VW T3 Syncro Westfalia

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот valsanik » Чет 04 фев 2016 20:02


Говорех за плафон над предна дясна врата....а, за гредите....дали са толкова здрави..... :dontknow Дано да няма проблеми...




Потребителски аватар
Sasho_T3+Corrado
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 21 окт 2011 21:57
Автомобил: VW Golf 3 GTI VW CORRADO 16V
Двигател: 2E - ABF 1993 9A+ 1995
Местоположение: с. Драговищица, Костинброд
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот Sasho_T3+Corrado » Чет 04 фев 2016 21:51


Каква надстройка ще му слагаш?


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Чет 04 фев 2016 22:22


Westfalia

Изображение


Потребителски аватар
Sasho_T3+Corrado
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 21 окт 2011 21:57
Автомобил: VW Golf 3 GTI VW CORRADO 16V
Двигател: 2E - ABF 1993 9A+ 1995
Местоположение: с. Драговищица, Костинброд
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот Sasho_T3+Corrado » Чет 04 фев 2016 22:41


чакаме крайният резултат :th_up


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Нед 07 фев 2016 17:08


Използвах хубавото време и бързам да споделя какво свърших днес.

Като за начало реших да демонтирам задните странични алуминиеви панели, които си мислех че са хванати само с нитове. Да ама не, германеца не прощава и кората се оказа залепена за ламарина с дебелина 2 мм. която на свой ред е заварена за купето. Все едно разглобявах инкасо бус :eek

Изображение

Тук се вижда още един масивен детайл с неясно за мен предназначение.

Изображение

Изпилих заварките, свалих ламарината и се зарадвах на перфектни панели, без никаква ръжда.

Изображение

Изображение

Изображение

Следващото което премахнах е преградата зад предните седалки.

Изображение

Изображение

След като приключих с рязането, реших да сглобя рамката под надстройката.

Изображение

Изображение

Изображение

Поръчах химията с която ще залепя надстройката, реших да заложа на най-доброто: Sikaflex


Потребителски аватар
Sasho_T3+Corrado
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 21 окт 2011 21:57
Автомобил: VW Golf 3 GTI VW CORRADO 16V
Двигател: 2E - ABF 1993 9A+ 1995
Местоположение: с. Драговищица, Костинброд
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот Sasho_T3+Corrado » Нед 07 фев 2016 21:13


:bowdown


Потребителски аватар
mesiata666
Мнения: 260
Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
Двигател: 1.9 TD 1989
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот mesiata666 » Вто 09 фев 2016 15:51


Поредното браво от мен, за ентусиазма ти :th_up А я ми кажи, за преградата само с флекса ли е заигравка за да се махне или има и болтове за махане? Защото моята преграда е с(т)илно тапицирана и не мога да видя :eek


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Вто 09 фев 2016 22:10


mesiata666 написа:Поредното браво от мен, за ентусиазма ти :th_up А я ми кажи, за преградата само с флекса ли е заигравка за да се махне или има и болтове за махане? Защото моята преграда е с(т)илно тапицирана и не мога да видя :eek


Андро, първо махаш горната гумирана част (винтове под едни малки тапички), след това кожените панели докато остане само ламарина. Демонтираш коланите да не пречат и с флекса режеш ламарината. В долния край има заваръчни шевпве, който подрязваш и със специално свредло разточкуваш точковите. След това остър секач и ламарината пада :th_up


Потребителски аватар
mesiata666
Мнения: 260
Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
Двигател: 1.9 TD 1989
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот mesiata666 » Сря 10 фев 2016 13:39


Благодаря за информацията :)


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Чет 11 фев 2016 22:40


Два дни нискотехнологичен труд, дрелка, четири стопени четки от търкане, перфектно почистена външна водобранна лайсна.

Изображение

Изображение

След изчистването, две ръце Цинга с 24 часа почивка да изсъхне както трябва. В началото се чудих, с какъв пистолет да пръсна химията на това тясно място, но нищо подходящо не измислих и го направих нискотехнологично с четка :mrgreen

Изображение

След като изсъхна цингата, днес я затворих с две ръце епоксиден грунд, утре отварям средната ламарина навън и се заемам с вътрешния канал, където ляга основата на надстройката.

Изображение

Изображение

След тази обработка се надявам поне десетина години да няма проблеми.
Докато търках лайсните се наложи да направя няколко заварки, но уви...след 5 години експоатация телоподаващото ми направи номер. Отворих, няколко замервания и се оказа че мощния контактор е със стопени пластини, за късмет са сложили трифазен и прехвърлих кабелите на следващите две крачета. Включвам, доволен че съм отстранил проблема и пак няма никой. Не достига ток на управляващата бобина на контактора. Пак мерене, проследяване на кабели и накрая се оказа че и управляващото реле е сгънало. Замостих го и машината заработи. Демонтирах го и утре ще купя три по-качествени (не ми се чака и другите да направят проблем), с което се надявам да приключа с ремонтите. Телоподаващото е Струна Лидер 200, ако и при вас се случи подобна авария, да си знаете как да отстраните проблема :th_up

Изображение

Китайското реле:

Изображение


Потребителски аватар
mesiata666
Мнения: 260
Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
Двигател: 1.9 TD 1989
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот mesiata666 » Вто 16 фев 2016 14:00


Ако не пишеш скоро, как продължава проекта, има голяма опасност, да ме хване абстиненцията :icon_lol :icon_lol :icon_lol


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Вто 16 фев 2016 17:14


Знам че сте нетърпеливи, но има технологично време за съхнене на цингата и епокси грунда :mhihi

Вчера пристигна химията за подготовка и слепване на надстройката към купето. Когато стигна до тази операция, подробно ще опиша последователстта на използваните продукти. Цената на това кашонче е 300 лв. :eek , качеството струва пари а Сика са едни от най-добрите на пазара. Част от продуктите са малко "екзотични", понеже рядко се продават (заради цената) и се наложи да изчакам за доставка. Благодарности на http://www.bns-commerce.com, които си свършиха перфектно работата и направиха добра цена за проекта и не на последно място любезното им отношение и много добра комуникация :th_up

Изображение

Изображение

След като приключих с външната част на лайсната, обърнах средния ръб с който ще се защипе надстройката и се заех с почистване, подцинковане и грундиране. За да си улесня работата направих следния инструмент.

Изображение

А това е другото приспособление с което почистих стария полиуретан от външния ръб. Ламарина малко над милиметър, двустранно заточване и здраво стъргане.

Изображение

Изображение

Наложи се да повторя част от точковите заварки.

Изображение

Надстройката вече е на операционната, следва почистване със скочбрайт, обезмасляване и боядисване с полиуретанова боя.

Изображение


Потребителски аватар
mesiata666
Мнения: 260
Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
Двигател: 1.9 TD 1989
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот mesiata666 » Вто 16 фев 2016 18:14


Tочно това кашонче с химия съм чакал явно :mhihi :mhihi :mhihi сега вече мога да продължа спокойно с моя проект :th_up


Потребителски аватар
Toni_Kazi4ane
Мнения: 243
Регистриран на: Сря 14 окт 2009 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Казичане

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот Toni_Kazi4ane » Сря 17 фев 2016 22:02


PACH написа:Westfalia

Изображение


Време беше тази Westfalia да отиде пак на високо да гледа, а не така скрита в тревата. Успех с проектите!


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Чет 10 мар 2016 20:42


Напоследък нямах много време за проекта, но започвам да наваксвам. Изгубих два дни в чистене на стария полиуретан от долния ръб на надстройката и един ден шкурене на самата надстройка. Имаше няколко дупки, които попълнихме със стъкломат и смола.

Изображение

Демонтирах старата капандура, която се оказа тотално изгоряла от слънцето и пластмасата се разпада.

Изображение

Ще търся вариант да я сменя с друга.

Изображение

Днес времето беше спокойно и подходящо за боядисване, забърках пластификатора и пръснах две ръце. За лош късмет започна да роси на края на втората ръка и никаква не я свърших. Когато се оправи времето ще изтъркам всичко с водна шкурка и пак отначало :cry

Изображение

Изображение

Когато не мога да работя навън, продължих в гаража. Преди полагането на новия полиуретан, купето се маже със специален грунд (Sika Primer 209 G), който прониква в боята и метала. Върху него полиуретана залепва уникално.

Изображение

Изображение

Освен проблемите с люка, след демонтажа на термо прозореца разбрах защо се получава изпотяване в него. Двата детайла са били залепени с нещо като двойно залепяща лента, която с годините е изгоряла и лепилото е "изветряло" Някой ще даде ли идея с какво да залепя двете части една към друга ? Мисля да пробвам със Сика 256, която се ползва за залепяне на автомобилни стъкла ако някой няма по-добра идея :biggrin

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Утре продължавам...



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта