Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот PACH » Съб 20 ное 2010 17:12


nylon написа:Така е така е...видях, грешката е моя. Но всмукателния няма ли да е от бус или и с автомобилния ще стане работата? И да развия следващия си въпрос: На бусовите турбо ГНП диафрагмата за boost-а са я направили хоризонтална, явно целта е да не опре в капака на ДВГ. Сега въпроса ми е, ако монтираш ГНП-то от лек ФВ - тя(диафрагмата) стърчи нагоре, е ще опре ли аджеба в капака? :roll: Също и към PACH: Когато си бил с AAZ имаше ли проблем с ГНП и разстоянието от диафрагмата до капака? Защото двигателя си го взел от лек автомобил.

И последно. Знам, че не му е тук мястото, но да използвам, ако може, тази трибуна: Регулируем ли е хода на педала на съединителя на нашите бусове? Аз стигнах до отговор НЕ, но не мога да си обясня защо е така.


От лек автомобил не става, опира и не се затваря капака.Да имах проблем с капака, реших го с голям чук и направих една хубава изпъкналост на капака, под която се събра помпата :) Да отговора за съединителя е "не се регулира", защо е така, може да попиташ инженерите от Фолксваген :)
А какво има за регулиране на съединителя, ако всичко ти е наред, няма нужда да се пипа.




Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Съб 20 ное 2010 17:56


nylon написа:Така е така е...видях, грешката е моя. Но всмукателния няма ли да е от бус или и с автомобилния ще стане работата? И да развия следващия си въпрос: На бусовите турбо ГНП диафрагмата за boost-а са я направили хоризонтална, явно целта е да не опре в капака на ДВГ. Сега въпроса ми е, ако монтираш ГНП-то от лек ФВ - тя(диафрагмата) стърчи нагоре, е ще опре ли аджеба в капака? :roll: Също и към PACH: Когато си бил с AAZ имаше ли проблем с ГНП и разстоянието от диафрагмата до капака? Защото двигателя си го взел от лек автомобил.

И последно. Знам, че не му е тук мястото, но да използвам, ако може, тази трибуна: Регулируем ли е хода на педала на съединителя на нашите бусове? Аз стигнах до отговор НЕ, но не мога да си обясня защо е така.

Ми, преди с "Лукаса "ми опираше и се наложи да резна гредичката на капака на двигателния отсек.Така ,че сега мисля да не ми създава проблеми.Иначе, както казва Ванката,чичо "Чук" оправя нещата.А,за смукателния колектор....имам и другия и може да го сменя ако и той създава проблеми.Изпускателния си е точно от бусов турбо двг.Проблема ми е сега ,че трябва да търся оригинални турбо пътища.Ако не намеря ,ще трябва да са къстъм от световния тунинг център Илиенци. :D


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Пет 26 ное 2010 11:11


Малко ъпче на темата.По принцип Халата трябваше да е готова за утре и да се появи на срещата, но не станаха плановете.Турбото ходи на стругари да му вадят шпилката.
PB250005.JPG
PB250006.JPG
Или поне така ми казаха...Както и да е.
Ето снимка и на заварената тръба,малко не угледно ,но за сега спестих 128лв за тръба
PB250007.JPG

Иначе,докато чаках тези неща свърших още малко работа по прехвърлянето на частите.Свалих картерите на двата мотора, можете да видите разликата в използваното масло.
PB200555.JPG


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Пет 26 ное 2010 11:23


Разликата м/у чистотата на двигателите е осезаемо видима
PB200554.JPG
PB200556.JPG
Предвид ситуацията ,преди да налея хубаво масло ,ще промия ДВГ-то с турбинно масло.То е малко тъничко,затова мотора няма да работи повече от 4-5 минути.Естествено ,промивката се прави със стария филтър,и после се слага нов.
И за последно,смених маслената помпа.
PB200557.JPG
PB200559.JPG

Това е за сега.Утре преди срещата може да сложа картера,за да знам ,че от долу всичко е готово.За целта си купих силикон на Виктор Реинц до 300 градуса.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Съб 04 дек 2010 13:20


Поради топлото време,което ни споходи през миналата седмица ,та до вчера,свърших доста работа по мотора.Като за начало,сложих картера.После се заех да извадя скъсаната шпилка на щуцера за парното на главата.И тук вече стана белята.Първо пробвах да я извадя с "обратен метчик".
PB200551.JPG
PB200552.JPG
Дали от незнание,щото за първи път ползвам "обратен метчик",или от къръщина,ама операцията не стана.Въпреки ,че спазвам инструкцията,метчика превъртя и не успях да я извадя шпилката.После реших да разпробия и да нарежа или по точно да прекарам резбата.Но при нарезването се счупи вътре метчика.
Изображение0206.jpg
Докато мисля как да станат нещата монтирах маховика със съединителя.
Изображение0205.jpg


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Съб 04 дек 2010 13:37


Между другото,по съвет на Ванката, натопих топлата част на турбото в газ за горене.След престой два дни,клапанът,който пропуска димните газове,се раздвижи.Турбото вече е лъснато и готово за употреба.
Изображение0198.jpg
Изображение0199.jpg
За съжаление и тук трябва да проявя творчество.При пробен монтаж на турбото се натъкнах на следния проблем
Изображение0200.jpg
Изображение0203.jpg
Изображение0204.jpg
Изхода на охлюва идва настрани, а входа на маслото-отдолу,резпективно,изходът отгоре.Реших да го занеса на майстори,дето се занимават с това,да преместят с по един болт топлата част.Така изходът ще е нагоре и щуцерите за маслото ще си дойдат на място.Остава после да направя и тръбичките за маслото.А самите въздуховоди ,ще са къстъм от Илиенци тунинг.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Съб 04 дек 2010 13:45


Проблема с щуцера за водното съединение е решен.От Практикер взех течна стомана на "Бизон".
Изображение0209.jpg
Намерих си болт- ф6 с конусна глава.
Изображение0208.jpg
Изображение0207.jpg
След почистване със спирт и леко зашкуряване залепих болта към предварително зафрезованата с бургия ф10 дупка.Е поналожи се и да пилна малко и главата на болта,която влиза в главата някъде към 2-2.5 мм.
Изображение0210.jpg


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Съб 04 дек 2010 14:01


На другия ден течната стомана вече се беше повтвърдила,дават и 24часа за пълно втвърдяване,поприпилих малко мястото където ще лежи гарнитурата.Която изрязах от малко по-дебел клингирит.Дупката ,която ще е откъм залепения болт я направих Ф8,така че да прилепне по-добре.
PC030013.JPG
Намазах,първо щуцера с силикона,и залепих гарнитурката към него.После силикон на самата гарнитура и монтирах щуцера към главата.
PC030014.JPG
Стягането на гайките става с усет за да не прецакаме цялата работа.
И понеже времето беше хубаво,а бе ранния следобед,познайте кой си влезе у дома си?
Секунди преди да се намести:
PC030015.JPG

Вече лежи на тампоните:
PC030017.JPG


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот PACH » Съб 04 дек 2010 14:29


Бате Вальо, не ми харесва как си го направил лепения болт.Дизела има много вибрации и не знаеш кога ще те остави на пътя.Вземи го разглоби, разшири леко отвора и нарежи резба за 8 мм.Отиваш на стругар да ти "издяла" една двустъпална шпилка.Навиваш я към главата и я залепяш с Локтайт за резби.Така вече си сигурен че няма да имаш проблеми.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Съб 04 дек 2010 15:35


PACH написа:Бате Вальо, не ми харесва как си го направил лепения болт.Дизела има много вибрации и не знаеш кога ще те остави на пътя.Вземи го разглоби, разшири леко отвора и нарежи резба за 8 мм.Отиваш на стругар да ти "издяла" една двустъпална шпилка.Навиваш я към главата и я залепяш с Локтайт за резби.Така вече си сигурен че няма да имаш проблеми.

Така се опитах да направя,ама като остана парче от метчика не мога да го разпробия.ако се стигне до разглабяне,ще сложа главата от първия мотор,т.е. от чистата 1.6ца
По принцип имам вяра на течната стомана,щото на стария Нисан ,на скоростите има две шпилки ,които държат един тампон.Едното гнездо на шпилката се откъсна половината и от едната страна шпилката остана гола.замацах я с течна стомана на същата фирма и докато я продадох нямах проблеми с нея.
А, тук все пак другата шпилка държи да не мърда щуцера.Маркучът също не е под напрежение.


eddie75
Мнения: 95
Регистриран на: Пет 26 юни 2009 22:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот eddie75 » Съб 04 дек 2010 15:58


Приятел, метчик си прав , че не се разпробива, но от не малката практика в стругарската ми работилница на първо четене - можеше да пробваш да развиеш счупеното парче примерно с зегер клещи.
Второ - в близост имаш "месо" за два болта с фиксираща планка и т.н.
Трето и най-важно дано късмета бъде на твоя страна!


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Съб 04 дек 2010 16:22


eddie75 написа:Приятел, метчик си прав , че не се разпробива, но от не малката практика в стругарската ми работилница на първо четене - можеше да пробваш да развиеш счупеното парче примерно с зегер клещи.
Второ - в близост имаш "месо" за два болта с фиксираща планка и т.н.
Трето и най-важно дано късмета бъде на твоя страна!

Еди,баце,ако можех да го извадя щях.Но...парчето се счупи навътре.Ако върнеш малко в снимките ,ще видиш ,че от опитите да го извадя,дупката стана голяма, и накрая само я разширих,т.е.направих фрезенг.А,за "месото",виж това не се сетих :oops: .Както и да е. И без това като стана готов първо ще го промивам с турбинно масло.Тогава ще го наблюдавам.Късмет сигурно имам,след като едно дърво падна покрай колата без да я засегне.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Пон 13 дек 2010 20:53


Значи,нещата ги докарах до палене.Остава да взема нов термостат, щото нямам доверие на старите.Нафтата е докарана до помпата.Като се затопли малко,щото изкарах буса навън,и като го заредя с антифриз,ще направя провивката с тънкото масло.Със изпускателната система и с турбото ще се занимавам след нова година.И те така.


Потребителски аватар
nylon
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1988
Местоположение: Русе

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот nylon » Пет 25 фев 2011 23:17


Ехо колега! Тази тема си остана до паленето :) Я кажи сега колко км. си минал с буса и как е с този двигател положението?


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Тransporter Т3 от 1.6TD на 1.9D

Мнениеот valsanik » Съб 26 фев 2011 7:50


:oops: Няма развитие за сега.Нещата са така както бяха преди нова година.Освен че хлапетата от блока са го ползвали за пано за тяхните графити scare ,и неизвесни мангели ми разбиха малкото триъгълно стъкло на шофьорската врата, но без да отварят буса,нищо ново няма.Стъклото вече е оправено, а графитите , живи и здрави ще го пребоядисвам целия.Иначе нещата по мотора са така ,както си бяха.



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта