Подобряване на спирачната система и спирането

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот niks76 » Сря 21 окт 2009 0:10


ето ти елементарен отговор:едно и също шаси оборудвано с по мощен двигател е и с по големи спира4ни дискове
пример пасат 5.5-накладките са еднакви за 288и 312мм,разликата е в дисковете и аз го усетих на практика -в самото спиране;в слу4ая колега филосовстваш без да има защо ,а и не си прав.много пъти на теория е едно ,а на практика друго




Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот dandan » Сря 21 окт 2009 17:55


Колега, отговора ти наистина е елементарен. Ако не беше така щяхме да караме колите си със спирачки от велосипед. По-големия размер на дисковете се налагат заради по-голямата маса и динамика на автомобила. По-малките дискове също биха свършили работа но ще прегреят над допустимото по-бързо и в един момент няма да са ефективни. Също така по-големия размер намаля необходимата сила върху педала за спиране(това което се е получило при теб). Надявам се знаеш че твоите дискове са изчислени и тествани при определени условия преди да бъде пусната серията, а не просто 'усетени' от някой че вършат работа.
"Усещам че спирам по-добре!" Дано да разбираш че с това можеш да вкараш някой не само в излишни разходи ами и в неприятни приключения заради измамното усещане че спира по-добре.
"По тази логика да сложим 400мм, някъде ги слагат, май във Формула1, или пък такива от камион-тогава ще заковем колата от 100км/ч за 2м. Да сложим и по-големи гуми- мдааа, ама няма място- няма проблем ще поизрежем калниците малко. Пък защо ли изобщо са ни калници? Да ги махнем та нали във Формула1 не ги ползват. Да сложим и крила,някой може и да литне, при самолетите се ползват и за спирачки, тогава ще спираме за по-малко от метър." Разсъждения от този вид не са полезни.
Няма нищо лошо някой да си направи ъпгрейд на спирачките или каквото и да е по автомобила само защото го кефи. Но да се дават недоказани съвети не е добре.

Надявам се някой технически запознат да внесе разяснения по темата пък били то и против мен. Не знам всичко, но и не съм спал в училище пък и след това. Аз не бих дал еднозначен съвет на някой само защото усещам нещата.

"Философия: Въпреки общото разбиране, че философията е наука, тя се различава от другите хуманитарни и природни науки по това, няма строго определен и общо приет предмет. В зависимост от дефиницията за такъв предмет или от акцентите и подходите при изследването и решаването на този проблем, различните философи могат да бъдат причислявани към дадено течение или доктрина, а тяхната дейност и произведения да бъдат отнасяни към по-тесни области на философско изследване."
Това определение не мисля че се връзва с моите постове, а по-скоро с други...


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот maxpayne » Сря 21 окт 2009 18:36


dandan написа: "Философия...

Мисля, че говориш много теоретични неща, без реално да има някаква наука в тях. Най-точно казано някакви разсъждения по темата пишеш и мнението ти в случая е меродавно колкото и на всеки друг.
dandan написа:Основно спирачният път зависи от скороста на автомобила, състоянието на пътя и състоянието на гумите. Има и още няколко фактора с по-малко влияние.

Да, тя масата на автомобила е от факторите с най, ама най-малко влияние ще знаеш. Наличието на подпомагащи спирането системи също.

Тъй като нямаш научни доказателства, че увеличаването на диска не води до скъсяването на спирачния път при равни други условия, то остава единствено да приемем емпиричните доказателства, че това е така, колкото и да са субективни.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот dandan » Сря 21 окт 2009 18:53


Не четете ли бе хора. Става въпрос за ъпгрейд на автомобил, а не за избор на автомобил. Разбира се че теглото има значение, но в този случай не го вземам под внимание защото става въпрос за същия автомобил.
Ето малко инфо:
http://formula1.sportal.bg/mm_comments.php?id=12
И не се хващайте за изречението че малкият спирачен път се дължи на карбоновите спирачки. В случая дори са 280мм но успяват да преобразуват кинетичната енергия на половин тоновия булид в топлина и не се разрушават при 1200градуса. При същите условия металния с неговите размери няма да издържи,затова преди карбона бяха доста по-големи, което пък увеличава теглото.
И още малко опити направени от мен. След 3км каране и спиране през 50м при мах скорост 50км/ч с вентилирани дискове температурата им беше 80гр. което пък е далеч от критичните стойности които са над 250гр според различните производители.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот niks76 » Сря 21 окт 2009 22:10


колега ДАНДАН имам 5 разряд за монтъор ,от 97г от това си вадя хляба и то не в Бг,а и на елементарните примери са и наи ясни-разгледаи къде и какво пиша и после си 4еши пръстите.за да напиша 4е е о4евадна разликата при екстремно спиране ,зна4и имам наблюдения върху не една кола с модифицирани спира4ки
повтарям 4е много пъти на практика нещата са разли4ни от на теория
примера беше за пасат Б5.5където няма разлика в шасито и килограмите-порови се по справо4ниците/успех


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот dandan » Сря 21 окт 2009 23:07


Щом си монтьор трябва да знаеш че предназначението на дискове и накладки е единствено и само да превърнат кинетичната енергия в топлина за да спре автомобила. При екстремно спиране без допълнителни системи като АБС и др. нямат вече тази си функция а единствено да държат колелото да не се върти. Тогава ако щеш и метал да сложиш на мястото на накладките няма значение, важното е да има достатъчно триене между повърхностите.
В другия случай важи закона за запазване на енергията който важи в пълна сила в случая. Да се надяваме че го знаеш. Та от него: Е=m.v.v/2 (масата по скороста на квадрат делено на 2). От тука ако кола тежи 1т и се движи със 18км/ч има енергия 3,47кW/ч която енергия се превръща само и единствено в топлина отделена в спирачната система и малка част в гумите(при условие че е натиснат съединителя, ако не малка част отива и в двигателя). Хайде сега обясни как ще ускориш преобразуването на тази енергия при условие че имаш ограничение да не блокират колелата щото пък тогава всичките тези киловати отиват в гумите и пътя. Това не е вода в чаша че да я изсипеш изведнъж.
От по-горната формула е видно че енергията е пропорционална на квадрата на скороста, което пък значи че ако същия автомобил се движи вече със 36км/ч ще има енергия 13.88кW/ч което е 4 пъти повече което пък автоматично значи че спирачния път вече е повече от 4 пъти като се вземе предвид времето за реакция което е едно и също но във втория случай за същото време се изминава повече път. Ето затова спирачният път зависи на първо място от скороста и времето за реакция(него не знам къде да го сложа, но не е за пренебрегване),после от пътя и гумите, пък после ако щеш и от дисковете.
Който разбрал-разбрал, който не - ами да е...
Не искам да пренебрегна разряда и опита който имаш но дай поне смислен отговор.
И още нещо , имаше едно филмче тука във форума за 5-те километра в час отгоре-имат значение. Дано сте го гледали


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот maxpayne » Чет 22 окт 2009 2:01


dandan написа: От тука ако кола тежи 1т и се движи със 18км/ч има енергия 3,47кW/ч която енергия се превръща само и единствено в топлина отделена в спирачната система и малка част в гумите


Добре, според теб тази топлина как ще се отдаде на въздуха най-бързо: ако диска ти е 256мм или ако е 280мм? Съответно, кой диск ще загрее първи до температура над максимално допустимата за оптимална работата на системата диск-накладка - 256мм диск или 280мм?


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот dandan » Чет 22 окт 2009 4:07


Ами първия, ако изобщо загрее до там. Ама не четете ли? Аз защитавам тезата че ъпгрейда е оправдан ако колата се ползва при екстремни условия. Или т.к. защо да си купувам камион като и колата ми върши работа.


Потребителски аватар
Beco_
Мнения: 191
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 18:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот Beco_ » Чет 29 окт 2009 18:43


аз сложих преди време спирачна помпа от рено сафран (с по голям вътрешен диаметър на буралото) на моята голф 3ка ...имам чувството че наистина спирам малко по добре от стоковата помпа но може би моята си е била заминала лека полека,защото в противен случай никога нямаше да се наложи да я сменям.... ако някой може да ми каже измислям ли си или наистина е така,има ли смисъл да се сменя и спирачната помпа за по добро и бързо спиране(освен дискове с по голям диаметър и по меки накладки...)


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот Haralampi » Чет 29 окт 2009 22:04


D@nkata написа:Здр.колеги. Можете ли да ми кажете колко е максималният живот на дисковете и накладките(т.е. до колко мм могат да се карат и да спираме нормално)?


Различно е, но като отправна точка се взима 7мм за накладките (мерейки заедно с пластината).

за дисковете е различно за предни и задни. Не ми идват на ум конкретни стойности но на макс. всеки 3-ти накладки - нови дискове. Препоръчително 2 към 1.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот dandan » Нед 20 дек 2009 1:08


Оставих темата с глупостите дето написах по-горе но никой дори и не забеляза че числата са абсурдни. Така написано е невъзможно. Темата си има достатъчно посещения и след това. По-точно верни са но запетаята е три знака наляво. Направих го нарочно да видя дали ще забележи някой, ама не. Няма да коментрирам ситуацията всеки да си прави изводите.

За тези дето искат да инвестират в добро спиране (имаше колега дето е готов да се раздели с 1500лв за ъпгрейд) само ще кажа че слабото звено в спирането са гумите- там е нещото дето се "къса" в ситуациите. Инвестирайте в нови и качествени гуми за да повишите коефициента на сцепление с пътя, иначе каквито и спирачки да сложите от сцеплението зависи за колко време ще спрете. Т.к. този фактор може да се ъпгрейдва донякъде и пак си остава слабото място, останалите фактори ги коментирах по-горе. Разбира се една АБС система не е за пренебрегване но тя реагира отново според гумите, т.е. ако колелото блокира отпуска спирачката за малко. При по-добри гуми ще отпуска по-късно и съответно по-бързо спиране.
Или по просто: ако имаме въже което е тънко на едно място то няма да стане по-здраво ако удебеляваме вече дебелите му части.

Останете със здраве и умната по празниците :wink:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот bobcho » Нед 20 дек 2009 13:13


Преди бях с 256 х 13 мм предни дискове и отзад с барабани....

След ъпдейта съм с 256 х 20 отпред и задни дискови спирачки, нови маркучи.Гуми 195х 55 15 инча ..

Разликата я има и то е осезаема.Кантара ми работи и при натоварена кола спирането е значително по-добро от преди.Много по-трудно прегрявам предните спирачки.
Успявал съм да ги прегрея и тях, но това става много по-трудно.Колега от форума си сложи 280 х 22 отпред, отзад дискови .... е спира осезаемо по-добре от моята кола.
дори и при нормално каране 280 мм дискове спират по-добре от 256.Да не говориме за разликата в спирането на магистрала от 140-150 до 60 да речем.... 280 спира доста по-добре от 256.

Лично за мен всяка стотинка инвестирана в ремонта и подобряването на спирачната система си струва, защото не се знае кога ще ти се наложи да спреш екстремално и тези 24 мм. могат да изиграят решаваща роля..


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот dandan » Чет 24 дек 2009 17:46


Колега, това че си прегряваш спирачките те оправдава да си правиш ъпгрейди, коментирах го по-горе.
Не разбирам само как така при нормално каране ще се подобри нещо когато имаш ограничено сцепление между гуми-пътна настилка. От там нататък каквото и сцепление да имаш между накладки-дискове, решаващото е кога ще ти се хлъзнат колелата по пътя. Или по-елементарен пример: ако се намираш върху заледен път как ще си подобриш спирането: с по-големите и вентилирани дискове или ако например си сложиш гуми със шипове?
Така или иначе всяка спирачна система трябва да е в състояние да блокира колелата при спиране, или коефициента на триене е в пъти по-голям в накладки-дискове отколкото в гуми-път, иначе някой не си е свършил работата.
Спирачният път в голяма степен зависи от много конструктивни фактори в автомобила и при проектирането трябва да се водят с тях, иначе няма смисъл от големи спирачки например а пък малки гуми и висок център на тежеста(примера с въжето е много показателен). Нещата са комплексни и не трябва да се разглеждат едностранно.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот bobcho » Вто 29 дек 2009 0:21


Щом колата спира по-добре значи .. има ефект от цялата процедура.Лично за мен си струва ... сега няма да развивам теории и да смятам физични формули.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот dandan » Вто 29 дек 2009 2:40


Щом си доволен значи добре. При теб ситуацията с прегряването е изключение. Пак казвам, че това е оправдано в случаи като твоя но при нормална експлоатация е пари на вятъра.
И не става въпрос за теории или формули, а за реални ситуации...



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 200 госта