Наближава :arrow КАЛОЯНОВО (9-10 юни 2018 г.)

Реле със закъснение при изключване

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7141
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 18 мар 2008 0:21


Нямам късмет с тези релета. В магазините не им знаят съпротивлението на намотката. Последно купих едно със съпротивление 700 ома, но и то не ми върши работа.




Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 2930
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Реле със закъснение при изключване

Мнениеот georgebonev » Чет 03 авг 2017 11:03


Много стара тема, но май единствена по въпроса...

Нужно ми е "автомобилно" реле, което да изключи 1-2 минути след като му се спре подадения управляващ сигнал/захранване.
На 12V, ще работи постоянно от няколко минути, до максимум 3 часа. Свързано след контакт, а при изключване от контакт - директен плюс от акумулатора. Ще се управлява от таймер за водна печка и/или дистанционно/копче.
Ще управлява допълнителна водна помпа около 14W (макс. 5А, реално около 0.3-1А от тест на сухо). След изключване от контакт и изваждане на ключа, искам водната помпа да работи още около минута-две.

Нещо като тези примерни:
http://elimex.bg/product/117522/kit-k21 ... stvie.html
(какво означава ниско ниво?)

http://radimex.eu/%D0%A0%D0%B5%D0%BB%D0 ... %B5&page=5
(това има бутон за принудително спиране)


Потребителски аватар
bobocamaro
Мнения: 7650
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Реле със закъснение при изключване

Мнениеот bobocamaro » Чет 03 авг 2017 12:21


georgebonev написа:Нещо като тези примерни:
http://elimex.bg/product/117522/kit-k21 ... stvie.html
(какво означава ниско ниво?)..

Запускане по "маса"(логическа нула), когато масата на схемата е свързана с масата на автомобила.
Управляващият ти сигнал трябва да "омаси" входа на схемата, там където е ключето. По "плюс" няма да сработи.


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 823
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Реле със закъснение при изключване

Мнениеот anrus » Чет 03 авг 2017 13:29


Вземаш едно обикновено реле, отваряш го и му слагаш полярен кондензатор паралелно на бубината и един диод преди нея (за да не разтоварва по другите вериги след отпадане на захранването). Капацитета на кондензатора (времезадържането без захраване) ще установиш с проби.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 2930
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Реле със закъснение при изключване

Мнениеот georgebonev » Чет 03 авг 2017 17:46


Клеми 86 и 85 са управляващите, т.е на тях паралелно трябва да закача диода и кондензатора.
Мисля, че кондензатора няма да се събере вътре, затова сигурно ще се запоят отвън на кабелите... в краен случай.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5192
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Реле със закъснение при изключване

Мнениеот ktamen » Чет 03 авг 2017 21:37


И аз мисля, че няма да се събере вътре. Подозирам, че за няколко минути ще са нужни над 100 000мкф
Кондензаторът ще пречи на релето да цъка достатъчно рязко, демек релето няма да може да комутира безопасно и надеждно голям ток, затова е желателно релето да управлява друго реле.
Токът на помпата измерен на сухо, нищо не значи, на мокро консумацията ще се увеличи драстично.


инжектопляктор
Мнения: 3800
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 1800ccm 90hp RP
Местоположение: Бургасс

Re: Реле със закъснение при изключване

Мнениеот инжектопляктор » Нед 06 авг 2017 11:36


За таймери нещо да сте чували? Стига сте живели преди 70 години. Релето е елемент за комутиране и не му придавайте никакви други характеристики.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 2930
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Реле със закъснение при изключване

Мнениеот georgebonev » Пет 01 сеп 2017 18:15


Взех го, :arrow това от Елимекс.
Това му е принципната схема:
Изображение

От първия път го свързах и тръгна както се искаше, но после реших, че не искам да е постоянно закачено на акумулатора и 2-3 дена проби-грешка...

Първа схема на свързване, постоянно под напрежение.

Изображение
Втора схема, под напрежение (захранено) само при необходимост.
Изображение

Кое - какво е и как действа:
Релето за време (модула) работи на принципа:
Когато "превключвателя" (SW, долу в ляво на платката, буксата с два пина) е отворен и имаме подадено захранване (горе в дясно на платката), релето на модула превключва от затворено положение (червената чертичка, на втората схема, долу в дясно, 3-пиновата букса, 2 и 3 пин са затворени) в отворено - зелената чертичка (2 и 1 пин са затворени), и след зададеното време от потенциометъра (горе в ляво) отново се връща в затворено положение и остава така. Затворено и отворено - условно казано.

Когато SW е затворен и има захранване на модула, релето превключва от 2-3 пин (червена) към 2-1 пин (зелена) и остава така, докато има захранване на модула.
При отваряне на превключвателя, след зададеното време, релето превключва от 2-1пин към 2-3 пин.

2 пин е общ, 3 пин е горе, 1 пин е долу на 3 пиновата букса. Тези пинове нямат връзка със захранването на модула. Връзката между тях се управлява от релето на модула.
:exclaim Докато превключвателя SW (долу в ляво на модула) има връзка със захранването на модула и затова е необходимо неговото управление да става с Ц/К ключе, бутон или реле, като не бива да се подава напрежение на неговите пинове.

Моята цел беше водната помпа да работи известно време след изключване от контакт, изгасяне на двигателя и приключване на работата на водната печка.

Схема 2: само при необходимост.
Когато реле 1 получи управляващ сигнал (напрежение, 12V) от таймера за печката или от ключе, свързано към "плюс", то превключва от "плюс след контакт ACC" към "постоянен плюс" от акумулатора и го подава към клема 86 (управление) на реле 2 и реле 4. Те от своя страна съответно превключват превключвателя SW в затворено положение и Реле 3 се "затваря". В следствие на затварянето на реле 3, постоянния плюс се прехвърля към водната помпа (и тя тръгва) и едновременно с това към пин 2 (общия) на модула и заедно с това на плюсовата клема за захранване на модула. Така захранен модул с напрежение, и затворен превключвател, релето на модула сработва и се отварят клеми 2 и 3, а се затварят клеми 2 и 1, като остават така докато не се изключат първо превключвателя, а след това и реле 3. (постоянния ток през реле 3 поддържа захранващото напрежение на модула).

Изключването на превключвателя и реле 3 става с изключване на управляващия сигнал на реле 1. Изключва се превключвателя SW (зададеното време започва да тече) и след зададеното време за закъснение се изключва връзката между 2 и 3 пин и реле 3 изключва захранването на модула и водната помпа.
:th_up



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта