Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 524
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Passat B3 RP
Двигател: RP
Местоположение: Plovdiv

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот Ivaile » Съб 27 фев 2010 16:18


:oops: За червения се сетих и се върнах да го видя отново в темата от януари,когато го купи.Умрем от завист...




Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот rusty » Съб 27 фев 2010 20:22


Според мен е много добро решение да оставиш механи4ният дизел. И аз карах с такива джанти, много добро решение :)

Няколко препоръки от мен за двигатела:

Ползвай бусовата помпа, до колкото си спомниам имаше най добри параметри, май буталото беше най голямо а и механизма за регулиране на коли4еството от налягането позволява по лесна манипулация при по високо налягане.

Разпрасква4и на 180 бара с нова настройка вършат 4удеса. Ако ти се занимава с трубо, едно от 1з и става доста пъргав двигател в ниските. А ако имаш време да се занимаваш може и с променлива геометрия но преминаването от вакуум към механи4нен/налягане контрол на турбото е малко сложно.

Задължително радиатор за маслото, с термостат. Моят беше от сааб 2,2 турбо, от омега 3.0 също става. Може би термостата трябва да се подмени с такъв за по ниска темп.

Интеркулер в лявото ухо, ако може по голям с вентилатор.

Успех!

ПС. Намерих старият ми бус захвърлен в един двор в асеновград. Ако те интересува още спортното ока4ване мога да го погледна като се прибера в БГ.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2484
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 27 фев 2010 21:08


Той тоя двигател 1Z го има и на Т4-ките, но какви са му параметрите нямам представа. Доколкото разбирам е с механична помпа, и няма ECU. Така, че е добре да се види какво става от него. :да:


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3043
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот PACH » Съб 27 фев 2010 21:13


rusty написа:Според мен е много добро решение да оставиш механи4ният дизел. И аз карах с такива джанти, много добро решение :)

Няколко препоръки от мен за двигатела:
Ползвай бусовата помпа, до колкото си спомниам имаше най добри параметри, май буталото беше най голямо а и механизма за регулиране на коли4еството от налягането позволява по лесна манипулация при по високо налягане.
Разпрасква4и на 180 бара с нова настройка вършат 4удеса. Ако ти се занимава с трубо, едно от 1з и става доста пъргав двигател в ниските. А ако имаш време да се занимаваш може и с променлива геометрия но преминаването от вакуум към механи4нен/налягане контрол на турбото е малко сложно.
Задължително радиатор за маслото, с термостат. Моят беше от сааб 2,2 турбо, от омега 3.0 също става. Може би термостата трябва да се подмени с такъв за по ниска темп.
Интеркулер в лявото ухо, ако може по голям с вентилатор.

Успех!

ПС. Намерих старият ми бус захвърлен в един двор в асеновград. Ако те интересува още спортното ока4ване мога да го погледна като се прибера в БГ.


Благодаря за съветите, харесал съм един 1.6 TDI SBот ауди б4, който си е с водно охлаждане на турбината, отделно има маслен радиатор за охлаждането на маслото.Мисля да го пробвам как ще е с малко модификация.
Кулера за там е замислен, мисля че от 80 може да го направим поне 90-95 к.с. което се надявам да е достатъчно за целите ми.Разпръсквачите може да ги натегнем на 180 ама помпата няма ли да се натовари много ?Може да сложа на новия мотор моята помпа и да я пипнем повече нафта да пуска.
Ако имаш време провери за окачването, имам интерес да го взема :)


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 677
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот BUS1988 » Вто 02 мар 2010 19:09


Колега PACH не сам Българин но мисля че ще ме приемете към вашата компания. Живял съм дълги години в BG, а пак и жена ми е Българка така че посещавам много често втората ми родина както казвам аз.
Да мина сега към съществото:
Лятото което мина докарах от Германия лично с двама приятели един Т3 Caravelle Syncro camper и съм тръгнал по същия път по който и ти си тръгнал
В момента бусчето стой в гаража с разглобена скоростна кутия, а в ъгъла чака AFN двигател да бъде монтиран.
Получих от Henning декуплер, муфа, опашка за TDI съединител и пластинките за скоростната кутия (и съм много доволен от Syncro-Services като обслужване и коректност).
Получих от USA по дълги и по здрави 3та и 4та скорост.
В монента обмислям какво друго да поръча за скоростната кутия (лагери, синхронизатори и т.н.)
Бусчето ще бъде M-TDI, а с помпата ще се занимае един техник специалист по помпите.
Предстой ми да реша проблема с променливата геометрия на турбото без електрониката, както така и инсталацията на интеркулера, който може нека даде съвети по тези теми.


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот rusty » Вто 02 мар 2010 22:39


Внимавай със захващането на СБ мотора от Ауди, там е надлъжен, знам 4е ТДИто от Ауди (1з) има друго захващане и по трудно се слага на бус от колкото напре4ен мотор от голф примерно.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3043
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот PACH » Вто 02 мар 2010 23:18


rusty написа:Внимавай със захващането на СБ мотора от Ауди, там е надлъжен, знам 4е ТДИто от Ауди (1з) има друго захващане и по трудно се слага на бус от колкото напре4ен мотор от голф примерно.


Нещо ме разубеждават за този мотор, тези дни чета много в немските форуми и обмислям или 1Z 90 к.с или някакъв бензинов.Уффф големи дилеми с този двигател брееее :screwy


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3043
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот PACH » Вто 02 мар 2010 23:26


BUS1988 написа:Колега PACH не сам Българин но мисля че ще ме приемете към вашата компания. Живял съм дълги години в BG, а пак и жена ми е Българка така че посещавам много често втората ми родина както казвам аз.
Да мина сега към съществото:
Лятото което мина докарах от Германия лично с двама приятели един Т3 Caravelle Syncro camper и съм тръгнал по същия път по който и ти си тръгнал
В момента бусчето стой в гаража с разглобена скоростна кутия, а в ъгъла чака AFN двигател да бъде монтиран.
Получих от Henning декуплер, муфа, опашка за TDI съединител и пластинките за скоростната кутия (и съм много доволен от Syncro-Services като обслужване и коректност).
Получих от USA по дълги и по здрави 3та и 4та скорост.
В монента обмислям какво друго да поръча за скоростната кутия (лагери, синхронизатори и т.н.)
Бусчето ще бъде M-TDI, а с помпата ще се занимае един техник специалист по помпите.
Предстой ми да реша проблема с променливата геометрия на турбото без електрониката, както така и инсталацията на интеркулера, който може нека даде съвети по тези теми.


Здравей колега, след като така добре си научил български и си взел наша мома, как да не те приемем радушно ;)
Относно АФН нещата са противоречиви, чета че големия въртящ момент много натоварва кутията и след време дефектира.В оригинал с какъв двигател си и каква ск. кутия.При мен скоростите са сметнати много добре, единствено може да се подмени главното предаване от 5.43 на 4.57.Тогава ще отговаря адекватно на по-мощнните двигатели, които искаме да монтираме.М-тди е добър замисъл, само дето е заигравка с настройките и получаване на удовлетворяващ краен резултат.
Качи малко снимки да го видим и сподели повече за подсилените зъбчатки.


Потребителски аватар
batchi
Мнения: 290
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот batchi » Сря 03 мар 2010 8:07


абе колеги стига с тея изчисления ,имам приятел с т3 синхро на които му сложи 1z 90кс преди 12 години ,кутията е без подобрения и още е здрава.кара го постоянно в гората никога не го е оставял.1z и afn са перфектни двигатели. на 1,6 тд колкото и да му дигаш мошноста не става ,види ли голям баир се предава,ако е натоварен с повече багаж или хора спира.Няма да збъркате ако сложите 1z или afn.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3043
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот PACH » Сря 03 мар 2010 11:18


batchi написа:абе колеги стига с тея изчисления ,имам приятел с т3 синхро на които му сложи 1z 90кс преди 12 години ,кутията е без подобрения и още е здрава.кара го постоянно в гората никога не го е оставял.1z и afn са перфектни двигатели. на 1,6 тд колкото и да му дигаш мошноста не става ,види ли голям баир се предава,ако е натоварен с повече багаж или хора спира.Няма да збъркате ако сложите 1z или afn.


Нормално е да обмисля нещата отвсякъде, преди да взема решение.Говоря с един колега оффроуд фен от Варна, който пък е за АФН 110 к.с. и после чрез компа сменят настройките и го правят колкото си искат коне и въртящ момент.Оглеждам се за изгодна оферта и каквото излезе.Другия вариант е един бензинов като на синия бус GTI 2.0 8V 115 к.с.

http://www.ig-syncro16.de/forum/index.p ... pic&t=6454

Немеца е много доволен, особенно ако е AGG двигателя се получавало супер.


Потребителски аватар
batchi
Мнения: 290
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот batchi » Сря 03 мар 2010 16:50


съгласен съм за бензиновия става добре ама разхода,все пак ще обикаляш с тоя бус няма да ходиш с него на кафе.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3043
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот PACH » Сря 03 мар 2010 18:19


batchi написа:съгласен съм за бензиновия става добре ама разхода,все пак ще обикаляш с тоя бус няма да ходиш с него на кафе.


Това е единствения недостатък :mrgreen:


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 677
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот BUS1988 » Чет 04 мар 2010 22:29


В оригинал с какъв двигател си и каква ск. кутия

Двигателя е JX 1,6 TD а кутията AHF.
Бусчето има два блокажа и като екстри е с таванна палатка SCA, климатик (което е от голямо значение в Гърция през лятото), хидравличен волан и дизелова печка Webasto

Качи малко снимки да го видим и сподели повече за подсилените зъбчатки

Снимки ще кача на раздела "Представяне на Нашите Бусове" след като открия как се прави upload на сникми обаче! (този weekend може би)

За зъбчатките сега:
Те са 1,18 за 3та скорост (вместо 1,23) и 0,70 за четвъртата скорост (вместо 0,78)
Тук можете да видите подсилените зъбчатки
Изображение
И оригиналните за сравнение
Изображение
Те са купени от weddle industries - USA.
Координатите на weddle industries ми даде Aidan Talbot http://www.aidantalbot.com/ един Англичанин който се занимава предимно с скоростни кутий VW T3
Идеята на слагане на по дълги зъбчатки за 3та и 4та скорост вместо по дълги диференциали е да се запазят G,1ва и 2ра колкото се може по къси за off-road а пък 3та и 4та по дълги за пътуването.
С съгурност ше има голяма разлика от 2ра до 3та но се надявам въртящия момент на AFNто да може лесно да се справи с това.


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 677
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот BUS1988 » Съб 06 мар 2010 22:07


Още малко снимки от процеса на модификацията:
Новият двигател
Изображение

Изображение

Декуплера
Изображение

Новите тиранти за резервуара...
Изображение

...и старите
Изображение

На всичките syncro те са много ръздасяни както се вижда

Ето и самият пациент на хирургията!
Изображение

До колкото се отнася до скоростната кутия, направих последната поръчка: Двата Големи лагера, сет фланци и най-важното една част която се намира между 3-та и 4-та скорост и четох че при натоварване се чупи.Частта, която поръчих е подсилена (heavy duty).В Гърция я наричаме, "комблер" а в USA "3-4 slider hub".
Надявам се с подсилените зъбчатки, подсиленият комблер, пластинките и новите лагери ск.кутия ще издържи натоварването от големия въртящ момент на новия двигател, а пък само времето ще си показе истината.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3043
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проект VW T3 Caravelle Syncro 4x4

Мнениеот PACH » Нед 07 мар 2010 3:45


BUS1988 написа:Още малко снимки от процеса на модификацията:
Новият двигател


Браво колега, радвам се че има още един фен като мен ;)
Днес ще ходя до варна да взема моя AFN, да се надяваме че всичко ще е ОК.Малко ме притеснява този мотор, защото гледам в снимки как големия въртящ момент чупи зъбчатките ама ще го видим.Защо не си поръчаш и двете пластини за ск.кутия които подобрават смазването.Така и така ще я разглобяваш, направи всичко :)
Кутията ти кой модел е, какъв и е индекса ?
Покажи снимка на този слайдър да го видим и от къде може да се поръча.Имам малко време преди да сглобя кутията, да действам докато е време ;)

Двигатель уже разобран для осмотра и profilaktika.Болше об этом через несколько дней.

Изображение

Изображение

Изображение

Вчера дядо Коледа ме изненада с една пратка от Германия, какво ли има вътре...Малко благинки за проекта, едно кашонче 1600 евро :banghead:

Изображение

Изображение

Изображение

Предни и задни амове, декуплер комплект, Хеви Дюти амове за задния капак, нова опашка за ск.кутия за подсилен 228 мм. съединител от Т4, пластини за подобряване на смазването на ск.кутия. и муфа, която замества виското в предния мост.

Изображение

Ето и как работи декуплера:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Този детайл се закрепя на вала на ск.кутия и чрез него се зацепва предния мост:

Изображение

Изображение

Ето ги и отражателните пластини за подобряване на смазването:

Изображение

Изображение

В ляво е оригиналната опашка в дясно е новата:

Изображение

Изображение

Днес даже стигна време да монтирам едната пластина:

Изображение

Изображение

Изображение

Утре следва сглобяване на ск. кутия mhihi



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта