заинтригуван от мненията в темата за "завъртането"мисля ,че ще бъде уместно да обсъдиме предимствата и недостатъците на различните видове задвижване.
личните наблюдения и опит .техниките на майсторското шофиране .
аз правя така:
по-принцип когато карам с предно предаване при подхлъзване и завъртане- контрирам с волана и подавам газ,но не много щото колата става неконтролируема.по възможност свалям предавката.
логиката е ,че предните гуми ще издърпат задницата в желаната посока,но не винаги е така.
по същата логика когато съм с задно отпускам газта защото накъдето и да въртиш геврека задните колела бутат колата в тяхната траектория т.е.в посоката на колата спрямо пътя.
с 4Х4 имам един добре запомнящ се пирует и стигнах до извода,че са много надежни и сигурни,но тръгне ли да се върти вярно трябва да си :"майстор на меча"
Tехники на шофиране - предно, задно, 4Х4
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
при 4х4 техниката е такава (мои наблюдения):
влизаш в завоя без газ докъм средата на дъгата (относително) и от там сритваш педала и тя тръгва с вратите напред. ако пуснеш газта си продължаваш така ако задържиш това трае кратко време и следващия ход на колата е да почне да поема по посоката която си й задал с волана. щом усетиш че тръгва-веднага компенсираш. ако го направиш точно задницата се занася (това също се внимава и съответно компенсира) и става много красиво. но ако се забавиш и милисекунда повече задното почва да те избутва все повече и се увърташ като пумпал. естествено скороста играе много важна роля и затова препоръчвам експерименти на лед на широко и бавно.
като му хванеш цаката може да се прави и бързо на сухо. бързо на лед на става въобще щото проблема става чисто технически-никой не може да извади тия рефлекси. а ако искаш да се изнесеш като сайнц влизаш в завоя почти направо и рязко извърташ волана изведнъж и сритваш газта. ама там вече играят кончетата ако са малко не става нищо. абе гадничко си е.
а, и друго, на синхро с вискосъединител отзад няма да стане. трябва да е куатро-постоянно 4х4 без никакво изключване. и да е изключен блокажа на задния диф.
влизаш в завоя без газ докъм средата на дъгата (относително) и от там сритваш педала и тя тръгва с вратите напред. ако пуснеш газта си продължаваш така ако задържиш това трае кратко време и следващия ход на колата е да почне да поема по посоката която си й задал с волана. щом усетиш че тръгва-веднага компенсираш. ако го направиш точно задницата се занася (това също се внимава и съответно компенсира) и става много красиво. но ако се забавиш и милисекунда повече задното почва да те избутва все повече и се увърташ като пумпал. естествено скороста играе много важна роля и затова препоръчвам експерименти на лед на широко и бавно.
като му хванеш цаката може да се прави и бързо на сухо. бързо на лед на става въобще щото проблема става чисто технически-никой не може да извади тия рефлекси. а ако искаш да се изнесеш като сайнц влизаш в завоя почти направо и рязко извърташ волана изведнъж и сритваш газта. ама там вече играят кончетата ако са малко не става нищо. абе гадничко си е.
а, и друго, на синхро с вискосъединител отзад няма да стане. трябва да е куатро-постоянно 4х4 без никакво изключване. и да е изключен блокажа на задния диф.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 130 госта