VW T3 Syncro Westfalia

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Пон 22 юни 2015 20:28


Най-после, двигателя и ск.кутия са в коша. Търся планките с кръглите тампони, с които се захваща ск.кутия към купето.

Изображение

От днес буса е на гуми, даже за малко му палнахме мотора. Следва закачане на всички водни съединения, оправяне на инсталацията, която е малък кошмар. Намерих и подходящо масло за ск.кутия на добра цена, марката е Comma и уж се прави в Англия според етикета.

Изображение

Изображение

Изображение




Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Вто 30 юни 2015 21:28


Борбата с "кошмарите" продължава. Вместо да заменят счупените пръскалки на чистачките, пробили една дупка над радиатора, прекарали маркуче до оригиналния отвор и сложили някаква дюзичка, която изобщо не пасваше на отвора. Използвах момента че демонтирам таблото и приведох системата в оригинален вид, като замених пръскалките с двойни дюзи от някакъв ван на Ситроен, който намерих в моргата.

Изображение

Демонтирах таблото и кутията на парното, всичко издухах с компресора и забърсах с мокър парцал.

Изображение

На дневен ред беше и подмяната на сервото с по-голямо.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Цялата моторна инсталация е бандажирана, отделно всички кабели за датчиците ги подмених, защото старите бяха с повредена изолация. Ползвах резерна инсталация за донор, кабелите бяха прилежно запоени, изолирани с термосвиваем шлаух, обувките също бяха поменени с нови.

Изображение

Изображение

Новата ауспухова система.

Изображение

За първи път виждам здрава опорна гредичка на турбото, даже си има щампа на VW.

Изображение

Изображение

Добър клиренс, но още не съм монтирал защитата.

Изображение

Още доста неща свърших, като смяна на жилото на газта, добавих липсващо казанче за течност на чистачките, оправих и неговата инсталация, която беше отрязана и пренасочена към другото казанче до фара. Предните собственици бяха премахнали буксата, която се включва в датчика на радиатора и вместо нея захранваха вентилатора с някакво кабелни обувки, които бяха целите нагорели. От донор отрязох букса с кабели и възстанових системата в оригинал, даже за по-сигурно смених и самия датчик. Почистих и проверих осветителната система, наложи се да подменя няколко крушки, стоповете и мигачите. На края на деня дойде време и за огледалата, за сега ще съм с оригинални огледала за синхро.

Изображение

Едното имаше проблем, които измислих как да ремонтирам, но не ми се чакаше утре да ходя на стругар и извадих една рамка от запасите, подмениш счупената основа и разпробих отворите. Утре ще купя подходящи неръждаеми болчета и нитове и ще направя финалния монтаж.

Изображение

Изображение

Следва...


Потребителски аватар
mesiata666
Мнения: 260
Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
Двигател: 1.9 TD 1989
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот mesiata666 » Чет 02 юли 2015 9:53


:bowdown :th_up :bowdown :th_up :bowdown :th_up :bowdown :th_up


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Чет 02 юли 2015 19:10


Днес минах стенд за предницата и от там на Технотест. Буса от N1 се транформира в M1 (от товарен - пътнически) и двигателя вече е 1.9 М-тди. Докато обикалях по задачките се оказа че радиаторчето на парното тече и сега пак ще повторя цялата операция по свалянето на таблото :banghead Утре ще се пробвам да мина КАТ, дано няма заяждания за размера на гумите.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Чет 09 юли 2015 19:03


Още малко новости покрай проекта. След като минах технотест и се наредих в КАТ, чакайки от 8 сутринта до 2 следобед, дойде и моя ред.

Изображение

Влизам на канала, прегледаха ми документите и .. греда. Оказа се че трябвало протокола от Технотест да се изпрати в министерството на транспорта за някаква заверка, направооо нямам думи от бюрокрация. От там в ДАЙ, заявление, държавна такса 102 лв. и чакане 2 седмици.
Така и така денят ми беше изгубен, реших да мина технически преглед. Уникални спирачки, газове в нормата и само с леки забележки по външния вид. Надявам се да ни закара безпроблемно в Сърбия следващата седмица на бус събора.
Но да обърнем внимание на техническата страна.
Оказа се че кербовката която направиха на задните спирачни маркучи не е сполучлива и се наложи преработване. На медната тръбичка направиха разни одебеления и чак тогава ги кербоваха с хидравлична машина и с доста по-сериозна и дебела гилза. За момента няма проблеми. Тук се вижда и планката с която изместих амортисьора с 6 см. на горе.

Изображение

Предния диференциал с полуоските също са монтирани.

Изображение

Изображение

Не ми харесваше работата на двигателя, имаше тракане от някоя от дюзите и реших да ги сваля за проверка и почистване. Оказа се че само една от четирите работи, след почистването успяхме да съживим три. От там до най-близката морга от където взех дюза, която пък се оказа че и тя е с проблем, от там в друга морга, там имаха 3 и ги взех всичките за пробите. От трите само една подкарахме, но това ми беше достатъчно, сега всички дюзи работят перфектно. Останалите ги върнах. Докато се занимавах с мотора, реших че съм приключил с пробите, изпразних водната система и налях антифриз, 5 бутилки по 1.5 литра, останалото допълних с вода.

Изображение

В най-големите жеги днес монтирах задна седалка "rock'N'roll", която беше с малко липси, но се справих със ситуацията. Спалнята е уредена :)

Изображение

Панелите бяха сиви и си мислех че това им е оригиналния цвят, да ама не :mrgreen след две опаковки Меглио буса светна.

Изображение

Смених и предните седалки.

Изображение

Опитах се да обезшумя мотора с тази изолация, която е много накъсана :cry Ако някой има подоба оригинална изолация от Т3 за багажника, която продължава под задната седалка, нека ми пусне оферта, искам да си купя някоя по-запазена.

Изображение

Изображение

Изображение

Докато си почивах, реших да освежа пластмасовите детайлина буса (предни решетки, въздуховоди, около гърловината на резервоара). Ползвах структурен спрей на Боди, повече ми харесва от Новол.

Изображение

Преди два дни монтирах и странични отваряеми прозорци, които затъмних с фолио от Лидъл, дано се окаже сполучливо.

Изображение

В събота дойде и пратка от Германия.

Изображение

Изображение

Две вакуум машинки с които се включват блокажите - 106 евро, ако искаш :eek

Изображение

Голяма приставка за таблото с масичка.

Изображение

Изображение

Следва...


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Вто 14 юли 2015 20:23


Още красоти за буса, случайно попаднах на това барче за Т3 и то на Kamei, веднага го взех и монтирах :)

Изображение

Оползотворих задната част на надстройката и направих голям багажник. Ако се постави динапренен матрак, може да се ползва и като спалня за щерката.

Изображение

Изображение

Интериор:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Заиграх се със скоростния лост, беше направен от някакво плътно желязо и така заварен че не можеха да се сменят пластмасовите ябълки, които бяха износени. Поради тази причина взех решението да ползвам лост от турбо дизел и да го преправя като оригиналния.

Изображение

Изображение

За съжаление, долната част на лоста се оказа малко къса и днес се наложи сваляне и леко преправяне за да включват нормално скоростите.

Изображение

Докато си почивах, реших да удължа бусовия крик, че с тези гуми и лифтове ми дойде къс :mrgreen

Изображение

Не остана време за монтиране на долните защити, но ще имам едно на ум. Надявам се да ни закара безпроблемно до Сърбия и обратно :beer


Потребителски аватар
mesiata666
Мнения: 260
Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
Двигател: 1.9 TD 1989
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот mesiata666 » Сря 15 юли 2015 11:12


Браво Ванка, добре си се постарал! :th_up Живи и здрави, трябва да пристигнем нормално и да се забавляваме яко! :love.vwclub


Потребителски аватар
Sasho_T3+Corrado
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 21 окт 2011 21:57
Автомобил: VW Golf 3 GTI VW CORRADO 16V
Двигател: 2E - ABF 1993 9A+ 1995
Местоположение: с. Драговищица, Костинброд
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот Sasho_T3+Corrado » Съб 14 ное 2015 20:56


Ванка, докъде стигна с бусчето?


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Нед 15 ное 2015 9:00


Саше, до кривата круша :)
Занимавам се с червената дока, която вече ми е всекидневния автомобил и оранжевия чака да намеря врема и за него.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Вто 02 фев 2016 20:15


Месец след раждането на близнаците, днес най-после намерих време да вкарам проекта в гаража. Започна подготовката за смяната на надстройката :mhihi

Изображение

Изображение

Ето необходимите инструменти.

Изображение

Започнах с демонтаж на задната врата и багажника, който сглобих за събора в Сърбия.

Изображение

След това продължих с отстраняване на полиуретановото лепило с което е залепена надстройката. Започнах с макетен нож, рязане, след това стъргах с длетата, голям филм, почистването на двете страни 2.5 часа :cry С полиуретан е пълна цялата водобранна лайсна.

Изображение

Освен лепилото са се подсигурили с вътрешно парче ламарина, което са обърнали върху долния ръб на надстройката.

Изображение

След това се преместих вътре, започнах демонтаж на панелите (алуминий), които първо са намазани с полиуретан и след това занитени за купето а на места и с винтове неръждавейка. Всичко това е правено без компромиси, заслужавал си е всеки лев. Високото качество е голяма пречка за лесен демонтаж :mhihi

Изображение

Изображение

Едно улеснение, основите на гредичките са идентични като форма и разположение на другата надстойка, ще ми спести време :th_up

Изображение

Изображение

За пет часа успях да стигна до тук.

Изображение

Изображение

Утре продължавам с предната част и ще се опитам да демонтирам корубата.


Потребителски аватар
mesiata666
Мнения: 260
Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
Двигател: 1.9 TD 1989
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот mesiata666 » Вто 02 фев 2016 20:59


Браво Ванка! Бая труд си вложил...


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Чет 04 фев 2016 19:30


Благодаря Андро, продължаваме с проекта.
След като огледах внимателно закрепването на надстройката, прецених че ще е най-добре да я отрежа 5 см. над лайсната и след това да отстранявам остатъците.

Изображение

Изображение

Изображение

След като премахнах остатъците от надстройката, обърнах внимателно берта, който ще ползвам да притисна другата надстройка. Утре ще почиствам остатъците от полиуретана.

Изображение

Изображение

Много съм доволен, че няма никаква корозия по ламарините където ляга надстройката, след почистването им ще намажа с Цинга и епоксиден грунд.

Изображение

Изображение

На някой да му се кара кабрио :mrgreen

Изображение


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот BUS1988 » Чет 04 фев 2016 19:40


Аааа, ние сме карали Т3 кабрио, сега е твоя ред :mhihi


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот valsanik » Чет 04 фев 2016 19:41


Супер.....Само се чудя, така орязан тавана няма ли предпоставка за усукване на купето?....Или гредите дето са на надстройката са дебели и няма да го допуснат?..Аз,ако някога режа тавана за палатка, ще го отрежа само в средата....А, и сега е момента да прекараш инсталация за допълнителни плафони, над дясната врата например...


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T3 Syncro Westfalia

Мнениеот PACH » Чет 04 фев 2016 19:54


Теми, така си е :)
Валка, както виждаш в оригинал синхрото си е с отворен таван, ламарини не съм рязал. Укрепването е само с две U-образни греди. Другата надстройка също има две подобни греди, така че няма да имаме промяна в здравината. Кабелите ги имам в оригинал, погледни задната дясна част на последната снимка.



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта