Сагата на едно T3 синхро

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
muko
Мнения: 245
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR 1991
Местоположение: Раднево

Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот muko » Пон 28 мар 2016 23:27


Здравейте колеги,

сагата на този бус започна още преди година ,но сега намерих време да пиша цялата история.

Всичко започна още преди 2-3 години когато видях въпросния бус ,а той е бяло Т3 1,9 воден боксер 1985г синхро с блокаж на единия деференциал и правен на кемпер от някой любител.Видях буса изоставен до един блок от доста време ,исках да го взема и да си го реставрирам и съответно да го ползвам като кемпер.Започнах да издирвам собственика за да се разбера с него,но при срщата ни той отказа да го продаде......и така 2 години аз ходя да го питам ,той се дърпа .... накрая му писна и ми го продаде.Взех го веднага последва разглобяване на интериор,екстериор,двигател...оголване на купето за реставрация.Двигателя се оказа ,че е в плачевно състояние ,ризите бяха пълни с вода ,купето ужасяващо зле от към ръжда и изгнило .Започнах да си набавям части с идеята да го кърпя и обновя малко ,като му купих органайзер за таблото,отваряеми предни стъкла,и странични средни,задни с пластмасови перки за въздух,никелирани брони,инсталация с новите бушони,надстройка....и доста др. неща.Извиках майстора който щеше да ми го кърпи ,но като видя за какво иде реч ми каза ,че ще ми излезде златно и по-добре да си купя купе или направо бус.Свърза се с мен колегата musuibie и ми предложи едно купе.Отидох до София да го видя ,беше китка пред моето и се разбрахме за евентуалната сделка /благодаря отново за отделеното време беше приятна среща /,но след ден,два ми се обадиха за едно цяло бусче Т3 Каравеле 1991г 1.6ТД в много добро състояние ,но с блокирал двигател .Реших да го купя и да почна да стягам него като в последствие го направя синхро .Вече е разглобен и в процес на размисъл какъв да бъде двигателя? 1.6 ТД,1.6 ТДИ или 1.9 ТДИ спираме това ,че трябва да минавам КАТ и за това май ще съм със 1.6ТД ще опитам да го направя като Голф 2 ГТД с интеркулер.
Ето и малко снимков материал.....
image-ed3dc00d84f3fbd2ebcdc160fdf43d2d545c08811f31fb48652853bd094b0dfb-V.jpg
image-136cdefc5af8eaa3b7cd5898b83112c439e1f42266c6a318df87b91d5e705ca7-V.jpg
image-286363d03d684de106368a098bffc57bf7c5fbf6d2b2700c9cefae7a8e899fde-V.jpg
image-974d933f284bb71caf571bd310d4ba98b97afc6af244961d29d8df3d171ed8dd-V.jpg
image-96597ca451f2002c06d6653b9f9d387bc49026d924b2252f819adbc4ca1d8021-V.jpg




Потребителски аватар
muko
Мнения: 245
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR 1991
Местоположение: Раднево

Re: Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот muko » Пон 28 мар 2016 23:30


image-241b50adb301d824c606f65df5ad294081750ad8acd7462aa260b53ef5745db5-V.jpg
image-dc8e49badcccdf444fb4893b8db59388cbcf64f9d1a7f1c9e59fd6fbb4862672-V.jpg
image-7fa60a0b89412965d74139d31620b89b51aa075a80a8d36f255b21c16014d6ac-V.jpg
image-4d0fb2da18afed7c5ba9de2fd1a1bcc98b81f3d9670ec9c8887b2bf27aa96c50-V.jpg
image-0cdb0fa7500c97533ad7651aff1ef06cf5772b23d16f99b9c7e4e6dc22b327ad-V.jpg


Потребителски аватар
muko
Мнения: 245
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR 1991
Местоположение: Раднево

Re: Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот muko » Пон 28 мар 2016 23:33


image-93299a4c98d64ca7807fda78f955083253021164cafe107625635e32d05c8b51-V.jpg
image-b555e8fdf2b5dfecf8c81b65f4e66bcb287c4438301f3172205f57453ab0d7d7-V.jpg
20150902_195932.jpg


Потребителски аватар
muko
Мнения: 245
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR 1991
Местоположение: Раднево

Re: Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот muko » Пон 28 мар 2016 23:50


И новия.....
20160226_111528.jpg
20160226_111522.jpg
20160310_112037.jpg
20160318_154449.jpg
20160318_163239.jpg


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 200
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Вто 29 мар 2016 15:28


Здравей , успех с начинанието .


Потребителски аватар
mesiata666
Мнения: 260
Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
Двигател: 1.9 TD 1989
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот mesiata666 » Вто 29 мар 2016 16:02


честито колега и успех с проекта!


Потребителски аватар
muko
Мнения: 245
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR 1991
Местоположение: Раднево

Re: Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот muko » Вто 29 мар 2016 20:54


Благодаря. Двигателя доста е стегнал, ще гледам този вал и блок дали ще станат, турбината и тя е взела-дала има голям луфт, но перките са здрави!


Потребителски аватар
muko
Мнения: 245
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR 1991
Местоположение: Раднево

Re: Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот muko » Нед 03 апр 2016 21:41


Колеги оказа се ,че вала и едната биела не стават.Намерих не оборудван блок от 1.6 Д от който мога да взема бутала,биели и вал ,но въпроса е дали са взаимно заменяеми ?


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот valsanik » Пон 04 апр 2016 10:47


Мисля че буталата няма да станат. Челата на ТД са по дебели. Другите неща те паснат. Аз имам разглобен ТД и ако искаш ще ти пусна снимки.Ако от София,можеш и на живо да ги видиш.


Потребителски аватар
muko
Мнения: 245
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR 1991
Местоположение: Раднево

Re: Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот muko » Вто 05 апр 2016 5:18


Те буталата са здрави .Долу къде биелата се хваща за коляновия вал там едното ухо на болта е пукнато ,а вала е много надран.Мога ли тогава да ползвам моите биели и вал от 1.6 д и бута от 1.6 тд ? И някой ако има читава турбина да се обажда ,че тази има сериозен луфт.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот valsanik » Вто 05 апр 2016 8:03


Може...Вал и биели са еднакви....


Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 403
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Местоположение: У нас
Контакти:

Re: Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот musuibie » Сря 06 апр 2016 21:54


Май пак имам нещо за тебе. Ако не помниш телефона - пиши ми.


Потребителски аватар
muko
Мнения: 245
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR 1991
Местоположение: Раднево

Re: Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот muko » Пон 11 апр 2016 19:32


Свалих средното ляво стъкло за да го сменя с отваряемо ,но се оказа ,че е имало удър в средния панел и от там е започнало да избива ръжда поради не до там добре направен ремонт......И предното ляво дъно изтърках минах с ръждопреобразувател и след това грунт.Накрая де бъде минато с някакво Боди...
20160408_184209.jpg
20160404_195936.jpg
20160404_195931.jpg
20160404_195615.jpg
20160404_195549.jpg


Потребителски аватар
muko
Мнения: 245
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR 1991
Местоположение: Раднево

Re: Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот muko » Нед 20 ное 2016 18:03


Здравейте,
от доста време не съм писал,но темата беше малко в застой понеже неможех да намеря читав блок понеже моя се оказа ,че е износен 0.07 от последния ремонт на 77,48.Намерен е блока,мислех да го разстържа направо на последния ремонт ,но като замерихме буталата се оказа ,че има много голяма разлика в износването затова е разстърган на 1-ви ремонт 77,01 купени са нови бутала със сегментите комплект Нюрал и цялата периферия,по блока е ревизиран тотално тунели,колянов вал полиран,сменени лагери на паразитния,хонинг,сменени биелни втулки,калибриране...и прочие.Изникна обаче и проблем .Понеже бях си ревизирал главата тотал още преди 6 месеца реших да ползвам нея на новия блок,но не съобразих ,че блока е със една дупка повече за хидравлични повдигачи ,а моята глава е с механични....Реших да запуша дупката за оттичане на маслото с водна тапа за блок...Незнам дали ще има проблем,надявам се ,че няма.Ще ползвам гарнитура която е за глава с механични клапани.
Айде и малко снимки....
20161120_163828.jpg
20161120_163841.jpg
20161120_163923.jpg
20161120_164146.jpg
20161120_164204.jpg

Последна промяна от muko на Нед 20 ное 2016 18:06, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
muko
Мнения: 245
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR 1991
Местоположение: Раднево

Re: Сагата на едно T3 синхро

Мнениеот muko » Нед 20 ное 2016 18:03


20161120_164220.jpg
20161120_164650.jpg
20161120_165758.jpg



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта