Нов революционен дизелов двигател от VW

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3198
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот Водния дух1 » Вто 18 фев 2020 21:02


Това,ако е истина,че изработката на една батерия замърсява колкото един бенз.автомобил за 10г е доста интересно... Значи,скандала предстои. А към колегата cecoa1,да прочете темата в нашия форум за газифициране на дизел. Общо взето нафтата служи за запалване,а като подадеш газ ,постъпва газта.Само не мога да си спомня за какво ставаше дума- за пропан-бутан,или за природен газ.




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 411
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот cecoa1 » Вто 18 фев 2020 21:15


На мен за разни дизели с газ ми е ясно... Не ми е ясно за дизел изцяло на газ, щото такива няма :a045


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4325
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот hvp800 » Вто 18 фев 2020 21:31


cecoa1 написа:На мен за разни дизели с газ ми е ясно... Не ми е ясно за дизел изцяло на газ, щото такива няма :a045

Аз знам за няколко преработени дизела , само на метан , на нафта не могат да изминат и километър. Технологията е от поне 5г по нашите земи , така че не става дума за нещо ново , и уникално.
https://www.bulauto.com/%D0%BF%D1%8A%D1 ... B8-%D0%B5/ освен Ивеко , и други разработват такъв вид придвижване , но фокуса , и енергията на големите играчи е насочена другаде.
Да счита за офтопик :)


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 10887
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 18 фев 2020 21:35


Изобщо не е офф Ице!
Факта,че камиони минават на метан е показателен.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 411
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот cecoa1 » Вто 18 фев 2020 21:56


Това обаче въобще не са дизелови двигатели. Точно защото са ми известни въпросния в Ивеко, а и някои други, от доста по-отдавна, основно по автобуси за градски транспорт, затова и повдигнах въпроса. Тези мотори са си със свещи, различни са още бутала, глави, турбо, и много по периферията.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4325
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот hvp800 » Вто 18 фев 2020 22:27


Някогашните бяха газо-дизели.
А то е ясно , че си има запалителни свещи и прочие екстри на бензиновите мотори , а ползват по-голямото сгъстяване на дизелите.
Така по-добре ли е :)


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 1961
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот Курт Деликуртев » Вто 18 фев 2020 23:40


Водния дух1 написа:Това,ако е истина,че изработката на една батерия замърсява колкото един бенз.автомобил за 10г е доста интересно...


Освен това са необходими редки метали, който се добиват с детски труд в Африка и Южна Америка. При добива се ползват огромни количества вода, която се замърсява и не става за поливане или пиене. В Чили показаха едно племе индианци, които не могат повече да се изхранват в изконните им земи, понеже правителството е дало на концесия техни земи за добив на редки метали за батериите на електроавтомобили.

Дизелови и бензинови двигатели нямат алтернатива, но задаващата се зелена диктатура не се спира пред нищо, дори ни тика към електроавтомобили, които само на хартия са екологични!


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 411
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот cecoa1 » Вто 18 фев 2020 23:48


Обикновенно и сгъстяването е малко по-ниско при моторите само на метан.
Иначе газодизел също има и съвременен, макар че май само на една марка, и наистина е уникален - газ и дизел се впръскват през една и съща дюза.


https://youtu.be/Fo7VgvRG-6U

Но все пак трябва да се отбележи, че с газовите горива е малко по-сложен въпроса при леките автомобили поради компановъчни причини.
То вероятно точно заради същото, в Европа не се ползват чак толкова като в България, газовите уредби. Пък и стандарта е по-висок, а разправията с поставяне и поддържане на газовата уредба, си заслужават само при големи пробези и при коли с голям разход. Ама за голям пробег хората взимат направо дизел, а собствениците на големи бензинови мотори, обикновенно не ги бъркат толкова парите. Освен това пропан-бутана е по-скъп значително от в България, предполагам и с метана е така. Като се сложи и че често багажника се намалява с бутилки... Та не е чудно, че доста по-малко хора карат на газ.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Темерут
Мнения: 8381
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот group® » Сря 19 фев 2020 1:50


Явно темата тръгна криво заради това:
megatronS написа:Може да се газифицират, както дизелови, така и бензинови.


Обаче, ставаше дума за ДВГ, който е проектиран от производителя за работа на LPG.
Не за конверсия, пригаждане и т.н.
Тоест този разговор за дизели на газ е излишен.
Дизелов плъгин хибрид - по-може :icon_lol

Причините да не се развива LPG, според мен:
- предразсъдъци - трябва да се инвестира в промяна на нагласите. Ханс, който кара дизели от 20г и върти по 60к км годишно, трудно ще смени концепцията. А това са пари в неясна посока. Тук се намесва консерватизъм, който ще сложа отделно.
- развойна дейност - толкова много пари са вкарани за да се задоволи глада за дизели в последните десетилетия, че никой не иска да инвестира тепърва в тази насока.
- консерватизъм - всички немски производители, са консервативни и залагат на сигурно (френските и други в Европа - просто следват). Редовно се чуват изказвания в ръководството, че са допуснали да изостанат много по отношение на електромобилите. Късно се усетиха, че златната кокошка (дизел), ще спре да снася. Чакат да видят накъде духа. По същата причина не развиха и LPG. За съжаление и никой друг не поведе хорото.
- трудности да се постигне задоволително съотношение - пробег/мощност/обем на багажник/тегло. Вероятно заради липсата на повече разработки или заради други причини, но явно не може да се постигне добро съотношение за тези неща. Клиентите искат мощност. Тя върви с висок разход на LPG (количество/тегло, а не финансов). Това води до нужда от големи резервоари, които намаляват багажника и вдигат теглото. Както знаем от оценките/ревютата на коли по медиите, доста точки ще загуби всеки модел, който реши да се бори с това съотношение.
- преждевременно остаряване - със сигурност при дизелите много по-лесно се контролира жизнения цикъл на колата. Прилично голям и мощен LPG двигател, който няма нужда от даунсайзинг, би бил прекалено евтин и лесен за дългосрочна експлоатация. Виждаме, че такива двигатели не са на почит вече. Дори сред клиентите. Никой не иска вече атмосферен двигател :icon_sad


Относно електромобилите - вече се споменава много пъти из различните теми във форума, че основното екологично преимущество е отдалеченото замърсяване. Електромобилът не пуши в града и не трови хората. Това е основната грижа за момента. Новите проблеми, които изникват, са отделна тема, която ще я мислят, когато му дойде времето.

И да се върна към самата тема - дори на 99% да пречистят дизела, пак му е изпята песента.
Просто защото хората много бързо ще свикнат и поискат само електрическа тяга.
Както дизеловата тяга уби чудесните и прекрасни, вечни бензинови мотори.
А аз ще гледам и ще се радвам на тази гибел :mhihi :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3198
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот Водния дух1 » Сря 19 фев 2020 6:43


Да,де ,ама идваха тук в България някакви стратегически инвеститори да преговарят за завод за батерии на свет.известна марка. Тъй,че отдалеченото замърсяване не е толкова далече. Иначе ще видим немските инженери какво са измислили по въпроса за дизелите.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Темерут
Мнения: 8381
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот group® » Сря 19 фев 2020 9:10


Проблемът не е къде се прави батерията, а откъде идват суровините и къде отиват после.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 554
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот megatronS » Сря 19 фев 2020 20:20


Да, като цяло дизела е приключил живота си според всички производители и еколози. Това съм го казвал преди много години тук в този форум ,но тогава абсолютно никой не вярваше. Това беше ясно на всички производители преди доста години, откъдето го знаех и аз, но защо да не опитат да вземат още пари от вярващите в тази технология.
Допълнителното поставяне на газова уредба на стандартен двигател е абсолютно достатъчно за покриване на всички еко норми за години напред. За разработка на специални такива двигатели , никой не го е грижа и не го интересува.
Бъдещето е главно на електрическите автомобили. Хибридите в този вариант, също нямат бъдеще, единствената фирма, която все още залага главно на тях е Хонда.
И пак повтарям, за тези фирми не са екологията е важна, а правенето на пари, всичко друго е на заден план. Появи ли се и най-малка възможност за това, независимо от другите фактори, тя ще се реализира.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 1961
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот Курт Деликуртев » Сря 19 фев 2020 20:31


Нека да не омаловажаваме новият дизел на VW, все пак няма как да го сравянваме с електроавтомобилите. Предимствата му са много>
1. За пет минути зареждаш и после до 1200 километра караш! "Електрочистите с батерии" за това разстояние се зареждат най-малко 3 пъти. От Германия до България поне 5 пъти!
2. Ако се направи баланс на изпускания и вграден в автомобила СО2 дизелът пак излиза отпред! С какъв ток ще се зареждат "чистите" електроавтомобили? С ток от атомната и от въглищните Марици? Няма нужда да се джиткаме по грешни направления предписани от зелената диктатура.
3. Цената, по-принцип електроавтомобилите, поне засега, са грубо 2 пъти по-скъпи от останалите.
4. Да правилно го каза Груп, с тези "чисти" автомобили само прехвърляме замърсяванията от една страна в друга, но не това е решението на проблема в глобален мащаб. Затова "чистите"ще си останат един нишов модел за големите градове и за хора с повече парични знаци в контото!
5. Ако след 10-12 години батерията сдаде багажа трябва да се изхвърли и някой да рециклира поне редките метали вложени в нея. Да не казвам,че една нова батерия ще е над 10000 евро бройката и в новата пак ще са вкарани СО2 газове за още 10-12 години работа на обикновен бензинов двигател.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 705
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот toraborat » Сря 19 фев 2020 21:37


ТДИ с VVTI от бензинов мотор и три катализатора/ДПФ-а. Да го направят да върви на чист биодизел, няма ли пак да спази нормите?


Потребителски аватар
lion_heart002
Мнения: 2238
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: A4 B6 100C3 CR-V
Двигател: AVB WH K20A4

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот lion_heart002 » Сря 19 фев 2020 22:38


Да, като знаем колко ''читави'' дизели правят всички производители напоследък, този ще е действително ''надежден''. Няма как на един дизел да му набуташ един милион системи за ниски емисии, да искаш да му е малък обема, да му е висока мощността, да му е нисък разхода, да набуташ 2000 бара налягане минимум в горивната система и един милион датчици а пък и да е надежден от петата година натам. Няма как да стане. Страхотен ще е двигателя като нов, но е нещо което аз поне, никога не бих си купил. :th_up



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта