VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Потребителски аватар
batchi
Мнения: 290
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот batchi » Сря 22 авг 2012 13:39


geodj написа:Е повече няма. Вчера източих маслото и разхлабих болтовете на картера, но се стъмни. Довечера се надявам да успея да сваля картера и помпата.

Провери клапана на маслената помпа да не е блокирал в отворено положение. :beer




Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1259
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот avtohit77 » Сря 22 авг 2012 19:02


Най лесната проба е с механичен манометър но-ти вече си започнал с разглабането така,че виж и лагерите на коляновият вал :beer




Потребителски аватар
geodj
Мнения: 165
Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
Автомобил: Vw T3 Doka
Двигател: ADZ
Местоположение: Sofia

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот geodj » Сря 22 авг 2012 21:06


Днес свалих картера и помпата. При огледа й не открих нищо нередно.
Optimized-056.JPG
Optimized-058.JPG
Optimized-060.JPG
Зъбните колела са като нови и няма наранявания на стените около тях. Клапана доколкото виждам е в затворено положение? Цетката е чиста. Но за съжаление помпата не издържа теста на Мр Дизел. Потопих хоботчето в маслото и като въртях на ръка масло нагоре не качи. При това положение незнам да търся ли нова помпа или тази е добре. И ако се купува - каква? Купих филтър за ТД и ще го сменя.




Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1259
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот avtohit77 » Чет 23 авг 2012 5:48


Май плочата е износена на помпата до колкото се вижда на снимката :screwy




Потребителски аватар
geodj
Мнения: 165
Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
Автомобил: Vw T3 Doka
Двигател: ADZ
Местоположение: Sofia

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот geodj » Чет 23 авг 2012 7:51


avtohit77@abv.bg написа:Май плочата е износена на помпата до колкото се вижда на снимката :screwy

Вижда се къде търкат зъбните колела, но няма видимо износване и на пипане не се усеща. Снощи четох по руските сайтове, че често се случва лампата да угасне след 8-10 секунди. Аз горе-долу толкова време съм изчаквал. Не посмях да изчакам повече и мисля, че не е нормално. Клапана как да го проверя дали работи?

PS Направих още един тест, при което установих, че когато въртиш на сухо, помпата не качва масло, когато налееш от горната страна, т.е. я обезвъздушиш - тогава си качва без проблем. Това ме навежда на мисълта, че не е трябвало от двете половинки на помпите да сглобявам една помпа, а да използвам изцяло бусовата помпа и да сменя само привода с двете зъбни колела. Довечера ще я сглобя така и ще пробвам.




BURKAN
Вечен БАН
Мнения: 723
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот BURKAN » Чет 23 авг 2012 11:57


geodj написа: а да използвам изцяло бусовата помпа и да сменя само привода с двете зъбни колела.


Това ще да е. Аз като сменях двигателя взех цялата помпа от буса и я сложих на "новия" двигател и не съм имал никакъв проблем.




Потребителски аватар
geodj
Мнения: 165
Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
Автомобил: Vw T3 Doka
Двигател: ADZ
Местоположение: Sofia

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот geodj » Чет 23 авг 2012 12:06


Бусовия привод се оказа по-дълъг от голфовия и се наложи от двете помпи да се сглобява една.




Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1259
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот avtohit77 » Чет 23 авг 2012 18:49


geodj написа:Бусовия привод се оказа по-дълъг от голфовия и се наложи от двете помпи да се сглобява една.

И задължително тествай с механичен манометър за да си сигурен какво налягане прави помпата.На ниски обороти може да направи налягане но на високите да не е достатъчно.Гледай да не пада под-един бар на обороти.На две три хиляди оборота ако ти задържи 3,5 си ок. :beer




Потребителски аватар
geodj
Мнения: 165
Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
Автомобил: Vw T3 Doka
Двигател: ADZ
Местоположение: Sofia

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот geodj » Съб 25 авг 2012 9:36


heavy metal zork Сглобих, завъртях и лампата угасна още преди да заработи. Навързах маркучите около моното и сега и двигателя работи равномерно. Само като пуснеш газта бавно падат оборотите, но това ще го гледам в понеделник, след като обезвъздуша водната система.




Потребителски аватар
geodj
Мнения: 165
Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
Автомобил: Vw T3 Doka
Двигател: ADZ
Местоположение: Sofia

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот geodj » Пон 03 сеп 2012 13:07


Е няма такъв кеф. Мотора работи перфектно. Събота и неделя го тествах на извънградско. Върви като самолет. Там където по-рано се движех на трета с 50 км/ч, сега летя с 90 на четвърта. Сега оборотомера ме дразни още повече. Ту работи, ту не работи. Дали може да се ремонтира?




Потребителски аватар
geodj
Мнения: 165
Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
Автомобил: Vw T3 Doka
Двигател: ADZ
Местоположение: Sofia

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот geodj » Вто 04 сеп 2012 21:23


Колеги, къде ще ме посъветвате да свържа водата на изпалрителя за АГУ. Свързах го вместо бялата тръба на снимката, но изпарителя си стои студен.
Optimized-054.JPG

На дизела там беше свързан подгревателя на масления филтър.




Потребителски аватар
MrDiesel
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 05 юни 2006 19:14
Автомобил: vw t3 Caravelle
Двигател: SUBARU EJ 25 DOHC
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот MrDiesel » Вто 04 сеп 2012 22:25


Изпарителят е над нивото на разширителния съд и е пълен с въздух.Вдигни разширителния съд над изпарителя и извади долния маркуч за да се обезвъздуши.На изпарителят има стрелка за движението на водата,от маркуча на главата бута и е входа,а към помпата смуче и е изхода.Когато се затопли върни разширителния съд на мястото му.




Потребителски аватар
geodj
Мнения: 165
Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
Автомобил: Vw T3 Doka
Двигател: ADZ
Местоположение: Sofia

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот geodj » Сря 05 сеп 2012 21:36


Мр Дизел, не стана по този начин. В крайна сметка реших проблема като свързах изпарителя на друго място.
Колко литра вода събира системата?




marinxols
Мнения: 134
Регистриран на: Съб 15 май 2010 8:19
Автомобил: T3 1.9TD+OUTLANDER2did
Двигател: 90+2007
Местоположение: dobrich

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот marinxols » Пет 07 сеп 2012 8:15


между 11 и 15 литра




Потребителски аватар
geodj
Мнения: 165
Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
Автомобил: Vw T3 Doka
Двигател: ADZ
Местоположение: Sofia

Re: VW Т3 Дока сърдечна трансплантация

Мнениеот geodj » Нед 28 окт 2012 17:39


Днес реших да се занимая с таблото, понеже светеше едвам-едвам, а и не работи часовника. Този часовник все едно е правен в Правец.
Optimized-064.JPG
Optimized-065.JPG
Това нещо ремонтира ли се или някой да продава?





Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта