VW Transporter T3 - nylon
- nylon
- Мнения: 183
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1988
- Местоположение: Русе
VW Transporter T3 - nylon
Здравейте колеги. Пуу с триста зора се сдобих вече с една Т3 1.6D стъклен,7+1, 86-та година. Тепърва ще се запознавам с машината. Ще изникват десетки въпроси, които надявам се да намерят отговор тук от вас. При първата ни среща установих едно копче с механичен таймер и 1.2W лампичка в него, за което после намерих информация, че било допълнителна топлина, нещо като печка, но не знам нищо повече. Няколко снимки ще кача може би по-късно днес.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: VW Transporter T3 - nylon
Може да е въздушен, или воден отоплител - ако буса ти е с водно охлажане. По нашему му викат печка. Може да работи в два режима - автономен отоплител (предпусков подгревател) или само като догревател. Давай със снимките и ще видим за какво иде теч. И двете джавки си имат предимства и недостатъци, но са много полезни в определени моменти. Давай, качвай снимките и ще гледаме и ще видим за какво точно иде реч. Ако има някакви табелки с надписи по тях снимай ги по-отблизо.
- nylon
- Мнения: 183
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1988
- Местоположение: Русе
Re: VW Transporter T3 - nylon
Честно казано ще съм много изненадан ако буса ми има печка, още повече ако работи. Извинямам се за макро снимката, но за да се види... Бутончето е това първото вдясно от волана. После следва една черна пластмасова ключалка за която имам един ключ и мога да я въртя. Предполагам, че включва и изключва нещо, но си нямам представа какво. После посока дясно следват 2 цека ключета(едва ли са оригинални) и индикаторна лампа за фаровете(забелязах, че свети)
И още нещо (не съм се снабдил техническа документация)- нямам представа къде стоят казанчетата със спирачна течност за спирачките и съединителя хе-хе-хе.
И още нещо (не съм се снабдил техническа документация)- нямам представа къде стоят казанчетата със спирачна течност за спирачките и съединителя хе-хе-хе.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW Transporter T3 - nylon
Хайде честито колега и добре дошъл в клуба
Управлението на пачка Webasto изглежда по различен начин, за да си сигурен дали имаш печка дай снимка на двигателното.В Бургас има едно Синхро с такава печка и тя се намира зад левия стоп.Ако е "суха" печка, то тогава ще я видиш под някоя от задните седалки, обикновенно зад шофьорската.Най-лесно е да проследиш кабелите от врътката и да видиш къде отиват .Правилно си се досетил че в оригинал няма такива це-ка ключета и това са някакви "подобрения" от предишни собственици.Предполагам на едно от тях са халогените.Като се стопли времето догодина изчисти всички тези "красоти" и се опитай да го приведеш максимално в оригинален вид.Така ще си спестиш разни "неприятни" изненади
Казанчето е едно и също и за съединителя и за спирачките, вдигаш капака на таблото и ще го видиш точно по-средата зад средната конзола с диодите
Течност за чистачки се налива в отвора който е под левия ти крак (педала за съединителя), вдигни мокета/гумата и ще го видиш
Управлението на пачка Webasto изглежда по различен начин, за да си сигурен дали имаш печка дай снимка на двигателното.В Бургас има едно Синхро с такава печка и тя се намира зад левия стоп.Ако е "суха" печка, то тогава ще я видиш под някоя от задните седалки, обикновенно зад шофьорската.Най-лесно е да проследиш кабелите от врътката и да видиш къде отиват .Правилно си се досетил че в оригинал няма такива це-ка ключета и това са някакви "подобрения" от предишни собственици.Предполагам на едно от тях са халогените.Като се стопли времето догодина изчисти всички тези "красоти" и се опитай да го приведеш максимално в оригинален вид.Така ще си спестиш разни "неприятни" изненади
Казанчето е едно и също и за съединителя и за спирачките, вдигаш капака на таблото и ще го видиш точно по-средата зад средната конзола с диодите
Течност за чистачки се налива в отвора който е под левия ти крак (педала за съединителя), вдигни мокета/гумата и ще го видиш
- soaring
- Мнения: 181
- Регистриран на: Нед 21 мар 2010 23:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: VW Transporter T3 - nylon
Здравей колега!
Казанчето за спирачната течност се намира зад таблото с уредите.
Сваляш внимателно капака на таблото и го виждаш...
Казанчето за спирачната течност се намира зад таблото с уредите.
Сваляш внимателно капака на таблото и го виждаш...
- nylon
- Мнения: 183
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1988
- Местоположение: Русе
Re: VW Transporter T3 - nylon
Няма печка. Доколкото четох някъде това помагало с ток от акумулатора, но като го разнищя напълно тогава ще говоря за него. Наистина за буса имам намерение да го върна обратно към хубавия живот. Ще се наложи обаче след договора от нотариуса до 14 дни да мина КАТ, което ще трябва да го направя в това състояние в което е и после да го оставя да чака до оправянето на времето. Приемам с голяма благодарност всякаква техническа документация за Т3, която имате по компютрите си колеги. Сега отивам да видя има ли спирачна течност в казанчето. Значи съм бил на косъм да го открия сам да знаете, защото забелязах, че капака на таблото е със строшено захващане, но реших, че ще го гледам друг път.
- p-sound
- Мнения: 318
- Регистриран на: Пет 02 апр 2010 23:16
- Автомобил: VW T3 Caravelle
- Двигател: MV 1990
- Местоположение: varna
Re: VW Transporter T3 - nylon
Oпа,добре дошъл.И ето го казанчето нагледно,и между другото от моя бус като го взех изпонаизкарах около една торба с кабели и копчета дето незнаех за какво са и възстанових всички оригинални и както каза PACH вече няма изненади.
- nylon
- Мнения: 183
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1988
- Местоположение: Русе
Re: VW Transporter T3 - nylon
Оо ще има, ще има копчета и кабели за сваляне, има слагана и аларма, така, че ще си обезпеча нуждата от проводници за доста дълго време напред. Надигнах капака на таблото както ми казахте и какво да видя... Май и предишния собственик не е знаел къде е това казанче . Нямаше "грам" спирачна течност. Побутнах го леко с ръка - едва доловимо на дъното следи от течност. Долях към 200мл. - едва покри щуцера, който е за помпата на съединителя.(Спирачките ловяха много добре, при леко натискане на педала си намаляваше равномерно) Викам добре сега, я да отида при двигателя малко да се завъртя. Налях в една метална кутия бензин и с една стара четка взех да търкам номера, за да го сравня с номера от талона... разгеле същия е. Вече спокоен забелязах странни букви по главата - "CMS". Я да тръкна... хоп страхотен блясък излезе, направо е чисто нова според мен. То си личи, ще ти изкара очите. Само че не я снимах защото се здрачи времето. Иначе двигателя надали е в добро състояние - съдейки по шишето от кока-кола с М10Д, което се търкаля отзад и пушеците с които пали. След това поизчиства пушилката, но... за мен е важно на този етап да мога да се придвижа до КАТ и обратно. По задния капак няма следи от мазни капки все пак. Това беше за днес. Утре студ не студ, пак ще се повъртя малко при него, голям мерак ми е
- soaring
- Мнения: 181
- Регистриран на: Нед 21 мар 2010 23:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: VW Transporter T3 - nylon
То тези устройства са като холерата, хване ли те трудно се лекува давай, всички сме облъчени!
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW Transporter T3 - nylon
soaring написа:То тези устройства са като холерата, хване ли те трудно се лекува давай, всички сме облъчени!
Хах, питаш ли ме мен, вчера си докарах новия проект, пак бус, трети по ред
viewtopic.php?f=8&t=225273
- nylon
- Мнения: 183
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1988
- Местоположение: Русе
Re: VW Transporter T3 - nylon
Днес свалих общата шина на подгревните свещи и проверих изправността на последните. Оказа се, че няма изгорели. След това проверих напрежението на захранващия кабел - при светеща лампа има 12.6 В, колкото измерих и директно на клемите на акумулатора. След като изгасна подгревната лампичка се установи стабилно напрежение от 1.8 В на захранващия кабел на подгревните свещи. Учудващо за мен е защо не е нула, след като изключи релето на подгрева не трябва ли да е нула. Докато се бъчках с тази работа реших да проверя на око хлабините на осите на водната помпа и генератора. Помпата добре, но ротора на генератора направо такова хлопане... не бях виждал, чак се чудя как зарежда. Свалих го. Тези дни ще го разглобя за ремонт.
- p-sound
- Мнения: 318
- Регистриран на: Пет 02 апр 2010 23:16
- Автомобил: VW T3 Caravelle
- Двигател: MV 1990
- Местоположение: varna
Re: VW Transporter T3 - nylon
Качи някоя снимка в 'представяне на нашите бусове' да го видим убавеца,че ми е интересно как лека по лека се множим!
- nylon
- Мнения: 183
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1988
- Местоположение: Русе
Re: VW Transporter T3 - nylon
Днес разглобих генератора, оказа се, че е много зле положението с лагерите. Има една пластмасова втулка между задния лагер и леглото на задния капак, която е потрошена и се надявам да се продава като резервна част. После се възползвах от това, че генератора не е на мотора и измих двигателя с водоструйка и обезмаслител. Горе-долу се приведе в нормален вид. Ето две снимки от днес.
- nylon
- Мнения: 183
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1988
- Местоположение: Русе
Re: VW Transporter T3 - nylon
Следващата снимка е отдолу на купето, точно в средата - между резервоара и двигателя се намира това наподобяващо "гърне" чудо(то даже ауспухчето му се вижда как сочи надолу). От него излиза въздуховод и отива към турбинка с ел.моторче, от което пак въздуховод вкарва въздуха в система въздуховоди в купето, водещи чак до под шофьорската седалка. Предполагам това е част от някаква допълнителна отоплителна система. Иначе новото от днес е, че смених маслото на ДВГ, ремонтирах генератора и го върнах отново в колата, тръгнах да паля - хоп няма подгревни свещи, не греят, нито свети лампата на тоблото. Отворих капачето на релето на подгрева и гледам пластината по която минава "силния" ток е пукната и едва опира в себе си - по-скоро не опираше де. Замених я с меден проводник. Подгревът се възстанови и двигателят веднага запали, измерих как зарежда - 14.3 В. Забелязах, че в генератора, освен кабела на възбудителния ток и този на кл.30 е включен и трети кабел в клемата "W", предполагам, че е оригинална инсталация за оборотомер, какъвто нямам на таблото. Ако греша, моля някой да ме поправи. Това е за сега. Планирам следващото лято да го пребоядисам, но до тогава има много време.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта