Мерене на компресия - начини.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мерене на компресия - начини.

Мнениеот °niksi° » Пон 11 юли 2005 12:57


Как е по-правилно да се мери компресията. От разлини места чувам различни начини.

Аз го знам по следния начин:
1. При студена кола
2. За дизел/бензин сваля се дюзата/свещта и на нейно място се навърта накрайника на компресомера.
3. Въртиш ключа да направи няколко оборота и това е.

Забележка: За дизел се откача кабела от клапанчето на ГНП, и не се пипа педала на газта. За бензин се прекъсва подаването на ток към свещите и педала на газта се натиска до край.

На едно място гледах следното.
1. Мери се на топъл двигател.
2. Сваля се дюзата/свещта слага се компресомера и се пали колата да работи.???????
Ето това тука малко ме обърка.

На друго място пък обясняват че трябвало да се свалят всички дюзи/свещи с изключение на мястото на което мериме.


Каква е истината.




Потребителски аватар
ЧАНДЛЪР БИНК
Мнения: 456
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ЧАНДЛЪР БИНК » Пон 11 юли 2005 13:26


на мен ми я замериха като:

1. на загрял мотор
2. сваля се свеща
3. сваля се кабела то дистрибуторната капачка до бобината.
4. слага се компресомера на мястото на свеща и се върти на стартер с пълна газ.


Потребителски аватар
ifa
Мнения: 84
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ifa » Пон 11 юли 2005 13:35


spam а колко струва това удоволствие? spam


Потребителски аватар
ЧАНДЛЪР БИНК
Мнения: 456
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ЧАНДЛЪР БИНК » Пон 11 юли 2005 13:38


ifa написа:spam а колко струва това удоволствие? spam

на мен ми го прави приятел и не ми взе нищо но цената е към 10лв.
компресомера ме накефи много щото чертаеше едни диаграми.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 11 юли 2005 15:18


И аз така знам - че се мери само на топъл двигател.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пон 11 юли 2005 17:10


Преди време като ходих да ми я мерят чаках час и половина да изстине колата и затова съм останал с убеждението че трябва да е студена.
Ще взема да я измеря и на студен и на топъл да видя какви разлики ще даде. mhihi mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
M4r1qn
Мнения: 619
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
Автомобил:
Двигател: C5 X7
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот M4r1qn » Пон 11 юли 2005 18:03


Поради температурните разширения би трябвало на топъл двг. да се мери - още повече че колата ти работи топла в повечето случаи а не тудена - би трябвало да те интересува показанията на топъл мотор а не на студен.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2191
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Пон 11 юли 2005 18:07


Аз скоро ходих на диагностика и карах майстора да ми мери компресията. Та по този случай той ми каза, че трябва да се изчака да изстине двигателя, но защото ако се отвият дюзите на топъл двигател може да им се прецака резбата и после уй. 1.6д двигател


Lazar
Мнения: 164
Регистриран на: Чет 30 дек 2004 10:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Lazar » Пон 11 юли 2005 18:25


w_smith написа:Аз скоро ходих на диагностика и карах майстора да ми мери компресията. Та по този случай той ми каза, че трябва да се изчака да изстине двигателя, но защото ако се отвият дюзите на топъл двигател може да им се прецака резбата и после уй. 1.6д двигател


И аз така знам...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 11 юли 2005 19:20


SSivanov написа:на мен ми я замериха като:

1. на загрял мотор
2. сваля се свеща
3. сваля се кабела то дистрибуторната капачка до бобината.
4. слага се компресомера на мястото на свеща и се върти на стартер с пълна газ.


Oпааа т.3 води до пробив в комутатора.Бобината респективно крайният транзистор на комутатора остава без товар и резултата е пробит краен транзистор. - комутатор межди 40 и 60 лв ,тия от 40 лв за за почти еднократна употреба.

Преди да се върти стратера се прекъсва захранването към комутатора.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Пон 11 юли 2005 20:18


разлика между топъл и студен мотор почти няма(0.1), а когато се мери не се върти с ключа на стартер а се подава директен + на стартера. така се избягва риска от смяна на комутатор и т.н.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Пон 11 юли 2005 21:02


kris11 написа: Oпааа т.3 води до пробив в комутатора.Бобината респективно крайният транзистор на комутатора остава без товар и резултата е пробит краен транзистор. - комутатор межди 40 и 60 лв ,тия от 40 лв за за почти еднократна употреба.

Преди да се върти стратера се прекъсва захранването към комутатора.


или се бодва една свещ в кабела и се дава на маса за да има товар... :idea:


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пон 11 юли 2005 21:50


popeye написа:разлика между топъл и студен мотор почти няма(0.1),

Е това ми е достатъчно.

а когато се мери не се върти с ключа на стартер а се подава директен + на стартера. така се избягва риска от смяна на комутатор и т.н

Това за бензин, аз на дизелчето ще я меря.

Мерсим ви за отговорите.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 12 юли 2005 17:30


vaskoto1 написа:
kris11 написа: Oпааа т.3 води до пробив в комутатора.Бобината респективно крайният транзистор на комутатора остава без товар и резултата е пробит краен транзистор. - комутатор межди 40 и 60 лв ,тия от 40 лв за за почти еднократна употреба.

Преди да се върти стратера се прекъсва захранването към комутатора.


или се бодва една свещ в кабела и се дава на маса за да има товар... :idea:

Да така е.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Съб 16 юли 2005 16:45


Една малка подробност при меренето на компресията е, че за най достоверни резултати двигателя трябва да е загрят някъде на 60*С.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 183 госта