VW T3 Doka Syncro, започна се...

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот PACH » Сря 04 мар 2015 19:54


Какво ново в гаража... :mrgreen
Стана традиция всяка нова година да започвам с нови придобивки, спазих традицията и в гаража вече имам два нови буса :eek
Дока с 4 врати и синхро, което ще стане кемпер. Надявам се да успя за събора в Сърбия.
Прикачени файлове
Photo0261.jpg
Photo0258.jpg
Photo0257.jpg




Потребителски аватар
mesiata666
Мнения: 260
Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
Двигател: 1.9 TD 1989
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот mesiata666 » Сря 04 мар 2015 21:40


Честито Ванка, за продължената традиция. Сега вече се натрупаха доста проекти и много кратки срокове, за изпълнението им... схемата е Pimp my ride :mhihi Евала за ентусиазма :th_up чакам с нетърпение развитието на темата! :beer


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот BUS1988 » Сря 04 мар 2015 21:57


Честито Ванка, ще следя с интерес развитието на проектите :exclaim


Потребителски аватар
kiro rachnata
Мнения: 558
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
Автомобил: vw
Двигател: бензинов
Местоположение: в средата на България

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот kiro rachnata » Сря 04 мар 2015 22:34


:eek :th_up :arrow


BURKAN
Вечен БАН
Мнения: 723
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот BURKAN » Чет 05 мар 2015 19:03


Велик си!! От къде ги изкопаваш?? Дока с 4 врати!! Браво! Успех! :beer :beer :drunk


Потребителски аватар
triplesss
Мнения: 141
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 14:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В.Търново-Лясковец

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот triplesss » Чет 05 мар 2015 19:11


Браво Ванка, доката е супер. Синхро ли ще става и тя?


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот PACH » Чет 05 мар 2015 20:06


Борка, преди година ми избяга ама сега пак дойде при мен :)
Доката ще си остане оригинал с леко "напудряне", все пак това ще е ежедневния ми автомобил.
Още не бях я закупил и приготвих джантите, които купих миналата година на разпродажбата по време на балканската бус среща в Румъния. Обух ги с подходящи гуми и скоро ще ги видим монтирани :th_up

Изображение

Изображение

След като прибрах доката в Бургас, първата ми работа беше да махна двигателя 2.1 MV 95 к.с. и да подготвя буса за новия мотор 1.9 ТДИ AFN 110 к.с. който чака в гаража. За съжаление предишния собственик не е бил добър стопанин и за една година експоатация само е карал и не е правил никакви ремонти освен най-належащите, за да е в движение буса :thumb_down След демонтажа на боксера подменихме цялото окачване на буса, шарнири, горни носачи, селенови втулки, кормилни шанги с накрайници, спирачни апарати, спирачни цилиндърчета на задните спирачки, спирачни тръбички, нови жила за ръчната, нови накладки, ремонт на хидравличната рейка (майстора каза че трябва да помисля за друга рейка, тази едвам я е закрепил), смяна на кормилната кутия, която също имаше луфтове. Рециклиране на карето на рейката и т.н.

Изображение

Изображение

Задните амортисьори бяха в трагично състояние, изтървали, изгнили, снимките говорят достатъчно. Горните болтове бяха "заварени за втулките на тампоните и се наложи да режем с флекса, после заваряне на гайка на остатъка от болта и развиване с "мамата"

Изображение

Изображение

Ауспуха е от пистов мотор, само с него съм поне 15 к.с отгоре :mhihi

Изображение

Новите амове Каяба, оригинално старо производство.

Изображение

Изображение

Новите задни накладки, цилиндърчета, жила и тръбички.

Изображение

Изображение

Изображение

На това място зад кормилната рейка има сериозна ръжда, която ще почистя на пясъкоструйка, за да си спестя бъдещи проблеми с корозията.

Изображение

Изображение

Двигателя:

Изображение

Изображение

Изображение

След почистването, следва монтиране на новия двигател, смяна на резервоара с дизелов, подмяна на панелите на задните калници и страничните капаци, както и отстраняване на другите тенекиджийски проблеми. Следва минаване на Технотест и регистрация с новия двигател.
За проекта търся: левия правоъгълен фар, моя е пукнат, предна лява врата (червена), 5-степенна скоростна кутия от 2.1 боксер AAP или друга подобна с диференциал 4.57, хидравлична рейка, пластмасови брони, нож за предната, хубав ауспух от 1.6ТД


Потребителски аватар
mesiata666
Мнения: 260
Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
Двигател: 1.9 TD 1989
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот mesiata666 » Чет 05 мар 2015 22:38


:th_up :th_up :th_up


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот PACH » Пон 09 мар 2015 20:59


Снощи поработих до късно и днес реших да не си давам много зор. Мото на деня "колектори". Препоръчвам при смяна на мотор или някакъв по-основен ремонт, когато е демонтиран изпускателния колектор да го шлайфате, защото с годините от температурните разширения чугуна се измята и не приляга добре към главата. Ето как излглежда след тази операция:

Изображение

При всмукателния колектор ситуацията е малко по-сложна, когато монтираме 1.9D, TD, TDI. Снимка на оригиналния колектор от 1.6 TD с гарнитура от 1.9, разликата е очевадна и поради тази причина се налага лека модификация, за да нямаме загуби.

Изображение

Ползваме колектор от AFN, който е по-подходящ от 1Z, на фреза направих отвор:

Изображение

В ляво колектора на AFN, в дясно е оригиналния бусов колектор.

Изображение

Изображение

Ползваме фланчето от бусовия колектор и го заваряваме над новия отвор. В горната част затваряме оригиналния отвор и получаваме колектор за 1.9, който е точно копие на бусовия и запазваме цялата система в оригинал.

Изображение

Изображение

Изображение

Поръчах и панели за задните калници, не съм очарован от качеството нооо това е положението.

Изображение

Изображение

Утре борба с турбото, разглобяване, завъртане на охлювите, преработка на една от тапите на блока с тръбичка, в която ще изтича водата от охлаждането на турбото.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот PACH » Сря 15 апр 2015 20:03


След няколкоседмично чакане за хубаво време и ред, днес почистихме на пясък цялата долна част на доката, включително и подкалниците. Утре пръскам цинга и след това епоскиден грунд.
Прикачени файлове
Photo0358.jpg


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот PACH » Пет 02 окт 2015 21:37


Дойде време отново да добавя малко инфо за проекта, който остана на заден план заради оранжевото синхро.
Та след почистването с пясъкоструйка отдолу, пръснах последователно цялото дъно с 3 кг. цинга, 3 литра епоксиден грунд, 3 литра полиуретанова боя и 4 литра течен парафин във всички кухини и отвори. Така обработена, доката ще изкара доста години :mrgreen

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Използвах че всичко е демонтирано и реших да сменя задните носачи, които бяха доста корозирали и с разбити тампони.

Изображение

Естествено смених тампоните с оригинални Лемфьордер.

Изображение

Изображение

Задължително трябва да имате конусовиден дорник, иначе ще се скъса периферията на тампона.

Изображение

Изображение

Смених тампоните на предните носачи, но съм пропуснал да снимам. Естествено, сложихме и нови амове отпред.

Изображение

Изображение

Нови накладки и спирачни маркучи.

Изображение

Понеже имах готов тестван двигател 1.7ТД, реших за сега да го ползвам, а по-нататък ще го сменя с тди.

Изображение

Изображение

Изображение

Тръбите на хидравликата бяха много зле и ми изпработиха маркучи, с които си спестявам бъдещи проблеми с корозията.

Изображение

Казанчето за чистачките е с по-голям обем и две помпички, заради пръскалките на фаровете.

Изображение

Изображение

Изображение

Преместих и акумулатора в моторния отсек, където е в оригинал при дизела. Голям филм беше свалянето на стойката от донора без да я повредя.

Изображение

Изображение

Остана да намеря подходящ кабел за масата от акумулатора и съм готов да паля, понеделник се надявам да го подкарам и да ходя на Технотест :th_up


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4182
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот bbboiko2004 » Вто 06 окт 2015 10:47


Винаги ми е било кеф да ти чета темите :11


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17177
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот vasstop » Вто 06 окт 2015 11:27


И аз следя с интерес :redface


ghefa
Мнения: 199
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 19:26
Автомобил: transporter 3 doka
Двигател: ky 1987
Местоположение: варна
Контакти:

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот ghefa » Вто 06 окт 2015 20:35


Ще лети с този мотор....


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Doka Syncro, започна се...

Мнениеот PACH » Вто 06 окт 2015 20:50


Два дни само каръщина, от стоенето ГНП-то е блокирало и подава яко газ, пушилки и т.н. Ще се дава на майстор да го отвори, профилактира и смени гарнитурите. Резервоара и той ми прави проблеми, явно въпреки почистването са останали боклуци и задъниха тръбичката, от която засмуква нафта гнп-то. Надух с компресор и нищо, ще сменям резервоара. Турбината се оказа че изпуска масло, ще я сменя. Отделно и предната помпа на съединителя не работи, като натисна педала и задната реагира с 5-6мм а е чисто нова, утре и нея ще сменям. Само ядове с този проект и започва да ми писва, накрая ще си купя една Т4 мултиван и спирам с проектите.



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта