Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот Haralampi » Нед 17 ное 2013 1:03


Ако модераторите ми разрешат, бих желал да прочета вашите мисли относно тенденциите на дизайна (и вътрешен и външен) при VW през последното десетилетие...

От известно време си мисля какво бих купил ако купувах кола днес и с всяка изминала година отговорът ми се отдалечава принудително от VW по чисто естетични причини, особено когато се касае за по-компактните модели, на каквито съм любител аз! Държа да подчертая, че съм силен VAG привърженик и не става дума за предпочитания към смехотворни азиатски марки. Тенденцията сякаш е към "пластмасовизация" и семпъл/отворен вътрешен дизайн тип Опел.

Ако вземем Голф просто за пример, при останалите модели е аналогично:
Голф 5 е поне за мен възможно най-грозния голф - и външно и вътрешно и най-вече вътрешно!! За мен беше шок още когато се появи! :stumm Голф 6 бе с 1 идея по-добре отвън и 2 идеи по-добре отвътре, но все пак с 5 идеи по-назад от Голф 4 и Голф 3. Голф 7 е съвсем малка стъпчица напред, но въпреки това - едно са оправили - друго са развалили!! Наскоро се качих в Голф 7 и се почувствах като в Голф 5 Plus - какви са тези издълбани кори на вратите, какви са тия хралупи!? :eek Поне централната конзола се е променила в правилната посока спрямо Голф 5 и 6, но лачената пластмаса се разраства с всеки следващ модел :thumb_down

Все по-малко намирам причина човек да предпочете VW пред Seat или Skoda (да не говорим минималните технологични разлики)... Особено Skoda според мен имат значителен прогрес в дизайна (изключае Fabia 2, която е природно недоразумение като Golf 5), Seat не претърпяха кой знае каква промяна отвътре, затова пък отвън има с какво да се гордеят. Излиза, че който желае нещо стилно и "масивно" особено отвътре е принуден да избере Audi, които все още се държат на ниво.

Въпрос на моя вкус или и други споделят моите мисли?




Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот 110afn » Нед 17 ное 2013 1:23


След цялата ти тирада бих се съгласил с казаното за Шкода.
Имам Г4 и въобще не искам да го сравнявам с Г5. Петицата си е стъпка нагоре от всякъде.....за дизайн говорим!!!!


bobbby11
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 03 сеп 2013 18:15
Автомобил: Seat Toledo GT
Двигател: 2.0 2E 1994
Местоположение: София

Re: Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот bobbby11 » Нед 17 ное 2013 2:21


Хм... Надушвам нова "философска" тема, дето яко ще задълбае...
Ясно е, че по тоя въпрос - външен вид /за разлика от двигателите/, всичко което се каже си е супер субективно... Аз като човек каращ Сеат po принцип си имам слабост към VW...
През годините съм си харесвал /на външен вид/ и Джета, и Венто, и Голфове и Пасати, но като че ли последния VW, който ме кефи като го погледна е Голф-4. Може би е последния Голф дето не можеш да го сбъркаш с друго... Откъм компактност е просто перфектен...


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот dobrin » Пон 18 ное 2013 22:07


С малки изключения, съм доволен от това, което правят дизайнерите на марката. Да, няма онази моделна идентичност, която беше характерна преди доста време, да кажем при Г3 последно. След това вече всичко започна да се уеднаквява като физионимия на автомобила, при това съвсем целенасочено - тенденция характерна за целия автомобилен свят. И не виждам нищо лошо в това. Що се отнася до интериора - Фолксваген отдавна е извоювал едно от челните места по ергономичност и пригодност на вътрешния дизайн. На мен лично ми харесва много, включително и новите модели. Golf 7 GTI! Ето това е автомобил, за съжаление не по всеки джоб. И външно, и вътрешно, и като двигател, и като звук, и като поведение. Нямам търпение и дано ме огрее да успея поне да покарам Golf R.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11161
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот brabus » Пон 18 ное 2013 22:14


Добри, както вече си разбрал (от Порше Изток) си поръчах Голф 7 R. Само изчакай до февруари 2014 да пристигне.

Лично аз съм доста консервативен към новия дизайн на всичко. Не само колите. Трябва ми доста време, за да мога да оценя направените промени и да ги харесам. Но с ръка на сърцето казвам, че дизайнът на Голф 6 и Голф 7 ми легна на сърце още с излизанията им на пазара.
Покарах и Г7 GTI - вътрешния дизайн, аз нямам никакви забежки.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот Haralampi » Вто 19 ное 2013 8:44


Интересно е, че докато при поколението на Голф 4 винаги и с 2 ръце бих гласувал за Голф спрямо която и да е от алтернативите в концерна (А3, Леон...), контраста между A3 и Голф 6/7 днес е огромен и силно в полза на А3, дори когато става дума за A3 8V, към което имам доста забележки спрямо A3 8P. Не става дума за ергономия, защото според мен там всички VAG отдавна бележат върхове, а за чисто визуалното, материалите, изпълнението... Въпреки, че всичко е въпрос на вкус, няма как да остане незабелязана все по-силната тенденция при VW към евтино изглеждащи пластмаси. (както и при редица други марки разбира се, но силно изразено конкретно при VW през последнито десетилетие). Контраста при сравнение на арматурното табло на Голф или Пасат от преди 20г. после 10г. и днес е крещящо.
Много по-крещящо от колкото при която и да е друга марка - Сеат и Шкода които винаги са били грубо на днешното ниво на VW и Ауди, при които тази тенденция също е на лице, но в несравнимо по-малък мащаб.

Разбира се не искам да засегна никой, темата е за мисли и разсъждения, а една кола преди всичко трябва да те грабне! Карайки Голф 7 някак почти нищо не успя да ме грабне положително. От нещата, които ми направиха впечатление едва 20-ина % бяха положителни. :-/


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2166
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот buller » Вто 19 ное 2013 9:30


VW, като част от VAG трябва да е в крак с модата и конкуренцията.
Ако държи на свой стил, по-качествени материали и т.н. ще оскъпи крайния продукт с много. А в условията на криза това не е желателно. Пазарът се определя от търсенето и изискванията на клиентите, защото има безброй много производители, които са готови да грабнат клиента, ако VW не успее да го привлече.
От друга страна VW е по средата - нито премиум, нито евтин автомобил. Самият концерн е заложил на това, че Audi ще е тяхната премиум марка и ако ти имаш парите и искаш нещо по-така - купуваш Audi. Ако пък нямаш такива пари и искаш просто бюдженто решение - купуваш Skoda/Seat.
Не зная дали ви прави впечатление колко често започнаха да пускат нови модели, специално от флагмена Golf. Това е продиктувано от наситения пазар и постоянно бълващите нови модели конкуренция.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот Petrolhead » Вто 19 ное 2013 9:42


brabus написа:Добри, както вече си разбрал (от Порше Изток) си поръчах Голф 7 R. Само изчакай до февруари 2014 да пристигне.

Лично аз съм доста консервативен към новия дизайн на всичко. Не само колите. Трябва ми доста време, за да мога да оценя направените промени и да ги харесам. Но с ръка на сърцето казвам, че дизайнът на Голф 6 и Голф 7 ми легна на сърце още с излизанията им на пазара.
Покарах и Г7 GTI - вътрешния дизайн, аз нямам никакви забежки.


те имат ли изобщо цени за R?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот dobrin » Вто 19 ное 2013 9:43


Имат, имат ..., ама не мисля, че го има официално на сайта им.


Потребителски аватар
wmalevski
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:52
Автомобил: Golf Mk5
Двигател: R32 DSG
Местоположение: София

Re: Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот wmalevski » Вто 19 ное 2013 10:24


До скоро имах Голф 5 ГТИ и мога да кажа, че това е най-добрата кола, която съм имал и нямах никакви забележки за нищо (вътрешен обем, визия, комфорт и тн.) Единствено бих критикувал VW за едно скърцане от централната конзола, около датчика за климатроника и централните духалки за предното стъкло, но това не беше болка за умиране, сравнение с удоволствието, което изпитвах, карайки колата. При мене причината да я продам, беше единствено сравнително високия разход (13л/100км лятото в София), при месечния ми пробег, реших че ще ми е по-изгодно да карам дизел. Сега карам Е90 320д и мога да кажа, че удоволствието от Голфа не може да се сравни с БМВ-то, но може би е нормално, защото все пак го сравнявам с ГТИ. Идеите на VW за бутилка във вратата, закачалки за чанти в багажника и тн много ми липсват. Единствения плюс на БМВ-то за мене е солидната му изработка в купето и под капака (е и разхода..). Според мене не може да се каже, че един модел е грозен или нещо такова, защото това е въпрос на вкус. Поздравления за бъдещата придобивка на brabus, предполагам автомобила ще е страхотен!


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот Haralampi » Вто 19 ное 2013 10:25


@smeagol
Точно това е и моето разбиране за марките в концерна и така е било винаги. Мисълта ми обаче е, че фугата между Шкода и VW се затваря все повече двустранно и най-вече благодарение на VW, а между VW и Audi се оформя пропаст, каквато никога не е имало...
Едновременно с това VW продължават да държат прилична, "небюджетна" цена...
Дали това няма да погуби марката в дългосрочен план и особено в компактната/малка класа, където Сеат и Шкода са най-активни?
Мисля си, че все още бих предпочел Пасат пред Octavia или Superb, но все пак е въпрос и на ценова разлика.

@wmalevski

Точно неща като хралупи за голяма бутилка във вратата, типични за тежкотоварни и работни автомобили като Caddy и т.н. ме отблъскват ужасно в един нов Голф... Не е случайно че ги няма никъде в тази класа при конкуренцията. Mind the audience!


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот Petrolhead » Вто 19 ное 2013 11:31


dobrin написа:Имат, имат ..., ама не мисля, че го има официално на сайта им.


дам, и цената е доста добра. очаквах разликата с ГТИ да е по-голяма


Потребителски аватар
wmalevski
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:52
Автомобил: Golf Mk5
Двигател: R32 DSG
Местоположение: София

Re: Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот wmalevski » Вто 19 ное 2013 11:44


Не съм се качвал на тежкотоварен автомобил и не съм обърнал внимание, но аз го намирах практично, а не смятам, че загрозява автомобила. Пак казвам, всичко е въпрос на вкус. На мене лично, така наречената "хралупа" е много функционална и винаги имах бутилка с вода в нея. За мене това е плюс, за тебе е минус. За мене единствения минус на VW е ниското качество на инериора с цел да понижат цените и олекотят максимално купето, но всичко това изчезваше, при натискане на педала на газта, свалянето на 2 предавки на DSG-то и бруталния звук. Определено това е колата, която ме докосна с поведението на мотора, трансмисията и управлението.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11161
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот brabus » Вто 19 ное 2013 11:49


Да внеса яснота. Има поръчан R 7 в Порше, но не съм аз. С Добри се шегуваме :mhihi


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Какво се случва с дизайна на VW? Мисли и разсъждения...

Мнениеот Petrolhead » Вто 19 ное 2013 12:00


аз се зарадвах, че ще имаме R във форума.

както и да е 76 000 лева струва с доста екстри.
за сравнение бензиново, ръчно ГТИ перформанс с екстрите е около 66 000.
70 коня и 4х4 за 10 000 си е далавера



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: chu61, yordanov_s и 18 госта