)


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Air-Cooled история

Мнениеот BuGmaN » Чет 02 ное 2006 17:51


vasstop написа:Колега, тук вече го има поствано...

Да, обаче не е на подходящото място, а и има неща в историята, които не ги има там, а са интересни и можеби тук ще стане лаф за тях... Например се сещам за един сайт със разни скици и патенти на КДФ, но Фери не присъства, а някаккъв мисля A. S., знае ли някой за сайта и кой е човека. Вярвате ли, че дизайна на "Костенурката" е откраднат от Татра? http://www.tatra.demon.nl/cars_history_T97.htm ... :wink:


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 02 ное 2006 18:06


Ами бъгмане аз не споря за автентичност и достоверност. Ако имате повече информация или корекции, дайте ги и ще оправиме нещата в съответната тема ;)


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Чет 02 ное 2006 19:50


незнам от къде е взето това, но ми звучи много странно... първо за окачването ... вярно Фердинанд Порше го измисля/торсионите/ но го въвежда 1во във ГП серийте/тогавашната Ф1/ в автомобилите на Ауто Юниън, после в неговата фирма работят предимно чехи и австро-унгарци какъвто е и той самия, след войната много от тях започват работа във фирмата на сина му Фери Порше и съсздават първото 356, а другите работят за Татра ... и излиза онзи интересен V8 въздухар :D . Другото ...заданието на Хитлер е 1000/100/10 да струва 1000 р.марки, да вдига 100 км/ч и да харчи 10 л. бензин
първия сериен КдФ /сила чрез радост/ е показан във вида в който ние го знаем има и снимки на които Хитлер приема военен парад в такъв кабриолет ... по време на войната колите се преработват и на това шаси се правят няколко модела Кюбел, Суим и Командир ваген, последния си е костенур само дето е 4х4 !!!
има и модел с вериги за войските на генерал ромел в Африка, както и какъв с газгенератор
иначе общо взето има интересни неща...
както промяната на овала ...когато закарали колата на Пининфарина...човека я погледал известно време и променил само задното и предното стъкло, както и малко таблото, като казал "ИДЕАЛНОТО НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ПОПРАВЯНО" :P


Потребителски аватар
1200
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 15 юни 2005 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1200 » Пет 03 ное 2006 20:28


От зад напред:
Ако Пининфарина е пипал по костенурката, то тя нямаше да изглежда така (лично мнение). Противоречие има в Зуитера - овалско табло със сплитско стъкло. Т.е. няма как Пининфарина да е сменил и 2-те, като те съществуват в един преходен модел.

За дизайна има поне 5 теории. Едната е, че дизайна е от Мерцедес (паралелна поръчка за автомобил с тази към Порше). Втората е, че Хитлер сам е надраскал колата на една салфетка и след това я е предал на Порше.
Това за плащането на 3 млн марки го пише в уикипедия. Други слухове твърдят, че Порше отишал при Хитлер и му казал:
- Тук ползвах едни работи от Ледвинка и сега съм потъпкал патентните права и чехите искат да плащам.
А Хитлер му казал:
- Остави аз да се оправя с това.
И нападнал след 1 седмица Чехия.

Не мога да взема отношение по тия истории, но са доста вероятни, още повече, че по това време всички са работили и са си шервали знанията заедно.

Двигателят е на Порше. От началото на миналия век (нещо като 1903 ми се върти в главата). Прототипът е самолетен, стартов, петцилиндров.

И не на последно място - колата никак не е била евтина. Хората са плащали по 10 ДМ с идеята след 10 години да имат кола.

Интересен е фактът, че заводът е бил построен за много кратко време (1 или 2 години - не помня точно) и е имал капацитет да произвежда по 300 000 автомобила годишно!!!


Потребителски аватар
batbobo
Мнения: 193
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 11:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batbobo » Сря 29 ное 2006 19:59




Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Чет 30 ное 2006 11:55


ха затова си говорихме колега ...мерси :D


Потребителски аватар
1200
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 15 юни 2005 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1200 » Чет 30 ное 2006 13:11


Хахахахахахахахохохохохохо
Винаги съм смятал, че тоя човек е пълен идиот!!!
Където и да се намеси, прави колите все по-грозни и по-грозни.
Да не говорим, че заради името му, всички произведители започват да копират и след 2-3-4 години, колите стават еднакви.
До появата на следващия революционер.

П.С. Асене, аз разбрах, че Пининфарина е пипал по сплитското стъкло- моя грешка


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Чет 30 ное 2006 17:13


Hitler-sketc:
Изображение
Този човек Erwin Komenda ( www.komenda.at ) е интересно с какво е свързан с Кафера и Bela Barenyi също има някаво участие в дизайна.
Не ми е ясно и какво точно се случва на делото свещу VW, тоест знам, че са загубили, но май, когато е нямало вече никой жив от диайнерите и едва ли е имало кой да защити както трябва интесите им... :roll: :wink:


Потребителски аватар
1200
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 15 юни 2005 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1200 » Чет 30 ное 2006 17:16


Знам, че Ледвинка умира в бедност и нищета. А целия процес май е политически - да се накаже и заклейми всичко, в което Хитлер има пръст.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Пет 01 дек 2006 21:30


Бях чул в някакво предаване по телевизията, че Фердинанд Порше е получавал по 5 тогавашни марки на автомобил и при положение, че до 1951 са произвеждали по 80-90000 броя излиза, че Фери би могъл с месечната си 'заплата" да си купи 3-4 бръмбара.
:roll: :wink:


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Порше

Мнениеот PACH » Вто 05 дек 2006 22:16


Ето нещо наистина рядко :)

http://netinfo.bg/?tid=40&oid=973994


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Сря 06 дек 2006 9:37


е простено им е на журналистите, те толкова си могат да преписват ....ДА най-бързата кола на времето си е била найстина АУТО ЮНИОН, но модела със две ! задни гуми на ос, т.е. отзад е имало 4 гуми ...и двигател с 16 цилиндъра, после Фердинанд му е сложил и неговото любимо компресорче и колата е станала 600 к.с. ... с подобна кола на пистата Авус се убива ако не се лъжа роземяйер или някакъв граф /тук нещо ми изневерява паметта/ ..постигайки скорост от над 400 км./ч. ... след тази смърт порше разочарован, че е създал "чудовище" се оттегля от спорта и се концентрира върху кефера.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта