Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?

Мнениеот myrshavija » Сря 06 фев 2013 10:56


Какви са приликите и разликите? Това, което зная аз е, че е различно управлението - Дигифант на Бош за 2E и Симос за другите два. Има ли разлики в "желязото"?
Питам, защото се замислям дали е възможно да се смени електрониката на 2E с такава от ADY или AGG. Какво ще трябва да се смени освен компота?
П.С. Това, че единият е фулгруп, а по-новите - не е една от основните причини да се интересувам от "размяната" на компоти. :)

Ще синтезирам мненията тук:
1. Окабеляване на дюзи и като цяло - мисля, че е очевидно, че ще се преправя.
2. Дроселите са различни и ще трябва да се ползва този от ADY / AGG. Въпрос - пасват ли техните дросели на 2E без преправяне?
3. Дебитомер с клапа при 2E, при другите два май е с жичка? -> Може да се наложи използване на цялата кутия на въздушния филтър.

Последна промяна от myrshavija на Сря 06 фев 2013 12:52, променено общо 3 пъти.




vw101
Мнения: 149
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?

Мнениеот vw101 » Сря 06 фев 2013 11:33


Поздравявам колегата за темата аз също се интересувам от същото. Има доста хора във форума които карат ADY със солиден опит по ДВГ моля да споделят знанията си.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?

Мнениеот radi_nrj » Сря 06 фев 2013 11:44


myrshavija написа:Какви са приликите и разликите? Това, което зная аз е, че е различно управлението - Дигифант на Бош за 2E и Симос за другите два. Има ли разлики в "желязото"?
Питам, защото се замислям дали е възможно да се смени електрониката на 2E с такава от ADY или AGG. Какво ще трябва да се смени освен компота?


Bosch-а е фул груп, a Simos е 4 канален инжекцион. Първото, за което се сещам, е че окабеляването на дюзите ще е различно.

Дросела за Simos май става само на/от Simos. Pavcho2 си спомням, че като прави ADY-то на 16V трябваше да си прехвърли неговия дросел на 16V главата.

Последна промяна от radi_nrj на Пет 14 авг 2015 9:38, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?

Мнениеот kris11 » Сря 06 фев 2013 12:48


ADY AGG са с разходомер. Понякога се скапва. Сравни закрепването му към кутията на въздушния филтър - може да се наложи да се взема кутия от ADY.
AGG е екзотика - много рядко срещан. Но при него макс. въртящ момент го дават на 2600 об/мин/.
За ADY aко намериш комп от Шаран или Алхамбра е за предпочитане - макс. въртящ момент е на 2400 об/мин. ADY има проблем с датчика за 1-ви цилиндър - по-скоро с кабела и връзката. От температурата кабела се опича здраво и изолацията се скапва. При смяна на масло трябва да се гледа този ,който сменя маслото, че обичат на натискат датчика - до масления филтър е.
Имах за кратко Пасати с двата мотора - не съм забелязал коренна разлика във вървене, разход. Не съм сигурен дали скоростните кутии са еднакви /не съм проверявал/.
ADY и AGG имат различни разпределителни валове и софтуер на компа.
ADY има 2 варианта - до около средата на 1995г стеблото на клапана е 8 мм, а след това е 7 мм. AGG е само с 7 мм. Смукателните им колектори са пластмасови за разлика от 2Е.
Засега се сещам само за това.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?

Мнениеот 110afn » Сря 06 фев 2013 12:56


Предимството във въртящия момент и въобще предимството на AGG идва от по-леките бутала


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?

Мнениеот vaskoto1 » Сря 06 фев 2013 15:46


мразя да ви пукам балончетата, ама нема да стане... :bebe
една единствена причина има, дето спъва целия мерак за подобно нещо... :h030
за т.нар. сикуеншъл инжекцион е нужно компира винаги да знае къде му е първи цилиндър... иначе се бърка коя дюза да пръсне. вариантите са безкрайно много как да спре коляновия вал при гасене и трябва при палене да можеш много бързо, в рамките на един-два оборота да се ориентираш къде да плюеш.
за целта се използва т.нар. позиционер на коляновия вал. или crankshaft position sensor.
той се монтира в специален отвор на блока, където следи един диск, заболтен директно на коляновия вал.
е тая гад ви пука балончето-не аз... :mhihi
за направата на тоя отвор трябва координатна машина и най главното-тотален демонтаж на всичко по блока, за да бъде удобен за работа.
сега, щом ще го вадиме и разковаваме целия-защо не пуснеме вътре направо какъвто трябва?
второ-координата може да не стане точно координиран и да се измести отвора-датчика няма да отчита и никога няма да запалиш.
трето-коляновия вал иска тоя диск. отворите за него трябва да се разпробиват пак на координат-демек защо, при положение, че има готови валове?
и то какво стана?
блок-друг, че да е всичко както трябва.
колянов вал, за да не се мъчиме излишно.
и то какво остана от тоя мотор? :d045
а и като смениш блока-така и така сменяш докиментите-я направо 'фърляй новио матор и да се приключва наеднаж. аз поне така направих. :19a


vw101
Мнения: 149
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?

Мнениеот vw101 » Сря 06 фев 2013 17:48


Много се радвам,че се включи правилния човек aka vaskoto1.
Аз също бих подходил с директна замяна на мотора от 2е към агг.
Бих желал да попитам Васко какви съществени предимства ни предоставя агг/аду от гледна точка на вървене,разход и т.н.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?

Мнениеот stefan4o » Сря 06 фев 2013 18:25


Отгоре колегите споделиха за въртящия момент. Което предполага, че в по-ниските обороти ще е по-приятен за каране от 2Е. От което пък следва, че може и да има малко икономия на гориво във въпросния оборотен диапазон, поради щото ще има повечко сила там, предполагащо каране с малко по-малко натиснат педал на газта (респ. по-малко отворена др.клапа) .


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?

Мнениеот vaskoto1 » Сря 06 фев 2013 19:24


симоса е с много по-"рафиниран" ход на мотора. 2Е и диджифанта имат възможност да си пипаш предварението и фул груп-а осигурява повече гориво и се получава по- експлозивен характер, повече се тегли, рязък е и иска по-внимателно отношение при ежедневно каране.
симоса е плавен, спокоен, там не може много-много да се пипка и затова работата на двигателя, като кпд ако щете, е по-ефективна. Разхода на гориво е по-нисък (при мен падна средно с 1 литър в двата цикъла), мотора е по-прецизен.
Огромен плюс е МАФ дебитомера, който не само е по-евтин и достъпен, но и дефектира много по-малко. Огромен минус е моторизирания дросел, който е скъп и прави въртели като почне да умира... газовия инжекцион е много по-прецизен като работа със симос, отколкото беше с диджифанта. Мотора остава с евтините си консумативи и поддръжка.
Комбиниран с правилната кутия по-ниския пик на въртящия момент на АГГ е по-приятен за каране в градски условия.
Моята кутия е СЕY, скоро ще я сменя с САТ, която е същата като предавателни отношения, но й смених лагери на спокойствие.
Аз съм доволен от суапа. За мене имаше смисъл. :12


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?

Мнениеот vaskoto1 » Сря 06 фев 2013 19:34


апропо...
kris11 написа:ADY AGG са с разходомер -това какво е?. Понякога се скапва. Сравни закрепването му към кутията на въздушния филтър - може да се наложи да се взема кутия от ADY. ако имаш предвид дебитомера-не само може, а трябва такава кутия...
AGG е екзотика - много рядко срещан -не точно. Но при него макс. въртящ момент го дават на 2600 об/мин/.
За ADY aко намериш комп от Шаран или Алхамбра е за предпочитане - макс. въртящ момент е на 2400 об/мин. ADY има проблем с датчика за 1-ви цилиндър - по-скоро с кабела и връзката. От температурата кабела се опича здраво и изолацията се скапва. При смяна на масло трябва да се гледа този ,който сменя маслото, че обичат на натискат датчика - до масления филтър е. АГГ също, всичко там е идентично.
Имах за кратко Пасати с двата мотора - не съм забелязал коренна разлика във вървене, разход. Не съм сигурен дали скоростните кутии са еднакви /не съм проверявал/.
ADY и AGG имат различни разпределителни валове и софтуер на компа. тука не си прав. дори валовете са еднакви с АФТ по парт номер.
ADY има 2 варианта - до около средата на 1995г стеблото на клапана е 8 мм, а след това е 7 мм. AGG е само с 7 мм. Смукателните им колектори са пластмасови за разлика от 2Е. а това изобщо не е вярно! различни са от на 2Е, но са алуминиеви.
Засега се сещам само за това.

крис, нанасям малки корекции. :a045


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?

Мнениеот kris11 » Сря 06 фев 2013 23:45


vaskoto1 написа:ADY и AGG имат различни разпределителни валове и софтуер на компа. тука не си прав. дори валовете са еднакви с АФТ по парт номер.
крис, нанасям малки корекции. :a045

Нямаш проблем. В началото на лятото опаковах кабела към прословутия датчик в кевларена шлаухка. Под нея 1 термошлаухка стс шприцван силикон. Изолацията беше много напукана и като япипнеш започваше да се рони.
За валовете го бях изровил от руски сайтове когато ми беше мерак да сравнявам AGG с АDY , но не съм се задълбочвал - бяха за кратко време притежание.После минах на вълна болести, опити за лечение .....


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Съвместимост и взаимозаменяемост 2E и ADY / AGG ?

Мнениеот kris11 » Вто 25 ное 2014 12:32


@ADY и AGG имат различни разпределителни валове и софтуер на компа. тука не си прав. дори валовете са еднакви с АФТ по парт номер.
крис, нанасям малки корекции.

Допълнение : "Между собой ADY и AGG по механике отличаются РВ и прошивкой мозгов, в результате у ADY макс момент на 3200, а у AGG на 2600. Есть 2 варианта ADY до середины 95 - стержни клапанов 8мм, далее 7мм, у AGG всегда 7. Имей это ввиду при подборе колпачков."
Имах 1 руска книга .В нея даваха разлика в ъглите на отваряне и затваряне на клапаните на 2 та модела. Изпратих я на колега от форума , но не си спомням на кого.
Ако колегата я има още книгата , нека да напише разликата. Имаше таблици с ъглите в книгата.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 162 госта