АЕК и АКЛ - прилики и разлики?
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
АЕК и АКЛ - прилики и разлики?
Отдавна ме гложди въпросът, относно тия две модификации на двигател от 1.6 кубика, каква им е приликата, и по какво се различават? Това, което знам аз, е, че и двата са еднакви кубици, дават им и еднаква мощност /101 коня/, но все пак, АЕК се слага само на поколението на голф 3, а АКЛ - на голф 4! Имат ли някаква взаимозаменяемост, като части и нацяло, все пак, не се сещам за друг типаж двигатели, които да са с толкова идентични характеристики, а да са на два отделни модела?
- Traytor
- Мнения: 1657
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
- Двигател: AKE 2004
- Местоположение: София
Re: АЕК и АКЛ - прилики и разлики?
AFN, AHF, ASV, AVB, AVG са 1.9TDI 110 к.с.
Имаше някаква разлика в единия колектор при 1.6
Имаше някаква разлика в единия колектор при 1.6
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: АЕК и АКЛ - прилики и разлики?
Traytor написа:AFN, AHF, ASV, AVB, AVG са 1.9TDI 110 к.с.
Имаше някаква разлика в единия колектор при 1.6
Нещо си се объркал-AVB e PD,101hp.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: АЕК и АКЛ - прилики и разлики?
Инжекционите са различни системи. АЕК има наследник AFT
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: АЕК и АКЛ - прилики и разлики?
На AFT колектора много прилича на AKL, но вътре дли имат разлика - според мен не, единствено управлението на геометрията е от др. страна.
Sent from my HTC Desire C using Tapatalk
Sent from my HTC Desire C using Tapatalk
- Th3_ghost
- Мнения: 52
- Регистриран на: Съб 05 яну 2013 16:11
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: 1.6 AKL
- Местоположение: Разград
Re: АЕК и АКЛ - прилики и разлики?
Също така на единия всмукателния колектор на единия е метален, а другия пластмасов.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: АЕК и АКЛ - прилики и разлики?
Значи, ако трябва да обобщя, разликите са в дребни детайли, като цяло са идентични! Впрочем, какво означава - различно управление и геометрия?
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: АЕК и АКЛ - прилики и разлики?
agumba написа:..Впрочем, какво означава - различно управление и геометрия?
Смукателния колектор е с променлива дължина на пътя на засмукване.Управлението на променливата дължина става чрез завъртане на едни клапи вътре в колектора,те пък се задвижват с вакуум.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Нед 19 юли 2015 13:29
- Автомобил: Volkswagen Golf MK3 GT
- Двигател: 1995 AEK
Re: АЕК и АКЛ - прилики и разлики?
AKL е от новото поколение двигатели за VW с алуминиев блок и глава, докато на АЕК-то са от чугун мисля.
- stefan4o
- Мнения: 19145
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: АЕК и АКЛ - прилики и разлики?
Не съм чул за чугунена глава при колите от 80-те и 90-те.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: АЕК и АКЛ - прилики и разлики?
На Голф 3:
AEK: Bosch (Motronic) система на впръскване (секвенционална) на горивото и запалване; без клапи във входящия колектор.
AFT, AKS: Siemens (Simos 1) система на впръскване (секвенционална) и запалване; с клапи във входящия колектор.
И двата блока на AEK и AFT трябва да са от 1.8 двигателите, като се различават от 1.8 по хода на буталото.
Колкото до чугунените глави: алуминиеви са.
На Голф 4:
AKL, AEH, AHL: Siemens (Simos 2) система на впръскване на горивото и запалването.
AEK: Bosch (Motronic) система на впръскване (секвенционална) на горивото и запалване; без клапи във входящия колектор.
AFT, AKS: Siemens (Simos 1) система на впръскване (секвенционална) и запалване; с клапи във входящия колектор.
И двата блока на AEK и AFT трябва да са от 1.8 двигателите, като се различават от 1.8 по хода на буталото.
Колкото до чугунените глави: алуминиеви са.
На Голф 4:
AKL, AEH, AHL: Siemens (Simos 2) система на впръскване на горивото и запалването.
- inoi
- Мнения: 493
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 8:03
- Автомобил: VW Golf III
- Двигател: AFT 1996
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: АЕК и АКЛ - прилики и разлики?
Bai Tisho написа:AKL е от новото поколение двигатели за VW с алуминиев блок и глава, докато на АЕК-то са от чугун мисля.
При AKL блока е алуминиев, докато при AFT е чугун. Главите са алуминиеви и при двата.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта