Темата е много хубава , но ще помоля някой колега дето скоро са му писали акт да сподели в момента колко точки взимат за превишена скорост с 23 км/ч. До колкото прочетох и търсих е ........
"“Чл. 182. (1) Водач, който превиши разрешената максимална скорост в населено място, се наказва, както следва:
1. за превишаване до 10 км/час - с глоба 10 лв.;
2. за превишаване от 11 до 20 км/час - с глоба 30 лв.;
3. за превишаване от 21 до 25 км/час - с глоба 50 лв.; "
Все още ли е така ..... благодаря ви предварително
проектозакона за движение по пътищата - нямам думи
- biol
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 21:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
откакто е тази тема
ного ми е интересно техническата специфика на полицеиските радари
по спецялно точност и грешка при измерванията, някои може ли да намери или поне да каже модела и маката за да се търси
По мои предположения (не разбирам много но ) грешката в измерванията трябва де е значителна И при тези малки разлики в скороста и големи при наказанията може да излезе нещо
примеро хванали са те че караш с + 26 заради крешката ти мойе да си карал и с+ 24
и по закон не трябва ли всеки радар КАТО ИЗМЕРВАТЕЛЕН уред да минава периодично за контрол през агенция май се казваше "метрология и стандартизация"
ного ми е интересно техническата специфика на полицеиските радари
по спецялно точност и грешка при измерванията, някои може ли да намери или поне да каже модела и маката за да се търси
По мои предположения (не разбирам много но ) грешката в измерванията трябва де е значителна И при тези малки разлики в скороста и големи при наказанията може да излезе нещо
примеро хванали са те че караш с + 26 заради крешката ти мойе да си карал и с+ 24
и по закон не трябва ли всеки радар КАТО ИЗМЕРВАТЕЛЕН уред да минава периодично за контрол през агенция май се казваше "метрология и стандартизация"
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
biol написа: ... и по закон не трябва ли всеки радар КАТО ИЗМЕРВАТЕЛЕН уред да минава периодично за контрол през агенция май се казваше "метрология и стандартизация"
Мисля, че трябва. Бях изкопал преди време нещо - ще разровя, и ако го намеря, ще го предоставя.
Но това не ни дава право да караме извън нормите, нали ?
Иначе и аз имам интересни случки с колегите от КАТ.
П.П. Сетих се, че ги изнамерих с АПИС. Ако някой има, да чете. Мога да помогна с цитиране на делата (някой може да ползва други системи), а именно :
1) Решение от 08.01.2002 г. по дело 4275/2001 г. на СГС
2) Решение 939 на ВАС от 04.02.2004 г. по дело 2338/2003 г.
последното е доста интересно, и там става въпрос за измерванията Там са връзките към другите дела (колегата доста се е разтакавал по съдилища - за съжаление, крайния резултат не е в негова полза)
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Четох делата..
За съжаление, оказва се, че отказват да дадат инфо за радарите, или спецификации, но се опират на изказванията на някакви "специалисти" и на тестове, проведени с един радар..
при него са установили, че когато е на 150 мтр не хващал след знака, но не се споменава дали хваща на точно 150 мтр...
също така се казва, че според тестовете на еди кой си старшина.. на рержим 300 мтр хващал 10 мтр след знака но за 10 мтр не може да намали до ограничението..
както и да е пича му е отпаднало НП, щото го е атакувал преди това по друга схема, че знака бил изкривен, и не се виждал...
За съжаление, оказва се, че отказват да дадат инфо за радарите, или спецификации, но се опират на изказванията на някакви "специалисти" и на тестове, проведени с един радар..
при него са установили, че когато е на 150 мтр не хващал след знака, но не се споменава дали хваща на точно 150 мтр...
също така се казва, че според тестовете на еди кой си старшина.. на рержим 300 мтр хващал 10 мтр след знака но за 10 мтр не може да намали до ограничението..
както и да е пича му е отпаднало НП, щото го е атакувал преди това по друга схема, че знака бил изкривен, и не се виждал...
- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Най-новата стратегия на КАТ
До 250 лв. ще стигат глобите за превишена скорост, пише в "Дневник" Панайот Ангарев
24.01.2007
Промените, които депутатите приеха през миналата седмица в Закона за движение по пътищата, предизвикаха сериозни дебати около завишените санкции за недисциплинираните шофьори.
До 250 лв. ще стигат глобите за превишена скорост. Предвижда се по-лесно образуване на наказателно постановление, възможност да се събират глоби до 50 лв. на пътя и задължително шофиране с включени през деня фарове. МВР обаче не смята да се ограничи само със законови промени. Екип на министерството е написало и още по-нов списък от мерки до 2010 г.
Мерките са част от стратегия на вътрешното министерство, която е одобрена от правителството в края на миналата година. Амбициозната й цел е през 2010 г.
броят на загиналите да намалее от 5842 на 700 души
което е над осем пъти, а на ранените - от 52 022 на 13 000 души. Така според авторите на документа ще се гонят най-добрите европейски показатели в тази при всички случаи черна статистика. Сред страните от ЕС България заема средни позиции по данни за загинали на пътя.
Сегашната стратегия е втората, която вътрешното министерство пише през последните години с цел да ограничи броя на загиналите при пътни катастрофи. През 2004 г. беше приет подобен документ, който предвиждаше до 2006 г. жертвите да са с 20% по-малко. В него нямаше конкретни мерки, а вместо тенденция към намаляване миналата година беше постигнат почти рекорд от 1000 загинали на пътя.
Мерките в новата стратегия обхващат не само шофьорите, но и автомобилите и пътната инфраструктура. Те трябва да бъдат доразвити в конкретни програми, а до 15 февруари - внесени в Министерския съвет от министрите на транспорта, на вътрешните работи, на регионалното развитие, на образованието, на здравеопазването, на земеделието и на икономиката.
Междинни изпити по време на шофьорските курсове
Смята се, че въвеждането им ще намали риска при младите шофьори, тъй като според статистиката над 25% от катастрофите са по вина на водачи с по-малко от 2 години опит зад волана.
Предвижда се и увеличаване на часовете по кормуване, най-вероятно от 24 на 30. Обучаващите се ще могат да вземат допълнително още четири часа. В стратегията са намерили място и т.нар. полигони за рисково каране, на които шофьорите ще могат да тренират реакциите си при заледен път или внезапно изникване на препятствие. Западни компании вече проявяват интерес да изградят такива у нас.
Допълнително ще се обучават и шофьорите в напреднала възраст, тъй като те са другата рискова група на пътя. Те ще трябва да получат допълнителна информация и обучение за нуждата от промяна в стила на управление поради промяна във физическите и психическите възможности за бърза реакция при нужда. Инструкторите също няма да бъдат подминати от МВР - за тях се предвижда въвеждане на продължаващо обучение.
Рисковите шофьори - на специален отчет
Ще се изясняват кои са рисковите шофьори и как ще се следят, обясни председателят на Комисията по безопасност на движението Алекси Кесяков. Начинът на каране и броят на нарушенията ще бъдат обвързани и със застраховката "Гражданска отговорност".
Ще бъде използвана практиката в доста европейски страни, където цената на застраховката зависи от опита на шофьора и от поведението му на пътя. За целта обаче трябва да се направи обща система между застрахователните компании и КАТ.
Предвижда се също така водачите, чиито книжки са били отнети, да бъдат подлагани на психологически изследвания. Засега само пожелателно си остава използването на "детектор за алкохол" в автомобилите, които принуждават шофьора да се подложи на тест, преди да потегли.
Задължителна остава проверката за алкохол за всички, които са страна в пътнотранспортно произшествие, превишават скоростта или не използват колони.
На високата скорост по данни на КАТ се дължат над 50% от катастрофите в страната. Затова в стратегията предвиждат да се използва опитът на западните страни, които са въвели система за регистрация на превишената скорост и предупреждаване на шофьора.
Може да бъде светлинно табло, което при приближаване на по-бързо движещия се автомобил да предупреждава шофьора, че трябва да намали, обясни Кесяков. Преди време в КАТ са получили от Швейцария образци на подобни табла, но те не са били купени заради липса на пари. Видеонаблюдението по магистралите е другата мярка, която може да започне да се изпълнява още от тази година.
Кръгово движение вместо кръстовища
Това е другият положителен опит, който МВР планира да заимства от европейските страни. Почти навсякъде в Западна Европа кръговото движение е заменило кръстовищата. Така според Алекси Кесяков се принуждават шофьорите да намалят скоростта. В градовете ще се разчита все така и на "легналите полицаи" , както и на повече "жива сила" по улиците.
МВР смята да въвежда ред и в безразборното строителство край пътищата. В момента заради новопостроена бензиностанция, хотел или други сгради край първокласен път шофьорите се принуждават да променят рязко скоростта. Ще се въведат изисквания в бъдеще новите обекти да не пречат на видимостта на водачите.
Инфраструктурата е другата област, с която МВР ще се заеме, тъй като тя отдавна е непригодна за многократно нарасналия трафик през последните години.
В средата на февруари се очаква министерството да представи списък с 245 опасни места, на които се случват повече произшествия над нормалното. Те ще се обследват от специални комисии, за да се обезопасят.
Предвижда се изграждането на мантинели, използване на огледала за обратно виждане на пътя, видеонаблюдение в тунелите и по първокласните пътища. Регионалното министерство пък ще трябва да се погрижи да обучи одитори, които да проверяват проектирането на пътищата и инженерната им безопасност.
Ако бъдат изпълнени всички мерки в стратегията, след 2010 г. ще бъде трудно на шофьорите да карат неизправни автомобили. Предвижда се да бъдат доставени подвижни лаборатории, които да проверяват изправността на колите по пътя. Пунктовете за годишен технически преглед на КАТ пък ще трябва да бъдат сертифицирани по системата за качеството ISO 9001/2000.
Подобно на много други документи стратегията ще си остане само на хартия, ако не бъде осигурено финансовото й обезпечаване. Според представители на системата на МВР вписаните мерки изискват милиони левове инвестиции. Ако не бъдат намерени, освен хилядите погубени човешки животи войната по пътищата ще продължи да носи на държавата и загуби от 1 млрд. лв. годишно.
Убити при катастрофи за периода 2000-2006
Скорост 2837 - 52%
Изпреварване 753 - 14%
Предимство 608 - 11%
Други 514 - 10%
Маневри 360 - 7%
Алкохол 326 - 6%
По данни на МВР
http://www.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=994157
До 250 лв. ще стигат глобите за превишена скорост, пише в "Дневник" Панайот Ангарев
24.01.2007
Промените, които депутатите приеха през миналата седмица в Закона за движение по пътищата, предизвикаха сериозни дебати около завишените санкции за недисциплинираните шофьори.
До 250 лв. ще стигат глобите за превишена скорост. Предвижда се по-лесно образуване на наказателно постановление, възможност да се събират глоби до 50 лв. на пътя и задължително шофиране с включени през деня фарове. МВР обаче не смята да се ограничи само със законови промени. Екип на министерството е написало и още по-нов списък от мерки до 2010 г.
Мерките са част от стратегия на вътрешното министерство, която е одобрена от правителството в края на миналата година. Амбициозната й цел е през 2010 г.
броят на загиналите да намалее от 5842 на 700 души
което е над осем пъти, а на ранените - от 52 022 на 13 000 души. Така според авторите на документа ще се гонят най-добрите европейски показатели в тази при всички случаи черна статистика. Сред страните от ЕС България заема средни позиции по данни за загинали на пътя.
Сегашната стратегия е втората, която вътрешното министерство пише през последните години с цел да ограничи броя на загиналите при пътни катастрофи. През 2004 г. беше приет подобен документ, който предвиждаше до 2006 г. жертвите да са с 20% по-малко. В него нямаше конкретни мерки, а вместо тенденция към намаляване миналата година беше постигнат почти рекорд от 1000 загинали на пътя.
Мерките в новата стратегия обхващат не само шофьорите, но и автомобилите и пътната инфраструктура. Те трябва да бъдат доразвити в конкретни програми, а до 15 февруари - внесени в Министерския съвет от министрите на транспорта, на вътрешните работи, на регионалното развитие, на образованието, на здравеопазването, на земеделието и на икономиката.
Междинни изпити по време на шофьорските курсове
Смята се, че въвеждането им ще намали риска при младите шофьори, тъй като според статистиката над 25% от катастрофите са по вина на водачи с по-малко от 2 години опит зад волана.
Предвижда се и увеличаване на часовете по кормуване, най-вероятно от 24 на 30. Обучаващите се ще могат да вземат допълнително още четири часа. В стратегията са намерили място и т.нар. полигони за рисково каране, на които шофьорите ще могат да тренират реакциите си при заледен път или внезапно изникване на препятствие. Западни компании вече проявяват интерес да изградят такива у нас.
Допълнително ще се обучават и шофьорите в напреднала възраст, тъй като те са другата рискова група на пътя. Те ще трябва да получат допълнителна информация и обучение за нуждата от промяна в стила на управление поради промяна във физическите и психическите възможности за бърза реакция при нужда. Инструкторите също няма да бъдат подминати от МВР - за тях се предвижда въвеждане на продължаващо обучение.
Рисковите шофьори - на специален отчет
Ще се изясняват кои са рисковите шофьори и как ще се следят, обясни председателят на Комисията по безопасност на движението Алекси Кесяков. Начинът на каране и броят на нарушенията ще бъдат обвързани и със застраховката "Гражданска отговорност".
Ще бъде използвана практиката в доста европейски страни, където цената на застраховката зависи от опита на шофьора и от поведението му на пътя. За целта обаче трябва да се направи обща система между застрахователните компании и КАТ.
Предвижда се също така водачите, чиито книжки са били отнети, да бъдат подлагани на психологически изследвания. Засега само пожелателно си остава използването на "детектор за алкохол" в автомобилите, които принуждават шофьора да се подложи на тест, преди да потегли.
Задължителна остава проверката за алкохол за всички, които са страна в пътнотранспортно произшествие, превишават скоростта или не използват колони.
На високата скорост по данни на КАТ се дължат над 50% от катастрофите в страната. Затова в стратегията предвиждат да се използва опитът на западните страни, които са въвели система за регистрация на превишената скорост и предупреждаване на шофьора.
Може да бъде светлинно табло, което при приближаване на по-бързо движещия се автомобил да предупреждава шофьора, че трябва да намали, обясни Кесяков. Преди време в КАТ са получили от Швейцария образци на подобни табла, но те не са били купени заради липса на пари. Видеонаблюдението по магистралите е другата мярка, която може да започне да се изпълнява още от тази година.
Кръгово движение вместо кръстовища
Това е другият положителен опит, който МВР планира да заимства от европейските страни. Почти навсякъде в Западна Европа кръговото движение е заменило кръстовищата. Така според Алекси Кесяков се принуждават шофьорите да намалят скоростта. В градовете ще се разчита все така и на "легналите полицаи" , както и на повече "жива сила" по улиците.
МВР смята да въвежда ред и в безразборното строителство край пътищата. В момента заради новопостроена бензиностанция, хотел или други сгради край първокласен път шофьорите се принуждават да променят рязко скоростта. Ще се въведат изисквания в бъдеще новите обекти да не пречат на видимостта на водачите.
Инфраструктурата е другата област, с която МВР ще се заеме, тъй като тя отдавна е непригодна за многократно нарасналия трафик през последните години.
В средата на февруари се очаква министерството да представи списък с 245 опасни места, на които се случват повече произшествия над нормалното. Те ще се обследват от специални комисии, за да се обезопасят.
Предвижда се изграждането на мантинели, използване на огледала за обратно виждане на пътя, видеонаблюдение в тунелите и по първокласните пътища. Регионалното министерство пък ще трябва да се погрижи да обучи одитори, които да проверяват проектирането на пътищата и инженерната им безопасност.
Ако бъдат изпълнени всички мерки в стратегията, след 2010 г. ще бъде трудно на шофьорите да карат неизправни автомобили. Предвижда се да бъдат доставени подвижни лаборатории, които да проверяват изправността на колите по пътя. Пунктовете за годишен технически преглед на КАТ пък ще трябва да бъдат сертифицирани по системата за качеството ISO 9001/2000.
Подобно на много други документи стратегията ще си остане само на хартия, ако не бъде осигурено финансовото й обезпечаване. Според представители на системата на МВР вписаните мерки изискват милиони левове инвестиции. Ако не бъдат намерени, освен хилядите погубени човешки животи войната по пътищата ще продължи да носи на държавата и загуби от 1 млрд. лв. годишно.
Убити при катастрофи за периода 2000-2006
Скорост 2837 - 52%
Изпреварване 753 - 14%
Предимство 608 - 11%
Други 514 - 10%
Маневри 360 - 7%
Алкохол 326 - 6%
По данни на МВР
http://www.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=994157
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
високата скорос не е сама по себе си причината за повечето загинали! проблема е скороста в комбинация с липса на опит , дисциплина , и съобразяване с участъка + изпреварване без видимост което си е чисто самоубииство!
Проблема е че слагат първо европески глоби преди да са се погрижили за европейски пътища!!!аз съм съгласен с глобите при положение че имаме магистрали между всички основни градове!то сега какво е караш и : каруца, газка,трактор и тем подобни превозни средства ти се пречкат със 40 и те бавят е как да не се нервиш и да караш бързо !? а най се ядосвам на разни бараки за кебапчета и кафе с вонящи тоалетни заради които има ограничение 40 и естествено това е любимото място на органите !
Нека да споменем сърбите! имаха война ! имаха бомбардировки! нямат евро фондове и тем подобни! който е пътувал по маршрута Сегет - Калотина знае как е първолкасната им пътна мрежа! две широки платна и още по едно аварийно отстрани.Хората културни - като те видят че приближадаш се дърпат в дясно а насрещното ти правят и те място! при нас кво е - кара си чичото и вообще не го е** какво се случва зад него или пред него ! ТОЙ Е НА ПЪТ И ДРУГИ НЯМА ? за качеството на родния асфалт няма смисъл да коментирам ...... всеки може много да напише по въпроса !
Еми не съм съгласен с проекто закона (може и да е приет вече) Глоби , отнемане на свидетелство ако не платиш ?!? луда работа
Проблема е че слагат първо европески глоби преди да са се погрижили за европейски пътища!!!аз съм съгласен с глобите при положение че имаме магистрали между всички основни градове!то сега какво е караш и : каруца, газка,трактор и тем подобни превозни средства ти се пречкат със 40 и те бавят е как да не се нервиш и да караш бързо !? а най се ядосвам на разни бараки за кебапчета и кафе с вонящи тоалетни заради които има ограничение 40 и естествено това е любимото място на органите !
Нека да споменем сърбите! имаха война ! имаха бомбардировки! нямат евро фондове и тем подобни! който е пътувал по маршрута Сегет - Калотина знае как е първолкасната им пътна мрежа! две широки платна и още по едно аварийно отстрани.Хората културни - като те видят че приближадаш се дърпат в дясно а насрещното ти правят и те място! при нас кво е - кара си чичото и вообще не го е** какво се случва зад него или пред него ! ТОЙ Е НА ПЪТ И ДРУГИ НЯМА ? за качеството на родния асфалт няма смисъл да коментирам ...... всеки може много да напише по въпроса !
Еми не съм съгласен с проекто закона (може и да е приет вече) Глоби , отнемане на свидетелство ако не платиш ?!? луда работа
- Lawyer
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
А какво ще кажете за ограниченията например в Кипър: 100 км/ч на автомагистралата?! И ако превишиш, честитката ти идва направо вкъщи - солена и неизбежна. А ако не си платиш, книжката на трупчета.
Това е - ако искаш. Иначе, в повечето случаи карат чисто нови японски коли, които до 100 само се разтъпкват...
Това е - ако искаш. Иначе, в повечето случаи карат чисто нови японски коли, които до 100 само се разтъпкват...
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
ами какво да кажа! имат си законодатели и те са решили така , не коментирам.на мен лично ми се струва пресилено ограничение.не съм ходил там и не знам пътната обстановка и трафика колко е натоварен и колко е наложителна тази максимална скотост по магистрала.там май разтоянията не са много големи и предвид това че може би има магистрали навсякъде явно е поносимо.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ами ще кажа, че в Кипър е толкова голям, че с 40 км да се движиш, за 1 час излизаш я на граница я на море.. без значение от къде си тръгнал..
Също ще кажа, че подобно ограничение на магистрала е смешно ниско..
в почти всички държави е около 120 или 130..
ще кажа, че според някакви статистика на КАТ около 15% от жертвите стават на първокласни пътища.. останалите на 2 ро и 3 то класни пътища..
да не говорим, че на магистралата, жертвите са кошмарно малко в процентно съотношение спрямо броя преминали... изводите са ясни..
ще кажа, че ако ще чудеса от храброст да направят, докато няма равенство на пътя.. по отношение на глобите... както и докато има "кво ша пра'им ся" нищо няма да направим...
Също ще кажа, че подобно ограничение на магистрала е смешно ниско..
в почти всички държави е около 120 или 130..
ще кажа, че според някакви статистика на КАТ около 15% от жертвите стават на първокласни пътища.. останалите на 2 ро и 3 то класни пътища..
да не говорим, че на магистралата, жертвите са кошмарно малко в процентно съотношение спрямо броя преминали... изводите са ясни..
ще кажа, че ако ще чудеса от храброст да направят, докато няма равенство на пътя.. по отношение на глобите... както и докато има "кво ша пра'им ся" нищо няма да направим...
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
kristian112 написа:високата скорос не е сама по себе си причината за повечето загинали! проблема е скороста в комбинация с липса на опит , дисциплина , и съобразяване с участъка + изпреварване без видимост което си е чисто самоубииство!
Проблема е че слагат първо европески глоби преди да са се погрижили за европейски пътища!!!аз съм съгласен с глобите при положение че имаме магистрали между всички основни градове!
Това е точно ама съвсем така Има ли някаква статистика колко от злополуките по пътя са по вина на пътната обстановка? Няма защото ако се пребиеш заради някой трап полицаите пишат "поради скорост не съобразена с пътната обстановка" ... дрън, дрън ... как да се съобразяваме с изненадите които ни очакват зад всеки завой? Поддръжката на пътищата си е отговорност на държавата точно както спазването на законите за движение е отговорност на шофьорите. Разликата е че никой не държи отговорност на държавата защо не си изпълнява задълженията. Винетки, акцизи за горивата, данъци ... за какво се използват всичките тези пари?
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: BTTN, StanTheMan и 24 госта