Голф 7 - представяне, тест, информация

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
dobrin
Rule Enforcer
Rule Enforcer
Мнения: 28302
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил: VW Passat 2013
Двигател: TDI DSG 4motion
Местоположение: София
Контакти:

Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот dobrin » Пет 26 окт 2012 23:40


Както някои от вас знаят, бях поканен за тест и представяне на новият Голф 7 на остров Сардиния от представителя на марката за България - Порше БГ. Естествено, отново благодарение на vaskoto1 бях въоръжен със съответната техника - Nikon D7000, на него следва да благодаря и за последващата обработка на снимките. Ето статията, която е публикувана в сайта на клуба:

Сардиния – остров с история. Голф 7 – история в бъдеще време

Тръгвайки за това представяне бях изпълнен с очакване за нещо запомнящо се. Оказа се, че съм очаквал твърде малко ...

Полетът до Мюнхен, и след това чартърът до Олбиа, остров Сардиния, минаха като миг. Озовах се на летището на красивия средиземноморски остров, видял толкова много история през вековете. Не случайно Фолксваген бяха избрали да представят тук новият Голф – модел не само с история, но и предсказващ бъдещето в този пазарен сегмент.

Излизайки след паспортен контрол, отварянето на плъзгащите се врати веднага подсказваше какво предстои:

Изображение

PR отделът на Фолксваген ни посрещна в подвижната зала за пресконференции, изградена от два камиона – почти като във Формула 1. Там получихме акредитации, пресматериали и всичко необходимо за предстоящото събитие:

Изображение

Изображение

Изображение

Навярно някои от вас помнят перфектната подредба при представянето на Тигуан от миналата година. Оказа се, че когато става въпрос за Голф, нищо не е достатъчно, всичко трябва да е една стъпка над очакваното:

Изображение

Иконата, както обичат да я наричат във Фолксваген, в цялата ѝ прелест. Подредените безупречно Голфове в завладяващи цветове контрастираха с мрачното в октомврийската утрин време. Точно в този момент разбрах, че имам невероятен късмет този иначе слънчев остров да ме посрещне с облачно, дори леко дъждовно време. По този начин щях да имам възможност да усетя поведението на автомобила и в неблагоприятни атмосферни условия. Същевременно, по-лошото време притъпява еуфорията и изважда на преден план реалната преценка.

А условията за снимки бяха идеални. В следствие на което започна една неконтролируема фотосесия. Един, два, три ... - кадрите “валяха” в това облачно време. Насищане няма:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Естествено, изтървах началото на пресконференцията ... Отидох на време за да разбера, че трябва да спазваме ограниченията на скоростта и да внимаваме за карабинери с ето такъв автомобил:

Изображение

След това получихме ключовете за автомобила, с който да направим първата отсечка от летището до хотела – Golf 2.0 TDI Highline със 150 к.с., цвят Tornadorot, шест степенна ръчна скоростна кутия. В тази първа част от пътуването управляваше един от журналистите, с които пътувах от България. Пътуването беше приятно, а и колегата управляваше в разнообразни режими – Normal, Eco, Comfort, Sport, което изкарваше на показ различните страни на новият Голф.

Ето и първите ми впечатления. Перфектна изработка и впечатляваща липса на недостатъци. Не случайно мотото, под което се представя новия Голф е The Key to Perfection (ключът към перфектност).

Визията на новият Голф е запомняща се, дори агресивна с интегрираните лед дневни светлини. Влияние в тази насока оказва доразвиването на концепцията за тясна решетка и големи фарове. От тях тръгва характерната за целия автомобил линия, която изпъква във вратите и прелива в стоповете и петата врата. По-голямото междуосие и преместения напред преден мост, по-дългия преден капак, по-малката височина (с 28 мм) оптически изтеглят „тежестта” назад, като създават силует, характерен за автомобилите от премиум класа. Заедно с ниското разполагане на линията, за която писах по-горе и с по-големите арки на калниците, новият Голф изглежда по-агресивен и по-динамичен. “Залепен за асфалта”, както се казва в едно популярно анимационно филмче за коли. Чрез преминаването на елементите на външния дизайн в различните детайли на автомобила, Фолксваген иска до покаже внимание и качество във всеки детайл. Дори вратичката на резервоара следва контурите на характерната “C” задна колона. Когато става въпрос за Голф, няма нищо случайно. Все пак всеки четвърти продаден Фолксваген в Европа е ... Голф.

Впечатление в интериора прави ориентирането на цялото таблото към водача. Вложените материали и тяхната изработка са с високо качество, както като визия, така и на допир, достойни дори за по-горния клас:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Плътен, солиден звук при затварянето на вратите, трудно долавяне работата на двигателя и външни шумове (страничните огледала са с нов дизайн и разположени по-назад, за по-ниски нива на шума). Удобни и ергономични предни седалки, с достатъчна според мен странична опора и в по-динамичен стил на управление (за това малко по-късно). Новата платформа MQB, на която е стъпил Голф 7, порастването му на дължина и ширина, и особено по-дългото междуосие водят до предостатъчно място отпред, простор и на задния ред, по-голям с 30 литра багажник. Позицията на водача е удобна, с добър обзор и усещане за автомобила. Информационната системата на автомобила, в съчетание с мултиволана дават пряк и лесен достъп до информацията и различните екстри, сензорният дисплей с новата чувствителна функция е лесен за управление. От него дори се включват различните режими на управление и на окачването според предпочитанията на водача.

Дори базовите версии са добре оборудвани, като Фолксваген са заложили серийно най-вече на системите за сигурност – XDS (електронен блокаж на диференциала), ESC (електронен контрол на стабилността), Multicollision braking (спирачна система, предотвратяваща повторни верижни удари след катастрофа), Start/Stop system, EPB (електронна ръчна спирачка) с Auto Hold (система за потегляне в наклон), индикатор за налягането в гумите, 5 инчов сензорен дисплей, двоен под в багажното отделение и т.н. Да не говорим за богатия списък с допълнителните екстри: избор на профил на шофиране от водача, DCC (динамичен контрол на окачването), Lane Assist (познатата система за предотвратяване напускане на лентата, а сега и с разпознаване на умора у водача), Active Cruise Control (адаптивен автопилот със следване на предния автомобил)+Front Assist+Rear Assist (постоянно следене на цялата обстановка около автомобила), City Emergency Braking(принудително спиране за предотвратяване на ПТП в градски условия), Light Assist (предотвратяване на заслепяването на насрещните водачи) + Sign Assist (разпознаване на пътните знаци), Park Assist (паркинг пилот с усъвършенствано автоматично паркиране), новата навигационна система Discover Pro, Bi Xenon с вградени лед светлини, проактивна система за защита на пътниците ...

Като цяло, новият Голф е по-просторен, по-комфортен, по-сигурен и едновременно с това до 100 кг. по-лек в сравнение с предходния модел. Нещо, от което печели както по отношение на икономичност, така и по отношение на динамика. И всичко това на същата цена за базов модел в Германия като при Голф 6.

След по-малко от час пристигнахме в хотел Romazzino – едно късче от рая, на брега на Средиземно море. Ето и няколко снимки от комплекса:

Изображение

Изображение

Не можах да не направя още няколко бързи кадъра на червеното торнадо:

Изображение

Изображение

Получих ключа от стаята:

Изображение

Изображение

Гледка от терасата на стаята? Няма проблем, и това е включено:

Изображение

Всички тези красоти бяха супер, но нямах търпение да премина към съществената част, а именно – да управлявам лично Голфът! Автомобилът, който поисках за себе си, също беше Golf 2.0 TDI Highline със 150 к.с., цвят Tornadorot, шест степенна ръчна скоростна кутия. Ето го и него, идващ по алеята пред входа на хотела:

Изображение

Пристрастността ми към дизеловите двигатели е факт, нямаше как и първият ми избор да не е този. А изборът на Фолксваген за място на теста не е бил случаен – виещите се по крайбрежието живописни пътища на остров Сардиния са място, на което кръвта на всеки автомобилен фен не може да остане спокойна. Скали от едната страна:

Изображение

Изображение

Изображение

Интересна растителност:

Изображение

Причудлива архитектура:

Изображение

Морската шир:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изкачвания и спускания, дълги поредици от завои, обратни виражи, редуващи се с дълги прави за ускорение ... Мечта ... От изписаното по-горе може би сте останали с впечатлението, че силната страна на новия Голф е безупречното качество и материали. Или агресивният, модерен и същевременно познат дизайн? Комфортният интериор ... Не ... С включването на режим Sport отключих един директен за управление и въодушевяващ Голф. Въртящият момент на дизеловия двигател беше налице в почти всеки диапазон на оборотите. При рязко ускорение гумите превъртаха при превключване дори от втора на трета предавка. Най-впечатляващо от всичко обаче е невероятното сцепление в завой. Явно новият XDS диференциал върши отлично работата си и разпределя прецизно въртящия момент там, където трябва. Опитите ми да изкарам звук от гумите се увенчаха с успех доста трудно, при сравнително високи за тези завои скорости:

Изображение

Имайки предвид облачното време, студеният, а на места и мокър асфалтът, този факт е особено впечатляващ. Само един съвет – когато возите със себе си някой, не правете тези опити. Резултатът за возещия се не е толкова въодушевяващ и може да доведе до смущения на физиологичните процеси.

Най-големият успех на Фолксваген и най-силната страна на Голф 7 според мен е, че са превърнали управлението му в чисто и неподправено автомобилно изживяване. При това с дизелов двигател! Автомобил за удоволствия. Греховни, от гледна точка ограниченията на скоростта.

Изпълнил се до край с адреналин, реших да се отдам на красотата на местната природа и архитектура. Тъй като бях в едно от известните яхтени пристанища в Средиземно море Порто Черво (Porto Cervo), нямаше как да не съчетая красотата на Голф с тази на яхтите:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Прибирайки се обратно към хотела, на паркинга видях строени видни представители на марката, които привлякоха обектива ми:

Изображение

Изображение

А сред тях, като свидетел на историята и техен наставник гордо стоеше паркиран:

Изображение

Нямаше как да не отдам заслуженото на първия Голф, дал началото на приказката, но за това – малко по-надолу.

С падането на вечерния мрак дойде време и за официалната част – пресконференция, разговори с дизайнери, инженери, маркетинг специалисти. Темата беше ясна – Голфът! А той беше навсякъде – на подиум в градината на хотела:

Изображение

На подиум в басейна на хотела:

Изображение

На въртящ се подиум в залата за пресконференцията и вечерята:

Изображение

На скици по стените:

Изображение

Не само това, а и двигателите на Голф, разголени до безобразие:

Изображение

Изображение

Изображение

И така, в сенките на нощта приключи първият ден. Голфът ни изпрати с очакване за втория и последен ден от тестовете:

Изображение

За тестов автомобил във втория ден избрах Golf Highline 1.4 TSI със 140 к.с. (снимки малко по-долу в интересна компания!) и революционната система ACT (автоматично деактивиране на цилиндрите). За първи път Фолксваген интегрира такава система в четирицилиндров двигател. Ако спускате наклон на скорост, ако се движите на равен път на директна предавка и само галите газта за да поддържате скоростта или изобщо карате лежерно, два от цилиндрите си „почиват”. Въпросният двигател ме впечатли най-вече с тихата си работа и прилична динамика. Ранното разгръщане на въртящия момент (250 Nm от 1500 оборота) го прави пъргав и приятен за каране, макар да му липсва еластичността на станалия ми любим 2.0 TDI със 150 к.с. и 320 Nm. Икономичността му от своя страна може да привлече и купувачи, за които тя е на първо място. Оборудван със системата ACT, по заводски данни този двигател трябва да е по-икономичен дори от базовият 1.2 TSI с 85 к.с. В теста установих, че при еднакъв режим на управление на два автомобила – единият с 1.4 TSI, оборудван със системата ACT, а другият с 2.0 TDI, разходът е на практика идентичен, с несъществена разлика в показанията на бордкомпютъра.

За мен интересни са всички двигатели, с които се оборудва новият Голф, защото всеки може да намери това, от което има нужда. Имайки предвид и предстоящите попълнения в моделната гама през 2013 г., разнообразието ще е доста впечатляващо – идват електрическия e-Golf, метановият Golf CNG, Golf Variant за нуждаещите се от повече място за багаж, Golf GTD и GTI за хората с по-спортни наклонности (очаквам последните с голямо нетърпение). За всеки по нещо.

По-горе ви бях обещал повече от открояващия се на паркинга сив old school представител на марката. Едва ли има някой фен, който може да остане безучастен при вида на безупречен Голф 1 в напълно оригинално състояние. Ето защо, направих всичко необходимо да осигуря на новият Голф 7 и основоположника на неговият род малко време насаме:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

С тези кадри, свързващи минало и настояще, приключва моя разказ и започва Вашата история в бъдещето – с най-добрия Голф на всички времена ...

Добрин Балчев
Порто Черво, Сардиния
23-24 Октомври 2012 г.




Потребителски аватар
dobrin
Rule Enforcer
Rule Enforcer
Мнения: 28302
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил: VW Passat 2013
Двигател: TDI DSG 4motion
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот dobrin » Нед 28 окт 2012 11:23


Информация за Голф 7 - снимки, технически данни, документи

Изображение

Дадения по-горе линк (който е вграден и в снимката) съдържа много подробна информация за Голф 7, която получих на ключето-флашка със зелената лентичка. Има много снимки, включително в огромна резолюция, които стават за обработка, wallpapers и т.н. Има PDF файл с цялата важна информация за нововъведенията в Голф 7, технически данни и други интересни факти. (За съжаление е само на чужди езици - немски, английски, френски, италиански и испански.) Включително и цялата книжка от снимката в електронен вариант.

Можете да изтегляте отделни файлове - снимки, документи и други. Можете да изтеглите и цялата папка.

Ако предпочетете втория вариант ще имате възможност, от файл Start с иконка VW да стартирате приложение, което ви осигурява лесен достъп до информацията, разделена на групи - интериор, екстериор, технически данни, пресинформация и др.

Приятно разглеждане и четене.


Потребителски аватар
dobrin
Rule Enforcer
Rule Enforcer
Мнения: 28302
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил: VW Passat 2013
Двигател: TDI DSG 4motion
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот dobrin » Нед 28 окт 2012 14:28




Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2749
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: VW Golf 4 TDI
Двигател: AHF 110+
Местоположение: Търговище

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот Sashko_Trg » Нед 28 окт 2012 23:35


Влюбих се :) страхотна статия и невероятни снимки, ако имаше как отивам и поръчвам на момента :) ама някой друг живот.


Потребителски аватар
Deo88
Мнения: 2673
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот Deo88 » Пон 29 окт 2012 8:32


Страхотно представяне и много добра статия на новият Голф .
Поздравления за всичко ... има защо :bowdown


StrEagle
Мнения: 789
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 9N3
Двигател: AXR
Местоположение: София

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот StrEagle » Пон 29 окт 2012 10:54


Здравей колега, отлична статия и благодаря за предложените материяли.

Имам 2 въпроса, отсносно сравнение м/у тази статия, и статията в Auto Build за същия Голф:

1. Според тях, при движение новите огледала създават шум от вятъра.
2. Според тях, новия дизелов двигател (150кс) е по-шумен и по-вибриращ от стария (140кс).

Ти имаш ли такива наблюдения? Възможно е техния автомобил да е бил по-ранна версия.


Потребителски аватар
dobrin
Rule Enforcer
Rule Enforcer
Мнения: 28302
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил: VW Passat 2013
Двигател: TDI DSG 4motion
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот dobrin » Пон 29 окт 2012 11:08


Не съм чел въпросната статия в Ауто Билд, но:

1. Всички огледала създават шум от вятъра и това е един основните шумове, които може да се чуват при движение с по-висока скорост. От разговора ми с един от дизайнерите на Голф разбрах, че при разработването на дизайна на страничните огледала и избиране на място за поставянето им една от основните цели е била да се намали именно този шум. Напълно естествено е той да не изчезне съвсем, но по думите на въпросния дизайнер, шумът определено е намален в сравнение с предходния модел. Лично аз управлявах автомобила по първокласен път, а не магистрала, където поддържане на висока скорост за по-продължително време е невъзможно. Въпреки това, на някои прави участъци съм достигал сравнително високи скорости за кратко (около 140 км/ч) и не ми е направило впечатление да има дразнещ шум от огледалата.

2. Дизеловият двигател според мен е доста тих. Не знам те какво ниво на оборудване са карали и при какви режими. При рязко ускорение, дори при по-високи обороти, двигателят се чува естествено, но не е дразнещ или натрапчив. При нормално управление обаче, например равномерно поддържане на скорост и нормално ускорение, външни шумове, дори от двигателя, са едва доловими. Дори на моменти Голфът ми се стори учудващо тих, дори с дизеловия двигател. За вибрации и въпрос не може да става. Естествено, не съм мерил шума с уред, говоря за лични възприятия и впечатления. Имам сниман и клип с GoPro камера, монтирана на калника, и звукът от двигателя се чува само при рязко ускорение до по-високи обороти (над 3500). Все пак камерата е отвън, на калника, а не в купето.


Потребителски аватар
Hristo.Cekov
Мнения: 41
Регистриран на: Нед 08 апр 2012 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот Hristo.Cekov » Пон 29 окт 2012 13:19


Ами аз работя точно до THEMOL,и миналата седмица го имаше изложен голф-7.
Беше изложен дизелов автоматик,просто не ми се слизаше от него.
Имаше и други марки изложени,но мойте колеги които не карат vw го определиха като победител,на всички много им хареса сравнение с другите марки.


snuupy93
Мнения: 848
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот snuupy93 » Пон 29 окт 2012 16:42


Според мен това ще е един много специален модел... тоест, нещо съвсем ново и пипнато до най-малкия детайл. Поне такова впечатление ми направи от статията. Адски много екстри, адски изчистен интериор, много лесно се ориентираш и знаеш кое за какво е (за разлика от новите БМВ и Мерцедеси, дето са като совалки и се чудиш за какво са всички тези копчетии), това е което ми направи най-много впечатление, висококачествени материали и много опростен интериор. В същото време куп екстри, все полезни..Колата наистина много ми хареса по снимки и думи изписани за нея.


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1955
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот MK4 » Пон 29 окт 2012 17:21


има ли вече информация за по-интересните модификации.. GTI и R ?


Потребителски аватар
dobrin
Rule Enforcer
Rule Enforcer
Мнения: 28302
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил: VW Passat 2013
Двигател: TDI DSG 4motion
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот dobrin » Пон 29 окт 2012 21:21


Да, писал съм. Догодина излизат GTD и GTI - последният най-вероятно с 235 к.с.
За R модификацията все още не си казват официално. Има слухове за някакъв много олекотен вариант под 1000 кг. с брутален двигател, например 2.5 от TT RS. Но това са само слухове.


Потребителски аватар
brabus
Енциклопедист на VW
Мнения: 11134
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот brabus » Пон 29 окт 2012 21:37


По моя "вътрешна" информация mhihi GTI ще бъде с 220 кс и 350 Nm (211 кс и 280 Nm в предишното). Т.е. ще има въртящия момент на Голф 6 R. Като се сложи и фактора тегло - 100 кг. по-лек от Г6 при еднакво оборудване, реално ще има доста по-бърза кола, макар и "само" 10-тина коня разлика. Коментира се вариант, при който ще има опция за заводски перформънс пакет на 230-235 кс. Нещо както е при AMG. Абе заводски чип тунинг. Гарнирано с новите им диференциали би трябвало да е добре. Дай Боже по-скоро да можем да пишем мнения от първо лице!
Голф 7 R - 2.0 290 кс и 380-400 Nm, 4х4, другото е известно.
2014 г. се очаква Голф 7 RS с 5 цилиндров редови турбо мотор, 2.5 (известен от RS3 и TTRS на Ауди), но вече с 375 кс. и над 500 Nm. Очаква се да стартира продажба от базова цена над 52 000 евро.


StrEagle
Мнения: 789
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 9N3
Двигател: AXR
Местоположение: София

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот StrEagle » Сря 31 окт 2012 12:00


Имам малко глупав въпрос: - Има ли версия с нормална ръчна спирачка? mhihi


restless
Мнения: 1115
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот restless » Сря 31 окт 2012 16:56


Някой тествал ли е Г7 с двигател под 140кс?
Защото твърденията са че само тези над 140кс са с независимо окачване, на по-малките двитгатели отзад ще е с греда (10кг по-леко и 300евра по-евтино зо производство)
Като каква ли е разликата във возия?


StrEagle
Мнения: 789
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 9N3
Двигател: AXR
Местоположение: София

Re: Голф 7 - представяне, тест, информация

Мнениеот StrEagle » Сря 31 окт 2012 18:34


В Auto Build-а писаха, че при независимото задно окачване, голфа почти не се накланя в завоите.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dimitar_ak, mitko_yanchev и 11 госта