VW T3 Syncro Westfalia

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Чет 04 юни 2015 21:34


Здравейте фенове, както споменах в темата за червената дока, паралено с нея стягам и оранжевото синхро да става кемпер с вестфалия надстройка и лек тунинг. До момента всичко по предницата е сменено, утре монтираме новите амове, подложки на цялото "магаре", което ще сваля надолу с 30 мм. стабилизращата щанга с 25 мм. подложки над пружините 40 мм. удължих стержените на предните амове с 30 мм.,подложки на горните носачи и очаквам с нетърпение утре да монтираме всички тези детайли за да видя крайния резултат. Джантите са същоте като на червеното синхро, само че ЕТ е 23, като отзад мисля да монтирам и 20 мм. фланци с които да извадя още по-навън гумите BF Goodrich AT 235/70/16. Подготвил съм големи вентилирани спирачки за отпред, задни дискове, голямо серво от БМВ.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Утре още :)




Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Пет 05 юни 2015 19:50


Ето и свършеното днес.

Изображение

Изображение

Изображение

На операционната :)

Изображение

Монтиране на подложките на пружините.

Изображение

Най-после скъпите немски подложки на горните носачи влязоха в употреба.

Изображение

Предните дискове и накладките.

Изображение

Изображение

Полиетиленови подложки 30 мм. за магарето на предния мост, 25 мм. за стабилизиращата щанга. След като тествам окачването след тези промени и ми хареса поведението му, ще направя подложките от алуминий, версия 2 с подобрения.

Изображение

Изображение

Изображение

От Темис получих инфо че в Гърция имат майстор, който монтира хидравлични рейки от BMW E30 на нашите бусове. Взех днес една такава рейка и ще се опитам да я преработя за да пасне на буса. Такава рейка струва 80-100 лв. и от тук нататък всички цифромани търговци да духат супата :mrgreen

Изображение


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Съб 06 юни 2015 12:20


Днес остана малко време да прегледам рейката от BMW. Концентрирах внимание върху кормилните щанги и измислих следното. Ползваме оригиналната кормилна щанга, защото вътрешния край резбата е с по-голям диаметър.

Изображение

За наш късмет се оказа че щангата е куха и външния край се навива във вътрешния. Развиваме външния край и на негово място след измерване, режем бусовата щанга, нарязваме резба и го завиваме към вътрешната част от БМВ-то. Това е най-лесния вариант за който се сещам. След това остава да измисля закрепването на рейката към купето, но за това следващата седмица.

Изображение

Монтирах спирачните апарати и джантите, пуснах буса на земята и .. остана много висок :screwy от центъра на главината до арката на калника 55 см. Понеделник ще свалям подложките над пружините и ще ги намалям. Търсената височина е 50-51 см.

Изображение

Изображение

Изображение

След като оправя задния мост и монтираме двигателя се заемам с монтажа на надстройката.

Изображение


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот BUS1988 » Нед 07 юни 2015 9:45


Браво Ванка, добре се получава.
Ако накрая успееш с рейката ще е много интересно.

P.S. Не успях да намеря синхронизаторите, губи ми се кутията където бяха съхранени.
Надявам се да не са изхвърлени при преместването.


Потребителски аватар
triplesss
Мнения: 141
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 14:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В.Търново-Лясковец

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот triplesss » Пон 08 юни 2015 21:08


И на мен ми запали интереса с тази рейка от БМВ.
Относно преработката, може да се направи на струг преходник мъжко/женско, който тъкмо ще изравни дължината на рейката с тази на буса, че ми се струва тази от БМВ-то ще е по къса.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Пон 08 юни 2015 23:10


triplesss написа:И на мен ми запали интереса с тази рейка от БМВ.
Относно преработката, може да се направи на струг преходник мъжко/женско, който тъкмо ще изравни дължината на рейката с тази на буса, че ми се струва тази от БМВ-то ще е по къса.


И това е вариант, утре ще наложа двете рейки една до друга, като дължина са много близки, само ушите за закрепяне на оригиналната рейка са изнесени навън.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Вто 16 юни 2015 21:33


От много работа не остава време за проекта, ето последните новости :mrgreen

Понеже ползвам задни амове с оригинален размер (разпънато състояние от ухо ду ухо 60 см) се налага да променя малко планките на долните носачи. Изработвам нови с изместване на отвора 6 см. за да компенсирам лифта на буса.

Изображение

Изображение

Изображение

Докато работя по задните носачи, подменяме лагерите и монтираме задните дискове.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Накладките.

Изображение

Главинката се простъргва с няколко мм, за да може да монтираме диска.

Изображение

Мисля отгоре да монтирам тези фланци, само дано не излез прекалено навън джантата, общото ЕТ с фланеца и джантата ще е около "0".

Изображение

Днес отделих няколко часа да изработя пластини за подобряване на мазането на ск.кутия, ползвах подцинкована ламарина около 1 мм.

Изображение

Изображение

Следва....


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Чет 18 юни 2015 21:35


Вчера свърших най-цапащата операция до сега, разглобяване на каретата, измиване с бензин на цялата мръсотия, смяна на маншоните и ново гресиране. Всичко това отне около 6 часа, като се наложи да подменя 3 карета, които не ми харесаха, едно беше с луфт, друго пълно с пясък (скъсан маншон) а третото беше такова менте, че нямаше никакви надписи :eek. Сега всички карета са с щампа VW и съм спокоен в качествата им. Маншоните са GKN, само предните външни са полиуретанови, защото вече няма оригинални в наличност а не ми се чакаше поръчка от Германия.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Работя и по задните спирачки, но се оказа че супортите които имам не стават и утре чакам други.

Изображение

Докато се занимавах реших да направя една проба, за да преценя доколко навън излиза джаната с фланец 20 мм и джанта с ЕТ 23.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Ето и без фланеца.

Изображение

Изображение

Изображение

В крайна сметка реших да не монтирам фланците, защото гумата излиза доста навън и не ми допада. Поръчах по-дълги шпилки за задните главини на 55 мм. Утре повече...


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Пет 19 юни 2015 20:50


Заплануваното за днес го направих, вече имам монтирани задни спирачни апарати. Имах премеждия (ужасна корозия) със супортите, които ми изпрати един колега от София и се наложи да реагирам своевременно и намерих два в Бургас. Разпробих главинката и навих резба М10 и ползвах болт от Т4 за закрепяне на диска към главината.

Изображение

Изображение

Изображение

Шпилките са 14х1.5 с накатка 15мм, дължина 55 мм. закупих ги от Евроболт. Ползвам оригиналните гайки, които простъргахме с градусите за лети джанти, знаете оригиналните колко са изтумбени и не са походящи без преработка.

Изображение

Изображение

Изображение

Пробно сглобяване без допълнителните килограми на двигател, скоростна кутия и оборудване.

Изображение

Даже не се наложи преработване на носача.

Изображение

Остана време и да сглобим половината ск. кутия :)

Изображение

Утре монтаж на новите жила за ръчната, закачане на спирачните тръбички и обезвъздушаване на спирачната система.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот valsanik » Пет 19 юни 2015 21:25


Супер се получават нещата..... :biggrin


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8338
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот samo_pechka » Пет 19 юни 2015 21:33


С кеф чета за такива проекти . Просто...нямам думи :bowdown записвам се за темата!
И една оферта от немско, жалко че не ми достигат 25к ойро :biggrin http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/vw-t3-16-syncro-karmann-cheetah-gipsy/324123309-220-2124?ref=search


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот BUS1988 » Съб 20 юни 2015 0:35


Браво Ванка, давай напред само!


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Нед 21 юни 2015 19:26


Благодаря на всички за подкрепата, честно казано съм леко притеснен дали ще ми стигне времето да го постегна преди Сърбия.
В събота се заех да свържа задните спирачни апарати, но се оказа че оригиналните тръбички от голф 4 са корозирали и гайката за свързване към маркуча на носача е като заварена и предпочетох направо да сменя тръбичките. Използвах услугите на Хидромат, където ми ги кербоваха. Ако и на вас ви предстои подобна операция, дължината на медната тръбичка е 50 см.

Изображение

Накарах ги да стигнат на две места, но не се получи особенно красиво :Mr Green Fun

Изображение

Изображение

Жилата дойдоха малко дълги и се наложи лека модификация в предната част, благодаря на Ицо за полезните напътствия.

Изображение

Изображение

Премахнах и планките за закрепяне на амортисьорите към носача, голямо рязане и търкане падна но освободих място за новите планки.
Следва...


Aikona
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 09 окт 2013 9:14
Автомобил: VW T3 1.7D
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот Aikona » Пон 22 юни 2015 12:50


Браво само така,
Гледам и мечтая Бравос


Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 403
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Местоположение: У нас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот musuibie » Пон 22 юни 2015 14:28


Аз предлагам тази тема да я преименуваш на:
"Руководсто употребьй"
или
"User guide"
или
Те така те се праат нИщЪтъ!!!
:Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта