Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
да, точно ДВГ имам предвид, както и фосилните горива като източник на енергия. И проблема не е, че ще свърши петрола (което няма да стане), просто техническия прогрес предполага в един момент да се появи нещо по-евтино/изгодно и тн. В съвременния свят 100 години са твърде много време за дадена технология. Ако финансовите и технологични ресурси на автомобилната индустрия се вкарат в тази посока, до 10 години ще имаме нещо съвсем ново, масово и работещо. VAG е един от големите, така че със сигурност този удар по дизела ще помогне.
- Кайзен
- Мнения: 1511
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
ADAC, австрийските им партньори от ÖAMTC и швейцарските им колеги от TCS са извършили сравнение на три Audi Avant 2,0 TDI и един VW Golf 2,0 TDI BMT (и четирите автомобила с 6-степенна ръчна ск.кутия) преди и след обновяване на софтуера във връзка с Dieselgate.
Измерванията са проведени през май и юни 2016 в ADAC Technikzentrum - Landsberg am Lech(Германия), Technische Universität Wien, Institut für Fahrzeugantriebe und Automobiltechnik(Австрия) и швейцарските Eidgenössische Materialprüfungs- und Forschungsanstalt в Dübendorf и TCS-Prüfzentrum в Emmen.
Резултати от измерването на VW Golf 2.0 TDI BlueMotion 103 kW (140 PS):
1. Мощност преди и след обновяване на софтуера
Пренебрежимо малка разлика. Преди - 108 kW и 5 kW повече в сравнение с официалните данни на производителя. След - 109 kW.
2. Въртящ момент преди и след обновяване на софтуера
3. СО2 емисии
Както преди (122g/km), така и след (125g/km) обновяването на софтуера вредните емисии надхвърлят официално обявените данни (114g/km).
СО2 емисии при различните методи на тестване
син цвят - преди; оранжев - след.
Neuer Europäischer Fahrzyklus (NEFZ), който ще се използва до 2017г:
WLTC (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Cycle), който трябва да замени NEFZ от 2017г.:
BAB - разработена система от ADAC
За тези, които отбират от немски и искат да знаят повече за различните цикли на тестване на МПС- https://www.adac.de/_mmm/pdf/EcoTest%20 ... 118924.pdf
4. NOx емисии
син цвят - преди; оранжев - след.
Реално няма подобрение (дори напротив - увеличаване на вредните емисии) след обновяването на софтуера - NEFZ. Само тази система за тестване е релевантна за тестваните автомобили.
Данните от WLTC и BAB са чисто информативни.
5. Разход на гориво
Както преди (4,67), така и след (4,78) обновяването на софтуера разхода на гориво надхвърля официално обявените данни (4,3).
Докато трите Ауди-та са показали еднакъв разход преди и след обновяването на софтуера, то при Golf-а се наблюдава повишение на разхода с 2,5%.
Измерванията са проведени през май и юни 2016 в ADAC Technikzentrum - Landsberg am Lech(Германия), Technische Universität Wien, Institut für Fahrzeugantriebe und Automobiltechnik(Австрия) и швейцарските Eidgenössische Materialprüfungs- und Forschungsanstalt в Dübendorf и TCS-Prüfzentrum в Emmen.
Резултати от измерването на VW Golf 2.0 TDI BlueMotion 103 kW (140 PS):
1. Мощност преди и след обновяване на софтуера
Пренебрежимо малка разлика. Преди - 108 kW и 5 kW повече в сравнение с официалните данни на производителя. След - 109 kW.
2. Въртящ момент преди и след обновяване на софтуера
3. СО2 емисии
Както преди (122g/km), така и след (125g/km) обновяването на софтуера вредните емисии надхвърлят официално обявените данни (114g/km).
СО2 емисии при различните методи на тестване
син цвят - преди; оранжев - след.
Neuer Europäischer Fahrzyklus (NEFZ), който ще се използва до 2017г:
WLTC (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Cycle), който трябва да замени NEFZ от 2017г.:
BAB - разработена система от ADAC
За тези, които отбират от немски и искат да знаят повече за различните цикли на тестване на МПС- https://www.adac.de/_mmm/pdf/EcoTest%20 ... 118924.pdf
4. NOx емисии
син цвят - преди; оранжев - след.
Реално няма подобрение (дори напротив - увеличаване на вредните емисии) след обновяването на софтуера - NEFZ. Само тази система за тестване е релевантна за тестваните автомобили.
Данните от WLTC и BAB са чисто информативни.
5. Разход на гориво
Както преди (4,67), така и след (4,78) обновяването на софтуера разхода на гориво надхвърля официално обявените данни (4,3).
Докато трите Ауди-та са показали еднакъв разход преди и след обновяването на софтуера, то при Golf-а се наблюдава повишение на разхода с 2,5%.
- mukot
- Мнения: 316
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
Тези пари са включени в цената на всеки нов Фолксваген.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7820
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
Бля бля бля. Това не е окончателно решение и си е направо смехотворно.
- connor cane
- Мнения: 1281
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
Хората си купуват вагени и тва е - явно има причина, няма как толкова много потребители да вземат грешни решения и да си купуват кофти коли.
Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
"Собствениците на въпросните автомобили могат да избират между това да върнат обратно колата си на производителя или да я запазят. И в двата случая те ще получат пари от VW Group.
Ако клиентът реши да запази автомобила си, машината ще премине през ремонт, като собственикът й ще получи обезщетение. Размерът на сумата зависи от модела и оборудването, от изминатия пробег, от екстрите и от щата, в който е закупена.
Така например, собственик на Golf TDI от Мичиган (2011 година, автоматична трансмисия и пробег между 50 001 и 55 000 мили) може да върне колата си на производителя и да получи сумата от 19 877 долара. Ако реши да я запази, клиентът ще трябва да изчака сервизната акция, като концернът ще му предостави обезщетение в размер на 5 802 долара."
Това е за ЮСА, за Европа само ремонт
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Пон 15 авг 2016 15:24
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
VW ще изгуби много пари заради недоглеждане на някой инженер явно.Лошото е ,че това вреди на реномето на нашата любима марка.
- Кайзен
- Мнения: 1511
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
Повече от 200 000 собственика на дизелови автомобили в САЩ са се реристрирали, за да се възползват от възможността за извънсъдебно споразумение с VW, за което ще получат между 5 100 и 10 000 USD.
Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
попаднах на интересни факти и съвпадения, които ... няма да ги определям, че ще стане много конспиративно, а само ще спомена
по времето когато гърми скандала с ВАГ в щатите, ЕС е налазил всички преференциални данъчни споразумения между американски фирми и отделни правителства в ЕС. Един пример е сделката на Apple с правителството на Ирландия за преференциално данъчно облагане (да плащат 10 и повече пъти по-нисък данък печалба, при положение че нямат право да го правят). В резултат на разследването, Apple доброволно се отказват от преференциалните си договорености през есента на миналата година (DIESELGATE е с дата 18.09.2015). Въпреки това тия дни ЕС излиза с решение, по което Ирландия трябва да събере със задна дата 13 млрд евро невнесен налог! Такива дела се водят и срещу още няколко подобни американски компании в Люксембург, Холандия и тн. Всички са започнали по едно и също време и имат сходни развития, а сумите са сериозни.
та не знам дали има някакво корпоративно ритане по кокалчета, но определено ЕС и САЩ ще си разменят едни милиарди за сметка на бизнеса, който пък ще трябва да си ги върне от потребителите. Интересното е, че всичко е работило дълго време без особен проблем и при едните и при другите, изведнъж, точно в един общ момент, нещата се променят.
И съвсем по междудругото вече официално май се отменя ТТИП.
по времето когато гърми скандала с ВАГ в щатите, ЕС е налазил всички преференциални данъчни споразумения между американски фирми и отделни правителства в ЕС. Един пример е сделката на Apple с правителството на Ирландия за преференциално данъчно облагане (да плащат 10 и повече пъти по-нисък данък печалба, при положение че нямат право да го правят). В резултат на разследването, Apple доброволно се отказват от преференциалните си договорености през есента на миналата година (DIESELGATE е с дата 18.09.2015). Въпреки това тия дни ЕС излиза с решение, по което Ирландия трябва да събере със задна дата 13 млрд евро невнесен налог! Такива дела се водят и срещу още няколко подобни американски компании в Люксембург, Холандия и тн. Всички са започнали по едно и също време и имат сходни развития, а сумите са сериозни.
та не знам дали има някакво корпоративно ритане по кокалчета, но определено ЕС и САЩ ще си разменят едни милиарди за сметка на бизнеса, който пък ще трябва да си ги върне от потребителите. Интересното е, че всичко е работило дълго време без особен проблем и при едните и при другите, изведнъж, точно в един общ момент, нещата се променят.
И съвсем по междудругото вече официално май се отменя ТТИП.
Последна промяна от VWGT на Сря 31 авг 2016 10:48, променено общо 1 път.
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
Не е много конспиративно, напротив....
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
Всичко е въпрос на пари.
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
- Кайзен
- Мнения: 1511
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
След като по-рано от ADAC обявиха данните с тестовете на 2.0TDI преди и след софтуер обновяването, то от тази седмица са публикувани и данните за 1.2TDI. За целта е използвано трицилиндрово VW Polo 1.2TDI 75 PS (55 kW).
1. Средна измерена мощност преди (син) и след обновяване (оранжев) на софтуера
2. Средно измерен въртящ момент преди (син) и след обновяване (оранжев) на софтуера
3. СО2 емисии
Както преди (111g/km), така и след (113g/km) обновяването на софтуера вредните емисии надхвърлят официално обявените данни (99g/km).
4. Разход на гориво
Както преди (4,24), така и след (4,32) обновяването на софтуера разхода на гориво надхвърля официално обявените данни (3,8).
Скоро ще бъде публикуван и сравнителния тест за 1.6TDI.
- genevaboy2
- Мнения: 330
- Регистриран на: Вто 17 апр 2012 22:00
- Автомобил: Volkswagen CC
- Двигател: CUVC 2016
- Местоположение: Конфедерация Хелвеция
- Контакти:
Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
Както бях писал по назад в темата, чаках да ме викнат и мен за тази акция.
Вчера получих писмо по пощата от тукашният вносител на ВАГ марките - AMAG (Automobil und Motoren AG).
Акцията е задължителна, ако не отида , властите могат да спрат колата от движение.
Чак сега са получили програмата за ъпдейт. Операцията заема 30 мин. Така че като имам свободен ден, отивам веднага ...
И Линк към моята тема , да не повтарям снимката :
Вчера получих писмо по пощата от тукашният вносител на ВАГ марките - AMAG (Automobil und Motoren AG).
Акцията е задължителна, ако не отида , властите могат да спрат колата от движение.
Чак сега са получили програмата за ъпдейт. Операцията заема 30 мин. Така че като имам свободен ден, отивам веднага ...
Днеска бяхме в сервис на Фау Ве, който при мене се казва "AMAG" (Automobil und Motoren AG ), по акция за лъжлив мотор.
Много бързи и точни хора се оказаха за тази акция, вижда се, че се чустват виновни. Получих сертификат че колата е минала по акцията, и малки подаръчета - малко швейцарско ножче със щампа на VW и ваучер на стойност 100 CHF , ако реша да се сервизирам при тях или да си купя аксесуари на стойност 300 CHF ... .
Също така, има записка и печат в сервисната книжка.
И Линк към моята тема , да не повтарям снимката :
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта