Какви са приликите и разликите? Това, което зная аз е, че е различно управлението - Дигифант на Бош за 2E и Симос за другите два. Има ли разлики в "желязото"?
Питам, защото се замислям дали е възможно да се смени електрониката на 2E с такава от ADY или AGG. Какво ще трябва да се смени освен компота?
П.С. Това, че единият е фулгруп, а по-новите - не е една от основните причини да се интересувам от "размяната" на компоти. :)
Ще синтезирам мненията тук:
1. Окабеляване на дюзи и като цяло - мисля, че е очевидно, че ще се преправя.
2. Дроселите са различни и ще трябва да се ползва този от ADY / AGG. Въпрос - пасват ли техните дросели на 2E без преправяне?
3. Дебитомер с клапа при 2E, при другите два май е с жичка? -> Може да се наложи използване на цялата кутия на въздушния филтър.
Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?
Последна промяна от myrshavija на Сря 06 фев 2013 12:52, променено общо 3 пъти.
Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?
Поздравявам колегата за темата аз също се интересувам от същото. Има доста хора във форума които карат ADY със солиден опит по ДВГ моля да споделят знанията си.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?
myrshavija написа:Какви са приликите и разликите? Това, което зная аз е, че е различно управлението - Дигифант на Бош за 2E и Симос за другите два. Има ли разлики в "желязото"?
Питам, защото се замислям дали е възможно да се смени електрониката на 2E с такава от ADY или AGG. Какво ще трябва да се смени освен компота?
Bosch-а е фул груп, a Simos е 4 канален инжекцион. Първото, за което се сещам, е че окабеляването на дюзите ще е различно.
Дросела за Simos май става само на/от Simos. Pavcho2 си спомням, че като прави ADY-то на 16V трябваше да си прехвърли неговия дросел на 16V главата.
Последна промяна от radi_nrj на Пет 14 авг 2015 9:38, променено общо 2 пъти.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?
ADY AGG са с разходомер. Понякога се скапва. Сравни закрепването му към кутията на въздушния филтър - може да се наложи да се взема кутия от ADY.
AGG е екзотика - много рядко срещан. Но при него макс. въртящ момент го дават на 2600 об/мин/.
За ADY aко намериш комп от Шаран или Алхамбра е за предпочитане - макс. въртящ момент е на 2400 об/мин. ADY има проблем с датчика за 1-ви цилиндър - по-скоро с кабела и връзката. От температурата кабела се опича здраво и изолацията се скапва. При смяна на масло трябва да се гледа този ,който сменя маслото, че обичат на натискат датчика - до масления филтър е.
Имах за кратко Пасати с двата мотора - не съм забелязал коренна разлика във вървене, разход. Не съм сигурен дали скоростните кутии са еднакви /не съм проверявал/.
ADY и AGG имат различни разпределителни валове и софтуер на компа.
ADY има 2 варианта - до около средата на 1995г стеблото на клапана е 8 мм, а след това е 7 мм. AGG е само с 7 мм. Смукателните им колектори са пластмасови за разлика от 2Е.
Засега се сещам само за това.
AGG е екзотика - много рядко срещан. Но при него макс. въртящ момент го дават на 2600 об/мин/.
За ADY aко намериш комп от Шаран или Алхамбра е за предпочитане - макс. въртящ момент е на 2400 об/мин. ADY има проблем с датчика за 1-ви цилиндър - по-скоро с кабела и връзката. От температурата кабела се опича здраво и изолацията се скапва. При смяна на масло трябва да се гледа този ,който сменя маслото, че обичат на натискат датчика - до масления филтър е.
Имах за кратко Пасати с двата мотора - не съм забелязал коренна разлика във вървене, разход. Не съм сигурен дали скоростните кутии са еднакви /не съм проверявал/.
ADY и AGG имат различни разпределителни валове и софтуер на компа.
ADY има 2 варианта - до около средата на 1995г стеблото на клапана е 8 мм, а след това е 7 мм. AGG е само с 7 мм. Смукателните им колектори са пластмасови за разлика от 2Е.
Засега се сещам само за това.
- 110afn
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?
Предимството във въртящия момент и въобще предимството на AGG идва от по-леките бутала
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?
мразя да ви пукам балончетата, ама нема да стане...
една единствена причина има, дето спъва целия мерак за подобно нещо...
за т.нар. сикуеншъл инжекцион е нужно компира винаги да знае къде му е първи цилиндър... иначе се бърка коя дюза да пръсне. вариантите са безкрайно много как да спре коляновия вал при гасене и трябва при палене да можеш много бързо, в рамките на един-два оборота да се ориентираш къде да плюеш.
за целта се използва т.нар. позиционер на коляновия вал. или crankshaft position sensor.
той се монтира в специален отвор на блока, където следи един диск, заболтен директно на коляновия вал.
е тая гад ви пука балончето-не аз...
за направата на тоя отвор трябва координатна машина и най главното-тотален демонтаж на всичко по блока, за да бъде удобен за работа.
сега, щом ще го вадиме и разковаваме целия-защо не пуснеме вътре направо какъвто трябва?
второ-координата може да не стане точно координиран и да се измести отвора-датчика няма да отчита и никога няма да запалиш.
трето-коляновия вал иска тоя диск. отворите за него трябва да се разпробиват пак на координат-демек защо, при положение, че има готови валове?
и то какво стана?
блок-друг, че да е всичко както трябва.
колянов вал, за да не се мъчиме излишно.
и то какво остана от тоя мотор?
а и като смениш блока-така и така сменяш докиментите-я направо 'фърляй новио матор и да се приключва наеднаж. аз поне така направих.
една единствена причина има, дето спъва целия мерак за подобно нещо...
за т.нар. сикуеншъл инжекцион е нужно компира винаги да знае къде му е първи цилиндър... иначе се бърка коя дюза да пръсне. вариантите са безкрайно много как да спре коляновия вал при гасене и трябва при палене да можеш много бързо, в рамките на един-два оборота да се ориентираш къде да плюеш.
за целта се използва т.нар. позиционер на коляновия вал. или crankshaft position sensor.
той се монтира в специален отвор на блока, където следи един диск, заболтен директно на коляновия вал.
е тая гад ви пука балончето-не аз...
за направата на тоя отвор трябва координатна машина и най главното-тотален демонтаж на всичко по блока, за да бъде удобен за работа.
сега, щом ще го вадиме и разковаваме целия-защо не пуснеме вътре направо какъвто трябва?
второ-координата може да не стане точно координиран и да се измести отвора-датчика няма да отчита и никога няма да запалиш.
трето-коляновия вал иска тоя диск. отворите за него трябва да се разпробиват пак на координат-демек защо, при положение, че има готови валове?
и то какво стана?
блок-друг, че да е всичко както трябва.
колянов вал, за да не се мъчиме излишно.
и то какво остана от тоя мотор?
а и като смениш блока-така и така сменяш докиментите-я направо 'фърляй новио матор и да се приключва наеднаж. аз поне така направих.
Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?
Много се радвам,че се включи правилния човек aka vaskoto1.
Аз също бих подходил с директна замяна на мотора от 2е към агг.
Бих желал да попитам Васко какви съществени предимства ни предоставя агг/аду от гледна точка на вървене,разход и т.н.
Аз също бих подходил с директна замяна на мотора от 2е към агг.
Бих желал да попитам Васко какви съществени предимства ни предоставя агг/аду от гледна точка на вървене,разход и т.н.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?
Отгоре колегите споделиха за въртящия момент. Което предполага, че в по-ниските обороти ще е по-приятен за каране от 2Е. От което пък следва, че може и да има малко икономия на гориво във въпросния оборотен диапазон, поради щото ще има повечко сила там, предполагащо каране с малко по-малко натиснат педал на газта (респ. по-малко отворена др.клапа) .
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?
симоса е с много по-"рафиниран" ход на мотора. 2Е и диджифанта имат възможност да си пипаш предварението и фул груп-а осигурява повече гориво и се получава по- експлозивен характер, повече се тегли, рязък е и иска по-внимателно отношение при ежедневно каране.
симоса е плавен, спокоен, там не може много-много да се пипка и затова работата на двигателя, като кпд ако щете, е по-ефективна. Разхода на гориво е по-нисък (при мен падна средно с 1 литър в двата цикъла), мотора е по-прецизен.
Огромен плюс е МАФ дебитомера, който не само е по-евтин и достъпен, но и дефектира много по-малко. Огромен минус е моторизирания дросел, който е скъп и прави въртели като почне да умира... газовия инжекцион е много по-прецизен като работа със симос, отколкото беше с диджифанта. Мотора остава с евтините си консумативи и поддръжка.
Комбиниран с правилната кутия по-ниския пик на въртящия момент на АГГ е по-приятен за каране в градски условия.
Моята кутия е СЕY, скоро ще я сменя с САТ, която е същата като предавателни отношения, но й смених лагери на спокойствие.
Аз съм доволен от суапа. За мене имаше смисъл.
симоса е плавен, спокоен, там не може много-много да се пипка и затова работата на двигателя, като кпд ако щете, е по-ефективна. Разхода на гориво е по-нисък (при мен падна средно с 1 литър в двата цикъла), мотора е по-прецизен.
Огромен плюс е МАФ дебитомера, който не само е по-евтин и достъпен, но и дефектира много по-малко. Огромен минус е моторизирания дросел, който е скъп и прави въртели като почне да умира... газовия инжекцион е много по-прецизен като работа със симос, отколкото беше с диджифанта. Мотора остава с евтините си консумативи и поддръжка.
Комбиниран с правилната кутия по-ниския пик на въртящия момент на АГГ е по-приятен за каране в градски условия.
Моята кутия е СЕY, скоро ще я сменя с САТ, която е същата като предавателни отношения, но й смених лагери на спокойствие.
Аз съм доволен от суапа. За мене имаше смисъл.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?
апропо...
крис, нанасям малки корекции.
kris11 написа:ADY AGG са с разходомер -това какво е?. Понякога се скапва. Сравни закрепването му към кутията на въздушния филтър - може да се наложи да се взема кутия от ADY. ако имаш предвид дебитомера-не само може, а трябва такава кутия...
AGG е екзотика - много рядко срещан -не точно. Но при него макс. въртящ момент го дават на 2600 об/мин/.
За ADY aко намериш комп от Шаран или Алхамбра е за предпочитане - макс. въртящ момент е на 2400 об/мин. ADY има проблем с датчика за 1-ви цилиндър - по-скоро с кабела и връзката. От температурата кабела се опича здраво и изолацията се скапва. При смяна на масло трябва да се гледа този ,който сменя маслото, че обичат на натискат датчика - до масления филтър е. АГГ също, всичко там е идентично.
Имах за кратко Пасати с двата мотора - не съм забелязал коренна разлика във вървене, разход. Не съм сигурен дали скоростните кутии са еднакви /не съм проверявал/.
ADY и AGG имат различни разпределителни валове и софтуер на компа. тука не си прав. дори валовете са еднакви с АФТ по парт номер.
ADY има 2 варианта - до около средата на 1995г стеблото на клапана е 8 мм, а след това е 7 мм. AGG е само с 7 мм. Смукателните им колектори са пластмасови за разлика от 2Е. а това изобщо не е вярно! различни са от на 2Е, но са алуминиеви.
Засега се сещам само за това.
крис, нанасям малки корекции.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?
vaskoto1 написа:ADY и AGG имат различни разпределителни валове и софтуер на компа. тука не си прав. дори валовете са еднакви с АФТ по парт номер.
крис, нанасям малки корекции.
Нямаш проблем. В началото на лятото опаковах кабела към прословутия датчик в кевларена шлаухка. Под нея 1 термошлаухка стс шприцван силикон. Изолацията беше много напукана и като япипнеш започваше да се рони.
За валовете го бях изровил от руски сайтове когато ми беше мерак да сравнявам AGG с АDY , но не съм се задълбочвал - бяха за кратко време притежание.После минах на вълна болести, опити за лечение .....
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?
@ADY и AGG имат различни разпределителни валове и софтуер на компа. тука не си прав. дори валовете са еднакви с АФТ по парт номер.
крис, нанасям малки корекции.
Допълнение : "Между собой ADY и AGG по механике отличаются РВ и прошивкой мозгов, в результате у ADY макс момент на 3200, а у AGG на 2600. Есть 2 варианта ADY до середины 95 - стержни клапанов 8мм, далее 7мм, у AGG всегда 7. Имей это ввиду при подборе колпачков."
Имах 1 руска книга .В нея даваха разлика в ъглите на отваряне и затваряне на клапаните на 2 та модела. Изпратих я на колега от форума , но не си спомням на кого.
Ако колегата я има още книгата , нека да напише разликата. Имаше таблици с ъглите в книгата.
крис, нанасям малки корекции.
Допълнение : "Между собой ADY и AGG по механике отличаются РВ и прошивкой мозгов, в результате у ADY макс момент на 3200, а у AGG на 2600. Есть 2 варианта ADY до середины 95 - стержни клапанов 8мм, далее 7мм, у AGG всегда 7. Имей это ввиду при подборе колпачков."
Имах 1 руска книга .В нея даваха разлика в ъглите на отваряне и затваряне на клапаните на 2 та модела. Изпратих я на колега от форума , но не си спомням на кого.
Ако колегата я има още книгата , нека да напише разликата. Имаше таблици с ъглите в книгата.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 162 госта