как да си почистим двигателя ОТВЪТРЕ

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
niki123
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 21 апр 2005 12:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niki123 » Пон 09 май 2005 7:33


700 хил км.... значи страшно няма - тук надали някой ще си кара колата толкова дълго преди да я разкара ;)

В същност за повдигачите е по-добре да е по-тънко маслото. Кофти им е на лагерите. На кола на около 260 хил км сложих 0W40 синтетика - резултатът беше яко разтропване. Сменихме основни и биелни лагери, почнах да и сипвам 15W40 минерално масълце и колата заспа - карах я около 60 хил км още без да гъкне.

Иначе от добавките за масло имам опит с онова руско чудо - Универсален модификатор. Благодарение на него се наложи да сваляме повдигачите. Гадното нещо прави един тънък червеникав слой върху всичко върху което попадне и този слой беше напълно достатъчен за да блокира повдигачите. Наложи се да сменя и разпределителния вал - не зная дали има пряка връзка с блокиралите повдигачи или просто му беше дошло времето. Достатъчно скъпо ми излязоха експериментите с маслото, така че вече съм на мнение че там шега не бива - никакви добавки и никакви "спортни" идеи. Те колите си има определен ресурс и тъй като ние си ги купуваме прилично остарели, трябва да се съобразяваме с този факт.

Преди 2 седмици си купих едно Голф-че 95-та, внесено от Италия. Може да са големи мърлячи (сервизна книжка... квооо?!?! :) ), но маслото беше в доста добро състояние като го източихме. Сега съм сложил едно Арал-че полусинтетика 10W40 и смятам да го ползвам един вид за почистване на двигателя (десният ми крак е все още много тежък и оборотомера постоянно облизва червената зона). Ще го сменя след 4 - 5 хил км. с някакво по-добро масълце и ще започна да карам колата по-спокойно.




Потребителски аватар
Golf 3 -Astra 1.6
Мнения: 67
Регистриран на: Съб 07 май 2005 11:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 -Astra 1.6 » Пон 09 май 2005 11:55


Нямям намерение да влизам в спор. Просто има достатъчно недобросъвестни менячи на масло, които гледат да ти продадат синтетиката без да обясняват кое за какво е. Разликата между един добре гледан двигател на 60 000км примерно е много голяма в сравнение с един добре гледан 200 000 километров. Аз не съм казал, че от синтетиката двигателя ще блокира примерно, просто за един достатъчно износен двигател синтетичния филм не е достатъчен. Независимо как се кара колата, едно минерално масло на реномиран производител запазва на 99% качествата си пробега указан от производителя. Първата ми кола беше Лада 1500, карах я само с Диона супер, от немърливост и направих основен ремонт на 450 000 км, просто все не ми оставаше време да сменя една семеринга и от там течеше (хвърляше) масло. След по-дълъг пробег от 600-700км винаги бях под минимума с около половин литър. Накрая, не че се скапа но реших да направя ремонта и кво излезе - първи ремонт на коляновия вал и на буталата. Приятеля дето го прави не можа да повярва, щото знаеше как се кара тази Лада редовно на 5000 -5500 оборота. Ами тва е, всеки слага каквото си иска, хубаво е да знаем какво трябва. :)




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8225
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 15 юни 2005 20:29


Месец и нещо никой не е коментирал по темата-на въпроса лично аз къде чул къде не- правя промивка на двг на всяка втора смяна на маслото- щото съм с турбодизел а т,ва турбо е нож с две остриета дава мощност ама пък как пълни маслото със сажди не е истина за т,ва печките си им требе тъничко масълце-каквото представляват всички препарати за промиване на двг-чувал съм за някво вретенно масло ли е к,во ли ,че и с него се правели промивки.На тъста ми Пежото сме му промивали двг с 4 литра нафта-само въртене на стартер обаче- достраша ни да не преебем моторчето а то е класика в жанра знаменитият XUD 9 bowdown bowdown bowdown bowdown ама не знам к,во всъщност сме направили.За бенз.мотори не коментирам к,во да им се промива то маслото си е със същия цвят след 10000км.Заключ.




Потребителски аватар
tzankov
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 27 мар 2010 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: как да си почистим двигателя ОТВЪТРЕ

Мнениеот tzankov » Съб 10 дек 2016 16:25


Колеги имам и Рено Лагуна 2, 2.2 DCI 150 кс От месец го купих с счупено турбо и какво ли не правя по него... вчера отворих двигателя капака на клапаните.. и какво да видя ето 4 сники:

http://tzankov.snimka.bg/automobiles/re ... 4.37652676

Въпроса ми е към тези които са имали подобен проблем: Как се чисти такова нещо и с какво, без да се сваля двигателя?

Благодаря на всички отзовали се!





Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: владислав и 9 госта