"VW: Фаровете на бъдещето"
https://fakti.bg/technozone/336890-vw-t ... =firstpage
Поредната иновация, предложена от любимата ни марка ще дава възможност за допълнително подпмагане при паркиране, но по-важното ще изобразява символи на пътното платно, които ще дават полезна информация и на другите участници в движението. В прототипа е предвидено такива възможности да имат и задните светлини.
Остава да видим как ще се реализира това, предвид настоящите изисквания и стандарти към светлините на моторните превозни средства.
Иновация при фаровете от VW
Re: Иновация при фаровете от VW
без да принизявам достиженията на вагените, но ... такова диодно стопче, което чертае линии и показва габаритите ми на пътя, както и други работи, имам от 2 години на седлката за колело на малкия :) за 10 долара, от китай.
Това с персоналните рисунки са евтини трикове и пълни изгъзици. За светлините трябва да има регулация, няма как да си рисуваш каквото поискаш.
За фаровете е малко по-интересно. Наскоро гледах БМВ презентация на живо на системата им за нощно виждане. Ако това нещо се изкара на "цял екран" разбирай предното стъкло, спокойно може да се комбинира с термо визиор. Фарът може да е мощен IR прожектор в комбинация с някаква крушка, колкото само да могат да те забелязват насрещните коли без подобна система. Не знам нали моите IR фарове биха пречили на насрещното движение, което ползва същата система ...
Това с персоналните рисунки са евтини трикове и пълни изгъзици. За светлините трябва да има регулация, няма как да си рисуваш каквото поискаш.
За фаровете е малко по-интересно. Наскоро гледах БМВ презентация на живо на системата им за нощно виждане. Ако това нещо се изкара на "цял екран" разбирай предното стъкло, спокойно може да се комбинира с термо визиор. Фарът може да е мощен IR прожектор в комбинация с някаква крушка, колкото само да могат да те забелязват насрещните коли без подобна система. Не знам нали моите IR фарове биха пречили на насрещното движение, което ползва същата система ...
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Иновация при фаровете от VW
Защо бъркаме велосипеди с автомобили?! Със сигурност голяма част от технологиите не са измислени сега, нито са патент на ФВ. Въпросът тук е как те се въвеждат в автомобилостроенето. Никой до сега не го е правил.
А нощното виждане е друга тема. Първо, според мен все още не е на такова ниво, че да може да се разчита само на него. Второ, другите конвенционални фарове (които са 99%) ми се струва, че ще бъдат сериозна пречка и в някакви моменти ще намаляват приложението му. И трето, ще трябва да се променят доста нормативни актове, за да може да се управлява само така. Т.е. по-скоро фантастика на този етап.
А нощното виждане е друга тема. Първо, според мен все още не е на такова ниво, че да може да се разчита само на него. Второ, другите конвенционални фарове (които са 99%) ми се струва, че ще бъдат сериозна пречка и в някакви моменти ще намаляват приложението му. И трето, ще трябва да се променят доста нормативни актове, за да може да се управлява само така. Т.е. по-скоро фантастика на този етап.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Иновация при фаровете от VW
500+ лева струва управлението на едни обикновени завиващи ксенонови фарове, не искам да знам колко струват тия фарове, светлини и изгорялото им управление.
Re: Иновация при фаровете от VW
не бъркаме велосипеди с автомобили, говорим за диодни стопове. VW се опитват да представят като иновация нещо, което е ... хм, Рисуващи по земята фарове на бъдещето ...шарено стопче с габаритни линии. Каква е точно идеята, какви рисунки ще се прожектират, реклами докато чакаш на светофара? Какво е предполагамото приложение на тази иновация?
Докато ги внедрят серийно, по улиците вече ще има автономни коли от 5 ниво, на тях фарове не им трябват. Това е бъдещето, а не знам какво правят по върпса VW. Може би чакат да се появи някой разработчик, когото да изкупят и вземат технолигята наготово ... това също е вариант.
Учудвам се как VW (ако това наистина е тяхна статия, щото може и просто да е приписана) продължават да не обявяват някакви сериозни намерения. От компания лидер по продажби на пазара в света, те единствени до скоро имаха един единствен хибриден модел. Тойота, БМВ от години имат такива разработки. Докато преди дизел гейт VW имаха само един хибриден голф GTE.
Както и да е, за мен думата иновации има доста по-голяма тежест. Доста повече от едно мобилно приложение, което да бъзика диодите на стопа. Имах някакви очаквания да прочета нещо интересно, като отоврих линка и реагирах :)
Докато ги внедрят серийно, по улиците вече ще има автономни коли от 5 ниво, на тях фарове не им трябват. Това е бъдещето, а не знам какво правят по върпса VW. Може би чакат да се появи някой разработчик, когото да изкупят и вземат технолигята наготово ... това също е вариант.
Учудвам се как VW (ако това наистина е тяхна статия, щото може и просто да е приписана) продължават да не обявяват някакви сериозни намерения. От компания лидер по продажби на пазара в света, те единствени до скоро имаха един единствен хибриден модел. Тойота, БМВ от години имат такива разработки. Докато преди дизел гейт VW имаха само един хибриден голф GTE.
Както и да е, за мен думата иновации има доста по-голяма тежест. Доста повече от едно мобилно приложение, което да бъзика диодите на стопа. Имах някакви очаквания да прочета нещо интересно, като отоврих линка и реагирах :)
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Иновация при фаровете от VW
Статията на VW
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... ights-3938
по същата тема от друг източник(пак на английски)
https://www.dnaindia.com/technology/rep ... ad-2677693
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... ights-3938
по същата тема от друг източник(пак на английски)
https://www.dnaindia.com/technology/rep ... ad-2677693
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Иновация при фаровете от VW
Вчера вечерта пътувах с Touareg 2018 г. с LED матрични фарове по маршрута Чепеларе - Широка Лъка - Девин - Михалково - Кричим - Пазарджик и от там до София. Който е минавал от там знае, че от Чепеларе до Кричим са 100 км само завои.
Валя и дъжд, имаше и паднали камъни на пътя и тогава всъщност си пролича колко много наистина помагат тези фарове. Когато наближиш завой, фаровете се настройват по такъв начин, че предвиждат точно къде отиваш и светят там. Отпред става истински ден.
На дълги - разпознава останалите коли на пътя и прави черно петно върху тях, а около тях е ден. По този начин сигурността при пътуване вечер се повишава няколко пъти, тъй като насрещно движещите се автомобили не заслепяват - около тях е светло, защото си на дълги, а същевременно и тях не ги заслепяваш, защото светлината към тях е напълно отрязана. Това позволява на очите да виждат много по-добре къде е пътя.
Относно стоповете засега нищо не мога да кажа, докато не ги видя, но със сигурност ще имат приложение. Най-малкото при паркиране на заден ход или движение по много тесни участъци, където доста хора се затрудняват да се ориентират дали ще могат да преминат (виждаме го ежедневно).
Автономните коли са все още доста далече в бъдещето, а тези фарове са вече по пътищата. Сигурен съм, че както и с всяка друга технология, скоро ще започнат да бъдат внедрявани и в по-малките модели.
Валя и дъжд, имаше и паднали камъни на пътя и тогава всъщност си пролича колко много наистина помагат тези фарове. Когато наближиш завой, фаровете се настройват по такъв начин, че предвиждат точно къде отиваш и светят там. Отпред става истински ден.
На дълги - разпознава останалите коли на пътя и прави черно петно върху тях, а около тях е ден. По този начин сигурността при пътуване вечер се повишава няколко пъти, тъй като насрещно движещите се автомобили не заслепяват - около тях е светло, защото си на дълги, а същевременно и тях не ги заслепяваш, защото светлината към тях е напълно отрязана. Това позволява на очите да виждат много по-добре къде е пътя.
Относно стоповете засега нищо не мога да кажа, докато не ги видя, но със сигурност ще имат приложение. Най-малкото при паркиране на заден ход или движение по много тесни участъци, където доста хора се затрудняват да се ориентират дали ще могат да преминат (виждаме го ежедневно).
Автономните коли са все още доста далече в бъдещето, а тези фарове са вече по пътищата. Сигурен съм, че както и с всяка друга технология, скоро ще започнат да бъдат внедрявани и в по-малките модели.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Иновация при фаровете от VW
Владо ме е изпреварил. Специално за автономните автомобили аз не ги виждам по нашите географски ширини в обозримото бъдеще. Да, и според мен Фолксваген не е най-иновативната компания на света. Но честно казано предпочитам така, отколкото да се въвеждат недоправени измишльотини, само за да сме първи в нещо, което първо - не е проверено как точно работи, и второ - не е ясно колко точно живот има в него.
Честно казано за мен наличието на хибридни автомобили в моделната гама на някой производител не го прави хипер технологичен и напредничав. Просто някой следва модата. В най-голяма степен това важи за силно консуматорското общество в САЩ. Ако погледнем данните от продажбите на електро и хибридни автомобили ще видим, че нещата съвсем не са това, което се тръби навсякъде. Да не говорим, че дори държави като Холандия намалиха значително субсидиите за придобиване на такива, което респективно доведе и до спад в продажбите им. Безспорно има тренд към този тип автомобили, но според мен тепърва трябва да се види накъде ще се развиват пазарите и най-вече как ще бъдат регулирани от различните държавни органи и наддържавни организации.
Да се върнем на темата - да, това не е най-невероятната иновация на света, но е иновация в света на автомобилите. Дали ще намери приложение в серийното производство - ще видим.
Честно казано за мен наличието на хибридни автомобили в моделната гама на някой производител не го прави хипер технологичен и напредничав. Просто някой следва модата. В най-голяма степен това важи за силно консуматорското общество в САЩ. Ако погледнем данните от продажбите на електро и хибридни автомобили ще видим, че нещата съвсем не са това, което се тръби навсякъде. Да не говорим, че дори държави като Холандия намалиха значително субсидиите за придобиване на такива, което респективно доведе и до спад в продажбите им. Безспорно има тренд към този тип автомобили, но според мен тепърва трябва да се види накъде ще се развиват пазарите и най-вече как ще бъдат регулирани от различните държавни органи и наддържавни организации.
Да се върнем на темата - да, това не е най-невероятната иновация на света, но е иновация в света на автомобилите. Дали ще намери приложение в серийното производство - ще видим.
Re: Иновация при фаровете от VW
Без иновативни разработки може, има компании които следват успешно тренда без да правят и инвестират в кой знае какви нови разработки. Просто са мноого големи и могат да си го позволят в краткосрочен план. Съжалявам ако вагените са заели тази позиция и тайно се надявам просто малко да са закъснели с включването. Поведението им не е типичното за немска компания. Те вниаги са били технологични пионери. Просто не им е в стила, не знам ... от Golf2 CityStromer (пионер за времето си), до golf7 GTE (да има за цвят) нищо не се е случило.
За стоповете и фаровете ... при движение назад отдавна има камери с dynamic guidelines. Матрични лед светлини при вагените също има от поне няколко години ... влад предполагам за тези говори:
https://www.youtube.com/watch?v=jHBbEcHW8PI
https://www.audi-technology-portal.de/e ... headlights - oт 2013
https://www.youtube.com/watch?v=Zur2KcBOUf4 - едно сравнение, като накрая има демо и на габаритните линии за които VW пишат, както и рисунките по пътя
Ако не бъркам това е разработка на Hella, която се използва в много автомобили?
Може и аз да не съм разбрал идеята на новината, но честно казано не видях нищо ново, интерено или непознато. Лед фар с голяма разделителна способност, нещо като проектор?
Само времето ще покаже кога и дали ще се появи.
За стоповете и фаровете ... при движение назад отдавна има камери с dynamic guidelines. Матрични лед светлини при вагените също има от поне няколко години ... влад предполагам за тези говори:
https://www.youtube.com/watch?v=jHBbEcHW8PI
https://www.audi-technology-portal.de/e ... headlights - oт 2013
https://www.youtube.com/watch?v=Zur2KcBOUf4 - едно сравнение, като накрая има демо и на габаритните линии за които VW пишат, както и рисунките по пътя
Ако не бъркам това е разработка на Hella, която се използва в много автомобили?
Може и аз да не съм разбрал идеята на новината, но честно казано не видях нищо ново, интерено или непознато. Лед фар с голяма разделителна способност, нещо като проектор?
Само времето ще покаже кога и дали ще се появи.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 97 госта