Нов революционен дизелов двигател от VW
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
Това,ако е истина,че изработката на една батерия замърсява колкото един бенз.автомобил за 10г е доста интересно... Значи,скандала предстои. А към колегата cecoa1,да прочете темата в нашия форум за газифициране на дизел. Общо взето нафтата служи за запалване,а като подадеш газ ,постъпва газта.Само не мога да си спомня за какво ставаше дума- за пропан-бутан,или за природен газ.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
На мен за разни дизели с газ ми е ясно... Не ми е ясно за дизел изцяло на газ, щото такива няма
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
cecoa1 написа:На мен за разни дизели с газ ми е ясно... Не ми е ясно за дизел изцяло на газ, щото такива няма
Аз знам за няколко преработени дизела , само на метан , на нафта не могат да изминат и километър. Технологията е от поне 5г по нашите земи , така че не става дума за нещо ново , и уникално.
https://www.bulauto.com/%D0%BF%D1%8A%D1 ... B8-%D0%B5/ освен Ивеко , и други разработват такъв вид придвижване , но фокуса , и енергията на големите играчи е насочена другаде.
Да счита за офтопик :)
-
- VW експерт
- Мнения: 12817
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
Изобщо не е офф Ице!
Факта,че камиони минават на метан е показателен.
Факта,че камиони минават на метан е показателен.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
Това обаче въобще не са дизелови двигатели. Точно защото са ми известни въпросния в Ивеко, а и някои други, от доста по-отдавна, основно по автобуси за градски транспорт, затова и повдигнах въпроса. Тези мотори са си със свещи, различни са още бутала, глави, турбо, и много по периферията.
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
Някогашните бяха газо-дизели.
А то е ясно , че си има запалителни свещи и прочие екстри на бензиновите мотори , а ползват по-голямото сгъстяване на дизелите.
Така по-добре ли е :)
А то е ясно , че си има запалителни свещи и прочие екстри на бензиновите мотори , а ползват по-голямото сгъстяване на дизелите.
Така по-добре ли е :)
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
Водния дух1 написа:Това,ако е истина,че изработката на една батерия замърсява колкото един бенз.автомобил за 10г е доста интересно...
Освен това са необходими редки метали, който се добиват с детски труд в Африка и Южна Америка. При добива се ползват огромни количества вода, която се замърсява и не става за поливане или пиене. В Чили показаха едно племе индианци, които не могат повече да се изхранват в изконните им земи, понеже правителството е дало на концесия техни земи за добив на редки метали за батериите на електроавтомобили.
Дизелови и бензинови двигатели нямат алтернатива, но задаващата се зелена диктатура не се спира пред нищо, дори ни тика към електроавтомобили, които само на хартия са екологични!
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
Обикновенно и сгъстяването е малко по-ниско при моторите само на метан.
Иначе газодизел също има и съвременен, макар че май само на една марка, и наистина е уникален - газ и дизел се впръскват през една и съща дюза.
https://youtu.be/Fo7VgvRG-6U
Но все пак трябва да се отбележи, че с газовите горива е малко по-сложен въпроса при леките автомобили поради компановъчни причини.
То вероятно точно заради същото, в Европа не се ползват чак толкова като в България, газовите уредби. Пък и стандарта е по-висок, а разправията с поставяне и поддържане на газовата уредба, си заслужават само при големи пробези и при коли с голям разход. Ама за голям пробег хората взимат направо дизел, а собствениците на големи бензинови мотори, обикновенно не ги бъркат толкова парите. Освен това пропан-бутана е по-скъп значително от в България, предполагам и с метана е така. Като се сложи и че често багажника се намалява с бутилки... Та не е чудно, че доста по-малко хора карат на газ.
Иначе газодизел също има и съвременен, макар че май само на една марка, и наистина е уникален - газ и дизел се впръскват през една и съща дюза.
https://youtu.be/Fo7VgvRG-6U
Но все пак трябва да се отбележи, че с газовите горива е малко по-сложен въпроса при леките автомобили поради компановъчни причини.
То вероятно точно заради същото, в Европа не се ползват чак толкова като в България, газовите уредби. Пък и стандарта е по-висок, а разправията с поставяне и поддържане на газовата уредба, си заслужават само при големи пробези и при коли с голям разход. Ама за голям пробег хората взимат направо дизел, а собствениците на големи бензинови мотори, обикновенно не ги бъркат толкова парите. Освен това пропан-бутана е по-скъп значително от в България, предполагам и с метана е така. Като се сложи и че често багажника се намалява с бутилки... Та не е чудно, че доста по-малко хора карат на газ.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
Явно темата тръгна криво заради това:
Обаче, ставаше дума за ДВГ, който е проектиран от производителя за работа на LPG.
Не за конверсия, пригаждане и т.н.
Тоест този разговор за дизели на газ е излишен.
Дизелов плъгин хибрид - по-може
Причините да не се развива LPG, според мен:
- предразсъдъци - трябва да се инвестира в промяна на нагласите. Ханс, който кара дизели от 20г и върти по 60к км годишно, трудно ще смени концепцията. А това са пари в неясна посока. Тук се намесва консерватизъм, който ще сложа отделно.
- развойна дейност - толкова много пари са вкарани за да се задоволи глада за дизели в последните десетилетия, че никой не иска да инвестира тепърва в тази насока.
- консерватизъм - всички немски производители, са консервативни и залагат на сигурно (френските и други в Европа - просто следват). Редовно се чуват изказвания в ръководството, че са допуснали да изостанат много по отношение на електромобилите. Късно се усетиха, че златната кокошка (дизел), ще спре да снася. Чакат да видят накъде духа. По същата причина не развиха и LPG. За съжаление и никой друг не поведе хорото.
- трудности да се постигне задоволително съотношение - пробег/мощност/обем на багажник/тегло. Вероятно заради липсата на повече разработки или заради други причини, но явно не може да се постигне добро съотношение за тези неща. Клиентите искат мощност. Тя върви с висок разход на LPG (количество/тегло, а не финансов). Това води до нужда от големи резервоари, които намаляват багажника и вдигат теглото. Както знаем от оценките/ревютата на коли по медиите, доста точки ще загуби всеки модел, който реши да се бори с това съотношение.
- преждевременно остаряване - със сигурност при дизелите много по-лесно се контролира жизнения цикъл на колата. Прилично голям и мощен LPG двигател, който няма нужда от даунсайзинг, би бил прекалено евтин и лесен за дългосрочна експлоатация. Виждаме, че такива двигатели не са на почит вече. Дори сред клиентите. Никой не иска вече атмосферен двигател
Относно електромобилите - вече се споменава много пъти из различните теми във форума, че основното екологично преимущество е отдалеченото замърсяване. Електромобилът не пуши в града и не трови хората. Това е основната грижа за момента. Новите проблеми, които изникват, са отделна тема, която ще я мислят, когато му дойде времето.
И да се върна към самата тема - дори на 99% да пречистят дизела, пак му е изпята песента.
Просто защото хората много бързо ще свикнат и поискат само електрическа тяга.
Както дизеловата тяга уби чудесните и прекрасни, вечни бензинови мотори.
А аз ще гледам и ще се радвам на тази гибел
megatronS написа:Може да се газифицират, както дизелови, така и бензинови.
Обаче, ставаше дума за ДВГ, който е проектиран от производителя за работа на LPG.
Не за конверсия, пригаждане и т.н.
Тоест този разговор за дизели на газ е излишен.
Дизелов плъгин хибрид - по-може
Причините да не се развива LPG, според мен:
- предразсъдъци - трябва да се инвестира в промяна на нагласите. Ханс, който кара дизели от 20г и върти по 60к км годишно, трудно ще смени концепцията. А това са пари в неясна посока. Тук се намесва консерватизъм, който ще сложа отделно.
- развойна дейност - толкова много пари са вкарани за да се задоволи глада за дизели в последните десетилетия, че никой не иска да инвестира тепърва в тази насока.
- консерватизъм - всички немски производители, са консервативни и залагат на сигурно (френските и други в Европа - просто следват). Редовно се чуват изказвания в ръководството, че са допуснали да изостанат много по отношение на електромобилите. Късно се усетиха, че златната кокошка (дизел), ще спре да снася. Чакат да видят накъде духа. По същата причина не развиха и LPG. За съжаление и никой друг не поведе хорото.
- трудности да се постигне задоволително съотношение - пробег/мощност/обем на багажник/тегло. Вероятно заради липсата на повече разработки или заради други причини, но явно не може да се постигне добро съотношение за тези неща. Клиентите искат мощност. Тя върви с висок разход на LPG (количество/тегло, а не финансов). Това води до нужда от големи резервоари, които намаляват багажника и вдигат теглото. Както знаем от оценките/ревютата на коли по медиите, доста точки ще загуби всеки модел, който реши да се бори с това съотношение.
- преждевременно остаряване - със сигурност при дизелите много по-лесно се контролира жизнения цикъл на колата. Прилично голям и мощен LPG двигател, който няма нужда от даунсайзинг, би бил прекалено евтин и лесен за дългосрочна експлоатация. Виждаме, че такива двигатели не са на почит вече. Дори сред клиентите. Никой не иска вече атмосферен двигател
Относно електромобилите - вече се споменава много пъти из различните теми във форума, че основното екологично преимущество е отдалеченото замърсяване. Електромобилът не пуши в града и не трови хората. Това е основната грижа за момента. Новите проблеми, които изникват, са отделна тема, която ще я мислят, когато му дойде времето.
И да се върна към самата тема - дори на 99% да пречистят дизела, пак му е изпята песента.
Просто защото хората много бързо ще свикнат и поискат само електрическа тяга.
Както дизеловата тяга уби чудесните и прекрасни, вечни бензинови мотори.
А аз ще гледам и ще се радвам на тази гибел
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
Да,де ,ама идваха тук в България някакви стратегически инвеститори да преговарят за завод за батерии на свет.известна марка. Тъй,че отдалеченото замърсяване не е толкова далече. Иначе ще видим немските инженери какво са измислили по въпроса за дизелите.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
Проблемът не е къде се прави батерията, а откъде идват суровините и къде отиват после.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
Да, като цяло дизела е приключил живота си според всички производители и еколози. Това съм го казвал преди много години тук в този форум ,но тогава абсолютно никой не вярваше. Това беше ясно на всички производители преди доста години, откъдето го знаех и аз, но защо да не опитат да вземат още пари от вярващите в тази технология.
Допълнителното поставяне на газова уредба на стандартен двигател е абсолютно достатъчно за покриване на всички еко норми за години напред. За разработка на специални такива двигатели , никой не го е грижа и не го интересува.
Бъдещето е главно на електрическите автомобили. Хибридите в този вариант, също нямат бъдеще, единствената фирма, която все още залага главно на тях е Хонда.
И пак повтарям, за тези фирми не са екологията е важна, а правенето на пари, всичко друго е на заден план. Появи ли се и най-малка възможност за това, независимо от другите фактори, тя ще се реализира.
Допълнителното поставяне на газова уредба на стандартен двигател е абсолютно достатъчно за покриване на всички еко норми за години напред. За разработка на специални такива двигатели , никой не го е грижа и не го интересува.
Бъдещето е главно на електрическите автомобили. Хибридите в този вариант, също нямат бъдеще, единствената фирма, която все още залага главно на тях е Хонда.
И пак повтарям, за тези фирми не са екологията е важна, а правенето на пари, всичко друго е на заден план. Появи ли се и най-малка възможност за това, независимо от другите фактори, тя ще се реализира.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
Нека да не омаловажаваме новият дизел на VW, все пак няма как да го сравянваме с електроавтомобилите. Предимствата му са много>
1. За пет минути зареждаш и после до 1200 километра караш! "Електрочистите с батерии" за това разстояние се зареждат най-малко 3 пъти. От Германия до България поне 5 пъти!
2. Ако се направи баланс на изпускания и вграден в автомобила СО2 дизелът пак излиза отпред! С какъв ток ще се зареждат "чистите" електроавтомобили? С ток от атомната и от въглищните Марици? Няма нужда да се джиткаме по грешни направления предписани от зелената диктатура.
3. Цената, по-принцип електроавтомобилите, поне засега, са грубо 2 пъти по-скъпи от останалите.
4. Да правилно го каза Груп, с тези "чисти" автомобили само прехвърляме замърсяванията от една страна в друга, но не това е решението на проблема в глобален мащаб. Затова "чистите"ще си останат един нишов модел за големите градове и за хора с повече парични знаци в контото!
5. Ако след 10-12 години батерията сдаде багажа трябва да се изхвърли и някой да рециклира поне редките метали вложени в нея. Да не казвам,че една нова батерия ще е над 10000 евро бройката и в новата пак ще са вкарани СО2 газове за още 10-12 години работа на обикновен бензинов двигател.
1. За пет минути зареждаш и после до 1200 километра караш! "Електрочистите с батерии" за това разстояние се зареждат най-малко 3 пъти. От Германия до България поне 5 пъти!
2. Ако се направи баланс на изпускания и вграден в автомобила СО2 дизелът пак излиза отпред! С какъв ток ще се зареждат "чистите" електроавтомобили? С ток от атомната и от въглищните Марици? Няма нужда да се джиткаме по грешни направления предписани от зелената диктатура.
3. Цената, по-принцип електроавтомобилите, поне засега, са грубо 2 пъти по-скъпи от останалите.
4. Да правилно го каза Груп, с тези "чисти" автомобили само прехвърляме замърсяванията от една страна в друга, но не това е решението на проблема в глобален мащаб. Затова "чистите"ще си останат един нишов модел за големите градове и за хора с повече парични знаци в контото!
5. Ако след 10-12 години батерията сдаде багажа трябва да се изхвърли и някой да рециклира поне редките метали вложени в нея. Да не казвам,че една нова батерия ще е над 10000 евро бройката и в новата пак ще са вкарани СО2 газове за още 10-12 години работа на обикновен бензинов двигател.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
ТДИ с VVTI от бензинов мотор и три катализатора/ДПФ-а. Да го направят да върви на чист биодизел, няма ли пак да спази нормите?
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Нов революционен дизелов двигател от VW
Да, като знаем колко ''читави'' дизели правят всички производители напоследък, този ще е действително ''надежден''. Няма как на един дизел да му набуташ един милион системи за ниски емисии, да искаш да му е малък обема, да му е висока мощността, да му е нисък разхода, да набуташ 2000 бара налягане минимум в горивната система и един милион датчици а пък и да е надежден от петата година натам. Няма как да стане. Страхотен ще е двигателя като нов, но е нещо което аз поне, никога не бих си купил.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта