В момента е Пон 19 ное 2018 7:03
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00





Създай нова тема  Отговори  [ 48 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 Следваща
Автор Съобщение
Мнение Заглавие:  Публикувано: Пон 08 яну 2007 1:45 
Извън линия
Bus Master
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Мнения: 3021
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Хайде малко история на любимите ми бусове :)

http://www.mallin.de/womo/VWBusGeschichte/HTMVWBusGeschichte/GeschichteVWBus.htm#T3


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Чет 23 авг 2007 15:46 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
Мнения: 1333
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Ето и малко информация от мен :)

Историята на концерна Volkswagen започва през 1934г.
Фердинант Порше-немски конструнтор и инженер,посвещавайки 4 години от живота си за създаване на "народния автомобил",е в основата на бъдещата легенда на световното автомобилостроене.
Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagen mbH е основан на 28 май 1937 г. и е преименуван на Volkswagenwerk GmbH на 16 септември 1938 г. През последната година разработката на "фолксвагена" преминава във Волфсбург,където е "столицата" на концерна и до днес. В първоначалния си вид заводът просъществува до 1944 г. През времето на войната той е изцяло разрушен.
От Щутгард,където е конструктивното бюро на Фери,са пуснати първите прототипи на "Бръмбара"-VW 30 - общо 30 бройки,всяка от които трябва да "пробяга" повече от милион километра за проявявяване на възможни конструктивни недостатъци.Прототипите се наричат KdF Wagen(съкратено от Kraft durch Freude- "Сила чрез Радост"- програма на тогавашното правителство) и се появяват през 1936 г.
Ервин Коменда,дългогодишен шеф дизайнер на Porsche,изготвя каросерията на автомобила. Това е една от първите коли,минали през изпитания в аеродинамичен тунел и за разлика от Chrysler Airflow моделът е успешен. "Кабриолетът" Type 3 е представен за 50-годишния рожден ден на Хитлер през 1938 г.
Възстановяването на завода в следвоенните години се извършва от английското правителство,наредило през 1945 г. компанията да произведе 20 000 автомобила. Начело на предприятието застава британският офицер Айван Хърст. През 1946 г. заводът пуска вече по 1000 коли месечно.Така Volkswagen става отново популярен,явявайки се ярък пример за немското икономическо чудо.Като конкуренти на "Бръмбара" във Франция пускат Citroen 2CV, а в Италия - FIAT 500. 27 години след войната Volkswagen Beetle счупва рекорда по производство на Ford Model T,ставайки най-продавания автомобил в света.
Сега Volkswagen пуска най-новите поколения на Lupo, Golf, Passat и най-луксозния Phaeton. Емблемата на марката представлява двете букви V (от Volks-народен) и W (от Wagen-автомобил, или "народен автомобил"), една над друга,затворени в кръг. Днес производителят Volkswagen Group със седалище във Волфсбург притежава освен Volkswagen още марките SEAT, Skoda Auto, Audi, а също така - Bentley и Lamborghini.Компанията е най-големия европейски производител на автомобили и доста техни модели съвсем не са толкова народни,както при възникването на марката.


Това е от мен надявям се и аз да бъда полезен с тази информация :)


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Чет 23 авг 2007 20:05 
Извън линия
airman
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Мнения: 3081
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
браво, кратка е но е ясна, има и + точна е .... продължавай да ровиш :lol:
ети ти и въпроси за размисъл :
1. защо двигателя е наречен от Фердинанд - боксер?
2. с коя идея ФВ е пионер на съвременното автомобилостроене ?
3. какво означава 1000-100-10 ?


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Вто 28 авг 2007 16:04 
Извън линия
airman
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Мнения: 3081
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Изображение


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Air-Cooled история Публикувано: Вто 28 авг 2007 23:08 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Мнения: 2228
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
PACH написа:
.... Zundapp искали да сложат 1.2 литров двигател от техен мотоциклет...
Такъв Zundapp няма,само американците са слагали такива гигантски двигатели на мотоциклет.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Air-Cooled история Публикувано: Пон 22 окт 2007 8:29 
Извън линия

Регистриран на: Пон 22 окт 2007 7:55
Мнения: 3
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
PACH написа:
...Когато новите модели били представени, Хитлер ги преименувал на KdF Wagen. KdF значело "Kraft durch Freude", което значи "Сила чрез удоволствие." Това разочаровало Порше, който не бил член на нацистката партия и той не подкрепил Хитлер в неговата пропаганда докато представяли колата. Германското правителство продавали марки с нацистки знак, които биха помогнали на хората да си закупят истински KdF Wagen. Ако събереш 200 такива марки, можеш да ги замениш за кола. Както и да е, на KdF Wagen не му било писано да живее. Моделът си останал само прототип. Фабриката за KdF Wagen била заета да прави Type 82: Kubelwagens...


Лек коментар с доуточнения по материала. KdF /"Сила чрез радост"/ е организация, част от DAF /Германски работнически фронт/. Обхваща много повече от строителството на автомобили. Това е цялостна социална програма за осигуряване пълноценна почивка на трудещите се. По програмата KdF се организират концерти, пътувания, почивки, екскурзии. На остров Прора е построена 8-километрова /!!!/ многоетажна сграда, в която на смени да почиват десетки хиляди хора. Започва програма за строеж на 12 огромни, модерни KdF круизни кораби, с които обикновени хора да прекарват почивката си в интересни екскурзии из моретата /от тях реално са построени и функционират два. За съжаление единият - КДФ "Вилхелм Густлов" става най-голямата морска трагедия в историята, след като е потопен през февруари 1945 от съветска подводница, докато превозва според някои оценки около 11 000 бежанци от Източна Прусиял Същото става и с втория, макар и с малко по-малко жертви. Титаник е потънала гемия, в сравнение с тях/.
И тук стигнахме и до Бръмбара - създаването на евтина народна кола е просто едно от направленията на дейността на организацията/програмата KdF.
Така че Порше няма как да изживее душевно разочарование от бруталното преименуване на колицата му :lol: От самото начало той е поканен да представи проект за евтина, икономична и общодостъпна кола по програмата KdF.

Колкото до това, че не бил партиен член - това малкото дето блести на ревера му носи номер 5643287 и доказва противоположното на казаното по-горе :wink: Освен това е бил и в СС /всякакви важни личности са имали почетен ранг в организацията/

Изображение

А иначе наистина средства се набират чрез народен заем /закупуване на ценни книжа с уговорката за бъдеща отстъпка при закупуване на кола/ - така е построен градът Волфсбург, който първоначално не е друго, ами заводите Фолксваген и квартали за неговите работници /до преди построяването на VW-града, там има само един средновековен замък/.

И отново за Порше - той прави не само малолитражки, но участва активно и в разработването на модерните /за времето си/ германски тежки танкове


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Air-Cooled история Публикувано: Пон 22 окт 2007 9:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Мнения: 3026
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
KdFPolo написа:
...

Хей колега - добре дошъл :) , добре каэано :bowdown - мани го тва Роло - ти эаслужаваш Бръмбър 8) ... :wink:


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Пон 03 дек 2007 11:16 
Извън линия
airman
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Мнения: 3081
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
ILIYANSKY написа:
hora kakvi sa tiq cifri za 600 konski sili,i za skorost ot 400 km v 4as.te v sega6no vreme sa trudno postijimi,ta da ne govorim za hitlerovo vreme


eх младими ми момко... чети и се интересувай от историята ...защото ФВ не е само ГОЛФ, това е история и дух, начин на мислене
цифрите са такива ...а може би и незнаеш че Фердинанд прави и рено4 и че концепцията на мотора не е променена и до днес в евтините 4 цил. мотори на РЕно


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Пет 07 дек 2007 13:42 
Извън линия

Регистриран на: Чет 06 дек 2007 9:13
Мнения: 5
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Много интересна статия за историята на "Костенурките" и измененията през годините:
http://www.edmunds.com/insideline/do/Features/articleId=101211
Интересно защо няма закачена най-отпред в клуба такава статия, придружена със детайлни снимки.
Така ще се знае как да се разпознават моделите по отличителните им белези.


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Пет 07 дек 2007 13:50 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Сря 15 юни 2005 11:35
Мнения: 68
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Нали разбираш, че това няма как да стане, особено за всички дребни изменения през годините. Няма година, в която да не е сменян детайл. Аз лично имам 2 книги само за разликите в годините, които смея да твърдя, че са непълни.


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Пет 07 дек 2007 15:29 
Извън линия

Регистриран на: Чет 06 дек 2007 9:13
Мнения: 5
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Това също е добро:
http://www.vw-resource.com/years.html
Колега, това е Интернет, всичко може :lol:


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Пет 07 дек 2007 15:35 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Сря 15 юни 2005 11:35
Мнения: 68
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Явно не съм се изразил точно.
Информацията е толкова обширна, че да се събере, още повече подкрепена със солиден снимков материал, при това в една и то четима и полезна тема, ще е огромен труд. Но както каза, това е интернет и дори самото започване е една прекрасна предпоставка за успех.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Volkswagen Militarfahrzeuge 1938-1948 Публикувано: Пет 18 яну 2008 10:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Мнения: 3026
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
groznika написа:
Volkswagen Militarfahrzeuge 1938-1948 или как е изглеждала любимата ни марка през войната.

Изображение

Изображение

Вид: Електронна книга
Формат: PDF
Език: Немски
Линк за сваляне:
http://www.bgshare.com/302964/

ПП
И едно питане към УС:
Ето това например е един интересен материал който ако намерим добри душици да го преведат може на части да публикуваме в списанието на СБА ;)


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Чет 21 фев 2008 9:43 
Извън линия
airman
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Мнения: 3081
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
ето и малко БГ история, групата пренесла паметника пред кафето на Владо Базелков или началото на ФВБК-София
липсва само джоси на снимката
Изображение


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Чет 13 мар 2008 17:33 
Извън линия

Регистриран на: Пет 18 авг 2006 17:13
Мнения: 33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Каквото и да говорим-историята е "то4на" наука,всеки политик я пише както му е изгодно,но BEETLE е ве4ен!!!!!!!!!


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 48 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design