DSG - Direct-shift gearbox. Видове, характерни проблеми и приложение.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7341
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Audi A3
Двигател: AGU
Местоположение: София

DSG - Direct-shift gearbox. Видове, характерни проблеми и приложение.

Мнениеот hooligan_sk » Пет 30 авг 2019 9:54


DSG - Direct-shift gearbox. Видове, характерни проблеми и приложение.


02E/DQ250 (за Европа се вгражда 2004-2017г.) - 6 скорости, съединители в маслена баня. Това е първата едросерийна и към момента най-масова DSG скоростна кутия. Електронно-хидравличният контролен модул(мехатроник), тук е част от скоростната кутия и използва за работата си общ маслен кръг, с пакета съединители. Поради естественото отделяне на замърсители от пакета съединители, редовната смяна на масло и правилното му количество е от особена важност за правилната работа и съхранение на всички компоненти.

Проблеми:
1. Износени съединители. Симптоми: тресене/придърпване при превключване, най-често на ниски предавки; проблемно превключване само на четни или само на нечетни предавки. При прекомерно износване и достигане на лимитите на адаптация(грешка clutch limiИзносен двумасов маховик. Симптоми: тресене при палене/гасене и работа на място.
2. ts reached), е възможно преминаване в авариен режим на кутията.
3. Повреди в мехатроник. Най-честия проблем при DSG. Симптоми: възможни са множество. Изразяват се в записани грешки за сензори, конкретни предавки, преминаване на кутията в авариен режим със съответно изписване на предупреждение на таблото или мигане на надписа „PRNDS“. Най-честата повреда в мехатроника се изразява в липсата или трудно превключване на задна предавка.

Приложение: Среща се при множество автомобили с напречно разположен двигател от VAG групата. Комбинира се с двигатели с максимален въртящ момент до 400nm. Например: Голф мк5 2.0TDI, Голф мк6 2.0TDI, Голф мк7 1.8TSI/2.0TSI/2.0TDI, Пасат Б6 2.0TDI, Пасат Б7 2.0TDI и други.

Препоръка на VWClub форум:
Потърсете автомобил с история на обслужванията на DSG и я продължете.



OAM/DQ200 (за Европа се вгражда от 2009-) - 7 скорости, единствената DSG със сухи съединители. Тук електронно-хидравличният контролен модул(мехатроник) е отделен външен модул към кутията. Захранва се от собствен маслен кръг. Значително по-малко масло и по-лека конструкция спрямо DQ250. Според производителя, това е необслужваема скоростна кутия. От това последва мащабна сервизна акция, в която са привикани за ремонт стотици хиляди автомобили с DQ200.

Проблеми:
1. Износени съединители. Симптоми: приплъзване на скорост, възможно е да се прояви само на четни или нечетни предавки. Авариен режим/мигане на надписа „PRNDS“. Пакета сухи съединители видимо прилича на такъв за механична скоростна кутия, но монтажа му изисква специални инструменти.
2. Повреди в мехатроник. Симптоми: възможни са множество. Най-честата повреда е окъсяване на електронни компоненти в мехатроника. Обект на тази повреда е споменатата по-горе сервизна акция. Уплътнението, което се намира в мехатроника и отделя електронните компоненти , от маслената баня на хидравличното управление, с времето пропуска, причинявайки тотална повреда.

Приложение: Среща се при множество автомобили с напречно разположен двигател от VAG групата. Комбинира се с двигатели с максимален въртящ момент до 250 Nm. Например: Голф мк5 1.4TSI, Голф мк6 1.4TSI/1.6TDI Голф мк7 1.4TSI/1.5TSI/1.6TDI, Пасат 1.4TSI/1.5TSI/1.6TDI и други.

Препоръка на VWClub форум:
Потърсете екземпляр преминал сервизна акция или отремонтиран по друг начин. След покупка на изрядно работеща DQ200 и при липса на информация за предишно обслужване, подменете превантивно уплътнението в мехатроника и сменете маслото с минерално. Специализираните сервизи могат да препоръчат и предпазващи добавки. Екземплярите след 2014г., се смятат за подобрени.



DQ380/DQ381 (за Европа се вгражда след 2017г.) - 7 скорости, съединители в маслена баня. Предно задвижване(DQ380), съответно задвижване на всички колела(DQ381). Комбинира се с двигатели с максимален въртящ момент от 380 Nm.(DQ380) до 430 Nm. (DQ381). Сравнително нова DSG, обикновено към този момент e гаранционна.

Проблеми: N/A

Приложение: Замества DQ250 в цялата актуална моделна гама на VAG.



OBH/DQ500 - 7 скорости, съединители в маслена баня. Конструктивно идентична с DQ250. Подсилена във всяко отношение, комбинира се с двигатели с максимален въртящ момент до 600 Nm. Приложение – Transoprter, Audi RS3, Tiguan 4Motion(TDI PD 177кс, TDI 240кс.), Passat B8/Arteon(TDI 240кс.).

Проблеми: N/A

Можете да ми пишете на ЛС, ако забележите неточности, пропуски или друго.




Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта