Историята започна преди 7, 8 години когато закупих въпросния бус с идеята да ходя на палатка и да си нося тонколоните с него.За съжаление предния собственик повече е карал отколкото да поддържа и всичко рефлектира върху мен.В оригинал буса е с двигател DG - воден боксер 1.9. Няма да изпадам в подробности в какви перипетий се забърках с този двигател и колко ремонти му хвърлих...в един момент ми писна и го смених с дизел 1.9 AAZ мотор 75 к.с. който не ме удовлетворяваше като максимална скорост, но за сметка на това се оказа много безпроблемен.За две години експоатация, нито веднъж не ми е направил какъвто и да било проблем.От доста време бях планирал едно освежаващо боядисване с елементи на реставрация.Смених задния ляв панел, защото преди години е изкърпен некадърно и ръждата го е изяла.Изпънах страничната врата, която също беше намачкана,Имаше и малко заигравка с предницата...в общи линий всички мина през ръцете ми.След изпъването на ламарините го китосахме където е необходимо, след това наляхме две ръце течен кит.Заглаждане с шкурка 400 и 600.Две ръце основа, контролна боя и пак търкане с 600-800.След пръскането на базата наляхме две ръце лак Дюпонт, полиране и после още две ръце лак Новол.Ето и снимки от боядисването:
Тук е сниман след боядисването, даже още не беше дооборудван :)
Шило в торба не стои и след като се появи подходяща оферта отидох до Сливен и си купих двигателя от един обърнат Голф 3 GTI.Голфа е 1996 година с мотор 2.0 AGG - 115 к.с. Нарочно избрах този двигател, защото максималния му въртящ момент започва още от 2600 об.м. което е най-подходящо за бус за разлика от 2Е и другите, където това се случва на 3200 об.м. След кратка разходка до Сливен се завърнах с този мотор и се започна:
...смяна на картера, привода на маслената помпа заедно със смукателя, прехвърляне на маховика и монтиране на новия комплект съединител.Прехвърлих стойките с тампоните, смених водната помпа с нова, понеже оста на стара беше изкривена след обръщането на Голфа.Поръчах някаква външна помпа на Бош за горивото ( 3 Бара), защото няма как да ползвам оригиналните помпи на инжекцията, резервоара ми е прекалено плитък.Прехвърлих динамото със стойката и обтегача му, но това не е крайният вариант.Утре ще се опитам да напасна оригиналното динамо с което закупих двигателя.Проблема там е че обтягащата ролка не е в една равнина с шайбата на коляновият вал, водната помпа и динамото.
Утре още снимки с двигателя.Освен смяната на двигателя, два дни преди да вляза в бокса изкочи и друг проблем.Първа скорост не иска да се задържи във включени положение.След като я разглобихме се оказа че последното иглено лагерче на оста на пиньона се е повредило по някакъв начин и е станало мазало.Опашката на оста беше наранена и единственото което ми хрумна като идея е да направя втулки.Купих три иглени лагера, на които външния диаметър на вътрешната черупка се оказа 25 мм. точно толкова е и оста.Разстъргахме оста на 20 мм. и набихме лагерните втулки (на преса) като преди това ги намазахме със специално лепило на Локтайт за такива сглобки.Вала отново се центрира и се пусна на една последна проверка с която се постигна окончателния размер от 25.02 мм. какъвто е в оригинал на оста.Утре ще кача снимки да видите колко добре се е получило.Освен проблема с игления лагер, отикрихме луфтове в още два лагера от които ме съмнява че е идвало неприятното виене при скорост над 80 км.ч.За съжаление днес успях да намеря само единия лагер, а другия ще пристигне във вторник след празниците.Утре продължавам борбата с двигателя, трябва да проследя цялата инсталация и да премахна излишните кабели.Другата сериозна задача е да се изгради наново изпускателната система.Ще снимам кое как става и дано тази тема ви е полезна и интересна :)
Проект VW Caravelle T3 - GTI
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Проект VW Caravelle T3 - GTI
Последна промяна от PACH на Нед 19 апр 2009 9:20, променено общо 2 пъти.
Re: Проект VW Caravelle T3 - GTI
Браво колега,поздравявам те за ентусиазма,който си проявил и проявяваш.Следя този бус още преди тази тема и ми е доста интересно.
- stingray
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Проект VW Caravelle T3 - GTI
Аз само да ти кажа - DG-то с едно газово/заради скапания карбуратор/ полудя. Костенура върви екстра
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект VW Caravelle T3 - GTI
stingray написа:Аз само да ти кажа - DG-то с едно газово/заради скапания карбуратор/ полудя. Костенура върви екстра :)
Амии то след всички ремонти които хвърлих по този двигател...все някой ден трябваше да влезе в час :)
От вчера се боря с моя двигател, малко по-малко нещата се нареждат. За съжаление постоянно излизат някакви неща за дооправяне.Днес сложих стойката с динамото и се оказа че при обръщането на Голфа обтегача е пострадал и ролката на пистовия ремък не си поддържа съосието. Заварих една дебела шайба и я фиксирах.След това се оказа че и ролката е пострадала та се наложи да купя нова.Понеже не съм купил климатика (за сега :) ), ремъка не ми пасна та се върнах още веднъж за нов ремък. После имаше малко перипетий с щеката за маслото, наложи се да я удължа. Пак от същото обръщане си мислех че само шайбата на водната помпа е крива, да ама не, оказа се че и оста и се е прецакала.Пак до магазина за водна помпа.Заради новото захващане на двигателя се наложи да модифицирам отражателната ламаринка на колекторите и най-накрая му дойде време да го качим :)
Мотора е в коша и 90% от водните съединения са закачени.Вързах алтернатора към инсталацията на буса и започнах да мисля как ще направя ауспуховата система.Усещам че филма ще е голям.Едновременно с двигателя работих малко и по скоростната кутия.Както вече споменах, първичната ос беше с наранена опашка и бях пред дилема какво да правя.Намерих ос в някакво село до Габрово, но човека си нямаше понятие от ЕКОНТ и наложен платеж.Реших да рискувам и след кратко умуване стигнах до решение.Обиколих няколко магазина за лагери и най-накрая намерих каквото ми трябваше.Иглен лагер с диаметър на вътрешната черупка 25 мм. точно толкова е диаметъра на оста.Купих три лагера защото нямаше по-широки от 17 мм. на този размер.Отидох при едни майстори, които преди работеха в Сарафово, а сега са до сервиза на Ситроен.Много пекани момчета и страхотни професионалисти.Обясних им каква ми е идеята, да се простърже оста на 20 мм. защото вътрешния диаметър на лагерната втулка е толкова, и след като се набият втулките с пресата да се направи една лека проверка с огледалния шлайф.Точния размер на оста се оказа 25 мм и 2 стотни.Точно на толкова ми напаснаха и втулките след набиването и залепянето им към вала.Ето снимки на готовият детайл.
Докато търсих тези втулки, успях да намеря от представителството на FAG най-дефицитния лагер за тази ос.Голяма лагерна черупка, в която лагеруват насрещно два конусни лагера.За съжаление не успях да намеря другия важен лагер,който не е нещо екзотично.Във вторник очаквам да получа повече инфо дали може да се намери в БГ или ще трябва да чакам доставка.
Ето снимки на лагерите, в ляво са трите малки от чийтo черупки направих втулките за оста.Следва голямата черупка с двата конусовидни лагера и съчмения, който ми се губи :)
В понеделник започваме работа по инсталацията, като гледам каква плетеница е...направо не ми се хваща :)
Последна промяна от PACH на Нед 19 апр 2009 14:11, променено общо 2 пъти.
- jordanangelov_
- Мнения: 91
- Регистриран на: Сря 28 яну 2009 20:04
- Автомобил: VW T4
- Двигател: 2 4 D AAB
- Местоположение: София
Re: Проект VW Caravelle T3 - GTI
евала за проекта и от мене мн добре ще стане и мн сте бързи
- Ники_Петров
- Мнения: 48
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проект VW Caravelle T3 - GTI
Поздравления за проекта и от мен! Все се каня да започна и аз, само че с двигател VR6 или бензинов от Субару, но пустите финанси...
Имам няколко питания ако можеш да ми помогнеш, а именно:
- при прехвърлянето на картера, маховика и стойките налага ли се преработка или пасват?
- за закрепването на скоростната кутия необходим ли е друг фланец или при този двигател отворите и разстоянията пасват?
Благодаря предварително
Имам няколко питания ако можеш да ми помогнеш, а именно:
- при прехвърлянето на картера, маховика и стойките налага ли се преработка или пасват?
- за закрепването на скоростната кутия необходим ли е друг фланец или при този двигател отворите и разстоянията пасват?
Благодаря предварително
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект VW Caravelle T3 - GTI
Ники_Петров написа:Поздравления за проекта и от мен! Все се каня да започна и аз, само че с двигател VR6 или бензинов от Субару, но пустите финанси...
Имам няколко питания ако можеш да ми помогнеш, а именно:
- при прехвърлянето на картера, маховика и стойките налага ли се преработка или пасват?
- за закрепването на скоростната кутия необходим ли е друг фланец или при този двигател отворите и разстоянията пасват?
Благодаря предварително
Здравей Ники,
Най-лесно и мощно става с двигател ABF 150 к.с. за VR6 или Subaru ще трябва да правиш фланец и нов маховик.Филма е много голям и помисли добре дали ти се впуска в него
Блока на всички дизелови и бензинови двигатели 1.9, 2.0 е еднакъв с техничски номер 827.Същия блок се ползва при 1.6D, 1.6TD ,но е малко по-къс.Формата на картера на всички тези блокове е еднаква, затова картер от дизелов бус ти върши работа без никакво преправяне.Понеже блоковете са еднакви, то те си имат и стандартни технологични отвори на които закрепяш стойките.При мен паснаха без никакво преправяне, само едното ъгълче на отражателната ламарина на изпускателните колектори се наложи да отрежа.Скоростната кутия с дизелов фланец пасва без никакви промени, само не забравяй да сложиш едно специално иглено лагерче в отвора на коляновия вал, на него лагерува опашката на скоростната кутия.Ако имаш някакво въпроси звънкай: 0888 417 383 - Иван
Днес най-после сглобихме кутията и регулирахме луфта на диференциала.Надявам се всичко да е ОК и повече да нямам проблеми с нея.Подмених повечето лагери и две зъбчатки.Намерих малко време да монтирам новата бензинова помпа и филтъра.Утре ще монтирам новия ауспух.
И докато съм на вълна скоростни кутии, нека да споделя с вас полезна информация като брой на зъби, предавателно число, диференциал и т.н.
Модел на кутията: ASL, AST, ASM
1 ск. 37/9 – 4.11
2 ск. 34/16 – 2.12
3 ск. 31/21 – 1.47
4 ск. 45/44 – 1.02
5 ск. 41/48 – 0.85
Модел на кутията: AAP, AAR, AAS, ABK, ABL, ABM, ABN, ABP, ABR, AGT, 3H,
1 ск. 37/9 - 4.11
2 ск. 35/15 – 2.33
3 ск. 31/21 – 1.47
4 ск. 45/44 – 1.02
5 ск. 40/49 – 0.81
Модел на кутията: ABB, ABD, ABE, APF, ACW, ALD,
1 ск. 34/9 - 3.77
2 ск. 33/16 – 2.06
3 ск. 49/40 – 1.22
4 ск. 41/48 – 0.85
Модел на кутията: ABH, ABS,
1 ск. 34/9 (3.77)
2 ск. 33/16 (2.06)
3 ск. 49/40 (1.22)
4 ск. 39/50 (0.78)
Диференциали:
29 x 6 (4.83) – 3H, AAS, ACW, AGT, ABD, ABE, ABN, ABL,
33 x 6 (5.5) – APF, ALD, ABR,
35 x 6 (5.83) – ABF,
32 x 7 (4.57) – AAP, AAR, ABB, ASL, DT, 4D,
38 x 7 (5.42) – ABS, ABH, DH, DN, DM, DS,
Моята кутия е с индекс ASL, което е много добре като предавателно съотношение.Забелязах в германския ebay, че се продават "тунинговани" зъбчатки за 5-та скорост "T3 VW Bus Getriebe TDI Conversion AAP ASL long ratio 0,69:1 Zähnezahl 23/33.
Vergleich VW Bus 5.Gang Seriengetriebe Kennbuchstabe 3H/ASS - 100KM/H bei 3350 Umdrehungen
Vergleich VW Bus Getriebe modifiziert im 5.Gang mit HA-Räder 0,69 :1 - 100KM/H bei 2830 Umdrehungen
Разглеждайки зъбчатките на 3-та скорост 31/21 се получава почти същото предавателно число 0.67. Утре мисля да проверя дали не може да се подменят зъбчатките на 5-та скорост с такива от 3-та. Ако паснат ще има да черпя
Последна промяна от PACH на Чет 23 апр 2009 1:05, променено общо 4 пъти.
- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проект VW Caravelle T3 - GTI
Иване, пък аз си мислех, че мен не ме слуша главата. Давай така, сеирджиите чакаме.
- jordanangelov_
- Мнения: 91
- Регистриран на: Сря 28 яну 2009 20:04
- Автомобил: VW T4
- Двигател: 2 4 D AAB
- Местоположение: София
Re: Проект VW Caravelle T3 - GTI
извинявам се че не е мн по темата но евала ти правим на тебе и на сички които могат сами и разбират да си направят колите хубави и да и сменят двигателите а какво да кажеме ние кадето желаеме да се научиме но нямаме време нито каде да го направиме та на съпроса кажете сжестен майстор кадето да разбира и да го направи както трябва това нещо да смени двигател на бус и ако може да е в СОФИЯ
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект VW Caravelle T3 - GTI
Започнахме и инсталацията, три дни окабеляване, напасване, монтиране на бензинова помпа, релета и т.н.
Днес успях да приключа със закичването на всички маркучи по охладителната система и да напаснем и монтираме ауспуховата система.Два дни мислих какви ли не варианти, но в крайна сметка прецених че най-удачно ще е да ползвам гърне от 1.6TD.Мястото е такова че не позволява много варианти, надявам се да върши работа.Голям филм беше да се иработят и напаснат кривките след колекторите, използвахме дебелостенна 2 мм. тръба за да издъжи повече време на високите температури.Нарочно оставих и меката връзка при планката на колекторите, за да не предава въбрацийте надоло по системата.Ламбда сондата я монтирах на първата кривка, точно след мястото където двете тръби се събират в една.Прецених че това ще е най-удачното и място.Малко тунинговахме планките за закрепяне с цел подобряване на здравината им.
Много съм доволен от това, колко прибран и стегнат стана ауспуха, утре се надявам да му чуем гласа :)
Днес успях да приключа със закичването на всички маркучи по охладителната система и да напаснем и монтираме ауспуховата система.Два дни мислих какви ли не варианти, но в крайна сметка прецених че най-удачно ще е да ползвам гърне от 1.6TD.Мястото е такова че не позволява много варианти, надявам се да върши работа.Голям филм беше да се иработят и напаснат кривките след колекторите, използвахме дебелостенна 2 мм. тръба за да издъжи повече време на високите температури.Нарочно оставих и меката връзка при планката на колекторите, за да не предава въбрацийте надоло по системата.Ламбда сондата я монтирах на първата кривка, точно след мястото където двете тръби се събират в една.Прецених че това ще е най-удачното и място.Малко тунинговахме планките за закрепяне с цел подобряване на здравината им.
Много съм доволен от това, колко прибран и стегнат стана ауспуха, утре се надявам да му чуем гласа :)
- PL 16v
- Мнения: 262
- Регистриран на: Пет 29 фев 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен / Майнц
Re: Проект VW Caravelle T3 - GTI
Батка много си напреднал,доста работа си направил , направо ме трепеш отново.
Айде дано запали, ми кабелите управили се.
успех и поздрави от адаша
Айде дано запали, ми кабелите управили се.
успех и поздрави от адаша
- SANTOS 2107
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 27 май 2007 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Проект VW Caravelle T3 - GTI
Eвала колега,просто нямам думи
С какъв мерак и желание го правиш,ама пък и то оправдава старанието ти и става страшно яко
Продължаваи все така и да видим краиния резултат
Много ми допада идеята -бусче с двигател GTI -много силна комбинация
Нямам търпение да го видя готово
УСПЕХ
С какъв мерак и желание го правиш,ама пък и то оправдава старанието ти и става страшно яко
Продължаваи все така и да видим краиния резултат
Много ми допада идеята -бусче с двигател GTI -много силна комбинация
Нямам търпение да го видя готово
УСПЕХ
- joromainata
- Мнения: 196
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 20:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проект VW Caravelle T3 - GTI
просто съм без думи като дойде време да правя баха ще те питам къв двигател да слагам
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект VW Caravelle T3 - GTI
Ето и какви ги свърших последните няколко дни.В петък уплътнихме времето като сменихме лагерите на задните главини докато чакахме "специалистите" по инсталацията.
Излишно е да казвам че освен лагерите всичко друго е ново.Барабани, накладки, дори пружинките са подменени
Дойдоха две момчета, почесаха се, поогледаха кабелите и казаха "Мииии може и да стане, ще опитаме" Изобщо не ми вдъхнаха доверие и потърсих друг специалист.Насочиха ме къде да го намеря и като се видяхме обясних за какво става въпрос.Майстора отвори аутодата-та намери точната ел.схема и каза "Няма проблем, ще го направим".Определено професионалиста си личи от далече.В събота разплетохме сноповете и започна голямото проследяване на кабелите, номериране с бележки кой от къде е.
След като отделихме излишните, сложихме останалите в коша на мотора и се започна рязане, запояване, нагласяне на дължините им и монтаж на компютъра.Изчистихме старите кабели от оригиналната инсталация на буса и утре продължаваме с окончателното закачане на всичко.Ако всичко е ОК може да успеем да го запалим
Ще снимам клип на първото стартиране.
Излишно е да казвам че освен лагерите всичко друго е ново.Барабани, накладки, дори пружинките са подменени
Дойдоха две момчета, почесаха се, поогледаха кабелите и казаха "Мииии може и да стане, ще опитаме" Изобщо не ми вдъхнаха доверие и потърсих друг специалист.Насочиха ме къде да го намеря и като се видяхме обясних за какво става въпрос.Майстора отвори аутодата-та намери точната ел.схема и каза "Няма проблем, ще го направим".Определено професионалиста си личи от далече.В събота разплетохме сноповете и започна голямото проследяване на кабелите, номериране с бележки кой от къде е.
След като отделихме излишните, сложихме останалите в коша на мотора и се започна рязане, запояване, нагласяне на дължините им и монтаж на компютъра.Изчистихме старите кабели от оригиналната инсталация на буса и утре продължаваме с окончателното закачане на всичко.Ако всичко е ОК може да успеем да го запалим
Ще снимам клип на първото стартиране.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проект VW Caravelle T3 - GTI
Ойееееее, я да видим какво имаме тук
Първо запалване:
http://vbox7.com/play:27c72bfc
Второ запалване:
http://vbox7.com/play:7ad03b68
Останаха още малко неща по инсталацията за довършване, но тях в понеделник.Тогава ще направя и клипче на буса в движение
Първо запалване:
http://vbox7.com/play:27c72bfc
Второ запалване:
http://vbox7.com/play:7ad03b68
Останаха още малко неща по инсталацията за довършване, но тях в понеделник.Тогава ще направя и клипче на буса в движение
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 155 госта