Не бях чел тази тема и сега я прегледах набързо и имам питане към dandan :
Що за единица мярка е това kW/ч ???
kwh е мярка за енергия
kW мярка за мощност
но kW делено на час - е това не мога да си го представя какво е.
Подобряване на спирачната система и спирането
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
vladovelin написа:Не бях чел тази тема и сега я прегледах набързо и имам питане към dandan :
Що за единица мярка е това kW/ч ???
kwh е мярка за енергия
kW мярка за мощност
но kW делено на час - е това не мога да си го представя какво е.
Ами не си го представяй, приеми го за енергия. Вярното е kWh, за по нагледно го написах така, същото е и с км/ч. Като е разделено така е по нагледно пък и не това е важното. Моя е грешката ако има толкова значение. Но до момента никой не е дал смислен отговор как тази енергия се преобразува по-бързо в топлина(или нещо друго) с по-големите дискове...
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
dandan написа:Но до момента никой не е дал смислен отговор как тази енергия се преобразува по-бързо в топлина(или нещо друго) с по-големите дискове...
Това не е така, даже е точно обратното.
Целата на спирачките е да преобразуват кинетичната енергия от движението на автомобила в термична и да я разсеят възможно най-бързо в околното пространство. За да са ефективни обикновените стоманени спирачни дискове (вентилирани или не), е нужно температурата им да не превишава определена стойност - след превишаването й работата им не е ефективна (за разлика от състезателните спирачни дискове с въглеродни частици, които работят в точно определен температурен диапазон - от около 400 до около 600 градуса). Т.е. за добрата работа на стоманените дискове се изисква температурата им да е възможно най-ниска. Тъй като масата на даден автомобил е константа, възможността да се подобри спирането става с монтирането на по-големи спирачни дискове и накладки. По-доброто спиране се основава на два факта -
1) по-голяма дължина на водещият ръб на накладката и самото увеличение на площта й (поради увеличения диаметър на диска) води до по-добро спиране.
2) по-голямата маса на диска води до по-голям топлинен капацитет, т.е. при спирането на автомобил с определена маса от една скорост до друга (или до нула) той би достигнал до по-ниска температура. Общо взето, ако разгледаме 2 диска - единият 4кг, а другият - 5кг, вторият би се загрял с около 20% по-малко при еднакви други условия.
Използването на вентилирани дискове носи друго предимство - дискът се охлажда по-ефективно, което не позволява бързото му загряване (в сравнение с плътен диск), както и намалява възможността за достигане на температура, при която дисковете стават неефективни при прекомерна употреба на спирачките.
Надявам се, че с това изчерпваме темата.
п.с. имай предвид, че спирането на автомобил с маса 1500кг от 130 км/ч до нула изисква енергия около 1MJ - т.е. колкото да загрееш 2.4л вода от 0 до 100 degC. Цялата тази енергия се поема от спирачките и се разсейва в околната среда във вид на топлина.
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Относно големината на дисковете и по-бързото спиране: според моето разбиране - силата на триене създадена от накладките умножена по радиуса на диска е спирачния момент,който противодейста на на въртенето на колелата -по-голям радиус на спирачния диск-по-голям спирачен момент.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
vladovelin написа:Относно големината на дисковете и по-бързото спиране: според моето разбиране - силата на триене създадена от накладките умножена по радиуса на диска е спирачния момент,който противодейста на на въртенето на колелата -по-голям радиус на спирачния диск-по-голям спирачен момент.
наи краткото и то4но обяснение
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Ето за всички които не вярват, че по-големия радиус на диска дава по ефикасно спиране:
http://www.wrc-cosworth.org/tech/brakes/brakecalculation.html
ето го и преведено:
http://translate.google.bg/translate?hl=bg&langpair=en%7Cbg&u=http://www.wrc-cosworth.org/tech/brakes/brakecalculation.html
Човека си е направил труда да сметне и е стигнал до извода, че при еднакъв диаметър на гумите спирачното усилие е по-малко при наличието на по-големи спирачки.
Гумите - те също имат огромно значение за спирането ( например слагаш 280 мм и караш с галоши 185 - много ясно, че спирането няма да е ефективно ).
http://www.wrc-cosworth.org/tech/brakes/brakecalculation.html
ето го и преведено:
http://translate.google.bg/translate?hl=bg&langpair=en%7Cbg&u=http://www.wrc-cosworth.org/tech/brakes/brakecalculation.html
Човека си е направил труда да сметне и е стигнал до извода, че при еднакъв диаметър на гумите спирачното усилие е по-малко при наличието на по-големи спирачки.
Гумите - те също имат огромно значение за спирането ( например слагаш 280 мм и караш с галоши 185 - много ясно, че спирането няма да е ефективно ).
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
zmej написа:dandan написа:Но до момента никой не е дал смислен отговор как тази енергия се преобразува по-бързо в топлина(или нещо друго) с по-големите дискове...
Това не е така, даже е точно обратното.
Целата на спирачките е да преобразуват кинетичната енергия от движението на автомобила в термична и да я разсеят възможно най-бързо в околното пространство. За да са ефективни обикновените стоманени спирачни дискове (вентилирани или не), е нужно температурата им да не превишава определена стойност - след превишаването й работата им не е ефективна (за разлика от състезателните спирачни дискове с въглеродни частици, които работят в точно определен температурен диапазон - от около 400 до около 600 градуса). Т.е. за добрата работа на стоманените дискове се изисква температурата им да е възможно най-ниска. Тъй като масата на даден автомобил е константа, възможността да се подобри спирането става с монтирането на по-големи спирачни дискове и накладки. По-доброто спиране се основава на два факта -
1) по-голяма дължина на водещият ръб на накладката и самото увеличение на площта й (поради увеличения диаметър на диска) води до по-добро спиране.
2) по-голямата маса на диска води до по-голям топлинен капацитет, т.е. при спирането на автомобил с определена маса от една скорост до друга (или до нула) той би достигнал до по-ниска температура. Общо взето, ако разгледаме 2 диска - единият 4кг, а другият - 5кг, вторият би се загрял с около 20% по-малко при еднакви други условия.
Използването на вентилирани дискове носи друго предимство - дискът се охлажда по-ефективно, което не позволява бързото му загряване (в сравнение с плътен диск), както и намалява възможността за достигане на температура, при която дисковете стават неефективни при прекомерна употреба на спирачките.
Надявам се, че с това изчерпваме темата.
п.с. имай предвид, че спирането на автомобил с маса 1500кг от 130 км/ч до нула изисква енергия около 1MJ - т.е. колкото да загрееш 2.4л вода от 0 до 100 degC. Цялата тази енергия се поема от спирачките и се разсейва в околната среда във вид на топлина.
Общо взето всичко това е вярно и съм го коментирал по-нагоре в темата. Въпросът е с колко се намаля спирачният път при по-големите дискове при нормална експлоатация на автомобила-разбирай преди да достигнеш критични стойности на температурата им?
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
niks76 написа:vladovelin написа:Относно големината на дисковете и по-бързото спиране: според моето разбиране - силата на триене създадена от накладките умножена по радиуса на диска е спирачния момент,който противодейста на на въртенето на колелата -по-голям радиус на спирачния диск-по-голям спирачен момент.
наи краткото и то4но обяснение
Наистина кратко и точно, и ефекта е както казах по-нагоре: по-лек педал. Т.е. трябва да натискаш педала по-леко за да постигнеш същия ефект... Който мисли че краката му са слаби и няма да се справи в критичен момент може да опита...
Натиснеш ли повече колелата блокират. За най-къс спирачен път е небходимо да се поддържа такова усилие че колелата да са на границата преди да блокират. Това се постига дори и с по-голямо усилие върху педала(по-малките дискове). Същия е ефекта при 'по-силните' серво усилватели, или отношение диаметър спирачна помпа/спирачни цилиндри. Имайте пред вид че в булидите дори няма серво усилвател...
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Още нещо относно охлаждането. Същинското охлаждане започва едва когато отнемем спирачката, до този момент има, но едва ли може да се говори за охлаждане защото температурата се покачва постоянно(става въпрос за екстремно спиране,а не спускане по наклон). По-големия диск ще загрее по-бавно съответно, но на мен лично не ми пука дали ще достигне 100гр или 120гр при условие че критичните стойности са над 250гр и там мога да очаквам евентуално че ще натискам пък няма да има ефект. Едва ли някой е стигал до такива ситуации ако си кара автомобила съобразно всички правила по пътищата, или се опитва да икономиса малко гориво(това последното мисля че всички го правят). Някак си не ми се струва разумно тези 20гр да струват 1500 лева или колкото е решил там да похарчи човек.
Питам пак, ако се сложи по-голям съединител колата по-бързо ли ще потегли? Въпросът е напълно идентичен със спирачките.
Питам пак, ако се сложи по-голям съединител колата по-бързо ли ще потегли? Въпросът е напълно идентичен със спирачките.
- Rabbit
- Зайцевъд
- Мнения: 965
- Регистриран на: Сря 15 дек 2004 8:50
- Автомобил: Audi
- Двигател: BAT 2005
- Местоположение: София
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
под по-голям съединител сигурно имаш предвид по-голям диск? площта на съединителя не се отразява върху ускорението. той само предава движение от двг. върху колелата. съединителя не преобразува движението - предава го. мисля, че идеална цел на съединителя е да потеглиш плавно. по-бързо или по-бавно - зависи от други работи: двг, предавателно число на кутията и може би кракът ти.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Rabbit написа:под по-голям съединител сигурно имаш предвид по-голям диск? площта на съединителя не се отразява върху ускорението. той само предава движение от двг. върху колелата. съединителя не преобразува движението - предава го. мисля, че идеална цел на съединителя е да потеглиш плавно. по-бързо или по-бавно - зависи от други работи: двг, предавателно число на кутията и може би кракът ти.
Правилно, с тази разлика че ускорението при спирачките е отрицателно. Площа не влияе върху ускорението било отрицателно или положително. Процесите са напълно аналогични.
- Rabbit
- Зайцевъд
- Мнения: 965
- Регистриран на: Сря 15 дек 2004 8:50
- Автомобил: Audi
- Двигател: BAT 2005
- Местоположение: София
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
аз малко късно се намесвам в темата и сега чак й обърнах по-специално внимание.
Та по-нагоре се споменава по-голям спирачен диск - ама там идеята е не в по-голямата площ, а в по-големия радиус (съответно "момент"). площта в която контактуват накладките не се променя съществено. мисля, че тълкуваш грешно нещата. а може и аз да ги тълкувам грешно.
Та по-нагоре се споменава по-голям спирачен диск - ама там идеята е не в по-голямата площ, а в по-големия радиус (съответно "момент"). площта в която контактуват накладките не се променя съществено. мисля, че тълкуваш грешно нещата. а може и аз да ги тълкувам грешно.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Rabbit написа:аз малко късно се намесвам в темата и сега чак й обърнах по-специално внимание.
Та по-нагоре се споменава по-голям спирачен диск - ама там идеята е не в по-голямата площ, а в по-големия радиус (съответно "момент"). площта в която контактуват накладките не се променя съществено. мисля, че тълкуваш грешно нещата. а може и аз да ги тълкувам грешно.
Ако си прочел по-напред ще видиш че никъде не твърдя че по-голямата площ няма да доведе до по-ниска температура. Но по-ниската температура не скъсява спирачният път при нормална експлоатация - изключвам нерваците и състезателите. Идеята заради която пиша тука е да спася накой да похарчи половината от стойноста на колата си за спирачки които ще му донесат измамно усещане че спира по-добре(по-къс спирачен път). Нямам за цел да се заяждам с някой, но нека все пак да се знае за какво иде реч.
Според мен заглавието на темата трябва да е: Подобряване на спирачната система и спирането- кога е оправдано? или какво точно се подобрява...
Доста хора тука ме нападнаха, но наистина никой не казва с колко се скъсява спирачният път-поне приблизително. Всички доводи са базирани на усещане и др. от сорта... Има толкова инфо из нета, ако някой е намерил нещо нека го предостави да го видят всички.
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
dandan написа:Питам пак, ако се сложи по-голям съединител колата по-бързо ли ще потегли? Въпросът е напълно идентичен със спирачките.
При голямо натоварване, ще приплъзне по-трудно може би .
Иначе и аз съм на твоето мнение относно по-големите ротори, но със същите накладки и то за нормална, а дори и леко спортна употреба.
Няма се плашиш и мен ме нападнаха, но на едно друго място
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Подобряване на спирачната система и спирането
Искам да изтупам темата от прахта и имам нов въпрос!
Искам да сложа по-големи задни дискове от 226мм. с каквито съм в момента.
Някой има ли някакви идеи за по-голям от друго ФВ, но 4х100, без да се избиват лагер-главини и т.н. и естествено с работеща ръчна.
Какви са вариантите и има ли такива изобщо?!
Искам да сложа по-големи задни дискове от 226мм. с каквито съм в момента.
Някой има ли някакви идеи за по-голям от друго ФВ, но 4х100, без да се избиват лагер-главини и т.н. и естествено с работеща ръчна.
Какви са вариантите и има ли такива изобщо?!
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта