Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1161
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот valsanik » Съб 04 ное 2017 19:39


Имай на идея, че ако ползваш турбината от 1z-та,входящия и изходящия диаметър на студената част са по-малки. Ще ти трябва преходник...




Потребителски аватар
KOVKO
Мнения: 103
Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
Автомобил: Beetle - Passat3 - T3 MULTIVAN
Двигател: All Motors
Местоположение: Разград

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот KOVKO » Съб 04 ное 2017 20:01


Валка, за сега съм с колектор от 1.6тд и турбо от 1.9тд (може и от 1.6тд да е) за да запазя лапата, но ако не ми харесва как се държи 1Z-а с тази турбина, връщам си в оригинал 1Z-а и прежалвам лапата ...... ако намеря, кой да ми направи къстъм де!


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1161
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот valsanik » Съб 04 ное 2017 23:40


Ето как стои турбото от 1z с колектор от 1.6тд от Голф...Прави се преходен фланец и няма нужда да прецакваш лапата. Но след това филтъра и въздуховодите трябва да са ти къстъм....
WP_20140403_004.jpg

WP_20140114_001.jpg

Тука се вижда как минава покрай лапата.....
WP_20140112_004.jpg

Ето как съм направил и маркуча за оттичане на маслото.... Има лек наклон ,така че да не се задържа маслото....
WP_20140404_002.jpg


Потребителски аватар
KOVKO
Мнения: 103
Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
Автомобил: Beetle - Passat3 - T3 MULTIVAN
Двигател: All Motors
Местоположение: Разград

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот KOVKO » Нед 05 ное 2017 0:54


Мислих го и този вариант, Валка, но предпочетох да оставя турбото в най-ниската точка от възможните варианти за да се обдухва по-добре от струята въздух под буса, а не да се охлажда само от маслото. Не знам дали идеята ми практически ще има ефект и дали това помага изобщо на турбото, но така мисля аз. Колкото до отичането и тръбичката мисля да я оставя за сега както си е на блока на 1Z и мисла също, че маслената помпа освен да снабди турбото с масло под накакво налягане ..... и помага да добутва миналото вече през турбото масло. Това естествено са си мои размишления и логики де, не съм голям експерт. :mrgreen


Потребителски аватар
KOVKO
Мнения: 103
Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
Автомобил: Beetle - Passat3 - T3 MULTIVAN
Двигател: All Motors
Местоположение: Разград

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот KOVKO » Съб 11 ное 2017 16:41


Откровено си признавам, че тоя път, се изложих като кифладжия с умуване и логика относно оттичането на турбото и се получи това ......
Прикачени файлове
2017-11-11 16.38.42.jpg
2017-11-11 16.31.12.jpg


Потребителски аватар
KOVKO
Мнения: 103
Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
Автомобил: Beetle - Passat3 - T3 MULTIVAN
Двигател: All Motors
Местоположение: Разград

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот KOVKO » Съб 02 дек 2017 14:07


То големи игри, големи филми ...... и пак си мята масло на воля. Ъгъла на оттичането ли не му харесва, молко по-малкия диаметър на накрайниците на новия маркуч ли не му харесва, турбото ли е мъртвец ...... макар че, на стария бус нито е текло нито е пушило турбото. Идва ми да се гръмна вече.......
Прикачени файлове
2017-12-02 14.00.31.jpg
2017-12-02 13.59.40.jpg
2017-12-02 14.01.20.jpg


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1161
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот valsanik » Нед 03 дек 2017 22:34


Най вероятно турбото е заминало.


Потребителски аватар
KOVKO
Мнения: 103
Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
Автомобил: Beetle - Passat3 - T3 MULTIVAN
Двигател: All Motors
Местоположение: Разград

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот KOVKO » Пон 04 дек 2017 11:33


Започвам и аз да си мисля същото и май ще си върна оригиналните колектори и турбо на 1Z-а и ще си направя къстъм лапа, че взех да издивявам. Мислех, че ел. инсталацията ще е филм, а тя излезе най-простата работа ..... :banghead


MESER
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 01 авг 2014 10:58
Автомобил: VW caravelle syncro T4+t3hochdach
Двигател: AAB
Местоположение: Казанлък

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот MESER » Вто 05 дек 2017 11:58


Колега като гледам снимките ми се струва, че е турбината както казва Валсаника. Хвърля ти масло през топлата част на турбината. Пръските по картона при свалена тръба на ауспуха ли са? Син пушек като караш има ли? Ауспуха мазен ли е? Ъгъла на тръбата за изтичането не е проблема. За мен са лагерите на турбината. По добре подмени централната част на турбината и поне ще знаеш, че имаш читава турбина за доста километри.


Потребителски аватар
KOVKO
Мнения: 103
Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
Автомобил: Beetle - Passat3 - T3 MULTIVAN
Двигател: All Motors
Местоположение: Разград

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот KOVKO » Сря 06 дек 2017 6:33


Колега MESER, още не съм подкарал буса с тоя двигател....... остана само проблема с този теч на турбото. Тръба за ауспуха още не е монтирана, правя опитите без тръба. Освен капките по кашона, има и директно капане по земята от топлата част, но не е само от топлата част, от щуцера на смукателния колектор, от който взима информация за пренадуването също има леки пръски масло при работа на двигателя. Фактически, хвърля масло и от топлата и от студената част. Турбото ми беше на стария 1.9тд двигател, но бе сменено с друго, понеже беше започнал да хвърля масло през ауспуха и да пуши страшно много бяло, но след смяната с друго, пак си течеше и пушеше и се оказаха сигменти ...... понеже махнах маркуча за картерните пари и спря да тече и пуши. И аз клоня вече, че просто турбото може и да си е заминало. Сегашния двигател си е 1Z 90к.с., но с колектори и турбо от 1.6тд заради лапата. Най-вероятно ще се върнат оригиналните колектори и турбо и ще заменя оригиналната лапа с къстъм лапа.


Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 391
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Контакти:

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот musuibie » Сря 06 дек 2017 22:03


Остави си изходящата генерация от 1,6 и си сложи другото турбо. То си пасва идеално на мястото на изходящата генерация от 1,6. Аз съм с 1Z мотор с генерация от 1,6 на която турбото си пасва идеално. То всъщност и двете турбини си пасват - и тази от 1,6 и тази от 1,9.


Потребителски аватар
KOVKO
Мнения: 103
Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
Автомобил: Beetle - Passat3 - T3 MULTIVAN
Двигател: All Motors
Местоположение: Разград

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот KOVKO » Сря 06 дек 2017 22:20


При мен не пасва! Моят 1Z е с турбина Гарет, с триъгълния фланец и трите отвора, а колектора е от 1.6тд, но май си е транспортерски и турбото е чак на 4ти цилиндър и фланеца му е трапец с 4 отвора (ККК турбините са с 4 отвора). Затова не става и ползвам ККК от 1.6тд или 1.9тд...... освен с преходен фланец, но честно казано, ми писна от побългаряване и сложни схеми и май вече предпочитам да си е в оригинал мотора и да реше ребуса просто с лапа.


Потребителски аватар
pepi3196
Мнения: 364
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:25
Автомобил: T3 Karavel
Двигател: T3 1987
Местоположение: София

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот pepi3196 » Чет 07 дек 2017 6:34


Намери си турбо от 1Z мотор монтиран в Ауди 80 Б4.
Пасва перфектно :th_up


Потребителски аватар
KOVKO
Мнения: 103
Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
Автомобил: Beetle - Passat3 - T3 MULTIVAN
Двигател: All Motors
Местоположение: Разград

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот KOVKO » Чет 07 дек 2017 7:33


Аааааа, къде бил ключа от палатката! :gruebel Разглеждах уж турботата за 1Z двигателя, но останах с впечатление, че са със турбини Гарет със триъгълния фланец като моята ...... :eek


Потребителски аватар
pepi3196
Мнения: 364
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:25
Автомобил: T3 Karavel
Двигател: T3 1987
Местоположение: София

Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN

Мнениеот pepi3196 » Пет 08 дек 2017 5:00


Завърташ топла и студена част така,че да паснат на бусовия колектор,дупчиш две дупки 5мм правиш резба за 6мм болт,местиш разтоварващия клапан и го регулираш да разтоварва на 0,9 бара.
Ааааа и после гассс :th_up



Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост