Историята да един syncro camper.....

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Историята да един syncro camper.....

Мнениеот BUS1988 » Чет 14 окт 2010 20:13


Колеги зимата приближава и реших вече да ви разкажа историята на моето syncro малко по малко, един вид като зимна приказка!
Значи след три години ровене по mobile.de и доста неуспешни опити - докато да се обадя колата беше купена от някой - попаднах на обява която свучеще интересно - syncro 1988г. с два блокажа, хидравличен волан и дори и климатик (!) за 5500 Евра.
Това са снимките на обявата:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Този път деиствах много бързо, още следващия ден мой човек беше изпратен за оглед, и след кратко телефонно обаждане направо закупуване на колата.




Потребителски аватар
p-sound
Мнения: 318
Регистриран на: Пет 02 апр 2010 23:16
Автомобил: VW T3 Caravelle
Двигател: MV 1990
Местоположение: varna

Re: Историята да един syncro camper.....

Мнениеот p-sound » Чет 14 окт 2010 21:10


Знаеш ли от кога чакам да пуснеш някоя сномка на звяра!И да кажеш лятото как мина пътуванвто с него.


Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Историята да един syncro camper.....

Мнениеот PuShE_ » Чет 14 окт 2010 21:35


еййййй,страхотийка човече,много им се кефя на тея бусчета,дай някоя снимчица повече отвътре,с какъв двигател е дзверо :да:


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Историята да един syncro camper.....

Мнениеот BUS1988 » Чет 14 окт 2010 21:57


И така началото на юни 2009г. пътувах заедно с двама приятели до Франкфурт където ни чакаше човек за да ни заведе до магазина на познатия където ни чакаше и бусчето!

Изображение
Пред магазина, за пръв път синхрото отблизо!

Час по късно вече потегляме към Италия. Планът ни беше да се прибереме чрез доломитските Италянски Алпи.
Първата нощ ни намира да правиме къмпинг някъде на планините на Германия.
Следващата сутрин се събуждаме сред природата в много добро настроение

Изображение

Изображение

Пътя ни продължава през Австрия и Италия

Изображение

Като почваме да изкачваме доломитите в Италия обаче изненада!
Ауспуха се чупи на две близо до турбото.
Стана бърз ремонт с фолио от кутия кока кола и тел:

Изображение

Изображение

След това решихме да промениме маршрута и вместу да качиме планините с ранения бус да се движим към Венеция за да хванем кораба за Гърция.

И така се намерихме на къмпинг във Венеция:

Изображение

Да, обаче място във кораба няма и потегляме за Анкона и след уреждане на билети следващия ден пътуваме до Сан Марино

Изображение

.....и след един кратък стоп на пистата на Мизано

Изображение

се товарихме на кораба за Гърция

Последна промяна от BUS1988 на Съб 16 окт 2010 10:59, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2712
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Историята да един syncro camper.....

Мнениеот k_garchev » Чет 14 окт 2010 22:16


:applause:
Добро пътешествие сте си направили!Ще ти бъде ли удобно да направиш малко повече снимки на интериора?
Иначе кемперчето е уникално!


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Историята да един syncro camper.....

Мнениеот BUS1988 » Чет 14 окт 2010 22:52


След прибирането вкъщи следва смяна на челия ауспух, масла, филтри и дойде времето да се занимавам малко с интериора че времето за лятната ваканция приближава и аз не мога да гледам буса с сивия интериор, искам нещо по светло и по свежо.
Следва махане и интензивно пране на всички тапицерии (седалки, възглавници и т.н.), нови пердета направени от жена ми и лепене на фолио върху мебелите във вид на светло дърво. На предните седалки за сега слагат се калъвки нови, по напред ще видим какво ще правиме с тях. Това като за начало ми стига, в някой друг момент ще дойде времето да махна всичко от вътре и да го направя по мой вкус, обаче да не бързаме, едно по едно!
Ето и резултата:

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2712
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Историята да един syncro camper.....

Мнениеот k_garchev » Чет 14 окт 2010 23:08


Уникално! :D Имам един въпрос!За какво служи това което е на тавана и се разтяга нагоре?Надявам се да си ме разбрал!
П.П.От както видях темата съм се запалил и се строших да разглеждам клипчета и снимки на такива ФауВета!


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Историята да един syncro camper.....

Мнениеот BUS1988 » Пет 15 окт 2010 18:09


Имам един въпрос!За какво служи това което е на тавана и се разтяга нагоре?


Казва се pop-top и като се отвори може горе да се разтегне едно двойно легло което заедно с долното легло ни прави общо 4 броя места за спане!


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Историята да един syncro camper.....

Мнениеот BUS1988 » Съб 16 окт 2010 10:46


Буса е вече готов да тръгне и естествено следва лятната ваканция.
Няколко дни на морето....

Изображение

Изображение

Изображение

.....и няколко дни на планина

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И естествено къмпинг до реката...

Изображение

....и събуждане сутринта от сума на водата

Изображение

А ето как прилича буса отвътре по време на къмпинг

Изображение

Всичко мина без проблем, единственото което се забеляжа беше че колата гори масло (на 1000 км се долива 1 литър) е че на байрите няма никаква мощност, но това се знаеше още от пътуването Германия-Гърция, обаче какво повече може да се очаква от 1,6 TD 69 конски сили за двутонен бус (празен)?

Последна промяна от BUS1988 на Пет 18 апр 2014 17:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
buji
Мнения: 100
Регистриран на: Вто 20 мар 2007 13:44
Автомобил:
Двигател: AXB
Местоположение: София- 0877309799

Re: Историята да един syncro camper.....

Мнениеот buji » Нед 17 окт 2010 19:58


:beer :banana :да:


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Историята да един syncro camper.....

Мнениеот BUS1988 » Нед 17 окт 2010 22:13


Ваканцията свърши и реших че трябва да се направи нещо със ръждата която се появи на места там където се свършват панелите от лявата страна. Фактически това е единствена ръжда на целия бус, отдолу всичко е точно без никаква ръжда.
Решавам да не се занимавам лично аз а да го дам на майстор тъй като по това време пътувах много по работа и нямах никакво свободно време.
Направиха ми една доста изгодна оферта която включваше и боядисване на цялата лява страна на буса, и се навих.
Ето и резултата - да видиме колко ще издържи:

Изображение

Изображение

Следват няколко екзкурзии във планините, предимно в България...

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

...но и във Гърция....

Изображение

Изображение

Изображение

Естествено не се пропуска на първи сняг тестване как върви синхрото на сняг! Тук сме във България - планина Осогово:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Теста покажа че и на сняг (както и на кал естествено) синхрото върви доста задоволително

Всичко е много добре обаче взе да ми пишва от липсата на мощност, правя едно мерене на компресията и откривам че двата цилиндъра имат компресия 14 и другите два 12 вместо 23 ако не се лъжа!

Изображение

Решението е взето на секунда: смяна на двигател.
Въпроса е какъв да бъде?

Последна промяна от BUS1988 на Пет 18 апр 2014 18:30, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Историята да един syncro camper.....

Мнениеот KingoftheROAD » Нед 17 окт 2010 23:03


Колега, понеже караш предимно по лоши пътища със синхрото, няма ли да е по-добре да му намериш оригинални калобрани? Забелязвам на една от снимките как се окалял добре зад предните колела...


Потребителски аватар
djorch
Мнения: 99
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Историята да един syncro camper.....

Мнениеот djorch » Пон 18 окт 2010 7:19


KingoftheROAD написа:Колега, понеже караш предимно по лоши пътища със синхрото, няма ли да е по-добре да му намериш оригинални калобрани? Забелязвам на една от снимките как се окалял добре зад предните колела...

Е то за това няма калобрани защото извън пътя трудно се задържат на местото си :D
Следя темата с интерес,ако може качвай повече снимчици :applause: :applause: :applause:


Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Историята да един syncro camper.....

Мнениеот PuShE_ » Пон 18 окт 2010 15:37


BUS1988 написа:Решението е взето на секунда: смяна на двигател.
Въпроса е какъв да бъде?

попитай колегата,струва ми се ще получиш най-адекватния отговор :да:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=466


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Историята да един syncro camper.....

Мнениеот BUS1988 » Пон 18 окт 2010 21:03


Да продължиме с избора на двигателя:

Буса ще се използува за пътуване и за всекидневен превоз което налага избора на дизела заради предимството на малкия разход.

Като се говори за upgrade на дизеловия двигател на Т3 две са пътищата по които може да тръгне някой: 1,9 TD AAZ или 1,9 TDI (1Z или AFN).

AAZ е подобен на характеристики на 1,6 JX, с механична помпа, само 5 коня разлика но доста по добър въртящ момент.
Използува се като най икономичния вариант за ъпгрейд на 1,6 TD JX, тъй като може да се сложи без други модификации.
Проблема е че е доста старичък двигател и е трудно да се намери в добро състояние с малко км.

Предимството на TDI двигатели е много големия въртящ момент на много ниски обороти
Недостатъка на TDI двигатели е пък много големия въртящ момент на много ниски обороти!
Не, не съм полудял, обяснявам: Големия въртящ момент е причина да се чупят скоростните кутий като великденски яйца! Тази болест се лекува само с скъпи лекарства, като например специални зъбни колела за скоростната кутия.

Има още една причина която налага "пипането" на скоростната кутия ако се избере TDI двигател:
Докато AAZ прилича много на 1,6 JX по начина по който работи, TDI двигатели работят по съвсем различен начин. Имат много сила на ниски обороти, обаче не се чустват удобно на постоянен режим на работа над 3000 оборота, докато JX и AAZ могат да бутат буса щастливо цял ден на 3200-3300 оборота.
Това означава че един бус който пътува с 95 км на 3300 обороти без проблем с 1,6 JX, като му се сложи TDI двигател (без промяна на други параметри) ще пътува с 85 км на 3000 за да се чуства двигателя по същия начин, т.е. ще стане по бавен!

Реших да тръгна към по трудния и по болезнения за джоба ми път на TDI двигател.
Това за което бях сигурен обаче беше че исках буса ми да продължи да е с механична дизелова помпа по ред причини:
1. За да не се притеснявам за електрониката като минавам през локви с вода!
2. За да може да е максимално просто за ремонт където и да било, без да са необходими специални инструменти и резервни части.
3. За да не се препълни буса с кабели за електронен газ и т.н.

Веднага поръчих зъбни колела 1,18 вместу 1,23 за трета и 0,70 вместу 0,78 за четвърта в Америка на фирма Weddle Industries, които освен че са по дълги са и много по здрави.

И така се снабдих с зъбни колела за проекта още преди да съм намерил двигател. Ето ги:

Изображение

Следващия избор което следва беше 1Z или AFN TDI?
1Z е със 90 к.с. и турбо с wastegate, докато AFN с турбо с променлива геометрия, по големи инжектори и 110 к.с.

Реших да пробвам с AFN и след малко търсене се снабдих с -доста лъскав- двигател на 135.000 км

Изображение

Изображение

Последна промяна от BUS1988 на Нед 19 фев 2012 19:57, променено общо 1 път.



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта