Здравейте фенове на VW Т3!
Малко повече от година съм собственик на Т3 Дока с двойна кабина. Бусчето е 90г. Някога е било 1.6 тд, но 2000г. още в Германия е сменен двигателя с 1.7. Откакто го имам съм минал около 4 х. Км без никакви проблеми. Двигателчето работи много добре, но както всички знаете е много слабичко. С буса пътувам често по АМ Люлин и по баирите ми се иска да сляза да бутам. Ей много стръмна са я направили тази магистрала:banghead:. Затова от доста време обмислям смяна на двигателя с нещо малко по-мощно. Имам желание да пооправя външния вид и интериора, но това по-нататък.
Наскоро спазарих един двигател ADZ от Голф . Освен двигателя съм казал да ми свалят моното, компютъра и ел.инсталацията. Та тук е първия ми въпрос. Трябва ли ми още нещо от голфа и какво да взимам от инсталацията? Тук във форума четох, че АДЗ моторите са с вграден имобилайзер. Това значи ли, че ще ми трябва и ключа?
Другите ми питания са свързани с картера и маслената помпа. Има ли разлика в картерите на 1.7 и 1.6, т.к. на всякъде във форума пише да се търси картер от 1.6д? Ще мога ли да ползвам моя си картер? В един руски форум препоръчват маслената помпа да е нова? Вашето мнение? Ако да – откъде, марка и цена?
Четох, че ще ми трябва лагерче за маховика, където лагерува опашката на скоростната кутия. Какъв е размера на този лагер?
Ако някой е правил това упражнение ще съм благодарен да каже ще мога ли да използвам изпускателния колектор от АДЗ мотора или да търся от друг двигател?
За сега това са ми въпросите. Предварително благодаря за отговорите и обещавам сърдечната трансплантация да бъде подробно заснета и качена тук.
VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
geodj написа:Здравейте фенове на VW Т3!
Малко повече от година съм собственик на Т3 Дока с двойна кабина. Бусчето е 90г. Някога е било 1.6 тд, но 2000г. още в Германия е сменен двигателя с 1.7. Откакто го имам съм минал около 4 х. Км без никакви проблеми. Двигателчето работи много добре, но както всички знаете е много слабичко. С буса пътувам често по АМ Люлин и по баирите ми се иска да сляза да бутам. Ей много стръмна са я направили тази магистрала:banghead:. Затова от доста време обмислям смяна на двигателя с нещо малко по-мощно. Имам желание да пооправя външния вид и интериора, но това по-нататък.
Наскоро спазарих един двигател ADZ от Голф . Освен двигателя съм казал да ми свалят моното, компютъра и ел.инсталацията. Та тук е първия ми въпрос. Трябва ли ми още нещо от голфа и какво да взимам от инсталацията? Тук във форума четох, че АДЗ моторите са с вграден имобилайзер. Това значи ли, че ще ми трябва и ключа?
Другите ми питания са свързани с картера и маслената помпа. Има ли разлика в картерите на 1.7 и 1.6, т.к. на всякъде във форума пише да се търси картер от 1.6д? Ще мога ли да ползвам моя си картер? В един руски форум препоръчват маслената помпа да е нова? Вашето мнение? Ако да – откъде, марка и цена?
Четох, че ще ми трябва лагерче за маховика, където лагерува опашката на скоростната кутия. Какъв е размера на този лагер?
Ако някой е правил това упражнение ще съм благодарен да каже ще мога ли да използвам изпускателния колектор от АДЗ мотора или да търся от друг двигател?
За сега това са ми въпросите. Предварително благодаря за отговорите и обещавам сърдечната трансплантация да бъде подробно заснета и качена тук.
По принцип ти трябва мотор, изпускателния колектор до ламбда сондата ако има такава.Динамо, инсталация с компа и въздушен филтър с дебитомер ако има такива екстри.Ако има имобилайзер, вземай и него с ключа.От там сменяш картера и маслената помпа с привода, маховика от бусовия двигател, а лагерчето във всеки един магазин за авточасти може да го поръчаш, ако го нямат ще ти го доставят за другия ден.Ако изпускателния колектор е като най-долния на снимката ще ти свърши работа, ако не е ще трябва да търсиш такъв.
ПС
Имам интерес към мотора, ако искаш може да го спазарим и да ти намеря необходимите части за трансплантацията, без да се налага да го осакатяваме
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
- Автомобил: Vw ID3
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
Този на снимката от какво е? Все пак какво да взимам от инсталацията и как да разбера дали има имобилайзер?
Генератора го взимам, но не ми е ясно как ще се натегне ремъка, т.к. я няма хидравликата и климатика.
Филтърната кугия не я вземах, понеже е много голяма, като я разглеждах не видях нещо наподобяващо дебитомер, то при моното има ли дебитомер?
За двигателя може да се разберем, но мога да ти го дам след 1.5-2 месеца.
Последна промяна от geodj на Нед 03 юни 2012 20:30, променено общо 1 път.
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
Ако правилно съм разбрал на снимката е от 1.8 ПБ или почти всички 1.8 над 100 коня двигатели.На по старите модели е с една гърловина ЕВ.Ако съм збъркал извинявам се
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
geodj написа:Изпускателния колектор не е такъв. Той е с ламбда сондата и е с един голям отвор, около 8-10 см.
Този на снимката от какво е? Все пак какво да взимам от инсталацията и как да разбера дали има имобилайзер?
Генератора го взимам, но не ми е ясно как ще се натегне ремъка, т.к. я няма хидравликата и климатика.
Филтърната кугия не я вземах, понеже е много голяма, като я разглеждах не видях нещо наподобяващо дебитомер, то при моното има ли дебитомер?
За двигателя може да се разберем, но мога да ти го дам след 1.5-2 месеца.
Изпускателния колектор го взехме от моргата, нямам идея точно от какъв мотор е, цялата стойка с генератора я махаш и намираш стойка без климатик и хидравлика, комплект с динамо + пружина.Именно тази пружина под динамото натяга ремъка.Утре ще ти снимам, как го направихме на синхрото на Стоян.Може да ползваш оригиналния бусов филтър, като ще преработиш въздуховода.Имобилайзера обикновено е някъде до таблото, една кутийка малко по-малка от цигарена.А ти сигурен ли си че има имобилайзер ?
Не ми е спешен мотора, пусни ми едно лично с някаква цена да видя дали ме устройва.
- MrDiesel
- Мнения: 65
- Регистриран на: Пон 05 юни 2006 19:14
- Автомобил: vw t3 Caravelle
- Двигател: SUBARU EJ 25 DOHC
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
Понеже този филм 1.8 моно ABS сам го гледал,ще ти кажа с какво се сблъсках.Направи тапа за мястото на ламбда сондата на изпускателния колектор,защото няма да има място за нея.След колектора ти трябва квадратния фланец от донора за който снаждаш твоите тръби.Близо до колектора на тръбите заваряш гайка на която навиваш сондата.Желателно,но не задължително е да се смени цялата генерация,защото е с малък диаметър тази на дизела.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
MrDiesel написа:Понеже този филм 1.8 моно ABS сам го гледал,ще ти кажа с какво се сблъсках.Направи тапа за мястото на ламбда сондата на изпускателния колектор,защото няма да има място за нея.След колектора ти трябва квадратния фланец от донора за който снаждаш твоите тръби.Близо до колектора на тръбите заваряш гайка на която навиваш сондата.Желателно,но не задължително е да се смени цялата генерация,защото е с малък диаметър тази на дизела.
Изпускателната система от 1.6 ТД е перфектна, Мр.Дизел има какво да каже по въпроса, след едно гостуване в Бургас
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
- Автомобил: Vw ID3
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
PACH,
Да разбирам ли, че този генератор, който е на този мотор не ми върши работа? Освен това, гледам, че шайбите на генератора и в.помпа са за различни ремъци. Относно имобилайзера - не знам колата има ли. И продавача не знае. Тук във форума четох, че разликата между ABS и ADZ моторите е буксата на стъпковия мотор и това, че АДЗ е с вграден имобилайзер в компа.
MrDiesel,
от коментара ти разбирам, че изпускателния колектор, който е на мотора в момента /завършва с квадратен фланец и един голям отвор/ не е нужно да се сменя.
Да разбирам ли, че този генератор, който е на този мотор не ми върши работа? Освен това, гледам, че шайбите на генератора и в.помпа са за различни ремъци. Относно имобилайзера - не знам колата има ли. И продавача не знае. Тук във форума четох, че разликата между ABS и ADZ моторите е буксата на стъпковия мотор и това, че АДЗ е с вграден имобилайзер в компа.
MrDiesel,
от коментара ти разбирам, че изпускателния колектор, който е на мотора в момента /завършва с квадратен фланец и един голям отвор/ не е нужно да се сменя.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
geodj написа:PACH,
Да разбирам ли, че този генератор, който е на този мотор не ми върши работа? Освен това, гледам, че шайбите на генератора и в.помпа са за различни ремъци....
За съжаление трябва и друго динамо, виж как го направихме на бялото синхро:
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
- Автомобил: Vw ID3
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
Днес след дълго обикаляне по моргите намерих шайба.
Стана със своята си стойка и генератор, смених само шайбата.
Само не ми остана време са купя ремък. Измерих, че трябва да е 103-104 см. Някой може ли да ми каже къде могат да ми направят фланец за входящия колектор, за да се изправи моното? В краен случай чертежче, снимка или словесно описание.
Другото ми питане е каква бензинова помпа да ползвам?
Стана със своята си стойка и генератор, смених само шайбата.
Само не ми остана време са купя ремък. Измерих, че трябва да е 103-104 см. Някой може ли да ми каже къде могат да ми направят фланец за входящия колектор, за да се изправи моното? В краен случай чертежче, снимка или словесно описание.
Другото ми питане е каква бензинова помпа да ползвам?
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
Идеята на другата стойка е да свали динамото надолу и да може капака да се затвори безпроблемно.С тази стойка динамото ще стърчи с десетина см.
- batchi
- Мнения: 290
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
PACH написа:geodj написа:Днес след дълго обикаляне по моргите намерих шайба.
Стана със своята си стойка и генератор, смених само шайбата.
Само не ми остана време са купя ремък. Измерих, че трябва да е 103-104 см. Някой може ли да ми каже къде могат да ми направят фланец за входящия колектор, за да се изправи моното? В краен случай чертежче, снимка или словесно описание.
Другото ми питане е каква бензинова помпа да ползвам?
Ideqta na drugata stoika e da svali dinamoto nadolu i da moje da si zatvorish kapaka, taka dinamoto shte sturchi desetina sm. nad nivoto.
PS.
Kredora neshto ne raboti. dovechera shte si go redaktiram.
Няма да стърчи ,капака на доката е 10см по нагоре от нормалния,бензинова помпа външна със същото
параметри като оригиналната.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
Уфффф, пак се разсеях и забравих че говорим за Дока
- Special mk3
- Мнения: 702
- Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
- Автомобил: Vw Golf Mk3
- Двигател: TDI
- Местоположение: Видин.
- Контакти:
Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
Браво,харесва ми твоя проект,малко глупав въпрос но защо не сложи някое TDI или не си фен на дизела .
Успех с Трансплантацията.
Успех с Трансплантацията.
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
- Автомобил: Vw ID3
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация
PACH,разбрах ти идеята, но все пак това е Дока.
batchi, не знам параметрите на оригиналната, ако може някакъв ориентир за модел?
Jetta Sport, бензиновия мотор ми изпадна изгодно, TDI-то си е цифра, а при моя пробег /4 000 км за 15 месеца/ горивото е последната грижа. Т3 я карам само през почивните дни и то когато е хубаво времето.
Някой да каже нещо за фланеца?
batchi, не знам параметрите на оригиналната, ако може някакъв ориентир за модел?
Jetta Sport, бензиновия мотор ми изпадна изгодно, TDI-то си е цифра, а при моя пробег /4 000 км за 15 месеца/ горивото е последната грижа. Т3 я карам само през почивните дни и то когато е хубаво времето.
Някой да каже нещо за фланеца?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 154 госта