TDI - обща информация и препоръки

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7344
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Audi A3
Двигател: AGU
Местоположение: София

TDI - обща информация и препоръки

Мнениеот hooligan_sk » Пет 30 авг 2019 9:58


В тази тема ще дадем обща информация и препоръки за дизеловите мотори при VW:


1.9 TDI

Тип 1: ГНП(роторна помпа) - 90кс., 110кс. Среща се в Голф мк3, мк4, Пасат Б4, Б5 и тн. Без специфични проблеми. При версиите с променлива геометрия на турбината, често се налага почистване и обслужване на системата от актуатор и вакуумен клапан N75. При ранните версии(кодове 1Z, AHU, AFN), е добре да се подменя профилактично централния болт на ангренажното колело на коляновият вал - със всяка смяна на ангренаж.

Тип2: Помпа-дюза/PD - 90(Голф мк5), 101, 105, 116, 131, 150, 156кс. Среща се в Голф мк4, мк5, Пасат Б5(само 116кс), Б5.5 и производните им. Без специфични проблеми. По-мощните версии(150кс) са склонни към по-бързо износване на разпределителни валове.

Препоръка от VWClub форум:
VW Golf mk4 1.9TDI 131кс.(2001 - 2005)

2.0TDI

Тип 1: Помпа-дюза/PD - 136(Пасат Б5.5), 140, 170кс. Среща се в Голф мк5, Пасат Б6, Туаран мк1 и тн. Множество проблеми. Екземплярите от първите години на производство 2004-2006г., са оборудвани с проблемни пиезо инжектори Сименс. Дългогодишна безплатна сервизна акция, която вече не е валидна, ги подмени с Бош. От същите години се среща и серия с дефектни/пукащи се глави, отново подменяни в сервизна акция. Избягвайте екземпляри от този период, без сервизна история. В първите години на производство се срещат(рядко) 8 клапанни версии, които се считат за по-сполучливи: BGW, BHW, BMM, BMP. Особено внимание при всички Пасат Б6 – мотора се оборудва с проблемна маслена помпа. Задължителна подмяна на шестостена й след покупка(цена – няколко лева) и регулярна подмяна в последствие.

Тип 2: Common Rail/CR - 110, 120, 140, 150, 177, 184, 190, 240кс. Среща се в Голф мк6, мк7, Пасат Б6, Б7, Б8, Артеон, Тигуан, Т-рок и тн. Без специфични проблеми. При Пасат Б6(CR от втората половина на 2008г.), отново се подменя превантивно шестостен на маслената помпа. Всички екземпляри до Пасат Б8 и Голф мк7(~2013г, с мотори от семейство EA189) са засегнати от Дизелгейт.

Препоръка от VWClub форум:
VW Passat B6 2.0TDI CR 140кс. (2009-2010)

1.6TDI
Common Rail/CR - 75, 90, 102(Кади), 105, 110, 115, 120кс. Среща се в Поло мк5(6R), мк6, Голф мк6, мк7, Пасат Б7, Б8, Кади, Туаран мк2 и тн. Без специфични проблеми. Дюзите им имат по-кратък живот спрямо 2.0TDI. До Голф мк7, мотора също е EA189, засегнат от Дизелгейт.

Препоръка от VWClub форум:
VW Golf mk6 1.6TDI 105кс. (2009-2013)

2.5TDI
Тип 1: ГНП(роторна помпа) - V6 - Също известен като Душегуб. Изисква много четене и допълнителна подготовка за да се закупи и поддържа адекватно. Двигатели с код започващ с буква „B“, се смятат за по-малко проблемни, от такива започващи с буква „А“.

Тип 2: Помпа-дюза/PD - R5 - Среща се в Transporter T5, Tuareg. Без специфични проблеми. Склонни към по-бързо износване на разпределителни валове.

Препоръка от VWClub форум:
Да се избягва Тип 1.

3.0TDI
Common Rail/CR - V6 турбодизел (EA 897) с Common Rail инсталиран за първи път през 2004 година. Има различни версии и при VW се среща основно в Туарег, Фаетон, Амарок.


Можете да ми пишете на ЛС, ако забележите неточности, пропуски или друго.




Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта