На хора, които не разбират от автомобили е нормално да им е тъпо. То затова и фестът вероятно няма да го има следващата година.
Аз лично прекарах страхотно. Изкефих се много на всичките фенове, които бяха там.
Провокиран от мнението, че колите били тъпи, ще си позволя да дам моя коментар и
да ви попитам КОГА и КЪДЕ сте виждали дори наполовината толкова интересни и редки коли? Най-лесно е да се храни, но все пак живеем в свободна държава и дори селският идиот в Долно Нанагорнище също има право на мнение, което в общия случай е храна, защото просто го е яд, завижда, всичко му е криво или просто защото се кефи да храни и живее от злоба. За съжаление в България е така. Комплекси много, завист и злоба - още повече. Задушаваме се, защото е важното не ние да сме добре, а на другите да им е зле.
Но да минем към позитивното!Ще направя една обиколка из залите - дано не пропусна някого, но искам да изкажа и своето мнение за автомобилите на феста, които ми харесаха най-много, пък всеки друг също има право на мнение, нека го сподели.
Зоната на Порше минаваме набързо - премиера на Golf 7 facelift, както и бъдещето, към което върви марката с електрическите модели - най-интересното от марката на едно място - достъпно всеки да се запознае какво се случва.
Бусовете: - 2 бр перфектни Т2-ки. Искам да попитам някой знае ли как се прави такъв автомобил? Някой има ли представа на колко години са тези автомобили? Някой знае ли колко труд е вложен, за да изглеждат така? Но за ширпотребата това са някакви кошници.
- бусът на Васко Кръпката - в типично негов стил, пипнат до най-малкия детайл със супер оригинални елементи, които изразяват неговата индивидуалност;
-
Т3 "Диско", наскоро пребоядисан и с 5kW музика вътре, направен доста интересно, общо взето не се вижда такова нещо всеки ден;
- Т3 syncro - перфектен бус за offroad, истински красив и функционален, мечта за всеки, който има желание да обикаля чукарите и да стига навсякъде със стил;
- LT28 Westfalia Sven Hedin - бус в изключително добро оригинално състояние на 35 години. Оригиналната боя от 1982 г, оригиналният интериор, както е излязъл от завода. За пръв път видях на живо подобен автомобил, който също е част от любимата ми марка.
КостенуркитеТук просто съм без думи, защото почти всяка от 8-те костенурки в залата беше доста рядка и интересна! Искам да ви питам дали имате представа на колко места в света могат да се видят костенурки Сплит и Овал една до друга в перфектно състояние? Да ама повечето хора сигурно не знаят какво е Сплит и какво е Овал... Да не продължаваме с Weltmeister, Jeans, Sunbug и т.н. За съжаление са малко хората, които са запознати и наистина могат да оценят какво означава такъв автомобил в перфектно състояние и какъв късмет е, че имаме такива в България, кото могат да се видят на живо... Всъщност като не разбираш е много по-лесно да си лайнар и да мяташ лайна.
МК1 Великолепни 10 автомобила. Няма как да коментирам всеки един от тях, защото всеки има своята история и всеки един от тях е правен с много, много любов, търпение и време. Единственото място, където съм виждал толкова много перфектни МК1 беше на Worthersee миналата година, когато имаше специална обиколка на езерото в колона само от единички. Чудесно беше, че видяхме и в България толкова много и толкова хубави и поддържани 25+ годишни коли коли на едно място. Респект към тези голфаджии! Колите бяха уникални и си личеше, че имат собственици, които се грижат добре за тези бижута!
В графата МК1 искам да добавя и бялата джета Jet Li на gas. Въпреки, че вече е била в залата преди години, тя намери отново място там, поради огромния интерес към нея. Уникален и неповторим тунингован автомобил. Но тунингован в добрия смисъл на думата. Завършен спортен проект. Просто толкова много детайли има в тази кола, които са "пипнати", че най-вероятно и Милен няма да може да ги изброи всичките. Мечта ми е да подкарам такъв автомобил на писта!
МК2 Golf Rallye

Боя, салон, детайли... За мен тази кола беше най-хубавото Рали, което съм виждал някога, а съм видял не малко на Worthersee. Без дори най-малката забележка, в състояние неразличимо от ново. Истинска рядкост, особено за българската публика, но за съжаление такива неща по нашите географски ширини също влизат в графата дърт кошник.
На фона на ралито, другите двойки не бяха най-впечатляващите, но едната напълно оригинална GTI в отлично състояние ми направи много добро впечатление. Синята румънска двойка - също интересен проект, раздута, тръшната на земята. И една с доста силен аудио проект, който също заслужава внимание. Да не забравяме и червената сътезателна двойка, която с нетърпение очаквам да видя на Калояново, където ще може да разгърне целия си потенциал.
МК3Два представителя на модела, и двата с индивидуално излъчване, направени от хора с вкус.
Passat B3Уникален за България, а и не само! Браво на този майстор, който е направил тази кола! Мен много ме грабна и като детайли и като цялостна концепция. Борко браво! Наистина отдавна чакам някой да направи хубав стар пасат и ето, че вече е факт!
CorradoТук трябваше да има 3 бр корадота, но за съжаление Моско получи повреда и не успя да докара колата, която толкова време подготвяше неуморно. Жалко. Другите две бяха зашеметяващи. Спорт и мощ в отлично състояние.
Тук искам да вмъкна и Scirocco-то, което е предшественик на Корадо. Участник на феста от преди години, който обаче беше напълно преобразен, със съвсем различна визия, а и съвсем различно "сърце": напомпано 1.8Т.
Polo-тоНесъмнено един от най-най-подготвените автомобили. Красота и изящество! Един автомобил, който всички сме виждали по съборите през годините, но този път беше в пълния си блясък и очарование. Не зная какво имаше предвид собственика Деан, че ще прави по него, но за мен той вече е перфектен и неповторим!
Имахме и още едно поло в залата - състезателен автомобил, подготвен по всички спецификации и участващ в рали шампионата.
МК4Честно казано, моето сърце ме влечеше повече към по-старите автомобили, но четворките в залата бяха също на много добро ниво и както се видя от гласуването имат и своите фенове.
Комбинацията от трите New Beetle също беше уникална. Нещо, което привличаше вниманието на малки и големи.
Другите маркиСупер редки и уникални автомобили видяхме сред шкодите. Коли, които много рядко могат да се видят и имаше какво да покажат. Октавиите пък бяха много интересно направени с екстериорните доработки. Традиционно видяхме и представители на Audi и Seat, които бяха интересни за феновете на марките.
Та надявам се някой да не се почувства засегнат, че не съм го отразил, но за мен на този фест имаше какво да се види, стига да се опиташ да вникнеш в идеята на всеки един автомобил. раздвм се, че в тези 2 дни успях да разменя по няколко думи с доста VW фенове, между толкова красиви и редки автомобили.
Дано някой ден пак имам шанса да се съберем с живата история на VW под един покрив!