Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 393
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Контакти:

Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago

Мнениеот musuibie » Чет 10 май 2012 20:26


Да хвана и аз най-накрая да се запиша у групата на бусопритежателите...
Много коли са ми минали през ръцете и тази се очерта да е една от тях. Дошла отнякъде, постояла малко или повече и заминала по реда си. Поне такава беше идеята де...
1 Отгоре.JPG

Взех я от един човек уж на майтап, с не особено голяма желание в предвид състоянието на оборудването и цялостния вид на салона. Заклет пушач и мърляч, той беше довел нещата до състояние единен кафеникав цвят на всичко независимо в кой край на буса се намира. Като тръгнах да си я докарвам даже не им се сядаше на седалката и не ми се пипаше нарасналия поне с един пръст от мръсотия волан! Не е за разправяне просто.... некъФ ужас – некъФ аТ!!!
2 Пропъртис.JPG

Както и да е – докарах я и това са първите снимки от возилото придружени от особенно приятното впечатление от возия, държане на пътя и общо състояние на ходовата част. Няма да лопне, няма да скръцне, като заковано за асфалта стои – готина работа! Дизел 1.7 с 5 скорости и Картаго оборудване – колко малко му трябва на човек за да е щастлив!
Първото нещо което направих бе да изхвърля тоновете насъбран боклук от вътре. Единственото нещо за което съжалявам е, че не започнах да правя снимки на цялостния процес по възстановяването на нещата. Разчиствайки, лека полека се установи, че има задна седалка, дунапрена който е продължението за леглото е наличен, шкафовете и те са там, и почти всичко си е на място. Казвам почти, защото не намерих никаква масичка – ни предна, ни задна. Е, то пък пълно щастие няма...
Разтегнах надстройката и брезента се оказа общо взето в приличен вид. Да ама няма стълба за качване на втория етаж на мезонета – всъщност мисля си, че би трябвало да има, защото немеца не би оставил нещата така.
Второто нещо беше да измия мотора, защото там историята беше същата и беше насъбрано толкова много мръсотия, че чак капака не можеше да се затвори :banghead:
4 На автомивката.JPG

Човека от автомивката не доумяваше как може да се държи всичката тази мизерия и да не пада сама привлечена от земното притегляне..
Е това е снимка на четвъртото или пето финално миене
5 Обезмаслител.JPG

След автомивката веднага последва смяна на масла и филтри
Втората седалка – тази до шофьора, след като бе изринато с лопата от нея всичкия натрупан боклук се оказа, че е изгоряла - в буквалния смисъл на думата. Облегалка има, но седалка няма! Идиота оставил някакъв прожектор включен върху нея и.... седалка няма! Изтърбуших жалките остатъци и се премина към приспособяване на временна такава от една Джета.
Мелез между Джета и Транспортер.JPG
За сега върши работа докато се намери правилното решение.

Последна промяна от musuibie на Съб 12 май 2012 15:26, променено общо 1 път.




BURKAN
Вечен БАН
Мнения: 723
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Барабар Петко с мъжете...

Мнениеот BURKAN » Чет 10 май 2012 21:51


Честито!!! Но защо е този плач? За колко я взе тази "кочина" от "мърляча пушач"? Супер си е машината!! Чудя се "мърляча" защо е слагал лети джанти? Нали е "мърляч"? Колата трябваше да има ръжда, а "мърляча" е забравил да ти остави такава!!


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3024
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Барабар Петко с мъжете...

Мнениеот PACH » Пет 11 май 2012 17:18


Добре дошъл Венко, стягай се и лятото да го видим на балканската бус сбирка ;)
Лично аз съм фен на 1.7D, много пъргав мотор, за съжаление слабичък при изкачване на баири.Ако някой ден решиш да го сменяш, мога да го спазаря за бащата.Снимай салона да видим какво е оборудването.Масичка трудно ше се намери оригинална, варианта е да импровизираме.Стълбичка за мезонета няма в оригинал, ако искаш тази екстра, ще трябва сам да си приспособиш нещо :) Забелязах че циркулационната помпа е байпасната, опитай се да възстановиш водната система в оригинал, за да облекчиш температурно двигателя.Винаги след продължително натоварване, го оставяй да поработи на място с включено парно на макс, да го охладиш преди да го изгасиш, защото слабото място са им главите.Ако го изгасиш веднага, има голям шанс да спукаш главата.Ето какво е било в началото:

http://www.camperinterior.webfotos.co.u ... thago.html

ПС
Буркане, изпусни малко парата :beer


Потребителски аватар
geodj
Мнения: 165
Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
Автомобил: Vw T3 Doka
Двигател: ADZ
Местоположение: Sofia

Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago

Мнениеот geodj » Пет 11 май 2012 19:28


Честито, колега! Бусчето изглежда много прилично. Дано те слуша дълго време. Ванка, къде се намира тази циркулационна помпа, че и аз съм с този мотор?


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3024
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago

Мнениеот PACH » Пет 11 май 2012 22:03


geodj написа:Честито, колега! Бусчето изглежда много прилично. Дано те слуша дълго време. Ванка, къде се намира тази циркулационна помпа, че и аз съм с този мотор?


Погледни снимката, на която е сниман мотора, точно над стартера е помпичката.


Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 393
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Контакти:

Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago

Мнениеот musuibie » Съб 12 май 2012 0:03


BURKAN написа:Честито!!!

Благодаря!
BURKAN написа:Но защо е този плач?

Ааа, не е плач, споделям кое как се случи и как потръгват нещата, защото може и да му стане интересно на някого (не че не сте се наслушали и нагледали на всякакви истории де), но пък знае ли човек - може и да понауча едно друго като ми прочетете писаниците, и както Иван по-долу ми даде пояснения и съвети, и някой друг също да го стори, за което ще съм безкрайно благодарен!
Както е казал народа: Човек се ражда, цял живот учи и си умира ненаучен!
Не ме е срам да кажа, че тепърва прохождам в тази дисциплина бусопритежаването и свързаните с това иширети са ми непознатии, тъй че приемам всякакви акъли по въпроса.
BURKAN написа:За колко я взе тази "кочина" от "мърляча пушач"?

Ами да ти кажа тя е една дълга история на която трудно може да и се хване края, но въпросната личност от четири години дължеше едни пари за една кола която му бях продал и все няма и няма, и няма... та на края му додадох аз и взех буса. За това в началото писах, че идеята беше да я взема и да си замине по каналния ред, за да си извадя парите от нея, но в крайна сметка за една седмица употреба така ми хареса, че си избих тая идея от главата.
BURKAN написа:Супер си е машината!!

Благодаря отново, но тепърва и предстои влизане в час.
BURKAN написа:Чудя се "мърляча" защо е слагал лети джанти? Нали е "мърляч"?

Тя колата си беше с тях от преди няколко години и като се стигна до даването си ги беше свалил, и беше сложил едни трагични железарки, ама не му мина номера...
BURKAN написа:Колата трябваше да има ръжда, а "мърляча" е забравил да ти остави такава!!

Е то не всичко зависи от него в крайна сметка - чувал съм, че са доста здрави на ламарини продуктите на ВАГ от тези години. Имам още два продукта на фирмата и впечатленията са ми отлични.

PACH написа:Добре дошъл Венко, стягай се и лятото да го видим на балканската бус сбирка ;)

Благодаря Иване, ще се видим там, а може и по-рано даже, че нали знаеш ние всички ходим на море за разлика от вас дето пък си почивате на планина :D :D
PACH написа:Лично аз съм фен на 1.7D, много пъргав мотор, за съжаление слабичък при изкачване на баири.

Абе прав си! В града се справя чудесно, ама баирите ме карат да включвам една надолу...
PACH написа:Ако някой ден решиш да го сменяш, мога да го спазаря за бащата.

Ами от това което успях да попрочета до тук тенденцията е да се минава на 1.9 турбо нафта и живот и здраве....
PACH написа:Снимай салона да видим какво е оборудването.

Аааа, всяко нещо с времето си де - чакай да позавърша едно-друго, че то ако изсипя всичкото инфо на куп няма да е интересно :wink: :D
PACH написа:Масичка трудно ше се намери оригинална, варианта е да импровизираме.Стълбичка за мезонета няма в оригинал, ако искаш тази екстра, ще трябва сам да си приспособиш нещо :) Забелязах че циркулационната помпа е байпасната, опитай се да възстановиш водната система в оригинал, за да облекчиш температурно двигателя.Винаги след продължително натоварване, го оставяй да поработи на място с включено парно на макс, да го охладиш преди да го изгасиш, защото слабото място са им главите.Ако го изгасиш веднага, има голям шанс да спукаш главата.

Тенкю за съвета - ще го направя! Едно питане - тази помпа има ли таймер, защото имам една друга кола с такава помпа, която е вързана през таймер и охлажда една турбина петнайсетина минути след като загасиш мотора?
PACH написа:Ето какво е било в началото:

http://www.camperinterior.webfotos.co.u ... thago.html

На една от снимките видях моето оборудване.

geodj написа:Честито, колега! Бусчето изглежда много прилично. Дано те слуша дълго време.

Благодаря, дай боже!


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3024
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago

Мнениеот PACH » Съб 12 май 2012 7:20


Да, има реле и като изгасиш мотора, продължава да циркулира, дано само е останало релето и инсталацията.1.9TD AAZ не е лош, но още по-добре е 1.9 TDI 1Z 90к.с.След няколко дни, ще има много изгодна оферта за такъв и то в София, ако проявиш интерес, мога да те свържа с човека.


Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 393
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Контакти:

Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago

Мнениеот musuibie » Съб 12 май 2012 8:43


PACH написа:Да, има реле и като изгасиш мотора, продължава да циркулира, дано само е останало релето и инсталацията.

Е тука с инсталацията ще трябва някой разбирач да погледне, че аз с жиците съм много зле...
PACH написа:1.9TD AAZ не е лош, но още по-добре е 1.9 TDI 1Z 90к.с. След няколко дни, ще има много изгодна оферта за такъв и то в София, ако проявиш интерес, мога да те свържа с човека.

Е тея неща - AAZ, 1Z ич ги не разбирам да му се не види.. Сложна наука е тая :D
Бе то интерес има, ма кинти нещо .... :(


Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 393
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Контакти:

Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago

Мнениеот musuibie » Съб 12 май 2012 13:05


Такааа, да продължим с чопленето по буса...
Изчистих що годе нещата и цялото ми впечатление беше че тая няма да я бъде така!
След като огледах всичкия интериор забелязах, че от страничните панели от дясната страна не бе останал нито един който да е здрав, пода който беше талашит покрит с балатум отгоре се беше резпаднал и станал на прах под въздействието на изминалите години, пренасяните строителни материали и разливаните течности. След като направих едно кратко няколко минутно съвещание със себе си, бързо взех кардиналното решение за тотално разкостване на оборудването, замяна на пода и страничните панели с нови, защото състоянието на наличните изобщо не бе това за което си мечтае един новодомец! Речено – сторено!
Както казах пода беше от талашит който вече бе на прах - насипен демек. Определено не вършеше работа и след малко умуване се стигна до заключението, че един ламинат ще свърши чудесна работа. Обиколих няколкото модерни магазина предлагащи този вид стока и се натъкнах на промоционален пакет останал последен и съдържаш малко над три от необходимите два и половина квадрата за разумната цена от 20 лева и 54 стотинки за цялото туй нещо.
Следващия етап бе намирането на плоскости достойни да заменят полу съществуващите странични такива. Намери се необходимото количество, с подходящ цвят и размер от тази тъй търсена стока, и за разумни стотинки от сорта на 11.30 ми бяха отрязани плоскостите за страничната врата, задната врата, и панела намиращ се между тях. След малко допълнителна обработка с макетен нож за напасване, нещата придобиха много по-цивилизован вид.
В процеса на разкостването се натъкнах на още един проблем – някой бе резнал блока с управление на газовата печка,
Кюмбе.JPG

Копчетата - налични,
Управлението на кюмбето.JPG
печката и тя - налична
Кюмбето от зад.JPG
Отгоре и отдолу без надписи.JPG
, ама управление – йок комшу!
Та сега ще издирваме такава електроника като тази на снимката изплагиатствана от едно мнение на колега
Изображение
и който знае нещо по въпроса – моля да помага!
Пътьом докато се развиваха тези действия се оказа, че под седалката на шофьора също е имало нещичко от електриката спомагаща за работата на печки, хладилници и други домакински електроуреди, ама бяха ми оставили само едно реле, няколко жици и намек за съществуващ там в миналото акумулатор...
22 Мястото на втория акумулатор.JPG

Пак греда...

Последна промяна от musuibie на Съб 12 май 2012 15:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Special mk3
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
Автомобил: Vw Golf Mk3
Двигател: TDI
Местоположение: Видин.
Контакти:

Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago

Мнениеот Special mk3 » Съб 12 май 2012 13:27


хубаво бусче в прилично състояние за Т3.Браво :drunk


Потребителски аватар
chato
R.I.P
Мнения: 318
Регистриран на: Сря 20 май 2009 12:21
Автомобил: VW bus T3
Двигател: 1.6D CS 1981
Местоположение: sofia

Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago

Мнениеот chato » Пон 14 май 2012 15:34


Честота придобивка,много хубави излети да излетувате и много екскурзии да изекскурзувате :D .

п.п.Като гледам,ще трябва да правим тема за преброяването и на кемперите :mrgreen: .


Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 393
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Контакти:

Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago

Мнениеот musuibie » Вто 15 май 2012 7:49


Jetta Sport написа:хубаво бусче в прилично състояние за Т3.Браво :drunk

Благодаря, опитвам се и още по-прилично да го направя
chato написа:Честота придобивка,много хубави излети да излетувате и много екскурзии да изекскурзувате :D .

Благодаря и на теб Чато, дай боже всекиму както се казва! То какво по-хубаво от това!
chato написа:п.п.Като гледам,ще трябва да правим тема за преброяването и на кемперите :mrgreen: .

Имаше един хубав български филм - "Преброяване на дивите зайци" май се казваше, та и ние май тъй ще трябва. То и аз кога станах циганин, кога ми почерня гъз@ дет се вика, ама то и темата нали е такава - "Барабар Петко с мъжете"... :D :D

Тъй, да продължа малко писаници по темата
Голямо чистене падна по колата, защото както казах бе в ужасно състояние. Тук слагам само една доказателствена снимка, която показва как се е ляло по таблото и стичало надолу по радиото...., а не само там бе такова чудо - мизерията беше повсеместна!
Мърляшката работа.JPG

Това е само част от цялостната картинка – за другото си правете изводите сами. За самото почистване на салона направо не ми се говори, защото така нареченото „Меглио” направо си се затрудни! Добре че намерих някаква зла гад, дето пише на шишето че било за почистване на кухни. Сигурно да се почистват от мебелите направо...
Помощника 2.JPG

Еййй, това как чисти не е истина просто! Ама и ръцете ми станаха на нищо и половина... Обаче салона направо светна!
След много труд по почистване и раздвижване се оказа че имам и въртящи се седалки.
И двете въртеливи.JPG

Ей тъй в създалата се суматоха един френд ми направи едно подаръче
Подаръка 2.JPG

Може и да не са перфектни, но чини ми се дека са по-добрия вариант от тези
Oc ;e.ep r oc f,rogrkd.oc.JPG

Следва малко почистване на кожената гарнитура и ще предстои процедура по закрепване към въртящите се стойки. В интерес на истината покарах няколко дни с тези седалки - не е никак зле, защото облегалката на ръката определено си има своя плюс, а и седалката си е съвсем прилична като предоставено удобство за голямия седалищен мускул :mrgreen: и за гърба :D


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 668
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago

Мнениеот BUS1988 » Вто 15 май 2012 9:10


Честито колега, хубав бус и с желанието което забелязвам ще стане перфектен.
Много хубави екскурзии и пътувания с него ти желая.


Потребителски аватар
geodj
Мнения: 165
Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
Автомобил: Vw T3 Doka
Двигател: ADZ
Местоположение: Sofia

Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago

Мнениеот geodj » Чет 17 май 2012 19:40


Колега, тези седалки от какво са?


Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 393
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Контакти:

Re: Барабар Петко с мъжете...VW T3 Carthago

Мнениеот musuibie » Съб 19 май 2012 8:14


BUS1988 написа:Честито колега, хубав бус и с желанието което забелязвам ще стане перфектен.
Много хубави екскурзии и пътувания с него ти желая.

Темис, благодаря ти за пожеланията! Ами опитвам се да го направя според своите виждания и възможности, а пък живот и здраве мисля да дойда до Солун това лято, та да видя на живо този твой бус дето ме вдъхнови да правя цялата тази работа... :D
geodj написа:Колега, тези седалки от какво са?

Здрасти, от някакво Пежо кабриолет са седалките.

Още някоя и друга работа поотметнах по возилото.
Ето как изглеждат старите плоскости на фона на новите монтирани по местата им. Картинката определено ми харесва в пъти повече.
18 Отново старо и ново.JPG
20 Не е най-перфектния ъгъл на лайсната, но все пак....JPG
21 Кора на странична врата.JPG

Старото Hi-Fi беше се поуморило с годините и буса получи подарък едни нови JBL-ли. Да, има определено доста по-добър звук вече!
А и визия...
Старото Hi-Fi.JPG
Другото ново Hi-Fi.JPG



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта