Реле със закъснение при изключване

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
tesiv
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Реле със закъснение при изключване

Мнениеот tesiv » Пон 11 фев 2008 23:23


искам да модна колата с един ксенон, и ми трябва идея или вид реле, което при отпадане на напрежеието към него да задържи контакта още 5-10 сек.

някакви идеи?

мерси предварително




Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sin orel C20XE » Вто 12 фев 2008 0:29


:shock
И за какво ти е тва чудо на техниката?


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Вто 12 фев 2008 0:36


Колко мощно да е релето и колко време да задържа?


tesiv
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tesiv » Вто 12 фев 2008 0:45


мощността не ме притеснява защото ще управлява бобината на друго реле 40А, през което ще захраня ксенона директно от акумулатора.

а това реленце да е от 5 секунди закъснение нагоре и ще ми позволи да предотвратя прекъсвания на ксенона при светлинен клаксон, при смяна къси дълги и ако задържа повече време - при излизане от колата ще осветява пътя за известно време :-Р


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Вто 12 фев 2008 1:43


5 лв. без електроника и не се влияе от смущения.


tesiv
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tesiv » Вто 12 фев 2008 9:44


MamaMy написа:5 лв. без електроника и не се влияе от смущения.


къде мога да го намеря това реле?
според мен без никаква електроника няма как да го накарам да не се изключи. кое ще го задържи иначе?


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Вто 19 фев 2008 9:51


Реленцето е с контакти 3А и намотка 1,7ком. Консумира толкова малко ток, че като му сложиш успоредно на краката един кондензатор 470 мф държи след отпадане на захранването около 5 секунди. Това всичкото се събира в кибритена кутия и ти остава място и за клечки. :D


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 19 фев 2008 10:16


Без електроника може ли да се направи да включва и изключва със закъснение. Примерно да включва след 5секунди а да изключва след10


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Чет 21 фев 2008 0:18


само преди кондензатора турни един диод , за да не се окаже, че бобината на релето не е единственият консуматор :wink:
за winnwer25:
ако един полевак или MOS транзистор е електроника значи не може :lol: доста по-евтин е от релето, а консумацията му е в пъти по-малка ! Един R+С между G&S и "захранваш" през още един R. Товарното реле в дрейна :)


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 21 фев 2008 0:51


Dobromirski написа:само преди кондензатора турни един диод , за да не се окаже, че бобината на релето не е единственият консуматор :wink:
за winnwer25:
ако един полевак или MOS транзистор е електроника значи не може :lol: доста по-евтин е от релето, а консумацията му е в пъти по-малка ! Един R+С между G&S и "захранваш" през още един R. Товарното реле в дрейна :)

Може и да не е електроника, но не мога да си го направя сам. А за първия вариант - всякакво реле ли става, или точно определено?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Съб 15 мар 2008 10:34


MamaMy написа:Реленцето е с контакти 3А и намотка 1,7ком. Консумира толкова малко ток, че като му сложиш успоредно на краката един кондензатор 470 мф държи след отпадане на захранването около 5 секунди. Това всичкото се събира в кибритена кутия и ти остава място и за клечки. :D

Някой може ли да ми разясни какво реле точно трябва да си купя за да се получи това с кондензатора. Ако сложа кондензатор на повече мф повече време ли ще задържа?


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Съб 15 мар 2008 21:32


Реленцето е малко черно за монтаж на платка. Купувах го от Радимекс и е с номер 842-1С-С/24VDC.
Колкото по-голям кондензатор сложиш, толкова се увеличава времето на задържане, но и размера.


kipi
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kipi » Нед 16 мар 2008 10:32


реле с Флип-Флоп колега. Има ги с колкото сек искаш общо взето.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Нед 16 мар 2008 11:10


MamaMy написа:Реленцето е малко черно за монтаж на платка. Купувах го от Радимекс и е с номер 842-1С-С/24VDC.
Колкото по-голям кондензатор сложиш, толкова се увеличава времето на задържане, но и размера.

благодаря за пояснението. Аз пробвах с реле с намотка 400 ома и кондензатор 2200мф но задърва съвсем малко. А на това посоченото пише 24V на мене не ми ли трябва 12V


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Пон 17 мар 2008 23:45


Работи си прекрасно на 12 волта. То при релетата това е ориентировъчно. Тока на сработване е важен. Това работи от 11 волта без грижи. Едно устиска и на 28,2 волта по погрешка :oops: .



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта