VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Ivo_Golf3_GT
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 12 апр 2010 3:32
Автомобил: VW Golf 3 Syncro 1998 klimatronik
Двигател: VR6 2.9 ABV 190 PS
Местоположение: София
Контакти:

VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот Ivo_Golf3_GT » Вто 03 юни 2014 3:30


Здравейте колеги!

Много ми хареса предишната тема за сравнението между АБФ и ВР6, която обаче за съжаление беше заключена. Искаше ми се и аз да се впиша в мненията, тъй като от 8 месеца карам ВР6, при това 2.9 мотора, за който в предишната тема не беше споменато нищо.

И така...дойде ми налудничавата идея, че мога да дам продължение на предишната тема, но по нов начин - без излишни "спамове" - коя кола харчи повече и коя - по-малко. Иска ми се наистина този път всеки да мисли преди да пише - ясно ми е, че всеки си хвали своята "стока" и изтъква предимствата на машината, която кара. И все пак призовавам всички за разумна, смислена и балансирана дискусия, основана на лични впечатления, наблюдения и изводи. Моля да се избягват крайностите и личните нападки.

Колкото до мен - аз съм изключително доволен притежател на ВР6! Пръв собственик в България, нов внос от Швейцария, отличен вид и състояние. Колата е изцяло в заводски вид с изключение на джантите, които са от Ауди А3 - телефонната щайба, които са по-леки от оригиналните.

И само за информация - раходът зависи много от задкормилното устройство. :mhihi

При мен стойностите са:
извънградско - разход 10-12л/100км натоварена (когато е на дълъг път при умерено до агресивно каране)
градско - разход 9 - 18л/100км(дори 8/100 веднъж) (когато се кара от "мушица" до "оса" като зимата е по-нисък)
Толкова за това.

Това, което повече ме впечатли при ВР-а е работата на двигателя. Преди да купя колата
карах няколко АБФ-а, понеже идеята ми отначало беше да взема АБФ. Какво да ви кажа -
в момента, в който се качих на ВР-а, повярвайте ми, забравих за АБФ-а. Ето защо:

Първо, моторът работи много по-плавно и сякаш е по-тиха колата - можеш да шепнеш в купето дори при 120км/ч и да се разбереш с някого нормално.

Второ, ВР6-ицата ускорява осезаемо по-бързо, особено в ниските обороти (освен във високите)и за мен е изключително пъргав автомобил, способен да те изведе от доста ситуации.

Трето, усещането при каране и управление е коренно различно - като при по-голям автомобил, може би защото автомобилът е по-тежък - 1300кг по книжка. Усеща се едно спокойствие и плавност, които ги няма при АБФ-а. Както спомена колегата pe6kata в предишната тема, по-друго е всичко, различно, все едно не караш Голф 3-ка, а по-голяма кола. Особено е чувството наистина.

Четвърто, понеже колата е Синкро, усещането за стабилност и най-вече в завоите е несравнимо с това на автомобил с предно(или задно) задвижване - невероятна стабилност в завоите със заводското окачване - все едно е със спортно окачване и същевременно вози меко, без да се клатушка или накланя много в завоя, като неравностите по пътя почти не се усещат. Особено подчертана е тази стабилност при дъжд и сняг.

Пето, прословутия звук на 6-те цилиндъра - наистина е уникален - всеки един миг разбираш и усещаш, че това е друг вид мотор, съвсем друга бира.

Шесто, но не и по значимост, комфортът като цяло е на най-високо ниво за класа си отвсякъде - интериор, седалки(като дълбокото Рекаро, но по-меки), екстри(пълен ел.пакет, климатроник и др.), безопасност(4 еърбега(АБФ има 2), ABS+EBD), визия.

Седмо, при високите обороти, особено при дълго извънградско пътуване, двигателя не се мъчи и определно може да издържи много километри без особени проблеми - все пак е 6 цилиндъра.

Осмо, при определени модове - знаещите знаят какви - автомобилът става доста вървежен - най-силен сред събратята си 3-ки и може "да бръкне в здравето" на доста бързи колици. :wink

В заключение ще добавя, че цялостното ми впечатление от автомобила е повече от отлично.
Невероятен автомобил за времето си, който е радвал и все още радва хора като мен.
Горещо го препоръчвам на всеки, който се чуди дали си струва да опита този модел.
Усещането е страхотно и по ускорение донякъде се доближава до това на супер колите,
струва ми се, макар и да не съм карал още супер кола. Но поне открехва завесата към тях. :icon_razz
Аз лично едва ли вече бих се качил на 4-цилиндров автомобил оттук нататък, що се отнася до старите мотори.

Нека сега и други колеги споделят своите мисли и впечатления за двата сравнявани мотора -
АБФ и ВР6. Благодаря!
:beer

Последна промяна от Ivo_Golf3_GT на Чет 05 юни 2014 23:43, променено общо 8 пъти.




Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот Zerga3GT » Вто 03 юни 2014 6:30


По едно време си помислих че чета за новата s-klasse.

Какво е:
седалки(като дълбокото Рекаро, но по-меки), все едно е със спортно окачване.
?
можеш да шепнеш в купето дори при 120км/ч и да се разбереш с някого нормално.
Tова го можеше и 1.6-цата ми когато беше млада.
За двигатели ли ще си пишем или каква кола си си купил, има си цял раздел където да си хвалиш колата че имала климатик и абс или аз не съм прочел заглавието на темата.
Порадвай се смени десетина пъти маслото похарчи някой лев за части пък тогава пиши какви са ти впечатленията за двигателя.
макар и да не съм карал още супер кола. Но поне открехва завесата към тях

Така така, возя се в ГранТурисмо или Ц6 и си викам: Брях то почти като голф тройка вози това! Пожелавам ти да се качиш на супер кола, поне да осъзнаеш къде е голфа в това отношение.

Sent from my Bosch ECU using vag com 409.1


Потребителски аватар
Ivo_Golf3_GT
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 12 апр 2010 3:32
Автомобил: VW Golf 3 Syncro 1998 klimatronik
Двигател: VR6 2.9 ABV 190 PS
Местоположение: София
Контакти:

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот Ivo_Golf3_GT » Вто 03 юни 2014 12:41


Ето, че пак се започва! :newsm66
Съгласен съм, колега, че съм пристрАстен, но темата е точно за впечатления ВР6 срещу АБФ.
На мен ми харесва повече ВР-а. На друг може да е АБФ-а. Точно това бих искал да споделят
колегите и защо, вместо да бъда цитиран и иронизиран поради предпочитанията ми. Нищо
по същество не си добавил към темата - не си прочел заглавието - помолих предварително да
спазваме добрия тон, но явно това е неприсъщо за някои. Ще считам твоето мнение за спам.
(да не кажа, че си е чисто махленско заяждане) :beat_butt2

По темата - не всички тройки имат всички екстри, особено преди 96-та година и тъй като
все пак ВР6 е флагманът на Голф 3, в повечето случаи той е и с повече екстри, поправете ме
ако греша, и следователно това е едно предимство пред АБФ. Не съм искал да изтъквам МОЯ
автомобил - само посочих екстрите като предимство. :deal

Въпросът ти е:
"Какво е:
Цитат:
седалки(като дълбокото Рекаро, но по-меки), все едно е със спортно окачване.
?"

Къде видя да съм писал това точно така???
Съединил си две твърдения от две различни места.

1."комфортът като цяло е на най-високо ниво за класа си отвсякъде - интериор, седалки(като дълбокото Рекаро, но по-меки), екстри..."
2."невероятна стабилност в завоите със заводското окачване - все едно е със спортно окачване и същевременно вози меко, без да се
клатушка или накланя много в завоя"
3."можеш да шепнеш в купето дори при 120км/ч и да се разбереш с някого нормално."

Нека ти обясня какво исках да кажа:
1.Идеята за седалките беше, че не обръщам внимание на името, марката и не знам какви са, но са с формата на дълбокото Рекаро без да са толкова твърди - по-меки са при сядане(предимство, поне за мен), а АБФ няма такива седалки по начало.
2."все едно е със спортно окачване" означава, че е стабилна колата, не се накланя като заводското на АБФ-а,(каквито карах няколко)т.е. вози меко като заводско, а е стабилно като спортно(пак предимство). Бях карал хубави койловъри 2 години на предишната си 3-ка(която беше 1.8 моно АБС мотор) и знам какво говоря.
3.Идеята за шума на мотора е, че АБФ-а е по-шумен, особено в по-високите обороти/скорости.(отново предимство за ВР6)
Zerga3GT написа:
можеш да шепнеш в купето дори при 120км/ч и да се разбереш с някого нормално.
Tова го можеше и 1.6-цата ми когато беше млада.
А при 160км/ч можеше ли го? А при 180? А при 200? Уверявам те, с ВР6 вятърът се чува повече от мотора при тези скорости, докато при АБФ не е така.

Сега по-ясно ли е? :wink

И не ми стана ясно, в каква връзка споменаваш Гранд Туризмо и С6(S6?) - като пример за супер коли ли?
Аз имах впредвид Ферари, Нисан ГТР, Порше... :mhihi (От БМВ поне М5 да беше посочил или Ауди R8)


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот Bai Sando » Вто 03 юни 2014 14:54


Е много ясно,че ВР-а е по.Все пак е шестак,от там идва и по тихото и равномерно работене на мотора а и по-дългия ресурс поне според мен.
На скоро на един познат помагах да си смени АБФ-а с ВР6,а и даже беше от една много известна 3-ка от съборите.
Двигателя пее,вътре наистина не може да се чуе,за ускорението няма какво да кажа.
Младежа му се радва много на моторчето.Самия той смени поне два АБФ-а и много му харесва като динамика.
Ако иска нека и той да се включи и да обясни,че все пак той я кара,не аз :mrgreen


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот Zerga3GT » Сря 04 юни 2014 11:04


Като не си чувал аз корвет ц6 и мазарети граН турисмо не ми се сърди аз само в толкова съм бил, супер кола не е само Ферари и Ламборджини.

Поредната посредствена тема. Какво очакваш да се напише? Вр-а е по добър а абф-а не става. Какво да им сравнявам да не би за 20+ години има нещо което не е изписано?

Вземи решение за двигатели или за екстрите на купето ще говорим. Защото аз не мисля че Гти-едишън отстъпва по екстри.


Потребителски аватар
Ivo_Golf3_GT
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 12 апр 2010 3:32
Автомобил: VW Golf 3 Syncro 1998 klimatronik
Двигател: VR6 2.9 ABV 190 PS
Местоположение: София
Контакти:

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот Ivo_Golf3_GT » Сря 04 юни 2014 13:06


След като е посредствена темата защо още пишеш в нея, да не би и ти да си посредствен? :Mr Green Fun
И какво е "мазарети" между другото? :mhihi

Сега сериозно.

Единственият, който прави темата посредствена си ти! И ако ми напишеш още един подобен офтопик безсъдържателен пост,
ще бъдеш докладван!!! :death

Единственото, което имаше смисъл и по темата в изписаното от теб досега, беше:
"аз не мисля че Гти-едишън отстъпва по екстри"

Така както беше написал в първия си пост по следния начин: "Ц6" и "Гран турисмо" едва ли много хора ще им светне за какво иде реч.
И какво значение има дали ще говорим за двигатели или интериор? Това че съм посочил кодовете на моторите
не ограничава темата само до тях.

Хайде колеги, няма ли да се включите в темата и да стане по-интересно? :icon_lol

Последна промяна от Ivo_Golf3_GT на Чет 05 юни 2014 23:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Buxpo
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 6:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABF
Местоположение: Кюстендил

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот Buxpo » Чет 05 юни 2014 0:27


Аз като ползвател и на двата мотора, мога да кажа че съм доволен и от ABF и VR6
От към "вървеж" сравнението е малко странно (поне за мен) , защото двата мотора са коренно различни от към концепция и от към динамика, просто са от две различни категории
Разхода е ясен и при двата мотора е според това колко си настъпил педалчето на газта
Както vr-a съм го докарвал извънградско до 7.5-8 така и абф съм го докарвал и до 10-12 извънградско и обратното всичко е относително...
Като конструкция не са кой знае колко различни, и при двата имаш бутала клапани и тем подобни карантии :mhihi цените за частите не са покъртително различни , може да се каже че са поносими и който е преценил че иска да има такъв мотор , би трябвало да е и помислил и за това каква и колко ще му струва поддръжката
За мен това са едни от най здравите да не кажа и най здравите мотори от старото поколение на VW, въпреки че и това е много относително, както всеки запознат знае за уникалниte 1.8 ABS/AAM...
Но все пак всеки знае ,че и при двата мотора ако човек има възможност и време би могъл да постигне невероятни неща :beer


Потребителски аватар
martin_072
Мнения: 299
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 17:42
Автомобил: Seat Ibiza GLXI Audi A4
Двигател: 1.8 ABS 1.8t
Местоположение: Kostenec
Контакти:

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот martin_072 » Чет 05 юни 2014 10:01


....

Последна промяна от martin_072 на Вто 01 юли 2014 12:58, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот Zerga3GT » Чет 05 юни 2014 10:30


Ауу че злоба. Добре вече няма да ти пиша в темата сакън да не се разплачеш. Карай си "суперколата" със здраве.
https://www.youtube.com/watch?v=6FERKKe2XaM

п.п. Като приканваш хората все едно си на Илиенския пазар няма да привлечеш интерес към темата. И да, като си написал ВР6 срещу АБФ ограничаваш темата до двигатели.

Последна промяна от IvanMan на Пет 06 юни 2014 4:21, променено общо 1 път.
Причина: Спам. Получаваш предупреждение!


Потребителски аватар
Ivo_Golf3_GT
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 12 апр 2010 3:32
Автомобил: VW Golf 3 Syncro 1998 klimatronik
Двигател: VR6 2.9 ABV 190 PS
Местоположение: София
Контакти:

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот Ivo_Golf3_GT » Пет 06 юни 2014 0:00


martin_072 написа:Имам преки впечатления от ВР-а на arni74


Благородно ти завиждам колега, така и не успях да го покарам - имам само снимки в него... :redface
(тогава(2010г.) си пожелах да имам ВР)
DSC-0000015.jpg

DSC-0000016.jpg


...преди да бъде разпродаден на части... :h020


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот Bai Sando » Пет 06 юни 2014 8:27


Скоро ще го видите,ама в друго купе :mrgreen


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот xalerrelax » Пет 06 юни 2014 8:38


Bai Sando написа:Скоро ще го видите,ама в друго купе :mrgreen


Офф - Сандо , да не дойде "къса" 115 -ката ? :mhihi


Потребителски аватар
martin_072
Мнения: 299
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 17:42
Автомобил: Seat Ibiza GLXI Audi A4
Двигател: 1.8 ABS 1.8t
Местоположение: Kostenec
Контакти:

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот martin_072 » Пет 06 юни 2014 9:10


....

Последна промяна от martin_072 на Вто 01 юли 2014 12:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
joro_bartera
Мнения: 123
Регистриран на: Сря 25 яну 2012 19:06
Автомобил: Golf 3
Двигател: VR6 sincro ABV

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот joro_bartera » Пет 06 юни 2014 9:27


Колеги да дам и аз мнението си по темата.Като притежател на 4 АВФ-а и от половин година горд собственик на ВР-а от горната снимка,мога да кажа че шестака е доста по приятен за каране.По тих и по рязък.Разхода е приемлив на фона на АВФ-а.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: VR6 срещу АБФ- впечатления? - Нова тема

Мнениеот Bai Sando » Пет 06 юни 2014 9:36


xalerrelax написа:
Bai Sando написа:Скоро ще го видите,ама в друго купе :mrgreen


Офф - Сандо , да не дойде "къса" 115 -ката ? :mhihi

Aaa не,115-ката не си я давам.Паснахме си много добре :mrgreen Мотора е на друг човек и друга кола.
В неделя,може да го видите,ако успеем да го сглобим до тогава,че нещо много се мотаем с тоя младеж :mhihi
А,ей за тоя младеж над мен ставаше въпрос :smile



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта